|
Akıllı sayaçlar fatura kabartıyor!! |
Yanıt Yaz |
Yazar | |||
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 07 Şubat 2012 Saat 19:02 |
||
Tasarruf yapmak amacıyla kullanılan elektronik sayaçlar, dikkat edilmezse kullanıcıların elektrik faturasını kabartıyor.Tasarruf yapmak amacıyla kullanılan elektronik sayaçlar, dikkat edilmezse kullanıcıların elektrik faturasını kabartıyor. Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ (TEDAŞ), halk arasında 'akıllı sayaç' olarak bilinen üç zamanlı faturalandırmayı, ancak abonenin başvurusu halinde uyguluyor. Aksi halde gün boyunca harcanan elektriğin tek fiyat üzerinden hesaplandığı klasik tarife geçerli oluyor. İzmir'de Doğan Yıldız isimli bir vatandaş, evinde akıllı sayaç olmasına rağmen tek tarifeden fiyatlandırıldığı için 108 lira fazladan fatura ödemek zorunda kaldığını belirtiyor. İzmir'in Menderes ilçesinde Gediz Elektrik Dağıtım AŞ'ye başvuran Yıldız, "Üç zamanlı tarife için başvurunuz yok" cevabıyla karşılaşınca Menderes ilçesinde Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Doğan Yıldız, "Ocak ayı faturam 226 lira geldi. Üç zamanlı tarife olsaydı 118 lira olacaktı. Benden 108 lira fazla para aldılar" dedi. TEDAŞ, 10 yılını dolduran sayaçları, aboneye haber vermeden elektronik olanlarıyla değiştirerek bedelini taksitle faturaya ilave ediyor. Bu sayaçlarda üç zamanlı tarife, abone başvurmadan uygulanmıyor. Yerine kilovatsaati 16,1086 kuruş olan tek tarife geçerli oluyor. Elektronik sayaçlar, üç zamanlı tarifeye göre çalışabiliyor. 06.00-17.00 arasında gündüz, 17.00-22.00 arasında puant ve 22.00-06.00 arasında gece tarifesi işliyor. Buna göre en pahalı elektrik puant tarifesinde. Bu saat dilimindeki harcamanın kilovat/saati 26,878 kuruş. Gündüz tarifesi 14,804, gece ise 6,098 kuruş. KAYNAK:http://ekonomi.milliyet.com.tr/akilli-sayaclar-fatura-kabartiyor/ekonomi/ekonomidetay/06.02.2012/1498655/default.htm |
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Ne yani, akilli sayac takildiktan sonra elektrik dagitim sirketi herkesin tarifesini mi degistirecekti. Eminim degistirmis olsaydi o zamanda neden bana sormadan degistirdi diye sikayetler olurdu. Tabii ki sayacini degistirdiginde ona uygun tarifeye gecmek kullanicinin gorevidir.
Düzenleyen koliva - 07 Şubat 2012 Saat 20:26 |
|||
djchaos
3. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
benim sayaç en akıllısı bu ay hiç fatura gelmedi :))) daha doğrusu borç yok toplamda 1 2 saat lamba ya yanmış ya yanmamıştır zaten gece işteyim sabah uyuyorum akşama kadar tüketimde olmuyor
|
|||
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Fakat şu da var ki sayaç değiştirildikten sonra tüketiciye de tarifesini değiştirmesi için herhangi bir bilgi de verilmiyormuş.Yani dilekçe vermesi gerektiği söylenmiyormuş.Sanırsam sıkıntı da buradan kaynaklanıyor. |
|||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Neden verilsin ki? Degisim sayaca yapiliyor. Sayac hakkinda bilgi verilebilir ama kontrat hakkinda bilgi verilmeyebilir. Kaldi ki sirkette hangi tarifeler var, siz hangi tarifedesiniz, hangi tarifede olsaniz kac para oderdiniz gibi sorgulamalari da bilincli tuketicinin kendisinin yapmasi gerekir. Peki tarife degistirmeyen kullanicinin aklina hic gelmiyor mu ki ben sayacimi degistirdim akilli yaptim, bunun akilliligi nerede? Neden degistirdim bu sayaci ve avantajlarim neler? |
|||
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Bilinçli tüketici sayısı maalesef az olduğundan böyle sıkıntılar meydana gelebiliyor.İnsanımız çoğu şeye boyun eğiyor sorgulamıyor.Dediğiniz gibi tüketicinin sorgulaması gerekli tabi ki ama öncelikle bilinçlenmesi gerekiyor. |
|||
djchaos
3. Vites 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
gece çalıştığım için sabah eve kendimi zor atıyorum evde elektrik tüketimi olmadığı için ne kadar fiş var hepsini çektim.bu ay hiç harcama olmamış unutmayın kullanmadığınız elektronik malzemeler fiş takılı ise elektriği çeker.
|
|||
06ÖzGüR06
3. Vites 14 - Eylül - 1987 Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1559 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı 06ÖzGüR06
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Evet gereksiz takılı olan fişleri çıkarmakta fayda var. |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
albayman
2. Vites Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
evet bilinçli tüketici tarifesini takip etmeli ama hayatımızda sadece elektrik tarifesi yok, 10a yakın tarife var ve bu kullandığımız hizmetler ve ürünlerin şekli biçimi uygulanış tarzı ve ücreti sürekli olarak değişiyo. bunlar değiştirilirken mutlaka en azından tüketici bilgilendirilmeli. misal bankalar hesap işletim ücretini çatırt diye alırken kesinlikle sormazlar. hesap açarken de size bilgi vermezler para alınacak diye. bilgi verseler de siz o maddeyi değiştiremezsiniz. tüketicinin önüne standart bir sözleşme sürüp görüşeme ve bilgilendirme yapmadan uyulamakda suçtur. nereden mi biliyorum? ben bilinçli tüketici oldum. nasıl mı? hesabımdan kesilen paraları sonradan şans eseri farkettiğimde. eskiden umursamazdım ama silkelenip şöyle bir baktım kullandığım hizmetlere. kesinlikle sunulan hizmetten fazlası ücret olarak alınmış her kurum ve kuruluşta. artık heşeyi baştan araştırmadan adım atmıyorum...
|
|||
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|||
Cmoss06
2. Vites Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 549 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Zaten akıllı sayaçlar gündüz çok gece az yazıyor.Mantıgı genelde akşamları herkes yükleniyo gibisinden az yaksın bazından ama Türkiyede fark etmiyor gece gündüz aynı kullanıyoruz.Gece çalışanlar yaşadı...=)
|
|||
206 XT HDI Siyah
COM2000 Yol Pc ('.')Göze Batan Çivi Çekici Yer |
|||
cey cey
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2011 Konum: mudur Durum: Aktif Değil Mesajlar: 322 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |