Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

406 Otomatik Şanzıman Düze Çevrilmi?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31525
Tarih: 18 Mayıs 2025 Saat 23:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 406 Otomatik Şanzıman Düze Çevrilmi?
Mesajı Yazan: muratca58
Konu: 406 Otomatik Şanzıman Düze Çevrilmi?
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 21:24
S.a. Peugeot 406 2.0 HDİ BVA otomatik vites aracım var şanzımanda sorun çıktı masrafı en aşağı 2500-3500 TL arasında çıkıyor bu aracın vitesini manuel vitese çevire bilir miyiz yada çevirirsek herhangi bir sorun teşkil edermi? bu konu hakkında bilgi lazım bana. yardımcı olursanız sevinirim.

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 21:44
uydurduktan sonra birde muayene olayı ve ruhsata işletme olayı var zannediyosam sonuçta ruhsatta bazı otomatik araçların otomatik oldugu belirtilmiş manuel olarak düzeltilmesi gerekir bence gereksiz bir olay.


-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 21:58
benim araçta ruhsatta otomatik yazmıyor ruhsat sorun olmaz ama elektronik bir araç sorunda elektronik aksamı sıkıntı çıkartır mı acaba ona kafam takılıyor otomatik şanzımanın bakımı ve masrafları çok sıkıntılı oluyor düz şanzıman buldum komple 2000 TL diyorlar onu taktırmayı düşünüyorum hasarlı bir aracın üstünde komple gerekli olan herşeyi alıcam üstünden şanzıman pedallar gösterge vs. 

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 22:08
Bir sitede otomatik vites 99 model honda civic i manuel e çevirmek için böyle bir liste çıkarmışlar

1- Şanzıman (D Serisi 92+ Hydrolik sistemli olacak)(alırken üzerinde geri vites sensörü ve hız ölçüm sensörü ve şanzıman çatalı nın olduğundan emin olun)
2- Vites shafı ( vites değişmeni sağlıyacak olan kollar 92+ D serisi )
3- Debriyaj Pedalı ( 92+ civic integra vs hydro.)"sadece debriyaj pedalını kullanıp .. fren pedalının basılan kısmını yarıdan kesebilrsiz..
4- Debriyaj pedali üst merkez pompası (debriyaj pedalının önünde olan)
5- Debriyaj alt merkez pompası (şanzımanın üzerinde kalan deb.pompası)
6- Debriyaj yag yolları ( üst den alt deb.popasına giden borular)
7- Debriyaj yağ deposu ve hortumu (debriyaj yagını doldurdgnuz yer)
8- Şanzıman kulağı 1-üst kulak (motora önden bakıldığında solda şanzımanın direk en üstünde kalan ana kulak (Gearbox Top Mount)... (not: normal 92-95 civic 5ileri de çıkan kulağı direk kullanım mümkün değildir.. Şase üzerinde kalan kulakçıkda auto ve manual arasında açı farkı var.
Çözüm 1- herhangi bir manual 92-95 civic veya 94-01 integra dan o şase kulağını söküp(8 adet punto kaynak var.drill ile basitce sökülebilir).. auto şasedeki ile değiştirip direk oem 92-95 top mount u kullanmak.
Çözüm 2- hasport ve avid ve birkaç firmanın daha direk swap için özel yaptığı kulağı alıp "al tak" şeklinde devam etmek..

9- Arka motor takozu ("T" Bracket) (manual D serisi herhangi bir arka motor takozu..(civic si da olur .. bunu bulmadan arabayı sökmeyin Smile )
10- Şanzıman ön/alt (çamurkuk altına giren) motor takozu ve kulakçığı.(92+ hydro D serisi herhangi )
11- Marş dinamosu (88-01 Herhangi bir D serisi 5 ileri şanzımanı olan aracın Marş dinamosu)
12- Debriyaj Baskı Balata Rulman Seti (92-95 volan kullanıyorsanız ona göre .. 96-01 Volan kullanıyorsanız ona göre baskı balata siparış edin)
13- Volan (flywheel) . 92-95 D serisi veya 96-01 D serisi kullanabilirsiniz.. Volana göre baskı balata seçimi yapmalısınız ufak bir çap farkı var..)
14-**92-95 civic için özel .. 96-01 EK D serisi akislerin 2sini veya en azından uzun olanını kullanmalısınız..(96-01 EK de herhangi bir akis değişikliğine ihtiyaç yoktur.. Auto veya manual akisler aynıdır)

Diğer notlar ..
1- Vites kollarını takarken vites körüğunu olduğu noktada kapalı olan bir bölüm var.. onu kesmek veya bir türlü sökmek.
2- Vites topuzunun olduğu kısımdaki orta konsolu herhangi bir Civic Manual ile değiştirmekte yarar var ..
3- 92-95 karbüratörlü araçlarda herhangi bir ecu değişikliği veya extra bir işlem gerekmez.. Enjeksiyonlu sistemlerde beyine ufak bir müdahale ve bazen rölanti motoru ecu bağlanti noktalarında değişiklik yapmak gerekebilir.
4- akis körüklerini ve rulman baskı balatayı yeni kullanmanızda yarar vardır.. Yağ olarak seçiminiz OEM Honda MTF3 olursa daha iyi olur..
5- göstergelerde ille ki değişiklik yapacam diyorsanız . aynı aracın manual kadranı direk uyumlu olur
6-gaz telini manual kullanmakta yarar var .. ama illeki zorunlu değil ufak birkaç müdahale ile auto tel de kullanılabilr..

Alıntıdır ...


-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 22:47
Burak verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim. sizce 3.000 TL verip manuelmi yapayım yoksa 3.500 civarı bir miktar ödeyip otomatiği tamirmi yaptırayım?

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 22:49
Bence otomatik halinde bırakıp tamir ettirmek daha faydalıdır sonuçta bu işi yapabilen usta sayısı çok az birde yapabilirmi yapamazmı sıkıntısı var orjinalligi bozulmaması açısından ve uygun ustayı bulmayı göze aldıgımızda bence tamir ettirmek daha mantıklı


-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 23:11

bende otomatiği yaptırmayı düşünüyorum ama sonradan aynı sorun başıma gelir diye korkuyorum aracın bugun selenoid valflerini(otomatik şanzıman basınç sensörlerini) değiştirdim sorun ondan kaynaklı gözüküyordu sorun düzeldi ama bu seferde şanzıman hatası çıktı 400 TL para harcadım açıksası otomatik vitese pek fazla güvenim kalmadı.



-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 23:18
inşallah daha sorun çıkarmaz size sorun çıkarmaya devam ederse kesin çözüm aracınızı değiştirmeyide düşünün derim kesin çözüm :)))


-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 23:24
değiştirmeyi artık zor düşünürüm aracı aldım eve getirdim ertesi gün sabah mazot pompasından mazot kaçırdı 500 TL harcadım. aracın radyatörü tıkalıymış motorda su yokmuş 5 ay sonra contayı yaktı 2000TL ye sıfır motor üst kapağı yeniledim aracın turbosunda yıpranma vardı 400 TL ye turboyu komple tamir ettirdim kliması çalışmıyordu 500 TL klimasına harcadım muayenesi yoktu onu yaptırmak için 750 TL harcadım  500+500+750+2000=3750TL + olarak bugünde vaflerine 400TL harcadım 4250 TL artık satayım desen komple zarara gidiyorum o nedenden dolayı otomatikten biraz korkmaya başladım :S


-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 23:24
bir tane 1984 model ww passat 1.6 LPG li aracım var galiba onu satıp 406 yı yaptıracağım yada kredi çekip yaptıracağım .

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 23:34
Çok büyük geçmişler olsun aracı aldığınızda baktımadanmı aldınız bu kadar sorun nasıl anlaşılmadıki alınmadan önce ?


-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 23:43
aldım 2 tane motorcuya 1tane şanzımancıya baktırdım ama aracın şansı yok ben bunu anladım aldım aldıktan 7 gün sonra sol ön çamurluk ve kapıcan çarptılar 1 hafta önce amcamgile lazım oldu araç onlara verdim konya ereğliye gittiler gelirken ise sağ ön lastik patladı araç sağa çekince sağ tarafı komple bariyerlere sürmüşler daha bu pazar günü boyadan çıkardım arabayı ya aracın şansı yok yada nazar var bi türlü anlıyamadım :S

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 23:51
aynen öyle oldu ama bunlardada vardır bir hayır diyicez . Acaba aracın şanzıman yağı eksik konulduysa vitesş değişimlerinde vuruntu kalkışta sallama ve viteş değişiminde kaçırma yaparmı bide o konu var

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2013 Saat 23:59
Çok çok geçmişler olsun valla çok üzüldüm. Ben tam olarak o konuda bişey diyemem arkadaşlarımız yardımcı olacaktır size. Nazarda olabilir birde bazı araçların dediğiniz gibi şansı tutmuyo bir türlü sizede onlardan biri denk gelmiş


-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2013 Saat 00:02
saolun. bende size bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim en azından bir kaç bilgi sahibi oldum bunu yarın ustalarla konuşup birşeyler yapmaya çalışıcağım.

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2013 Saat 00:18
Ben teşekkür ederim .


-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: serkans
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2013 Saat 16:14
yaa arkadaşım allah yardımcın olsun   bunlarla geçmiş olsun

-------------
93-106-307-207


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2013 Saat 18:17
saolun

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 22 Ekim 2013 Saat 20:55
geçmiş olsun benim 407 ninde sizin aracınızdan pek bi farkı yok aldığımızda bi lastikler kötü durumdaydı birde v kayışı iyi değildi şimdiye kadar 2500 lira harcadım şimdide şanzıman var taniri 2500  yenisi 3500  bakalım hayırlısı noolucak Allah kolaylık versin hepimize.


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2013 Saat 16:40
:D Dayanamadım aracımın bugün şanzımanını indirttim sorun yağ filtresinin şişmesinden kaynaklanıyormuş 2.000 2.500 TL masrafı çıkıyor ama sadece filtre değişimi değil yağ filtresi, yağı, şanzıman kasnağı, türbin bakımı, şanzımanın contaları ve bilyaları ile  birlikte toplam maliyeti bu tutuyor.

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2013 Saat 16:45
Geçmiş olsun, masraf az değilmiş ama :(


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 24 Ekim 2013 Saat 16:46
Geçmiş olsun tekrar şanzuman değişikliği olayını ustanızla görüştünüzmü ?

-------------
Zalım Quik Oyun Bozan ...


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2013 Saat 00:23
evet masrafı biraz fazla çıktı ama türbin pompasının değişimini ben istedim bide popmanın tamiri için türbini kargo ile kayseriden ankaraya yolladım.

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork


Mesajı Yazan: muratca58
Mesaj Tarihi: 01 Kasım 2013 Saat 00:26
Şanzıman değişikliği olayını bir kaç yerle görüştüm biraz sıkıntılı iş uyum sağlamama gibi problemler oluyormuş fakat uyum sağlarsa hiç bir sorun çıkartmıyormuş otomatik şanzımanı düz şanzımana çevirmek için sadece şanzıman parçalarının değişmeside yetmiyor göstergeler vites topuzunun olduğu konsollu bölüm aracın elektronik beyni vs beyin uyum sağlamazsa tekrar bir masraf yapıp otomatik şanzımanı tamir ettirip taktırmak gerekirmiş o nedenden dolayı aracınız otomatik ise otomatik olarak kalsın bu elektronik beyin bulunan araçlar biraz sıkıntı oluyor:D

-------------
2003 Peugeot 406
2.0 HDİ ST BVA
110 HP 250 NM Tork



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net