Arabanız kötü yola düşmesin!
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=21504
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 08:46 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Arabanız kötü yola düşmesin!
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Konu: Arabanız kötü yola düşmesin!
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 01:38
Yağmurun etkisiyle oluşan çukurlar ve farklı nedenlerle kazılan
yolların, araç hakimiyetinin kaybolmasıyla ölümlü ve yaralamalı kazalara
sebebiyet verdiği, lastiklerden araç içi ekipmanlara kadar her parçanın
yoldan alınan darbelerden etkilenerek maddi zararlara yol açıyor.
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Mühendislik Fakültesi Otomotiv Mühendisliği
Bölümü Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada,
otomotiv endüstrisinin ülke ekonomisine katkısının her geçen gün hızla
arttığını, üretim kapasitesi ve otomotiv yan sanayinin hızlı büyüdüğünü
söyledi.
Ülkemizin ekonomik şartlarına paralel olarak otomobil
alım satım hacminin beklenen seviyelere ulaştığını belirten Aydın,
tüketicinin otomobilden beklediği faydaları yerine getiren teknolojik
gelişmelerle, otomobil kullanımının giderek daha keyifli bir hal
aldığını ifade etti.
Uygun olmayan yol şartlarının araçlarda
birtakım arızalara sebebiyet verdiğini, özellikle elektronik
fonksiyonların eskiye oranla araçlarda çok daha fazla kullanılmasının,
mekanik aksama ek olarak yeni ve farklı tipte arızaların oluşmasına yol
açtığını anlatan Aydın, '' http://ekonomi.haberturk.com/etiket/bozuk_yol" rel="nofollow - Bozuk yol
şartları düşünüldüğünde, otomobiller için akla ilk gelen araç
lastikleri ve aracın mekanik sistemlerinde meydana gelebilecek
hasarlardır'' dedi.
Aydın, fiziki şartları kötü olan yolların
sadece lastik ömrünü azaltmakla kalmayıp, aynı zamanda lastiğin yola
tutunmasını negatif yönde etkileyeceğinden araç hakimiyetinin
kaybolmasına, dolayısıyla http://ekonomi.haberturk.com/etiket/kaza" rel="nofollow - kaza lara sebebiyet verdiğine dikkati çekti.
http://ekonomi.haberturk.com/etiket/ya%C4%9Fmur" rel="nofollow - Yağmur un etkisiyle çukurlar oluşan ve farklı nedenlerle kazı yapılan http://ekonomi.haberturk.com/etiket/bozuk_yol" rel="nofollow - Bozuk yol şartlarının, sürücülerin araç hakimiyetinin kaybolmasıyla ölümlü ve yaralamalı http://ekonomi.haberturk.com/etiket/kaza" rel="nofollow - kaza lara sebebiyet verdiğini belirten Aydın, ''Bu http://ekonomi.haberturk.com/etiket/kaza" rel="nofollow - kaza larda
canlar yanıyor, maddi hasarlar oluşuyor. Bir araç seyir halindeyken,
içi su dolu bir çukura düşüp takla atabiliyor, ya da daha önce kazı
yapılıp tekrar onarılan yolda asfaltın çökmesi sonucu mahsur
kalabiliyor'' diye konuştu.
DARBELER ÖZELLİKLE http://ekonomi.haberturk.com/etiket/elektronik_par%C3%A7alar" rel="nofollow - ELEKTRONİK PARÇALAR A ZARAR VERİYOR Aydın, http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi nin
yoldan kaynaklı darbeleri sönümlediğini, dolaysıyla aracın mekanik
parçalarında oluşabilecek hasarın bir kısmını önlendiğini söyledi.
http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi yle konfor şartlarının sağlanabildiğini, ancak, http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi elemanlarının da http://ekonomi.haberturk.com/etiket/bozuk_yol" rel="nofollow - Bozuk yol koşullarından çabuk etkilendiğini belirten Aydın, şunları kaydetti:
'' http://ekonomi.haberturk.com/etiket/bozuk_yol" rel="nofollow - Bozuk yol koşullarında, devamlı olarak ani yüklere maruz kalan http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi
elemanları kısa sürede görevini yitiriyor. Özellikle amortisörlerde
meydana gelen hasarlar, otomobil kullanıcıları için birincil http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi arızası haline gelmiştir. Yolların fiziki şartlarının iyi olması durumunda http://ekonomi.haberturk.com/etiket/s%C3%BCspansiyon_sistemi" rel="nofollow - süspansiyon sistemi ne
düşen görev oldukça azaltır ve dolayısıyla sistemde darbelerden
kaynaklı hasarları azaltır. Sonuç olarak otomobildeki parça ömürleri
uzar. Araçlarda mekanik sistemler birbiri ile direk ya da dolaylı olarak
bağlantılı olduğundan, lastiklerden tutun araç içi ekipmanlara kadar
hemen hemen her parça, yoldan alınan darbelerden etkilenebilir.
Otomobillerin yoldan aldığı darbelerde özellikle hassas olan http://ekonomi.haberturk.com/etiket/elektronik_par%C3%A7alar" rel="nofollow - elektronik parçalar da
arızlar meydana geliyor. Aracımızda herhangi bir hata yokken, birden
bire bir çukura düşüldüğünde, sistem lambalarından biri veya birkaçı
yanarak arıza işareti verebilmektedir.''
HER DARBE ZAMANLA ARACIN DENGESİNİ BOZUYOR Aydın, otomobillerin yolda aldığı her darbenin, araç şasesine kuvvet uyguladığını da söyledi.
Darbelerin
şiddeti ve süresi arttığında, şase üzerinde zamanla deformasyona
sebebiyet vereceğini, bunun da zamanla aracın dengesini bozacağını
vurgulayan Aydın, şöyle devam etti:
''Hatırı sayılır miktarda
ücretler ödeyerek aldığımız araçlarımızın parça ve sistemler yönünden
uzun ömürlü olmasını istemek en temel hakkımız. Bozuk yollar can yakıp
servet batırmamalı. Araçlara zarar veren ve daha da önemlisi trafik
kazalarına sebebiyet veren bozuk yol şartlarının düzeltilmesi gerekir.''
KAYNAK:http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/711433-arabaniz-kotu-yola-dusmesin
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 12:10
arabayı kırıyor maalesef şu yollar.Hele kar yağdı dahada feci oldu.Belediyelerin ve karayolları ekiplerinin bu duruma el atması gerek.Milli servetlerimiz yollarda dökülüyor giderken çukurlar ve kasislerden dolayı.
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 13:05
Özellikle elektronik parçalara zarar veriyor olması dikkatimi çekti.Çünkü çoğu araçtaki elektronik arızaların sebebi bu çukura düşmelerden kaynaklanıyor olabilir.
|
Mesajı Yazan: yavuz25
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 13:11
Dikkatli olmak gerekiyor.Mesela yolda kaçacak yerim yoksa yolun tamamı derin çukursa veya araba solluyorsam frene sonuna kadar asılırım.Tam böyle çukur ön camdan görünmez hale geldiğinde bırakırım.Tekerin darbeyi dönerken alması çok çok önemli.Frenle çukura girmek arabaya 2-3 kat fazla zarar verir.
|
Mesajı Yazan: 06ÖzGüR06
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 13:31
yavuz25 Yazdı:
Dikkatli olmak gerekiyor.Mesela yolda kaçacak yerim yoksa yolun tamamı derin çukursa veya araba solluyorsam frene sonuna kadar asılırım.Tam böyle çukur ön camdan görünmez hale geldiğinde bırakırım.Tekerin darbeyi dönerken alması çok çok önemli.Frenle çukura girmek arabaya 2-3 kat fazla zarar verir. |
Bak bu çok önemli işte frene basarak çukura girmek ve ya kasisten geçmek süspansiyona çok daha fazla zarar veriyor.Çünkü frene basıldığında aracın ön kısmına yük transferi olur ve böylece aracın ağırlığı ön tarafa kayıyor.Oluşan zarar daha da büyüyor.
|
Mesajı Yazan: okankrgz
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2012 Saat 16:00
eski 106 gti mla ki, aracın önü dip basık yerde olan bi aractı, çukura düştüm çok sert şekilde... görüntüde ve gidişte problem yoktu ama 15 km sonra taşıyıcı yerinden çıkmıştı... bir sonraki günlerde sanssızlık diyorum ben buna, yağmurlu havada su dolmuş krater tarzı cukura düştüm ve bu seferde direksiyon hidroliği açmıyordu, sonradan farkettim ki aracı kitleyen sigorta atmış yerine takınca düzeldi canavar...
çok dikkatli olmak lazım hele ki aracınız basıksa, taşıyıcı, amortisör heran elinizde kalabilir...
------------- Koceli/İZMİT
1982
|
|