Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - PEUGEOT 307 otomatik vites sorunsalı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

PEUGEOT 307 otomatik vites sorunsalı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
serhat79 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serhat79 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: PEUGEOT 307 otomatik vites sorunsalı
    Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2013 Saat 11:42
Öncelikle merhaba arkadaşlar ismim serhat 35 yaşındayım Kocaelide yaşıyorum aranıza yeni katıldım 2004 model 307 xt araca sahibim aracı cok severek aldım. ancak belli başlı kronik problemlere  maruz kaldım herkesinde bildiği otomatik vitesli araçlarda kronik olan uzun yolda 90 dan yukarı çıkamama ve en sonunda stop etme problemi gibi.. bununla ilgili araştırma yaptığımda forumda şöle bir yazıya rastladım
 
Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin (Selonoid valf) yağ kaçırmasından kaynaklanır.
3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
bu yazı üzerine bende peugeot servisinin yolunu tuttum arkadaş daha arabaya binip test bile etmeden 2250 tl masraf var dedi neye dayanarak dedin dedim oda bütün arabalarda bu sorun var öğğ dedik artık dedi :S her neyse adama hadi eyvallah deyip kendi ustamın yolunu tuttum şanzıman yağını değiştirdim ( mobil atf 71141 ) içinden 1,5 lt yağ çıktı biz 3,5 lt yağ koyduk havasını alttan civatasını sokerek aldıkki ( sonra araştırdığıma göre bu pek mantıklı değilmiş ) şanzımanın arkasındaki radyötörden gelen soğutucuyu da söktük ( sonra resimlerinide ekleyeceğim )  üstteki yazıdan anladığım kadarıya daha büyüğünü alıp takayım dedim daha büyüğü yok bunun yenisi ise 600 tl dediler vazgeçip aynısını tekrar yerine koydum.. forumumuzdan okuduğum kadarı ile fren müşürü nüde değiştim ( her ne kadar ilginç gelsede ) araba düzeldi. şimdi sorunsuz gidiyor gibi ama içim bir türlü rahat etmiyor yolda kalma fobim olustu benim siz ustalarımdan öğrenmek istediğim bir kaç sorum olacak
 
1. Bu selenoidlerin fabrika çıkışında arızalı olduğu ve mutlaka değiştirilmesi gerektiği söyleniyor doğrumudur değiştirmelimiyim değiştikten sonra bilgisayar ile bağlanılıp yazılım güncellenmesi gerekiyormuş bunuda sadece yetkili servis yapacakki buradakiler yakaladımı öpen arkadaşlar pc bağlantısını yapıp arıza kodu okuması bile 75 tl öneriniz nedir diyelimki bağlattık ve selenoid lerin yağ basıncı 2,5 bar aldında gördük % 100 değiştirmelimiyiz ? eski yada yeni tip selenoid olup olmadığını nasıl anlarım ?
 
2. Radyatör büyütüldüğü yazılmış makyajlı kasalarda baktım büyüğü olsa dahi daha büyüğünü koyabilecek bir alan orada yok gerçekten değişmelimi ? bununla ilgili bir öneriniz varmı ?
 
3. her 3000 km de şanzıman yağı değiştirilmesi öngörülüyor ancak kimisi 3,5 lt kimisi 4 lt konulduğunu söylüyor gerçek olması gereken oran nedir ? bu değişim esnasında şanzımanın içinde kalan  havanın alınması nasıl olur bildiğim kadarıyla şanzıman yağının az olması kadar çok konulmasıda bir sorun oluşturmakta prosedürü nasıl olmalıdır ?
 
4. en son olarak bana bu pc yi bağlayıp bu değerleri okuyabilip  işlem yapabileceğimiz kendi servisleri dışında adam akıllı kazıklamayacak kocaeli adapazarı civarında bir usta önerebilirmisiniz ?
 
hepinize yorumlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim saygılar..
Yukarı Dön
serhat79 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serhat79 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2013 Saat 11:16
Orjinalini yazan: serhat79 serhat79 Yazdı:

Öncelikle merhaba arkadaşlar ismim serhat 35 yaşındayım Kocaelide yaşıyorum aranıza yeni katıldım 2004 model 307 xt araca sahibim aracı cok severek aldım. ancak belli başlı kronik problemlere  maruz kaldım herkesinde bildiği otomatik vitesli araçlarda kronik olan uzun yolda 90 dan yukarı çıkamama ve en sonunda stop etme problemi gibi.. bununla ilgili araştırma yaptığımda forumda şöle bir yazıya rastladım
 
Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin (Selonoid valf) yağ kaçırmasından kaynaklanır.
3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
bu yazı üzerine bende peugeot servisinin yolunu tuttum arkadaş daha arabaya binip test bile etmeden 2250 tl masraf var dedi neye dayanarak dedin dedim oda bütün arabalarda bu sorun var öğğ dedik artık dedi :S her neyse adama hadi eyvallah deyip kendi ustamın yolunu tuttum şanzıman yağını değiştirdim ( mobil atf 71141 ) içinden 1,5 lt yağ çıktı biz 3,5 lt yağ koyduk havasını alttan civatasını sokerek aldıkki ( sonra araştırdığıma göre bu pek mantıklı değilmiş ) şanzımanın arkasındaki radyötörden gelen soğutucuyu da söktük ( sonra resimlerinide ekleyeceğim )  üstteki yazıdan anladığım kadarıya daha büyüğünü alıp takayım dedim daha büyüğü yok bunun yenisi ise 600 tl dediler vazgeçip aynısını tekrar yerine koydum.. forumumuzdan okuduğum kadarı ile fren müşürü nüde değiştim ( her ne kadar ilginç gelsede ) araba düzeldi. şimdi sorunsuz gidiyor gibi ama içim bir türlü rahat etmiyor yolda kalma fobim olustu benim siz ustalarımdan öğrenmek istediğim bir kaç sorum olacak
 
1. Bu selenoidlerin fabrika çıkışında arızalı olduğu ve mutlaka değiştirilmesi gerektiği söyleniyor doğrumudur değiştirmelimiyim değiştikten sonra bilgisayar ile bağlanılıp yazılım güncellenmesi gerekiyormuş bunuda sadece yetkili servis yapacakki buradakiler yakaladımı öpen arkadaşlar pc bağlantısını yapıp arıza kodu okuması bile 75 tl öneriniz nedir diyelimki bağlattık ve selenoid lerin yağ basıncı 2,5 bar aldında gördük % 100 değiştirmelimiyiz ? eski yada yeni tip selenoid olup olmadığını nasıl anlarım ?
 
2. Radyatör büyütüldüğü yazılmış makyajlı kasalarda baktım büyüğü olsa dahi daha büyüğünü koyabilecek bir alan orada yok gerçekten değişmelimi ? bununla ilgili bir öneriniz varmı ?
 
3. her 3000 km de şanzıman yağı değiştirilmesi öngörülüyor ancak kimisi 3,5 lt kimisi 4 lt konulduğunu söylüyor gerçek olması gereken oran nedir ? bu değişim esnasında şanzımanın içinde kalan  havanın alınması nasıl olur bildiğim kadarıyla şanzıman yağının az olması kadar çok konulmasıda bir sorun oluşturmakta prosedürü nasıl olmalıdır ?
 
4. en son olarak bana bu pc yi bağlayıp bu değerleri okuyabilip  işlem yapabileceğimiz kendi servisleri dışında adam akıllı kazıklamayacak kocaeli adapazarı civarında bir usta önerebilirmisiniz ?
 
hepinize yorumlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim saygılar..
 
 
hiç kimse yokmu buralardaa :(
Yukarı Dön
kasırga16 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2013
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 68
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kasırga16 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2013 Saat 11:37
Hocam çok teşekkürler önemli bilgiler için. Otomatik vites işi biraz muamma, ustası zor bulunur , masrafı çok olur  ama pratik bazı uygulamalarla sorunlar büyümeden çözülebilir.

Düzenleyen kasırga16 - 23 Ağustos 2013 Saat 11:39
'Kötülüğü andıkça, kötülük yayılır.'
Yukarı Dön
ekinoks44 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
03 - Eylül - 1982

Kayıt Tarihi: 28 Ocak 2011
Konum: Malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 501
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ekinoks44 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2013 Saat 16:13
Sorularınıza cevap değil belki ama bende de 206 otomatik vites var. Yakşalık 2 yıl önce Kar ve S ışıkları yanıp sönüyordu ve aracın çekişi oldukça düşüktü sanayiye gittiğimde selenoid valflerin eski olduğunu ve değişilmesi gerektiğini söylediler. Bende yetkili servise o zaman yaklaşık 450 TL ye valfleri değiştirdim ve yazılım güncellemesi yaptırdım.  Bu işlemi yaptırdıktan sonra sorunlar düzeldi. Ancak km sayacımın genellikle çalışmaması nedeniyle yine sanayi yolunu tuttuğumda herkes sorunu şanzımana bağladı ve şanzımanı açtırdığımızda km sayacı ile bağlantılı olan kısmın kırık olduğunu gördük ve uzun uğraşlardan sonra bu kısmı değiştik ve bu bana 1950 TL ye patladı. Bunları şunun için anlattım ben artık pug'un otomatik vitesinin adını bile duyunca korkuyorum. Zaten sanayide söylenen klasik laftı otomatikte hondadan şaşmayacaksın.
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites
Ford Focus Titanium 2013 Powershift
Yukarı Dön
mami202 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 458
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mami202 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2013 Saat 19:32
biraz anlasam bu işlerden aracımdaki AL4 şanzımanı komple söker peugeot fabrikasının önüne atar yerine adam gibi bi şanzıman takardım. :) yağınıda değiştirsek komple revizyona da versek bu AL4  şanzımanların yapısı itibari ile ömrü belli öyle başka markalardaki gibi ikiyüz - üçyüzbin km sadece bakım yaparak gidecek bi şanzıman değil 
ki ben o kadar yüksek km de istemiyorum.



Düzenleyen mami202 - 23 Ağustos 2013 Saat 19:34
Yukarı Dön
serhat79 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serhat79 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2013 Saat 12:37
en sonunda dün deneme fırsatım oldu  sorun hala devam etmekte 100 km/h  den sonra devir 4000 e  getirmeme rağmen araba deli gibi bağırıyor vites geçmiyor ve ben hala bu işi yapabilecek birisini bulamadım mecburen kendi servisine gideceğim selenoidler değişecek bakalım gene bir 700 kağıt sıkıştı sanırım şu işi layıkıyla yapacak birini bulabilsem iyiydi
Yukarı Dön
EnSoNiQ Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Eylül 2012
Konum: Çankırı
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 512
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EnSoNiQ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2013 Saat 14:06
hocam selenoidleri yeni tip selenoid ile değiştirip yazılım attırman gerekli başka yapabileceğin pek birşey yok forumda araştırma yaptıysan zaten çözüme ulaşan bir sürü arkadaş var ben geçen ay 120 bin bakımında değiştirdim.Gayet iyi oldu bende hata vermiyordu ama şuanda arabanın vites geçişlerinde sıkıntı yok yani herşeyin başı o selenoidler değiştirmeden yorum yapılamaz :) iyi bir usta bulup onları değiştirmekten başka çaren yok yeni tip taktırman gerekli ve yazılım güncellendikten sonra sıkıntı yaşamassın toplamda 500 tlye mal oldu selenoid ve taktırması bilgine.
Peugeout 307 XT BVA Hatchback 2004 Model
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2013 Saat 14:33

arkadaşlar,yağ değişimi çok önemli.ben her yaza girerken

(mayıs ayında) araç onbin yapsada yapmasada (genellikle yapmaz)

motor ve şanzıman yağlarını değiştiriyorum hiç bir sorun yaşamadım

şimdiye dek aracım 73binde.sıcak bu AL4 lerin düşmanı o yüzden

yaza girerken yağ değiştiriyorum ki sıcaklarda temiz yağı kullansın.

birde nazik kullanım ister AL4 set kalkışlara gelmez...

2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
dream Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2013
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1410
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dream Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2013 Saat 18:26
Bu yazıları okudukça içim ürperiyor. Bende 2006 model 307xt BVA AL4 şanzuman kullanıyorum ama çok şükür şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.
Ne günlere kaldık ey gazi hünkar katır defterdar oldu eşek mühürdar..
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2013 Saat 12:18

bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur atasözü tam bu şanzımanlara göre 

özellikle yağ değişimlerine dikkat edin derim...


   

Orjinalini yazan: dream dream Yazdı:

Bu yazıları okudukça içim ürperiyor. Bende 2006 model 307xt BVA AL4 şanzuman kullanıyorum ama çok şükür şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.

2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
serhat79 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serhat79 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2013 Saat 17:07
teşekkür ederim  cevaplarınız için selenoidleri değiştirip sizinle sonucu paylaşacağım
Yukarı Dön
endorphine Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2010
Konum: ?
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 192
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı endorphine Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2013 Saat 01:22
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

arkadaşlar,yağ değişimi çok önemli.ben her yaza girerken

(mayıs ayında) araç onbin yapsada yapmasada (genellikle yapmaz)

motor ve şanzıman yağlarını değiştiriyorum hiç bir sorun yaşamadım

şimdiye dek aracım 73binde.sıcak bu AL4 lerin düşmanı o yüzden

yaza girerken yağ değiştiriyorum ki sıcaklarda temiz yağı kullansın.

birde nazik kullanım ister AL4 set kalkışlara gelmez...


Motor yağı eyvallahta şanzuman yağı her sene değişmek gereksiz bence hocam. Yinede sana kalmış birşey tabi. 
2006 307 comfort otm.



Yukarı Dön
ekinoks44 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
03 - Eylül - 1982

Kayıt Tarihi: 28 Ocak 2011
Konum: Malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 501
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ekinoks44 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2013 Saat 11:48
şanzıman yağını 40 binde bir değiştirin deniliyor.
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites
Ford Focus Titanium 2013 Powershift
Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Eylül 2013 Saat 16:36

40 bin çok fazla bence.bu şanzumanlarda filtre yok arkadaşlar,

o yüzden ben onbinde yağ değiştiriyorum.şanzıman içinde zamanla metal

ve balata tozları oluşuyor bunlarda yağ değişmezse selenoidleri tıkıyor

yağ değişim periyodunu kısa tutun derim ben.endorphine'nin dediği gibi

onbin biraz kısa olabilir ben biraz pimpirikliyim ama zararını görmedim

varsın senede bi 100 tl yesin başım ağrımasın...

2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
endorphine Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2010
Konum: ?
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 192
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı endorphine Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2013 Saat 16:10
Şanzuman yağını kimlere değiştirmek gerekiyor peki. Yani yetkili servis geçirecektir sonuçta. Sanayide halledilebilir birşeydir sanırım. 
2006 307 comfort otm.



Yukarı Dön
tolga35 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ağustos - 1971

Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011
Konum: izmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 204
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tolga35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2013 Saat 16:19

aynen öyle sanayide değiştiriyorum.iyi bi otomatik şanzımancım var

vakumlu makineyle yağı boşaltıp dolduruyor,yağı üstteki tapadan koymaya

uğraşmaya gerek kalmıyor en son yağla bereber 100 tl vermiştim.biliyorsunuz

bu şanzımanların yağı özel her yağ konmaz...

2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
Yukarı Dön
endorphine Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Ocak 2010
Konum: ?
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 192
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı endorphine Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Eylül 2013 Saat 16:27
Eyvallah hocam. 
2006 307 comfort otm.



Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2013 Saat 10:45
1 - eski selenoid ile yenisini arasındaki fark sestir. eskiler araç vitesteyken ses çıkarmaz, yenileri aracı vitese aldığında "cızzzzzz" diye ses çıkarır. Değiştirirsen senin ve aracın için daha iyi olur. hiç bir şey yoksa bile ileride oluşacak daha büyük masraftan kurtulursun.

2- Radyatör büyütme işini bende duymuştum ama çok araştırdım öyle bir şey göremedim. Bende de şanzıman yağ hararetinin çok yükselmesi ve buna bağlı sert vites geçişleri sorunu vardı, yeni tip selenoid ile halelttim. (radyatöre takılma bence)

3- Şanzıman yağının 3000 değil 33000 km de bir değişmesi gerekir. Aracı bilgisayara bağlayıp servis km sayacına baktığında 32999 dan geri saydığını görebilirsin. Şanzımanda 2 adet yağ tapası vardır. 1 tanesi komple yapı boşaltır, diğeri ise fazlasını boşaltır. Yani yağ konulup araç çalıştırılır, lift üzerinde vitese alınıp tekerler döndürülür, fazla olan yağ bahsettiğim 2. tapa ile alınır. Yinede fazla yağ varsa yağ ısındığında genleştiği için şanzıman sıkışmadan dolayı çatlamasın patlamasın diye tahliye deliği vardır oradan atılır. Yani hava alma yeri gibi bir şey yoktur.

4 - İzmitte bir usta vardı, körfezde gölcük yolunda solda büyük bir sanayi sitesi vardı ama ismini hatırlayamadım, anca gidince bulabilirim. iyi bir ustaydı, işinin ehli.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2013 Saat 10:46
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

aynen öyle sanayide değiştiriyorum.iyi bi otomatik şanzımancım var

vakumlu makineyle yağı boşaltıp dolduruyor,yağı üstteki tapadan koymaya

uğraşmaya gerek kalmıyor en son yağla bereber 100 tl vermiştim.biliyorsunuz

bu şanzımanların yağı özel her yağ konmaz...


Mobil - LT 71141 den başkası asla ve asla konulmamalı.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
serhat79 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Ağustos 2013
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 31
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serhat79 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Eylül 2013 Saat 18:28

arkadaşlar en sonunda şanzımanın arkasına takılacak olan soğutucu esanjor geldi ve taktık yağ ekledik harareti 90 a çıkartıp bilgisayara bağlayıp ölçtük ve 2,7 bar gördüm bu oran selenoidlerin vermesi gereken oran olduğunu ve değişmemize gerek olmadığını söyledi ( acaba selenoidleri değişmiş olabilirlermiki ) yalnız gaz a basınca direk hızlanmadığını devirin birden yükselip sonra düştükten sonra yavas yavas hızlandığını gözlemledi büyük olasılıkla şanzıman balatasının bitik olduğunu mutlaka değişmemizi söyledi hatta arabayı bıraktırdı yayan döndük eve 7+7  adet olduğundan bahsetti sipariş verdik takılmasını bekliyorum bakalım dün görüştüm sökmüş ustam gerçektende yandığını söyledi bu konuda bilgisi olan varmı üstadlar ? gelişmeleri tekrar paylaşacağım 

bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 16699 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 303 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 616 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4944 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2432 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4722 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 429 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7902 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 667 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 831 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 539 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5459 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 698 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 491 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 851 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 373 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 609 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 787 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2484 0 Bayer
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
KerimSahin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English