Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

PEUGEOT 307 otomatik vites sorunsalı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=30694
Tarih: 11 Ağustos 2025 Saat 08:37
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: PEUGEOT 307 otomatik vites sorunsalı
Mesajı Yazan: serhat79
Konu: PEUGEOT 307 otomatik vites sorunsalı
Mesaj Tarihi: 22 Ağustos 2013 Saat 11:42
Öncelikle merhaba arkadaşlar ismim serhat 35 yaşındayım Kocaelide yaşıyorum aranıza yeni katıldım 2004 model 307 xt araca sahibim aracı cok severek aldım. ancak belli başlı kronik problemlere  maruz kaldım herkesinde bildiği otomatik vitesli araçlarda kronik olan uzun yolda 90 dan yukarı çıkamama ve en sonunda stop etme problemi gibi.. bununla ilgili araştırma yaptığımda forumda şöle bir yazıya rastladım
 
Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin (Selonoid valf) yağ kaçırmasından kaynaklanır.
3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
bu yazı üzerine bende peugeot servisinin yolunu tuttum arkadaş daha arabaya binip test bile etmeden 2250 tl masraf var dedi neye dayanarak dedin dedim oda bütün arabalarda bu sorun var öğğ dedik artık dedi :S her neyse adama hadi eyvallah deyip kendi ustamın yolunu tuttum şanzıman yağını değiştirdim ( mobil atf 71141 ) içinden 1,5 lt yağ çıktı biz 3,5 lt yağ koyduk havasını alttan civatasını sokerek aldıkki ( sonra araştırdığıma göre bu pek mantıklı değilmiş ) şanzımanın arkasındaki radyötörden gelen soğutucuyu da söktük ( sonra resimlerinide ekleyeceğim )  üstteki yazıdan anladığım kadarıya daha büyüğünü alıp takayım dedim daha büyüğü yok bunun yenisi ise 600 tl dediler vazgeçip aynısını tekrar yerine koydum.. forumumuzdan okuduğum kadarı ile fren müşürü nüde değiştim ( her ne kadar ilginç gelsede ) araba düzeldi. şimdi sorunsuz gidiyor gibi ama içim bir türlü rahat etmiyor yolda kalma fobim olustu benim siz ustalarımdan öğrenmek istediğim bir kaç sorum olacak
 
1. Bu selenoidlerin fabrika çıkışında arızalı olduğu ve mutlaka değiştirilmesi gerektiği söyleniyor doğrumudur değiştirmelimiyim değiştikten sonra bilgisayar ile bağlanılıp yazılım güncellenmesi gerekiyormuş bunuda sadece yetkili servis yapacakki buradakiler yakaladımı öpen arkadaşlar pc bağlantısını yapıp arıza kodu okuması bile 75 tl öneriniz nedir diyelimki bağlattık ve selenoid lerin yağ basıncı 2,5 bar aldında gördük % 100 değiştirmelimiyiz ? eski yada yeni tip selenoid olup olmadığını nasıl anlarım ?
 
2. Radyatör büyütüldüğü yazılmış makyajlı kasalarda baktım büyüğü olsa dahi daha büyüğünü koyabilecek bir alan orada yok gerçekten değişmelimi ? bununla ilgili bir öneriniz varmı ?
 
3. her 3000 km de şanzıman yağı değiştirilmesi öngörülüyor ancak kimisi 3,5 lt kimisi 4 lt konulduğunu söylüyor gerçek olması gereken oran nedir ? bu değişim esnasında şanzımanın içinde kalan  havanın alınması nasıl olur bildiğim kadarıyla şanzıman yağının az olması kadar çok konulmasıda bir sorun oluşturmakta prosedürü nasıl olmalıdır ?
 
4. en son olarak bana bu pc yi bağlayıp bu değerleri okuyabilip  işlem yapabileceğimiz kendi servisleri dışında adam akıllı kazıklamayacak kocaeli adapazarı civarında bir usta önerebilirmisiniz ?
 
hepinize yorumlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim saygılar..



Cevaplar:
Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2013 Saat 11:16
Orjinalini yazan: serhat79 serhat79 Yazdı:

Öncelikle merhaba arkadaşlar ismim serhat 35 yaşındayım Kocaelide yaşıyorum aranıza yeni katıldım 2004 model 307 xt araca sahibim aracı cok severek aldım. ancak belli başlı kronik problemlere  maruz kaldım herkesinde bildiği otomatik vitesli araçlarda kronik olan uzun yolda 90 dan yukarı çıkamama ve en sonunda stop etme problemi gibi.. bununla ilgili araştırma yaptığımda forumda şöle bir yazıya rastladım
 
Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin (Selonoid valf) yağ kaçırmasından kaynaklanır.
3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
bu yazı üzerine bende peugeot servisinin yolunu tuttum arkadaş daha arabaya binip test bile etmeden 2250 tl masraf var dedi neye dayanarak dedin dedim oda bütün arabalarda bu sorun var öğğ dedik artık dedi :S her neyse adama hadi eyvallah deyip kendi ustamın yolunu tuttum şanzıman yağını değiştirdim ( mobil atf 71141 ) içinden 1,5 lt yağ çıktı biz 3,5 lt yağ koyduk havasını alttan civatasını sokerek aldıkki ( sonra araştırdığıma göre bu pek mantıklı değilmiş ) şanzımanın arkasındaki radyötörden gelen soğutucuyu da söktük ( sonra resimlerinide ekleyeceğim )  üstteki yazıdan anladığım kadarıya daha büyüğünü alıp takayım dedim daha büyüğü yok bunun yenisi ise 600 tl dediler vazgeçip aynısını tekrar yerine koydum.. forumumuzdan okuduğum kadarı ile fren müşürü nüde değiştim ( her ne kadar ilginç gelsede ) araba düzeldi. şimdi sorunsuz gidiyor gibi ama içim bir türlü rahat etmiyor yolda kalma fobim olustu benim siz ustalarımdan öğrenmek istediğim bir kaç sorum olacak
 
1. Bu selenoidlerin fabrika çıkışında arızalı olduğu ve mutlaka değiştirilmesi gerektiği söyleniyor doğrumudur değiştirmelimiyim değiştikten sonra bilgisayar ile bağlanılıp yazılım güncellenmesi gerekiyormuş bunuda sadece yetkili servis yapacakki buradakiler yakaladımı öpen arkadaşlar pc bağlantısını yapıp arıza kodu okuması bile 75 tl öneriniz nedir diyelimki bağlattık ve selenoid lerin yağ basıncı 2,5 bar aldında gördük % 100 değiştirmelimiyiz ? eski yada yeni tip selenoid olup olmadığını nasıl anlarım ?
 
2. Radyatör büyütüldüğü yazılmış makyajlı kasalarda baktım büyüğü olsa dahi daha büyüğünü koyabilecek bir alan orada yok gerçekten değişmelimi ? bununla ilgili bir öneriniz varmı ?
 
3. her 3000 km de şanzıman yağı değiştirilmesi öngörülüyor ancak kimisi 3,5 lt kimisi 4 lt konulduğunu söylüyor gerçek olması gereken oran nedir ? bu değişim esnasında şanzımanın içinde kalan  havanın alınması nasıl olur bildiğim kadarıyla şanzıman yağının az olması kadar çok konulmasıda bir sorun oluşturmakta prosedürü nasıl olmalıdır ?
 
4. en son olarak bana bu pc yi bağlayıp bu değerleri okuyabilip  işlem yapabileceğimiz kendi servisleri dışında adam akıllı kazıklamayacak kocaeli adapazarı civarında bir usta önerebilirmisiniz ?
 
hepinize yorumlarınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim saygılar..
 
 
hiç kimse yokmu buralardaa :(


Mesajı Yazan: kasırga16
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2013 Saat 11:37
Hocam çok teşekkürler önemli bilgiler için. Otomatik vites işi biraz muamma, ustası zor bulunur , masrafı çok olur  ama pratik bazı uygulamalarla sorunlar büyümeden çözülebilir.

-------------
'Kötülüğü andıkça, kötülük yayılır.'


Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2013 Saat 16:13
Sorularınıza cevap değil belki ama bende de 206 otomatik vites var. Yakşalık 2 yıl önce Kar ve S ışıkları yanıp sönüyordu ve aracın çekişi oldukça düşüktü sanayiye gittiğimde selenoid valflerin eski olduğunu ve değişilmesi gerektiğini söylediler. Bende yetkili servise o zaman yaklaşık 450 TL ye valfleri değiştirdim ve yazılım güncellemesi yaptırdım.  Bu işlemi yaptırdıktan sonra sorunlar düzeldi. Ancak km sayacımın genellikle çalışmaması nedeniyle yine sanayi yolunu tuttuğumda herkes sorunu şanzımana bağladı ve şanzımanı açtırdığımızda km sayacı ile bağlantılı olan kısmın kırık olduğunu gördük ve uzun uğraşlardan sonra bu kısmı değiştik ve bu bana 1950 TL ye patladı. Bunları şunun için anlattım ben artık pug'un otomatik vitesinin adını bile duyunca korkuyorum. Zaten sanayide söylenen klasik laftı otomatikte hondadan şaşmayacaksın.

-------------
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites
Ford Focus Titanium 2013 Powershift


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2013 Saat 19:32
biraz anlasam bu işlerden aracımdaki AL4 şanzımanı komple söker peugeot fabrikasının önüne atar yerine adam gibi bi şanzıman takardım. :) yağınıda değiştirsek komple revizyona da versek bu AL4  şanzımanların yapısı itibari ile ömrü belli öyle başka markalardaki gibi ikiyüz - üçyüzbin km sadece bakım yaparak gidecek bi şanzıman değil 
ki ben o kadar yüksek km de istemiyorum.



Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2013 Saat 12:37
en sonunda dün deneme fırsatım oldu  sorun hala devam etmekte 100 km/h  den sonra devir 4000 e  getirmeme rağmen araba deli gibi bağırıyor vites geçmiyor ve ben hala bu işi yapabilecek birisini bulamadım mecburen kendi servisine gideceğim selenoidler değişecek bakalım gene bir 700 kağıt sıkıştı sanırım şu işi layıkıyla yapacak birini bulabilsem iyiydi


Mesajı Yazan: EnSoNiQ
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2013 Saat 14:06
hocam selenoidleri yeni tip selenoid ile değiştirip yazılım attırman gerekli başka yapabileceğin pek birşey yok forumda araştırma yaptıysan zaten çözüme ulaşan bir sürü arkadaş var ben geçen ay 120 bin bakımında değiştirdim.Gayet iyi oldu bende hata vermiyordu ama şuanda arabanın vites geçişlerinde sıkıntı yok yani herşeyin başı o selenoidler değiştirmeden yorum yapılamaz :) iyi bir usta bulup onları değiştirmekten başka çaren yok yeni tip taktırman gerekli ve yazılım güncellendikten sonra sıkıntı yaşamassın toplamda 500 tlye mal oldu selenoid ve taktırması bilgine.

-------------
Peugeout 307 XT BVA Hatchback 2004 Model


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2013 Saat 14:33

arkadaşlar,yağ değişimi çok önemli.ben her yaza girerken

(mayıs ayında) araç onbin yapsada yapmasada (genellikle yapmaz)

motor ve şanzıman yağlarını değiştiriyorum hiç bir sorun yaşamadım

şimdiye dek aracım 73binde.sıcak bu AL4 lerin düşmanı o yüzden

yaza girerken yağ değiştiriyorum ki sıcaklarda temiz yağı kullansın.

birde nazik kullanım ister AL4 set kalkışlara gelmez...



-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: dream
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2013 Saat 18:26
Bu yazıları okudukça içim ürperiyor. Bende 2006 model 307xt BVA AL4 şanzuman kullanıyorum ama çok şükür şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.

-------------
Ne günlere kaldık ey gazi hünkar katır defterdar oldu eşek mühürdar..


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2013 Saat 12:18

bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur atasözü tam bu şanzımanlara göre 

özellikle yağ değişimlerine dikkat edin derim...


   

Orjinalini yazan: dream dream Yazdı:

Bu yazıları okudukça içim ürperiyor. Bende 2006 model 307xt BVA AL4 şanzuman kullanıyorum ama çok şükür şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.



-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2013 Saat 17:07
teşekkür ederim  cevaplarınız için selenoidleri değiştirip sizinle sonucu paylaşacağım


Mesajı Yazan: endorphine
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2013 Saat 01:22
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

arkadaşlar,yağ değişimi çok önemli.ben her yaza girerken

(mayıs ayında) araç onbin yapsada yapmasada (genellikle yapmaz)

motor ve şanzıman yağlarını değiştiriyorum hiç bir sorun yaşamadım

şimdiye dek aracım 73binde.sıcak bu AL4 lerin düşmanı o yüzden

yaza girerken yağ değiştiriyorum ki sıcaklarda temiz yağı kullansın.

birde nazik kullanım ister AL4 set kalkışlara gelmez...


Motor yağı eyvallahta şanzuman yağı her sene değişmek gereksiz bence hocam. Yinede sana kalmış birşey tabi. 


-------------
2006 307 comfort otm.





Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2013 Saat 11:48
şanzıman yağını 40 binde bir değiştirin deniliyor.

-------------
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites
Ford Focus Titanium 2013 Powershift


Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 05 Eylül 2013 Saat 16:36

40 bin çok fazla bence.bu şanzumanlarda filtre yok arkadaşlar,

o yüzden ben onbinde yağ değiştiriyorum.şanzıman içinde zamanla metal

ve balata tozları oluşuyor bunlarda yağ değişmezse selenoidleri tıkıyor

yağ değişim periyodunu kısa tutun derim ben.endorphine'nin dediği gibi

onbin biraz kısa olabilir ben biraz pimpirikliyim ama zararını görmedim

varsın senede bi 100 tl yesin başım ağrımasın...



-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: endorphine
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2013 Saat 16:10
Şanzuman yağını kimlere değiştirmek gerekiyor peki. Yani yetkili servis geçirecektir sonuçta. Sanayide halledilebilir birşeydir sanırım. 

-------------
2006 307 comfort otm.





Mesajı Yazan: tolga35
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2013 Saat 16:19

aynen öyle sanayide değiştiriyorum.iyi bi otomatik şanzımancım var

vakumlu makineyle yağı boşaltıp dolduruyor,yağı üstteki tapadan koymaya

uğraşmaya gerek kalmıyor en son yağla bereber 100 tl vermiştim.biliyorsunuz

bu şanzımanların yağı özel her yağ konmaz...



-------------
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg


Mesajı Yazan: endorphine
Mesaj Tarihi: 06 Eylül 2013 Saat 16:27
Eyvallah hocam. 

-------------
2006 307 comfort otm.





Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2013 Saat 10:45
1 - eski selenoid ile yenisini arasındaki fark sestir. eskiler araç vitesteyken ses çıkarmaz, yenileri aracı vitese aldığında "cızzzzzz" diye ses çıkarır. Değiştirirsen senin ve aracın için daha iyi olur. hiç bir şey yoksa bile ileride oluşacak daha büyük masraftan kurtulursun.

2- Radyatör büyütme işini bende duymuştum ama çok araştırdım öyle bir şey göremedim. Bende de şanzıman yağ hararetinin çok yükselmesi ve buna bağlı sert vites geçişleri sorunu vardı, yeni tip selenoid ile halelttim. (radyatöre takılma bence)

3- Şanzıman yağının 3000 değil 33000 km de bir değişmesi gerekir. Aracı bilgisayara bağlayıp servis km sayacına baktığında 32999 dan geri saydığını görebilirsin. Şanzımanda 2 adet yağ tapası vardır. 1 tanesi komple yapı boşaltır, diğeri ise fazlasını boşaltır. Yani yağ konulup araç çalıştırılır, lift üzerinde vitese alınıp tekerler döndürülür, fazla olan yağ bahsettiğim 2. tapa ile alınır. Yinede fazla yağ varsa yağ ısındığında genleştiği için şanzıman sıkışmadan dolayı çatlamasın patlamasın diye tahliye deliği vardır oradan atılır. Yani hava alma yeri gibi bir şey yoktur.

4 - İzmitte bir usta vardı, körfezde gölcük yolunda solda büyük bir sanayi sitesi vardı ama ismini hatırlayamadım, anca gidince bulabilirim. iyi bir ustaydı, işinin ehli.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2013 Saat 10:46
Orjinalini yazan: tolga35 tolga35 Yazdı:

aynen öyle sanayide değiştiriyorum.iyi bi otomatik şanzımancım var

vakumlu makineyle yağı boşaltıp dolduruyor,yağı üstteki tapadan koymaya

uğraşmaya gerek kalmıyor en son yağla bereber 100 tl vermiştim.biliyorsunuz

bu şanzımanların yağı özel her yağ konmaz...


Mobil - LT 71141 den başkası asla ve asla konulmamalı.


-------------
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 08 Eylül 2013 Saat 18:28

arkadaşlar en sonunda şanzımanın arkasına takılacak olan soğutucu esanjor geldi ve taktık yağ ekledik harareti 90 a çıkartıp bilgisayara bağlayıp ölçtük ve 2,7 bar gördüm bu oran selenoidlerin vermesi gereken oran olduğunu ve değişmemize gerek olmadığını söyledi ( acaba selenoidleri değişmiş olabilirlermiki ) yalnız gaz a basınca direk hızlanmadığını devirin birden yükselip sonra düştükten sonra yavas yavas hızlandığını gözlemledi büyük olasılıkla şanzıman balatasının bitik olduğunu mutlaka değişmemizi söyledi hatta arabayı bıraktırdı yayan döndük eve 7+7  adet olduğundan bahsetti sipariş verdik takılmasını bekliyorum bakalım dün görüştüm sökmüş ustam gerçektende yandığını söyledi bu konuda bilgisi olan varmı üstadlar ? gelişmeleri tekrar paylaşacağım 



-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: esppablo
Mesaj Tarihi: 09 Aralık 2013 Saat 11:36
Merhaba arkadaslar,

Deneyimli arkadaslar sorunum hakkinda yardimci olabilirlerse cok sevinirim...

2003 model otomatik vites  307 xt premium 160bin km'deki aracimin yaklasik 2 ay once selenoid valfleri ve sanziman yagi degisti. Daha sonra sorunsuz olarak 3000km kullandim ama hic uzun yola cikmamistim. Bu hafta sonu yaklasik 4.5 saat suren bir yolculugun son 20 km'sinde arac yolda 100km hizla giderken durup dururken vites dusurdu ve gaz verdikce vites degistirmemeye ve bagirmaya basladi. triptonige almak istedigimde ''D'' yazisi degismedi, herhangi bir ariza yazisi da cikmadi ve o sekilde zar zor saga cektim. 5dk bekleyip tekrar calistirdigimda bu sefer 1.vitesten yukari cikmamaya max. 30 km hizla gitmeye basladi. triptonik vites ve otomatik vites arasinda gecis yaptigimda gene ''D'' gosteriyordu. 
Yavas yavas giderken vitesi ''kar moduna'' gecirdim bir anda hersey duzeldi ve gidecegim yere kadar sag-salim normal bir sekilde geldim.
Sabah korkarak tekrar arabayi calistirdigimda hersey normal bir sekilde calisti ve ayni yolu herhangi bir ariza olmadan geri dondum.

Sizde bu hatanin sebebi sanziman yaginin asiri isinmasindan dolayi korumaya almis olmasi olabilir mi? 
Tekrar ayni seyler olacak diye yolda korkarak gidiyorum..

Yardimlarinizi bekliyorum


-------------
if there is any justice in the world


Mesajı Yazan: qw12
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2014 Saat 10:38
    


Mesajı Yazan: erdem böler
Mesaj Tarihi: 20 Aralık 2014 Saat 19:14
tolga bey hangi ustaya gidiyorsunuz



-------------
erdem böler


Mesajı Yazan: brkhkn
Mesaj Tarihi: 24 Nisan 2015 Saat 14:28
yıllar sonra konuyu hortlatıyorum :)))

124.500 km'de peugeot 307 xt otomatik var bende de

Bundan önce 2002 mondeo otomatik vardı.
Daha öncesinde 2005 Megane 2 Otomatik vardı.

arkadaşlar; hemen hemen bütün arabaların şanzımanları için arızalı, sorunlu derler.

hiç birisinde sorun yaşamadım.

1-) Arabayı hiçbir zaman kasmıyorum. 130 km hız nadiren görmüştür araç.
2-) 10.000 km bakımlarını yaparken ben şanzıman yağınıda değiştiriyorum.
3-) Soğuk havada 3-4 dakika çalışır vaziyette bekliyorum. stop ettiğimde yaz aylarında el freni kesin çekiyorum. şanzıman zorlanmasın diye.

Bu vaziyette mondeo 215.000 km'de, megane 2 ise; 178.000 km'de sattım. hiçbir sorun yaşamadım.

Şükür Peugeot'ta geçişleri hiç hissettirmiyor.
Azıcık dikkatli sürün, bu yeterlidir. Performans aramayın otomatik viteslerde.

Neden arıza yapar? otomatik vitesin en büyük özelliği; motoru korumaya yönelik vites hamleleri olmasıdır. Bütün yük şanzımandadır. Aslında otomatik vitesler sorunlu değil, sadece aşırı yük biniyor.

Peki Dikkat ettiniz mi hiç? Otomatik vites araçların motorları 250.000 km'de bile olsa rektefiye gerektirmiyor.


-------------
.brkhkn.


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2015 Saat 21:09
merhabalar artık bu sorundan bıktığım için yazmıyordum ama artık iyice zıvanadan çıkartıyor beni satmak sorun değilde neden olmuyor anlamıyorum şanzımanı indirdik keçesi değiştirildi balataları değiştirildi hatta içinde filtresi bile varmış onu bile değiştirdik  şanzımanın soğutma radyötörünün büyüğünü alıp değiştirdik arabanın kendi radyatörünü bile 0 alıp taktık soğutma ile ilgili hiç bir sıkıntısı kaldığını düşünmüyorum selonoid valfler 2,7 bar gözüküyor hatta cızz sesi geliyor ama gelgelelim uzun yolda vuruntu yapıyor ve 90 km/h hızla giderken vuruntu yapıp deviri 4000 5000 e çıkartıyor yaptığım araştırmalardan bir sonuç alamıyorum şanzımana bakan usta en sonunda burç tan kaynaklanıyor diyor onuda değiştirelim pek güvenim kalmadı artık dünya masraf ettim ama nafile  bilgisayara bağlattım şu hataları vermiş ne yapacağımı şaşırdım artık  bir fikri olan varmı ? http://hizliresim.com/GYDjQ3" rel="nofollow">   

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 28 Mayıs 2015 Saat 22:25
burctanda yapar hocam dogru soylemıs ama beyınde de ufak selenoıdler var dıye hatırlıyorum aracınızı spora alın sıkıstırın bıraz sonra tekrar spor moddan cıkarıp deneyın vuruntu azalıyosa burclardan yapma ıhtımalı yuksek

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: sgulbey
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2015 Saat 00:08
Serhat79 arkadaşım,benzer sorun benim araçta oldu,selonoid valflere sağlam demişlerdi fakat arıza onlarda çıktı.umarım sadece 2 valf sorunludur.


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 21:35
şimdi çekincem burçlarıda değiştirip gene olmadı derse sıyırmak resim hakkında hiç bilgisi olan bir arkadaşım yokmu acaba yada bir usta önerecek biri adapazarı kocaeli civarından

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2015 Saat 04:24
güncel ?

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: şanzumancı tufan
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2016 Saat 01:30
arkadaşım daha araç sende ise yardımcı olabilirim sana, epey zaman geçmiş ama genede yazayım dedim iyi günler.

-------------
ADMİNİSTRATOR



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net