Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

EKSANTRİK ZAMANLAMASI (SENTE AYARI) 1

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Modifiye ve Tuning Bilgileri
Forum Tanımlaması: performans arttırıcı işlemler ve parcalarla ilgili gerekli bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=2766
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 10:56
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: EKSANTRİK ZAMANLAMASI (SENTE AYARI) 1
Mesajı Yazan: Guests
Konu: EKSANTRİK ZAMANLAMASI (SENTE AYARI) 1
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 10:54

EKSANTRİK ZAMANLAMASI (SENTE AYARI)


Üst Ölü Nokta'daki Lift Değeriyle Eksantrik Zamanlaması

Son yıllarda araçlarda supap sayısı ve eksantrik sayısının artmasıyla bu yöntem çok popüler olmuştur. İşlem eksantrik millerinizi üst ölü noktadaki belli bir lift değerine getirmeyi içerir. Bu yöntem yıllardır Kent Cams ve birçok önemli motor üreticileri tarafından kullanılmaktadır. Eksantrikleri ayrı ayrı aynı pozisyona krank milini döndürmeden getirmesi bu yöntemin basitlik açısından bir avantajıdır.

Ü.Ö.N(TDC) lift değeri için Kent Cams kataloğuna veya internet sitesine bakınız.

1. Motorunuzu 1. silindir için Ü.Ö.N'ya ayarlayınız. Krankı kilitlediğiniz pimden emin olunuz.
2. Komperatörü emme lifteri üzerine yerleştirin ve eksantrik milini istenen değere gelene kadar çevirin.
3. Eğer aracınızın emme ve egzoz milleri ayrı ise aynı işlemi egzoz supabı için de yapın.

Eksantriklerinizi belli değerdeki lifte ayarladıktan sonra eksantrik kayışı/zincirini takabilirsiniz. Kaçınılmaz olarak bu işlemi yaparken ideal değerlerden bir sapma olacaktır. Bu yüzden ikinci kez ayarları kontrol ediniz. İnce ayarı puleden yapınız.

Son olarak motor piston ve supap çarpışmasını önlemek için kontrol edilmelidir.


Üst Ölü Noktadan Önce ve Sonraki Full Lift Değerini Kullanarak Eksantrik Zamanlaması

Yıllardır sıkça kullanılan yöntem Ü.Ö.N yı 0 derece kabul ederek ve eksantrik milinin emme ve egzoz supabının 0 derecedeki maksimum lifti dikkate alınarak yapılır. Örnek olarak Ford 2 lt. SOHC eksantriği olan RL30'u ele alalım. Full lifteki emme zamanlaması 105 derecedir. Bu emme supabının Ü.Ö.N dan 105 derece sonra tamamen açık pozisyonuna gelmesi gerektiğini ifade eder. Zamanlama diski kullanarak 105 derece olan emme supabınızın maksimum lift değerine getirebilirsiniz. İnce ayarlamayı pule üzerinden yapabilirsiniz.
1. Zamanlama diskini krank mili üzerine motor Ü.Ö.N dayken yerleştiriniz.
2. Krank milini dönme yönüyle aynı olacak şekilde (Ü.Ö.N dan sonra) belli bir full lift değerine gelene kadar çeviriniz (bu değer için kataloğa bakınız, bu örnekte 105 derece).
3. Komperatörü kullanarak emme supabının full lift değerine erişmesi için komperatörün hareketinin durduğu ve yeniden hareket etmeye başladığı değerleri zamanlama diskinden okuyunuz ve bu iki değerin ortalamasını alınız (bu örnek için 105 olmalı). Yani komperatörün durduğu değer 103, harekete başladığı değerin 107 olması gerekmektedir.
4. İnce ayarlar pule üzerinden yapılır.
5. Eğer motorunuz ayrı emme ve egzoz supaplarına sahipse aynı işlemi egzoz içinde yapınız. Bu kez krank milini ters yöne çevirerek değeri bulunuz. Yine ince ayarları pule üzerinden yapabilirsiniz.

Son olarak motor piston ve supap çarpışmasını önlemek için kontrol edilmelidir.




Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 12:00
Best Servis Muzaffer Doğrular aabimin katkılarıyla :)




Mesajı Yazan: Demir
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2008 Saat 19:34
Aynı zamanda kendisi Dbilas Dynamic resmi Türkiye mümessilidir...
Milllete kazık atmaya çalışmayan...İşin hakkı neyse onu alan bir 4 4 lük bir ustadır....




Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2008 Saat 00:22
Peki bu egzantrik zamanlaması ile hava benzin karışımınımı zengin halde mi ayarlıyoruz ?


Mesajı Yazan: İsmailAteş
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2008 Saat 00:42

Deran ve Muzaffer abilerime sundukları bu bilgi için Teşekkür ediorum..Bu çok önemli,ince  ve ustalık isteyen bir ayar.3o7 nin ittiricilerinde sorun olduğu için 2 gün önce takım halinde değiştirildi ve önceki motoruda aynı ustam yaptığı için sente ayarını geçen sefer yapamadığını söledi.tam yapmadığı içinde araç çekişten düşmüştü ama derdimi anlatamamıştım.Artık suçunu kabullendi.Araç daha dün çıktı tamirciden şimdi canavarmış duyduğuma göre babamdanSmile



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2008 Saat 09:06
Orjinalini yazan: STARBURAKS STARBURAKS Yazdı:

Peki bu egzantrik zamanlaması ile hava benzin karışımınımı zengin halde mi ayarlıyoruz ?


hayır kardeşim eğer akışmetreyi ellemediysen yada sensorlerde herhangi bir değişikliğe gitmediysen karışım hala 14,7/1 dir sente ayarı ıle sadece egzantriğin derecesini ayarlamış oluyorsun...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net