Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - EKSANTRİK ZAMANLAMASI (SENTE AYARI) 1
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

EKSANTRİK ZAMANLAMASI (SENTE AYARI) 1

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: EKSANTRİK ZAMANLAMASI (SENTE AYARI) 1
    Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 10:54

EKSANTRİK ZAMANLAMASI (SENTE AYARI)


Üst Ölü Nokta'daki Lift Değeriyle Eksantrik Zamanlaması

Son yıllarda araçlarda supap sayısı ve eksantrik sayısının artmasıyla bu yöntem çok popüler olmuştur. İşlem eksantrik millerinizi üst ölü noktadaki belli bir lift değerine getirmeyi içerir. Bu yöntem yıllardır Kent Cams ve birçok önemli motor üreticileri tarafından kullanılmaktadır. Eksantrikleri ayrı ayrı aynı pozisyona krank milini döndürmeden getirmesi bu yöntemin basitlik açısından bir avantajıdır.

Ü.Ö.N(TDC) lift değeri için Kent Cams kataloğuna veya internet sitesine bakınız.

1. Motorunuzu 1. silindir için Ü.Ö.N'ya ayarlayınız. Krankı kilitlediğiniz pimden emin olunuz.
2. Komperatörü emme lifteri üzerine yerleştirin ve eksantrik milini istenen değere gelene kadar çevirin.
3. Eğer aracınızın emme ve egzoz milleri ayrı ise aynı işlemi egzoz supabı için de yapın.

Eksantriklerinizi belli değerdeki lifte ayarladıktan sonra eksantrik kayışı/zincirini takabilirsiniz. Kaçınılmaz olarak bu işlemi yaparken ideal değerlerden bir sapma olacaktır. Bu yüzden ikinci kez ayarları kontrol ediniz. İnce ayarı puleden yapınız.

Son olarak motor piston ve supap çarpışmasını önlemek için kontrol edilmelidir.


Üst Ölü Noktadan Önce ve Sonraki Full Lift Değerini Kullanarak Eksantrik Zamanlaması

Yıllardır sıkça kullanılan yöntem Ü.Ö.N yı 0 derece kabul ederek ve eksantrik milinin emme ve egzoz supabının 0 derecedeki maksimum lifti dikkate alınarak yapılır. Örnek olarak Ford 2 lt. SOHC eksantriği olan RL30'u ele alalım. Full lifteki emme zamanlaması 105 derecedir. Bu emme supabının Ü.Ö.N dan 105 derece sonra tamamen açık pozisyonuna gelmesi gerektiğini ifade eder. Zamanlama diski kullanarak 105 derece olan emme supabınızın maksimum lift değerine getirebilirsiniz. İnce ayarlamayı pule üzerinden yapabilirsiniz.
1. Zamanlama diskini krank mili üzerine motor Ü.Ö.N dayken yerleştiriniz.
2. Krank milini dönme yönüyle aynı olacak şekilde (Ü.Ö.N dan sonra) belli bir full lift değerine gelene kadar çeviriniz (bu değer için kataloğa bakınız, bu örnekte 105 derece).
3. Komperatörü kullanarak emme supabının full lift değerine erişmesi için komperatörün hareketinin durduğu ve yeniden hareket etmeye başladığı değerleri zamanlama diskinden okuyunuz ve bu iki değerin ortalamasını alınız (bu örnek için 105 olmalı). Yani komperatörün durduğu değer 103, harekete başladığı değerin 107 olması gerekmektedir.
4. İnce ayarlar pule üzerinden yapılır.
5. Eğer motorunuz ayrı emme ve egzoz supaplarına sahipse aynı işlemi egzoz içinde yapınız. Bu kez krank milini ters yöne çevirerek değeri bulunuz. Yine ince ayarları pule üzerinden yapabilirsiniz.

Son olarak motor piston ve supap çarpışmasını önlemek için kontrol edilmelidir.

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 12:00
Best Servis Muzaffer Doğrular aabimin katkılarıyla :)


Yukarı Dön
Demir Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites


Kayıt Tarihi: 02 Nisan 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Demir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2008 Saat 19:34
Aynı zamanda kendisi Dbilas Dynamic resmi Türkiye mümessilidir...
Milllete kazık atmaya çalışmayan...İşin hakkı neyse onu alan bir 4 4 lük bir ustadır....


Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2008 Saat 00:22
Peki bu egzantrik zamanlaması ile hava benzin karışımınımı zengin halde mi ayarlıyoruz ?
Yukarı Dön
İsmailAteş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Kasım - 1987

Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008
Konum: Ankara/İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 346
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı İsmailAteş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2008 Saat 00:42

Deran ve Muzaffer abilerime sundukları bu bilgi için Teşekkür ediorum..Bu çok önemli,ince  ve ustalık isteyen bir ayar.3o7 nin ittiricilerinde sorun olduğu için 2 gün önce takım halinde değiştirildi ve önceki motoruda aynı ustam yaptığı için sente ayarını geçen sefer yapamadığını söledi.tam yapmadığı içinde araç çekişten düşmüştü ama derdimi anlatamamıştım.Artık suçunu kabullendi.Araç daha dün çıktı tamirciden şimdi canavarmış duyduğuma göre babamdanSmile

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2008 Saat 09:06
Orjinalini yazan: STARBURAKS STARBURAKS Yazdı:

Peki bu egzantrik zamanlaması ile hava benzin karışımınımı zengin halde mi ayarlıyoruz ?


hayır kardeşim eğer akışmetreyi ellemediysen yada sensorlerde herhangi bir değişikliğe gitmediysen karışım hala 14,7/1 dir sente ayarı ıle sadece egzantriğin derecesini ayarlamış oluyorsun...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9215 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 253 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 90 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 82 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 273 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 165 0 Bayram 0816
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2325 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6758 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 146 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 151 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 149 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 734 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 201 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 191 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 889 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 349 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 565 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 417 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107922 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1660 0 kralex18
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
erthe 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English