|
Arabanız kötü yola düşmesin! |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 13 Şubat 2012 Saat 01:38 |
Yağmurun etkisiyle oluşan çukurlar ve farklı nedenlerle kazılan
yolların, araç hakimiyetinin kaybolmasıyla ölümlü ve yaralamalı kazalara
sebebiyet verdiği, lastiklerden araç içi ekipmanlara kadar her parçanın
yoldan alınan darbelerden etkilenerek maddi zararlara yol açıyor.
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Mühendislik Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, otomotiv endüstrisinin ülke ekonomisine katkısının her geçen gün hızla arttığını, üretim kapasitesi ve otomotiv yan sanayinin hızlı büyüdüğünü söyledi. Ülkemizin ekonomik şartlarına paralel olarak otomobil alım satım hacminin beklenen seviyelere ulaştığını belirten Aydın, tüketicinin otomobilden beklediği faydaları yerine getiren teknolojik gelişmelerle, otomobil kullanımının giderek daha keyifli bir hal aldığını ifade etti. Uygun olmayan yol şartlarının araçlarda birtakım arızalara sebebiyet verdiğini, özellikle elektronik fonksiyonların eskiye oranla araçlarda çok daha fazla kullanılmasının, mekanik aksama ek olarak yeni ve farklı tipte arızaların oluşmasına yol açtığını anlatan Aydın, ''Bozuk yol şartları düşünüldüğünde, otomobiller için akla ilk gelen araç lastikleri ve aracın mekanik sistemlerinde meydana gelebilecek hasarlardır'' dedi. Aydın, fiziki şartları kötü olan yolların sadece lastik ömrünü azaltmakla kalmayıp, aynı zamanda lastiğin yola tutunmasını negatif yönde etkileyeceğinden araç hakimiyetinin kaybolmasına, dolayısıyla kazalara sebebiyet verdiğine dikkati çekti. Yağmurun etkisiyle çukurlar oluşan ve farklı nedenlerle kazı yapılan bozuk yol şartlarının, sürücülerin araç hakimiyetinin kaybolmasıyla ölümlü ve yaralamalı kazalara sebebiyet verdiğini belirten Aydın, ''Bu kazalarda canlar yanıyor, maddi hasarlar oluşuyor. Bir araç seyir halindeyken, içi su dolu bir çukura düşüp takla atabiliyor, ya da daha önce kazı yapılıp tekrar onarılan yolda asfaltın çökmesi sonucu mahsur kalabiliyor'' diye konuştu. DARBELER ÖZELLİKLE ELEKTRONİK PARÇALARA ZARAR VERİYOR Aydın, süspansiyon sisteminin yoldan kaynaklı darbeleri sönümlediğini, dolaysıyla aracın mekanik parçalarında oluşabilecek hasarın bir kısmını önlendiğini söyledi. Süspansiyon sistemiyle konfor şartlarının sağlanabildiğini, ancak, süspansiyon sistemi elemanlarının da bozuk yol koşullarından çabuk etkilendiğini belirten Aydın, şunları kaydetti: ''Bozuk yol koşullarında, devamlı olarak ani yüklere maruz kalan süspansiyon sistemi elemanları kısa sürede görevini yitiriyor. Özellikle amortisörlerde meydana gelen hasarlar, otomobil kullanıcıları için birincil süspansiyon sistemi arızası haline gelmiştir. Yolların fiziki şartlarının iyi olması durumunda süspansiyon sistemine düşen görev oldukça azaltır ve dolayısıyla sistemde darbelerden kaynaklı hasarları azaltır. Sonuç olarak otomobildeki parça ömürleri uzar. Araçlarda mekanik sistemler birbiri ile direk ya da dolaylı olarak bağlantılı olduğundan, lastiklerden tutun araç içi ekipmanlara kadar hemen hemen her parça, yoldan alınan darbelerden etkilenebilir. Otomobillerin yoldan aldığı darbelerde özellikle hassas olan elektronik parçalarda arızlar meydana geliyor. Aracımızda herhangi bir hata yokken, birden bire bir çukura düşüldüğünde, sistem lambalarından biri veya birkaçı yanarak arıza işareti verebilmektedir.'' HER DARBE ZAMANLA ARACIN DENGESİNİ BOZUYOR Aydın, otomobillerin yolda aldığı her darbenin, araç şasesine kuvvet uyguladığını da söyledi. Darbelerin şiddeti ve süresi arttığında, şase üzerinde zamanla deformasyona sebebiyet vereceğini, bunun da zamanla aracın dengesini bozacağını vurgulayan Aydın, şöyle devam etti: ''Hatırı sayılır miktarda ücretler ödeyerek aldığımız araçlarımızın parça ve sistemler yönünden uzun ömürlü olmasını istemek en temel hakkımız. Bozuk yollar can yakıp servet batırmamalı. Araçlara zarar veren ve daha da önemlisi trafik kazalarına sebebiyet veren bozuk yol şartlarının düzeltilmesi gerekir.'' KAYNAK:http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/711433-arabaniz-kotu-yola-dusmesin |
|
yavuz25
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arabayı kırıyor maalesef şu yollar.Hele kar yağdı dahada feci oldu.Belediyelerin ve karayolları ekiplerinin bu duruma el atması gerek.Milli servetlerimiz yollarda dökülüyor giderken çukurlar ve kasislerden dolayı.
|
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Özellikle elektronik parçalara zarar veriyor olması dikkatimi çekti.Çünkü çoğu araçtaki elektronik arızaların sebebi bu çukura düşmelerden kaynaklanıyor olabilir.
|
|
yavuz25
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Dikkatli olmak gerekiyor.Mesela yolda kaçacak yerim yoksa yolun tamamı derin çukursa veya araba solluyorsam frene sonuna kadar asılırım.Tam böyle çukur ön camdan görünmez hale geldiğinde bırakırım.Tekerin darbeyi dönerken alması çok çok önemli.Frenle çukura girmek arabaya 2-3 kat fazla zarar verir.
|
|
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bak bu çok önemli işte frene basarak çukura girmek ve ya kasisten geçmek süspansiyona çok daha fazla zarar veriyor.Çünkü frene basıldığında aracın ön kısmına yük transferi olur ve böylece aracın ağırlığı ön tarafa kayıyor.Oluşan zarar daha da büyüyor. |
|
okankrgz
2. Vites 27 - Nisan - 1982 Kayıt Tarihi: 12 Mart 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 472 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
eski 106 gti mla ki, aracın önü dip basık yerde olan bi aractı, çukura düştüm çok sert şekilde... görüntüde ve gidişte problem yoktu ama 15 km sonra taşıyıcı yerinden çıkmıştı... bir sonraki günlerde sanssızlık diyorum ben buna, yağmurlu havada su dolmuş krater tarzı cukura düştüm ve bu seferde direksiyon hidroliği açmıyordu, sonradan farkettim ki aracı kitleyen sigorta atmış yerine takınca düzeldi canavar... çok dikkatli olmak lazım hele ki aracınız basıksa, taşıyıcı, amortisör heran elinizde kalabilir...
|
|
Koceli/İZMİT
1982 |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |