![]() |
|
(Cozuldu) aracım çalışmıyor yardım. |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
sedataksu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 07 Kasım 2012 Saat 13:07 |
Arkadaşlar dün akşam ve sabah tüm denemelerime karşın aracım çalışmadı. Marş basıyor fakat araç çalışmıyor. Akü iyice zayıfladı .Yakın zamanda marş motoru dişlileri ve kömür tablası yenilendi .Marş motoru arızası gibi gözükmüyor.Bir kaç haftadır motor soğuk iken çalışmada zorlanıyordu. Motor sıcakken araç tek seferde çalışıyordu. Son iki üç seferdir yakıtı farklı yerden alıyorum ondan olabilir diye düşünüyordum. Marşa basınca v kayısı dönüyor gri duman çıkıyor fakat çalışmıyor. Mazot filtresinde su olabilir diye suyunu aldım. Yakıt filtresine baktım havasını nasıl alabilirim?
Sabah dikkatimi çeken bir şey daha vardı. 10 ay önce silindir üst kapağından yağ kaçağı vardı bi abimizin gönderdiği bi ustada conta değişimi istedim arkadaşlar sağ olsun contayı çıkarıp sıvı contadan conta yaptılar şimdi contayı kustu. Daha fazla yağ kaçırmış ve bu yağlar kızdırma bujilerine kadar gelmiş. Bujilere yağ kaçmış olabilir bu sebepten çalışmıyor olabilir mi? Garaga Türk açılış buluşmasında Mehmet beyden conta ve arızalınca iptal edilen egr valfi için fikir alıp TUV TURK muayenesi öncesi yaptırmayı planlıyordum. Daha erken tanışacağız. Hafta sonu araca ihtiyacım var işlerim çok yoğun nasıl yapacağım bilmiyorum. Birde araç hiç çalışmıyor servise gidemiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum. Mehmet bey ve Murat beyden ayrıca destek istiyorum. Forumdan Garage Türk'ün ilk müşterisi ben olacağım gibi gözüküyor. Aracı çalıştırabilirsem yakın zamanda görüşeceğiz kendileriyle. Düzenleyen koliva - 10 Kasım 2012 Saat 12:18 |
|
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kizdirma bujileri olmadan da aracin calismasi gerekir. Tamam bir basmada almaz ama bir iki sonrasinda egzostan dumanla birlikte almasi gerekir. Birde yedek anahtarinizla denemenizi tavsiye edecegim. Belki immoblizerde bir sorun vardir.
|
|
![]() |
|
sedataksu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Anahtardan olsa vurdurarak çalışır mı peki. İlk başladığında ilk çalışıtırma da zor çalışıyordu motor ısındıktan sonra stop edip çalıştırdığımda her seferinde çok rahat çalışıyordu. Aracımı sürekli kullanmıyorum genelde hafta sonları kullanıyorum.
|
|
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
|
![]() |
|
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bence sorun aküde
![]() ![]() Düzenleyen GökhaN - 08 Kasım 2012 Saat 10:21 |
|
![]() |
|
volkan22 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010 Konum: kibris Durum: Aktif Değil Mesajlar: 279 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadasim selamlar oncelikle benimde ayni sorunum yasaniyordu ozellikle kisin aracin dizel ise sorunun benimde basima gelmisdi.
oncelikle aracin dizelse isiticilarini kontrol etmen lazim isiticilari nasil kontrol ederim dersen 4 tane aracin motor mazot enjectorlerinin orda kalin kablolu 4 tane birbirine bagli buji ye benzer isiticilar var onlari sokup tek tek akude dene eger 5 snyede kizariyorsa tamam demedir ayrica hepsi tamam ise diger kontrol edmen gereken swicth i acinca o kablolari elinle kontrol et isiticilara gelen kaplolar o kontagi ilk actiginda 5 snyelik surece azda olma isinma oluyorsa kablolarda demekki isiticilarina elektrik gidiyor demekdir... aracin ilk basda kontagi acip 5 snye bekleyip marsa basiyorsan aracinin calismasi lazim... diger bir yandanda aldigim yakitdan olmasin demissin aldigin yakitla en az 10 km yol yapip aracini gece sondurdun ve sabah calismadi ise yakitindan olacagini sanmam... benim arizam aynen seninki gibiydi ben aynen isiticilarimi kontrol ettirdim hepsi tamamdi. sonra benim buyuk sorunum megersem su imis.. benim piston sustalari asinmis ayrica valvit de az egilmis ve dizel araclar bilirsin mazotun skismasiyla calisir kompresor zayifdi piston yuvalarinda ve aracim calismiyordu ben mecburen makine actim seni korkutmak gibi olmasin ama hersey olabilir belki mazor pompan da sorun var dir ama sen ilk once isiticilari anlatiigim sekilde sok bak bakalim eger hepsi tamam ise mazot geliyormu kontrol et eger mazot pompanin ustune bombalama yeri varsa bas pompala araca eger elektronikse bilemeyecegim ya mazot gitmiyordur , ya isiticilarin hepsi tamam degil ada isiticilarina elektrik gitmiyor,,, yada benim aracim gibi aracin kompresoru zayifdir belki ins sorunun halledersin . birde benim arac kompresor zayifdi vurdurunca aracim calisiyordu seninkide vurdurunca calisiyor ise isiticilarin tamam ise benimle ayni sorun olabilir ... iyi forumlar.
Düzenleyen volkan22 - 08 Kasım 2012 Saat 10:49 |
|
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver
|
|
![]() |
|
sedataksu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 hafta önce aküye baktılar normal dediler . Eğer bu seferde akü çıkarsa her yıl aküyü yenileyeceğim. 3 yılı geçti aküyü yenileyeli o zamanda başıma bir sürü iş gelmişti akü yüzünden.
|
|
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
|
![]() |
|
sedataksu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sağolasın kardeş dediklerini yapacağım .Akşam bi arkadaş gelecek bakacağız. Bende merak ediyorum bakalım ne çıkacak.
|
|
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
|
![]() |
|
sedataksu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar dün akşam sorunu tespit ettik aracım çalışıyor. Kızdırma bujisi kablosundan kaynaklı olduğunu tespit ettik. Arkadaşlar aracın aküsüne takviye yaptı. Buji beyninden gelen kabloyu ayırarak aküden direk enerji verildi ve araç çalıştı. Çalışma sırasında hava karanlık olmasına karşın bujilerden bir tanesinin ayağından kıvılcım çıktığını gördüm. Arkadaş kontrol etti buji beyninden (otomatiğinden) olabileceğini tekrarlarsa değiştiririz dedi gitti. Daha sonra aracı stop edip yeniden çalıştırdığımızda yine kıvılcım attığını gördük. El feneri ile baktığımda buji kablosu sıkılırken kaymış ve motora değiyor üzerindeki izalasyon erimiş ve motordan şaşe alarak kısa devre oluyor. Sorunu düzeltip kontrol ettik. Sabah yeniden denedim araç çok rahat çalıştı. Çalışıtıramadığım zaman akü kablosu çok ısınıyordu kısa devre olduğu için akü ısınıyormuş. Arkadaşla konuştuk oda baktı temastan dolayı kısa devre olduğu için kızdırma bujisi beyni(otomatiği) kendini korumaya alıyor ısıtmadığı içinde ilk çalıştırmada sorun yaşanıyordu diye yorum yaptık. Şorun uzun zamandır vardı fakat havalar sıcak olduğu için anlamadık. Belkide marş otomatiğinin dişleride bu sorundan ötürü araç çalışmadığı için uzun süre marş yapmak zorunda kaldığım için bozuldu diye düşünüyorum.
Sonuç olarak kızdırma bujisinin dizel araç için ilk çalışmada önemli olduğunu gördüm.
|
|
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
|
![]() |
|
sedataksu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 21 - Eylül - 1978 Kayıt Tarihi: 26 Eylül 2011 Konum: İST, Kartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 654 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı sedataksu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bugün aracımı yeniden kullanma fırsatım oldu. Sorunsuz olarak tek seferde çalıştı. Sorunun çözüldüğünü düşünüyorum.
|
|
2011 C4 VTRPK MCP
İstanbul Kartal Hızlı gidip geçmiş olsun diyeceklerine yavaş git hoşgeldin desinler... * 28 ÇOTANAKLAR * |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |