![]() |
|
100bin KM'yi geçmiş araç?? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
aserhatg ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 02 Eylül 2013 Saat 20:30 |
herkes cok biliyor arkadaş.herkes fikrini yazsın baskasına sataşmanın anlamı varmı?sen git rodaj yap..ik 150.000 km 50 km/h hızı geçme sakın:):):) sende git tez yaz dostum.http://uzaktanegitimmm.blogspot.com/p/mikrometreler.html linkine bi bak mesela mikrometre hassasiyetleri hakkında genel bi fikrin olsun.0.0001 hassasiyetındeki mikrometreyi marangoz kullanmıyor herhalde.motor üretimi gibi islerde kullanılıyor olabilirmi mesela?yok sana kalırsa elektronikçiler kullanıyorlardır mikrometreyi..he bu arada ne oldugunu biliyorsun dimi mikrometrenin?hani iç çap dış çap filan olcen cesitleri var.tez yazdgına gore bılıyosundur sanırım..
|
|
peugeot 306 griffe
1998 model atiker nanofast |
|
![]() |
|
Lion King ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Temmuz 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Lion King
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
..
Düzenleyen Lion King - 01 Eylül 2013 Saat 23:19 |
|
Meraklısı değil hastası
|
|
![]() |
|
Dizelci ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Milimetrenin on binde birinden bahsetmişsiniz. Bu dediğiniz nano imalat boyutunu ilgilendirir. Bu hassaslıkta mekanik parça (istisna dışında) pek istenmez ve üretilmez. Bu kadar hassaslıkları ancak elektronik sektöründe görürsünüz. Mekanik parçaların toleransı genelde milimetrenin binde birine kadar hassaslığa iner. Bu hassaslıkta işleme mikro imalat denir. Mikro imalat konusunda tez yazmış biri olarak da şunu söyleyebilirim ki, geçtiğimiz 10 hatta 20 senede pek bir gelişme olmadı. Yeni yeni işleme yöntemleri çıkıyor ama bunlar diğer kullanılan yöntemlere alternatif yöntemler olmaktan ileri gitmiyor. Yani bundan 10 - 20 sene önceki imalat yöntemleri ile şimdiki imalat yöntemleri arasında pek fark yok. Genellikle nano imalat teknolojinde bir gelişme var günümüzde. Bu da otomotiv sektörünü ilgilendiriyor fakat motor teknolojisini pek ilgilendirmiyor. Bahsedildiği gibi bugün teknolojin gelişmesi milimetrenin on binde birine inmeye değil mevcut yöntemlere alternatif yöntemler bulmakla ilerliyor. Fakat nano imalat konusunda gittikçe daha hassas imalat yöntemleri bulunuyor. Bunlar da milimetrenin milyonda biri hassaslığındadır. Bu da bizi ilgilendirmiyor zaten.
Düzenleyen Dizelci - 30 Ağustos 2013 Saat 11:28 |
|
![]() |
|
qqyyxx ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam biraz sehir efsanesidir soylediginiz ama su bir gercektir eski dizel isuzu motorlari cok saglamdi. Hatta tofaslara ya audi yada isuzu motoru atarlardi. Simdiki td motorlar hemen hemen ayni ayarda. Birbirine yakin teknoloji kullaniliyor. Hatta nissan artik renonun 1.5 dci motorunu kullaniyor.
|
|
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg |
|
![]() |
|
tongucuk ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Kasım 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4496 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu konuda benim acizane fikrim aracın markasıda önemli mesela japon arabalarında 1000000 km ye kadar motor bitmez denir aracın markası kadar 100000 km şehir içindemi şehirler arasımı yapılmış şehirler arası ise kullanıma göre aracın yaşına göre değişir çok da sıkıntı değil bence motor fazla yorulmamıştır diyebilirim
|
|
Mecnun tatsaydı PEUGEOT sevgisini, severmiydi Leyla zillisini...
2009 peugeot 308 sw 1.6 hdi 110hp inci siyah ex nic: ramazanturan81 |
|
![]() |
|
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
yeni değil ama 2008 1.16 i aldık onun kitapçığında ilk 10.000 160 km üzeri ve 4000 devir üstü kullanım önerilmez yazıyordu .
|
|
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rodaj yokmu ? Günümüzde araçlar yüksek teknolojilerle üretildiği için eski araçlara göre daha hassas uretıldıklerı ıçın rodaj yoktur denebılır üreticilier ve satıcı servisler bunu doğrulayabilir hatta bazı servıslerden duyarsınız bu araçlar fabrikasyon olarak rodajlı gelıyor böyle bir sürece gerek yok diye.Ancak Ne olursa rodaj yoktur denilemez mekanik aksam kullanıldığı surece rodaj vardır.Örneğin eski bir aracın fren balatalarını bile değiştirdiğiniz zaman bunun bıle rodaj suresı vardır alışma süresi .Yeni nesilde olsa rodaj süresine dahil olan bir çok kısım sayarım ben sıze ama gerek yok birazcık araştırma yaparak bılgı verelım insanları yanıltmayalım.Zaten bu sure içinde ekstra bır şey yapmanıza gerek yok bıraz daha hassas kullanmalısınız aracı o kadar.Buda sizin yararınıza asla zararınıza olucak bır durum değil.
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
|
aserhatg ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
rodaj diye bişey yok arkadaslar artık.hıc sıfır araba alıp ta kitapcıgında rodaj diye bişey gordunuzmu? talaşlı uretım teknolıjısının gelısme yuzey ısleme teknolıjısının gelısmesı ıle kullanılan tam sentetık yenı nesıl yaglar ıle rodaj diye birsey kalmamıstır.rodaj dedgıınız bırbırı uzerınde calısan motordakı metal aksaamların bırbırıne alıstırılması ıslemınden baska bırsey degıldı.bunu da makınacılar bılırler alıstırma macunu ıle alıstırmaktan pek bı farkı yoktur.dedıgım gıbı uretıum teknolıjısının gelısmesı ıle mıkron degerınde yuzey ıslenebılmekte boylece metaller ımal edıldıgı andan ıtıbaren bırbırne alısması vs gıbı bı durum soz konusu degıl.mılımetrenın onbinde biri hassasiyetinde imalat yapılıo artık cok rahat.o yuzden boyle seylere takılmayın uygun motor yagını kullanın tertemız bının arabanıza
|
|
peugeot 306 griffe
1998 model atiker nanofast |
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zaten aracın ılerleyen yıllardekı motor performansı ve omrunu o rodaj suresı belırler sıfır araca nasıl bakılması gerektiğini bilmeyen biri eğer sıfır bır araç sahıbı olursa gerçekten zorluk çeker çunku rodaj surecındeki bir araç km si yuksek bir araca göre daha pasiftir ve hassastır.Bakımları yapıldıktan sonra temız bır araç olduktan sonra nasıl kullanılacağını bılen kışıler tarafından kullanıldıktan sonra araç 100 Bin Km geçsede ılk gunku kadar motoru sağlıklı kalabılır.Yanı yapmayın arkadaşlar 100 Bin km nedir ya tartışmaya bıle gerek yok :)
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
|
xMEGANx ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2010 Konum: İstanbul AVRUPA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
KM artttıkça motor daha çok canlanır. Düşük km li araç daha çok zorlanır ve çok yakar. sakın düşük km diyenlere inanmayın. Gerçeği KM arttıkça motor gençleşir,rahatlar ve daha aktif hale gelir. hele hele uzun yol giden motorlar. fakat bakımları zamanında yapılmalıdır.
|
|
![]() |
|
eray307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben %130'a çıkar zamanla diyorum yok mu artıran
![]() |
|
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI
|
|
![]() |
|
aserhatg ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ya netıcede motrun ıcınde segman var krank var vs vs..ısleyen calısan her metal parca olcuden duser ne kadar yag kullanırsan kullan.netıcede yag fıltresı neden tıkanıyor doluyor yada degıstırılıyr?cunku motor ıcınde surtunmeden cıkan gozle gorulmeyecek bıle olsa var olan talaslar motorun ıcınde calısan mekanızmanın olcuden dusmesıne bu da motorun performansında dusulere yol acar.netıcede tasarlandıgı olcude olmayacagı ıcın hıcbır olcu arada kacaklar asınmalar sıkısmalar veya bosluk olusumları olacktır.100.000 km de kı araba kesınlıkle %100 performans vermez.inanmam oyle bır duruma..
|
|
peugeot 306 griffe
1998 model atiker nanofast |
|
![]() |
|
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Kusura bakma Onur ama rodaj en fazla olsun olsun 10 bin km sürer ondan sonra kalan 90.001 km boyunca da araç yolda olacaktır. O nedenle sana katılmıyorum, dediklerini değiştirip arabayı 4 tarafından krikoya alsan (yerle hiç temas etmese bile) bile araç 90.001 km boyunca çalışacak bütün aksamlar birbirinden etkilenecek ki sana bunu anlatmaya gerek ki yok zaten
![]() |
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
|
![]() |
|
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bilgim genelde dizel uzerine ve cevabimda dizel uzerine 100 bini devirmis bir dizel motor ilk gunki gibi olmaz mesela egr vanasinin geri donusume gonderdigi gaz zamanla kurum yapar katalizor yada pdf tikanmaya baslar enjektorler tikanmaya baslar isitma bujileri omrunun sonuna yaklasir debriyaj yari omrunu tamalar aks korukleri yirtilma noktasina gelir amortisorler kullanildigi yola gore omrunu yarilar vs vs ve bu parcalar ariza vermedikce degistirilmez ben bakim olsun diye enjektor degistirene raslamadim
ben arac alirken saticidan servis kayitlarini istiyorum ve 100 bini devirmemis olmasina ozen gosteriyorum ama suda bir gercek ayni km uzun yolda yapmis bir arac ile sehir icinde yapmis bir aracta bir olmaz
|
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bence de kullanıma bağlı olarak değişir . kimi adam 50.000 de motoru yer kimi 500.000 kullanır tık demez.kullanıcı ,aracın bakım durumu ,kullandığı yer bi çok etken var. 6-7 ay önce bir bipper gördüm,araç 5 yaşında yağ lambasının yanmasından şikeyetçi, en son yağı değiştireli 30.000 km yi bulmuş yağ lambası yandıkça yağ eklemiş adam yağ değiştirmek yerine , araç 80 yada 85 bindeydi servis bakımına bir kere gitmiş bu adamın aracını 100 binin altında diye alanın vay haline.
|
|
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|
![]() |
|
tellotello ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
|
![]() |
|
qqyyxx ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011 Konum: trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yüzdeli oranları bilmem ama araç fabrikadan ilk çıktığında tam performans almak belli bir zaman sonunda olur. hatta sürüş karakteristiğine göre sağır araba seri araba deriz. bu aracı kullanmaya bağlı olarak değişir. ama dediğim gibi yüzdeye vurursan ne olur ne olmaz orası tartışılır. sonuçta bir aracın fabrika verisine göre max hızı bellidir. bu araba bu hızı 1 yaşında da yapar, bakımlıysa 10 yaşında da yapar. bu durumda kw kaybından söz edemeyiz.
|
|
206 hdi x-line
307 hdi desingtech 1,6 90bg Focus ghia 2008 1,6 109 bg Astra 2012 1,3 cdti 90 bg 2011 golf tdi 105bg |
|
![]() |
|
eray307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bence 100.000 km çok değil çoğu araç birkaç yılda zaten bu km'ye gelebilir.
Şöyle birşey var bakımları ne kadar 4-4 lük yapılsa da beygir gücü olarak azalma olur.Arabanın kullanım şekline de bağlı olarak bu belki birkaç beygir belki 10'larca beygir azalabilir.Fakat hiçbir şekilde,ne olursa olsun yüzde yüzü geçemez :) yani böylesine saçma birşey olabilir mi? Karpuz mu bu zamanla yüzde 110'a çıksın
![]() |
|
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI
|
|
![]() |
|
Lion King ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Temmuz 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Lion King
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aracın km'sine bakmaktansa bakım kayıtlarına bakmak daha mantıklı sanırım...baktıgım bır arac var 110 bın km'de 2007 model...ben 90bini geçmeyen bir araç arıyordum bunun için sormuştum ama en azında bir servise göstereceğim 110binde olan aracı motor gücü yerinde ve bakımları tam yapılmış ise sorun yok demektir...
|
|
Meraklısı değil hastası
|
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Herşey km değil bunu unutmayın 30 Bindeki araçlardan neler çıkıyor km sadece bakılması gereken onlarca şeyden bır tanesı o kadar .
Düzenleyen samet206 - 29 Ağustos 2013 Saat 12:18 |
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |