![]() |
|
Soğutma problemi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2012 Saat 14:45 |
|
antifiriz saf halde donma derecesi -12 dir
suyla karıstırınca uygun karısım oranında bu derece -37 lere kadar düşer bilginize
|
||
![]() |
||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
%100 saf antifiriz= korumasız yani boşa harcanmış para demektir
mutlaka karışım olmalı ki kimyasal reaksiyon baslasın ve işlevini görsün
|
||
![]() |
||
ES-41 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
valla helal olsun. Bukadar bilgiyi paylaşmışsınız çok teşekkür ederiz. Birde benim diğer soruna bakabilirmisiniz. Forumda açtım 206 ARIZASI İÇİN YARDIM TALEBİ başlığı ile.
teşekkürler iyi yıllar...
|
||
![]() |
||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
O halde abine sunu soylemelisin. Ne kadar cok antifiriz, o kadar cok koruma demek degildir. Tam aksine sogutma suyunda 60-70% antifiriz oraninin ustu yarardan cok zarar saglar. Usenmedim asagiya bir dokuman hazirladim. Umarim faydali olur. Asagidaki grafige bir bakalim: X ekseni sogutma suyundaki su oranini veriyor. Yani X deger sifir iken Y degeri(donma noktasi) 32 Fahrenheit oluyor. Bu arastirma Amerika'da yapildigi icin orada sicaklik metrigi olarak Fahrenheit kullaniliyor. Bizim kullandigimiz sicaklik metriginde sifir dereceye tekabul ediyor ki bu bildigimiz birsey. Yani saf su sifir derecede donar. Grafikten de okuyabilecegin gibi, karisimdaki antifiriz oranini artirdikca yani X ekseni uzerinde saga dogru ilerledikce, donma noktasi da dusuyor cunku karisimdaki antifiriz orani artiriliyor. Gorecegin uzere, en dusuk donma sicakligi yaklasik -90 Fahrenheit civarinda oluyor ki bu noktada antifiriz orani %70 bile degil. Bu noktadan sonra donma sicakligi yukseliyor. ![]() Eger ingilizcen varsa ve makaleyi okumak istersen kaynagin linki: http://tinyurl.com/3fn4743 Diger taraftan, antifiriz karisimi sogutma suyunun kaynama noktasini da artiriyor. Asagidaki sekilde bu acikca gorulebilir: ![]() Simdi burada sunu sorabilirsin. Ben -40 dereceye kadar donmaya karsi koruma istiyorum. Yukaridaki grafikten cikarabilecegin gibi, -40 Fahrenheit = -40 Celcius degeri bizim egrimizi iki noktada kesiyor. Yani -40 derece korumayi sen yaklasik %50 antifiriz, %50 damitilmis su karisimi ile elde edebilirsin. Ayni sekilde bu korumayi yaklasik %90 antifiriz, %10 su karisimi ile elde edebilirsin. O halde neden %90 antifirizi karisimi yerine %50 antifirizi secmeliyim sorusunu sorabilirsin. Sebebi ise, donma noktasi-kaynama noktasi parametrelerinin yaninda bizi ilgilendiren bir diger parametrenin rol oynamasidir ki o parametre isi transferi parametresidir. Su asagidaki grafige bakalim ve sonuclandiralim: ![]() Su bir gercek ki en iyi sogutma suyu kaynama ve donma noktalarinin getirdigi dezavantaji bir yana birakirsak %100 damitilmis sudur. Cunku su en iyi isi transferini saglayan maddedir. Yukaridaki grafikte X ekseni karisimin sicakligini, Y ekseni ise karisimin isi transferi kabiliyetini gosteriyor(ne kadar yuksek o kadar iyi). En ustteki egri, karisimda %100 damitilmis su kullandigi zamanki davranislari gosteriyor. Grafik X ekseninde sola gidildiginde 32 Fahrenheit(0 derece) icin donmaya ulastigini ve saga gidildiginde 212 Fahrenheit(100 derece) degeri icin kaynama noktasina ulastigini gosteriyor. Simdi %50 antifiriz karisimi grafiginin donma grafigini ve atmosferik kaynama noktasi grafigini nerelerde ve hangi isi transferi degerlerinde kestigine bir bakalim. %50 antifiriz karisimi donma noktasini yaklasik 0,70 de kesiyor. Bu demek oluyor ki bu karisim %30 oraninda isi transferi kabiliyetini kaybetmis durumda. Bunun nedeni ise antifiriz sudan daha akiskan olmasidir ve isi transferinin su kadar iyi olmamasidir. %100 antifiriz karisimi egrisini yorumlamayida sizlere birakiyorum. Asagidaki grafik ise karisimlarin termal iletkenlik karakteristiklerini ortaya koyuyor. Yani bundan sunu anlayabiliriz. Isi bir enerjidir ve motorda olusan isi sogutma suyuna transfer olmalidir ve bu enerji sogutma suyu ile birlikte radyatore aktarilmalidir. Bu sayede sogutma gerceklesmelidir. Asagidaki grafikten de kolayca cikarilabilecegi gibi sadece damitilmis sudan olusan bir sogutma suyunun termal iletkenligi isi arttikca artmaktadir ki bu tam da istenilen birseydir. %100 antifirizden olusan karisimin ortaya koydugu grafik ise sunu gosteriyor ki isi arttikca isi transferi azaliyor. Asagidaki grafikten soyle bir kaniya rahatlikla varilabilir. Araclarimizin genel calisma sicakligi olan 180 Fahrenheit yani yaklasik 82 derecede ne oluyor ona bir bakalim. %100 antifirizli karisim %100 damitilmis sudan %64 daha az isi iletir. %50 lik antifiriz karisimina gore bu %38 daha azdir. ![]() Yani butun bu anlattiklarimin ozeti olarak, sicaklik arttikca damitilmis su isi transferi kabiliyetini arttirirken, bu kabiliyeti antifiriz azaltir. Oyleyse karisimlarda maximum donma-kaynama noktasi korumasi hedef edinilirken bu hedefe minimum miktarda antifiriz kullanarak ulasmaya calisilir.Hicbir zaman %100 oraninda antifiriz araca konulmaz-konulmamalidir. Hepimiz biliyoruz ki araclarimizdaki sogutma suyu kapali bir devredir ve basinclidir. Kolay gelsin. Düzenleyen koliva - 30 Aralık 2011 Saat 13:08 |
||
![]() |
||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ben yapmadım abim.
![]() ![]() |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Onceki aracin neydi bilmiyorum ama saniyorum karisim orani %90'larin bile uzerinde olmus. Peki bunu neye, hangi mantiga dayanarak yaptin onu sorabilir miyim? |
||
![]() |
||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Abim motorda niye aşınma oluyor onu anlayamadım?Ben önceki aracımd erzurumda %100 antifriz üzerine bir su bardağı su koyarak kullanıyordum ve sorun çıkmamıştı.Acaba araçtan araca değşiyormu?
![]() ![]() |
||
![]() |
||
ES-41 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Koliva çok teşekkür ederim haftasonu tekrar gidicem sanırım servise göstermeye. Şu an çok problem teşkil etmiyor sorun çünkü havalar buz gibi ama havalar ısınmaya başlayınca büyük problem.
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bence eger sen ustanin full antifiriz koydugundan eminsen onu en kisa surede baska bir ustada degistirtmeye bak. En dusuk donma sicakligina %60 antifiriz- %40 su karisiminda elde edilir. Bu karisimda antifiriz oranini artirirsaniz yani %100 e dogru cekerseniz araciniza korozyon, devridaim pompasi arizasi ve motorda asinma gibi zararlara neden olursunuz. Ayrica karisimda kullanilan su damitilmis olmalidir. |
||
![]() |
||
ES-41 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
o zaman kesin hava var usta öyle bişey yapmadı teşekkür ederim açıklamanız için. birde diğer arızamada yorum rica edicem. forumda yazmıştım tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
|
||
![]() |
||
aspirinxlarge ![]() 2. Vites ![]() ![]() 23 - Ocak - 1983 Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 325 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı aspirinxlarge
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
90 ' dan sonra derken zaten fanı 95 ' de açmıyormu ? O kısım da ekdiklik var. Maksimum kaça kadar çıktı ? Zaten 95 ' de fan açıp tekrar 90 ' a düşmüyormu ? Çok basit bir şeyi büyütüyo olabilirsiniz ?
|
||
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco
|
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Eger hic tecrubeniz yoksa ben de bu isi tek basiniza yapmanizi tavsiye etmem. Yine de bilgilendirmek adina nasil yapilacagini kisaca soyle anlatabilirim. Oncelikle bu vana motorun arka bolumunde kalir. Buyuk cogunlukla kalorifer radyatorune giden hortumlardan birinin uzerindedir. Yani motorun arka kismina baktiginda gorebilmen gerekiyor. Hava alma islemi ise kabaca soyle yapilir. Motor calistirilir ve vana hafif acilir. Genisleme bidonunun kapagi da acilir. Arac isindikca vana daha da acilir. Arada bir radyatorun alt kismindan motora giden kalin hortum elle sıkıstırılır. Eger vanadan cikan suda kabarciklar goruyorsaniz hava cikiyor demektir. Isleme biraz daha devam edin. Bir yandanda genisleme bidonundaki su seviyesi surekli kontrol edilir ve gerekirse ekleme yapilir. Olay bundan ibaret. Not: Bu islemi yaparken eldiven ve goz koruyucu taksaniz iyi olur. |
||
![]() |
||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
abim hava almayla uğraşmayın bilen birine yaptırın.Basit gibi görünsede çok önemli.
|
||
![]() |
||
ES-41 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Koliva kardeşim bu vana nerede biraz daha bilgi rica edicem. Acaba hava alma olayını kendim yapabilirmiyim? Bide fanda sıkıntı yok 90 ı geçince açıyor. teşekkürler
|
||
![]() |
||
oguzhandincel ![]() 1. Vites ![]() ![]() 25 - Ocak - 1989 Kayıt Tarihi: 20 Ağustos 2011 Konum: Çorum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 123 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı oguzhandincel
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hemen hemen aynı sorunu bende yaşadım geçenlerde.Ama benim arabada antifiz bi kaç senedir değişmemiş diye tahmin ediyorum.Samsun'da olduğu için araç önceki sahibi fazla baktırmamış sanırım antifirize Samsun'da havaların çok soğuk olmaması sebebi ile.Antifrizi komple boşalttıktan sonra yaklaşık 4 lt saf antifriz koydular ve havasını aldılar.Arabayı durduğu yerde yüksek devirlerde çalıştırdılar ve dereceye baktılar.Orda sorun yoktu.Eve giderken 100 hatta 110 a çıktı yokuşta.Sonra eve geldim.Baktım kapağı açıp,biraz su ekledim.1 tur daha attım aynıydı.Geri gittim antifriz koyan yere orda sorun çıkarmadı yine.Belki müşür bozuk olabilir dedi.Açmıyordu 100 den sonra fanı çünkü.Biraz vurdu radyatör üstüne doğru açıldı fan.Müşür oksitlenmiş olabilir dedi.Mantıklıda.Sonuçta 11 yıllık araba ve sanırım hiç değişmemiş benim arabanınki.Sende müşürü bi kontrol ettir hatta imkanın varsa değiştir.Bu müşür olayından sonra araba ara sıra 100e çıkıyor ama 100 den sonra fan açıyor hemen.Uzun yolda deneme fırsatım olmadı.Haftaya deniyeceğim.
|
||
2000 306 sedan,Quartz.1.6 8v Otomatik.
|
||
![]() |
||
BurakGÖNÜLAL ![]() 2. Vites ![]() ![]() 26 - Kasım - 1990 Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 159 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı BurakGÖNÜLAL
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
fAN LA İLGİLİ Bİ SIKINTINDA OLA BİLİRMİ 90 DAN SONRA ACIYO FANI GAZA BASARKEN FAN DEVREYE GİRMİYO BENIM ANLADIGIM KADARIYLA
|
||
2oo3o7 ı.6 Xt Gümüş....
BrC lpG Full olsun ! Benim olsun ! Fransız Horozu... |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Otomatik hava atma olayini ilk defa duyuyorum. O halde soyle bir tapanin varligini kontrol edin. Varsa neden orada var bir dusunmek gerek.
![]() |
||
![]() |
||
ES-41 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ustaya geri götürdüm hava filanmı var diye açtı baktı suyu kontrol etti eksiltme yok. havasını aldım dedi bunlar otomatik atar havayı su eksilir dedi. Bende inanmadım başka yere götürdüm oda aynı şeyi söyledi. Antifriz bi yerlerdeki pisliği çıkartmış oda sistemde bi yerde tıkama yapmıştır dedi. Nasıl temizleticez bilmiyorum. Şu satılan radyatör temizleme malzemelerinden alayım diyorum.
|
||
![]() |
||
yavuz25 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011 Konum: Dünya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |