Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Arabanız kötü yola düşmesin!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21504
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 08:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Arabanız kötü yola düşmesin!
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Konu: Arabanız kötü yola düşmesin!
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 01:38
Yağmurun etkisiyle oluşan çukurlar ve farklı nedenlerle kazılan yolların, araç hakimiyetinin kaybolmasıyla ölümlü ve yaralamalı kazalara sebebiyet verdiği, lastiklerden araç içi ekipmanlara kadar her parçanın yoldan alınan darbelerden etkilenerek maddi zararlara yol açıyor.

Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Mühendislik Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, otomotiv endüstrisinin ülke ekonomisine katkısının her geçen gün hızla arttığını, üretim kapasitesi ve otomotiv yan sanayinin hızlı büyüdüğünü söyledi.

Ülkemizin ekonomik şartlarına paralel olarak otomobil alım satım hacminin beklenen seviyelere ulaştığını belirten Aydın, tüketicinin otomobilden beklediği faydaları yerine getiren teknolojik gelişmelerle, otomobil kullanımının giderek daha keyifli bir hal aldığını ifade etti.

Uygun olmayan yol şartlarının araçlarda birtakım arızalara sebebiyet verdiğini, özellikle elektronik fonksiyonların eskiye oranla araçlarda çok daha fazla kullanılmasının, mekanik aksama ek olarak yeni ve farklı tipte arızaların oluşmasına yol açtığını anlatan Aydın, '' http://ekonomi.haberturk.com/etiket/bozuk_yol" rel="nofollow - Bozuk yol şartları düşünüldüğünde, otomobiller için akla ilk gelen araç lastikleri ve aracın mekanik sistemlerinde meydana gelebilecek hasarlardır'' dedi.

Aydın, fiziki şartları kötü olan yolların sadece lastik ömrünü azaltmakla kalmayıp, aynı zamanda lastiğin yola tutunmasını negatif yönde etkileyeceğinden araç hakimiyetinin kaybolmasına, dolayısıyla http://ekonomi.haberturk.com/etiket/kaza" rel="nofollow - kaza lara sebebiyet verdiğine dikkati çekti.

http://ekonomi.haberturk.com/etiket/ya%C4%9Fmur" rel="nofollow - Yağmur un etkisiyle çukurlar oluşan ve farklı nedenlerle kazı yapılan http://ekonomi.haberturk.com/etiket/bozuk_yol" rel="nofollow - Bozuk yol şartlarının, sürücülerin araç hakimiyetinin kaybolmasıyla ölümlü ve yaralamalı http://ekonomi.haberturk.com/etiket/kaza" rel="nofollow - kaza lara sebebiyet verdiğini belirten Aydın, ''Bu http://ekonomi.haberturk.com/etiket/kaza" rel="nofollow - kaza larda canlar yanıyor, maddi hasarlar oluşuyor. Bir araç seyir halindeyken, içi su dolu bir çukura düşüp takla atabiliyor, ya da daha önce kazı yapılıp tekrar onarılan yolda asfaltın çökmesi sonucu mahsur kalabiliyor'' diye konuştu.

DARBELER ÖZELLİKLE http://ekonomi.haberturk.com/etiket/elektronik_par%C3%A7alar" rel="nofollow - ELEKTRONİK PARÇALAR A ZARAR VERİYOR
Aydın, http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi nin yoldan kaynaklı darbeleri sönümlediğini, dolaysıyla aracın mekanik parçalarında oluşabilecek hasarın bir kısmını önlendiğini söyledi.

http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi yle konfor şartlarının sağlanabildiğini, ancak, http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi elemanlarının da http://ekonomi.haberturk.com/etiket/bozuk_yol" rel="nofollow - Bozuk yol koşullarından çabuk etkilendiğini belirten Aydın, şunları kaydetti:

'' http://ekonomi.haberturk.com/etiket/bozuk_yol" rel="nofollow - Bozuk yol koşullarında, devamlı olarak ani yüklere maruz kalan http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi elemanları kısa sürede görevini yitiriyor. Özellikle amortisörlerde meydana gelen hasarlar, otomobil kullanıcıları için birincil http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi arızası haline gelmiştir. Yolların fiziki şartlarının iyi olması durumunda http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi ne düşen görev oldukça azaltır ve dolayısıyla sistemde darbelerden kaynaklı hasarları azaltır. Sonuç olarak otomobildeki parça ömürleri uzar. Araçlarda mekanik sistemler birbiri ile direk ya da dolaylı olarak bağlantılı olduğundan, lastiklerden tutun araç içi ekipmanlara kadar hemen hemen her parça, yoldan alınan darbelerden etkilenebilir. Otomobillerin yoldan aldığı darbelerde özellikle hassas olan http://ekonomi.haberturk.com/etiket/elektronik_par%C3%A7alar" rel="nofollow - elektronik parçalar da arızlar meydana geliyor. Aracımızda herhangi bir hata yokken, birden bire bir çukura düşüldüğünde, sistem lambalarından biri veya birkaçı yanarak arıza işareti verebilmektedir.''

HER DARBE ZAMANLA ARACIN DENGESİNİ BOZUYOR
Aydın, otomobillerin yolda aldığı her darbenin, araç şasesine kuvvet uyguladığını da söyledi.

Darbelerin şiddeti ve süresi arttığında, şase üzerinde zamanla deformasyona sebebiyet vereceğini, bunun da zamanla aracın dengesini bozacağını vurgulayan Aydın, şöyle devam etti:

''Hatırı sayılır miktarda ücretler ödeyerek aldığımız araçlarımızın parça ve sistemler yönünden uzun ömürlü olmasını istemek en temel hakkımız. Bozuk yollar can yakıp servet batırmamalı. Araçlara zarar veren ve daha da önemlisi trafik kazalarına sebebiyet veren bozuk yol şartlarının düzeltilmesi gerekir.''

KAYNAK:http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/711433-arabaniz-kotu-yola-dusmesin





Cevaplar:
Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 12:10
arabayı kırıyor maalesef şu yollar.Hele kar yağdı dahada feci oldu.Belediyelerin ve karayolları ekiplerinin bu duruma el atması gerek.Milli servetlerimiz yollarda dökülüyor giderken  çukurlar ve kasislerden dolayı.


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 13:05
Özellikle elektronik parçalara zarar veriyor olması dikkatimi çekti.Çünkü çoğu araçtaki elektronik arızaların sebebi bu çukura düşmelerden kaynaklanıyor olabilir.


Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 13:11
Dikkatli olmak gerekiyor.Mesela yolda kaçacak yerim yoksa yolun tamamı derin çukursa veya araba solluyorsam  frene  sonuna kadar asılırım.Tam böyle çukur ön camdan görünmez hale geldiğinde bırakırım.Tekerin darbeyi  dönerken alması çok çok önemli.Frenle çukura girmek arabaya 2-3 kat fazla zarar verir.


Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 13:31
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Dikkatli olmak gerekiyor.Mesela yolda kaçacak yerim yoksa yolun tamamı derin çukursa veya araba solluyorsam  frene  sonuna kadar asılırım.Tam böyle çukur ön camdan görünmez hale geldiğinde bırakırım.Tekerin darbeyi  dönerken alması çok çok önemli.Frenle çukura girmek arabaya 2-3 kat fazla zarar verir.


Thumbs Up
Bak bu çok önemli işte frene basarak çukura girmek ve ya kasisten geçmek süspansiyona çok daha fazla zarar veriyor.Çünkü frene basıldığında aracın ön kısmına yük transferi olur ve böylece aracın ağırlığı ön tarafa kayıyor.Oluşan zarar daha da büyüyor.Smile


Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 16:00

eski 106 gti mla ki, aracın önü dip basık yerde olan bi aractı, çukura düştüm çok sert şekilde... görüntüde ve gidişte problem yoktu ama 15 km sonra taşıyıcı yerinden çıkmıştı... bir sonraki günlerde sanssızlık diyorum ben buna, yağmurlu havada su dolmuş krater tarzı cukura düştüm ve bu seferde direksiyon hidroliği açmıyordu, sonradan farkettim ki aracı kitleyen sigorta atmış yerine takınca düzeldi canavar...

çok dikkatli olmak lazım hele ki aracınız basıksa, taşıyıcı, amortisör heran elinizde kalabilir...


-------------
Koceli/İZMİT

1982



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net