Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Soğutma problemi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Soğutma problemi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
toga406 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 656
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toga406 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Soğutma problemi
    Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2012 Saat 14:45
antifiriz saf halde donma derecesi -12 dir
suyla karıstırınca uygun karısım oranında bu derece -37 lere kadar düşer
bilginize
Yukarı Dön
toga406 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 656
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı toga406 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2012 Saat 17:52
%100 saf antifiriz= korumasız yani boşa harcanmış para demektir
mutlaka karışım olmalı ki kimyasal reaksiyon baslasın ve işlevini görsün
Yukarı Dön
ES-41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 42
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ES-41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 31 Aralık 2011 Saat 09:35
valla helal olsun. Bukadar bilgiyi paylaşmışsınız çok teşekkür ederiz. Birde benim diğer soruna bakabilirmisiniz. Forumda açtım 206 ARIZASI İÇİN YARDIM TALEBİ başlığı ile.
teşekkürler iyi yıllar...
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2011 Saat 13:56
SmileAbim öncelikle üşenmeyipte bu kadar detay yazdığın için çok çok teşekkür ederim.Sanayideki ustalar bilimsel gerçeklerden maalesef bihaberler.Dediğin gibi ustalarda ne kadar antifriz olursa o kadar çok koruma olacağı düşüncesi var ve bizede öğrettikleri bu.WinkBizde bu yönde maalesef hareket ediyoruz.Üniversitede ingilizce öğretmenliğinde olduğumuz için makale konusunda sıkıntı yok.WinkAma ne derler bilirsin abim;"Zararın neresinden dönülürse kardır."Yeni birşey daha öğrenmiş olduk sayende.Önceki araç renault 9 springti.1 su bardağı su ve komple antirifizden oluşuyordu karışım.İşin komik olan yanı şuki usta(Artık usta demiyeceğim) yaptığı ölçümlerde -45in üzerinde suyun donacağını söylüyordu.SmileAnlayacağın kandırıldık.SmileYada ustanında ölçüm aletininde kafası bozukmuş.İlgin ve bilgin için teşekkür ederim abim.
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2011 Saat 13:07
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Ben yapmadım abim.SmileUstam yaptırıyordu.Erzurumdaki soğukları bilirsin.Aracı bir gece antifirizsiz bırakırsan daha toplayamazsın.Wink


O halde abine sunu soylemelisin.

Ne kadar cok antifiriz, o kadar cok koruma demek degildir. Tam aksine sogutma suyunda 60-70% antifiriz oraninin ustu yarardan cok zarar saglar.

Usenmedim asagiya bir dokuman hazirladim. Umarim faydali olur.

Asagidaki grafige bir bakalim:
X ekseni sogutma suyundaki su oranini veriyor. Yani X deger sifir iken Y degeri(donma noktasi) 32 Fahrenheit oluyor. Bu arastirma Amerika'da yapildigi icin orada sicaklik metrigi olarak Fahrenheit kullaniliyor. Bizim kullandigimiz sicaklik metriginde sifir dereceye tekabul ediyor ki bu bildigimiz birsey. Yani saf su sifir derecede donar. Grafikten de okuyabilecegin gibi, karisimdaki antifiriz oranini artirdikca yani X ekseni uzerinde saga dogru ilerledikce, donma noktasi da dusuyor cunku karisimdaki antifiriz orani artiriliyor. Gorecegin uzere, en dusuk donma sicakligi yaklasik -90 Fahrenheit civarinda oluyor ki bu noktada antifiriz orani %70 bile degil. Bu noktadan sonra donma sicakligi yukseliyor.


Eger ingilizcen varsa ve makaleyi okumak istersen kaynagin linki: http://tinyurl.com/3fn4743

Diger taraftan, antifiriz karisimi sogutma suyunun kaynama noktasini da artiriyor. Asagidaki sekilde bu acikca gorulebilir:



Simdi burada sunu sorabilirsin. Ben -40 dereceye kadar donmaya karsi koruma istiyorum. Yukaridaki grafikten cikarabilecegin gibi, -40 Fahrenheit = -40 Celcius degeri bizim egrimizi iki noktada kesiyor. Yani -40 derece korumayi sen yaklasik %50 antifiriz, %50 damitilmis su karisimi ile elde edebilirsin. Ayni sekilde bu korumayi yaklasik %90 antifiriz, %10 su karisimi ile elde edebilirsin. O halde neden %90 antifirizi karisimi yerine %50 antifirizi secmeliyim sorusunu sorabilirsin.

Sebebi ise, donma noktasi-kaynama noktasi parametrelerinin yaninda bizi ilgilendiren bir diger parametrenin rol oynamasidir ki o parametre isi transferi parametresidir.
Su asagidaki grafige bakalim ve sonuclandiralim:


Su bir gercek ki en iyi sogutma suyu kaynama ve donma noktalarinin getirdigi dezavantaji bir yana birakirsak %100 damitilmis sudur. Cunku su en iyi isi transferini saglayan maddedir. Yukaridaki grafikte X ekseni karisimin sicakligini, Y ekseni ise karisimin isi transferi kabiliyetini gosteriyor(ne kadar yuksek o kadar iyi). En ustteki egri, karisimda %100 damitilmis su kullandigi zamanki davranislari gosteriyor. Grafik X ekseninde sola gidildiginde 32 Fahrenheit(0 derece) icin donmaya ulastigini ve saga gidildiginde 212 Fahrenheit(100 derece) degeri icin kaynama noktasina ulastigini gosteriyor. Simdi %50 antifiriz karisimi grafiginin donma grafigini ve atmosferik kaynama noktasi grafigini nerelerde ve hangi isi transferi degerlerinde kestigine bir bakalim. %50 antifiriz karisimi donma noktasini yaklasik 0,70 de kesiyor. Bu demek oluyor ki bu karisim %30 oraninda isi transferi kabiliyetini kaybetmis durumda. Bunun nedeni ise antifiriz sudan daha akiskan olmasidir ve isi transferinin su kadar iyi olmamasidir. %100 antifiriz karisimi egrisini yorumlamayida sizlere birakiyorum.

Asagidaki grafik ise karisimlarin termal iletkenlik karakteristiklerini ortaya koyuyor. Yani bundan sunu anlayabiliriz. Isi bir enerjidir ve motorda olusan isi sogutma suyuna transfer olmalidir ve bu enerji sogutma suyu ile birlikte radyatore aktarilmalidir. Bu sayede sogutma gerceklesmelidir. Asagidaki grafikten de kolayca cikarilabilecegi gibi sadece damitilmis sudan olusan bir sogutma suyunun termal iletkenligi isi arttikca artmaktadir ki bu tam da istenilen birseydir. %100 antifirizden olusan karisimin ortaya koydugu grafik ise sunu gosteriyor ki isi arttikca isi transferi azaliyor. Asagidaki grafikten soyle bir kaniya rahatlikla varilabilir. Araclarimizin genel calisma sicakligi olan 180 Fahrenheit yani yaklasik 82 derecede ne oluyor ona bir bakalim. %100 antifirizli karisim %100 damitilmis sudan %64 daha az isi iletir. %50 lik antifiriz karisimina gore bu %38 daha azdir.


Yani butun bu anlattiklarimin ozeti olarak, sicaklik arttikca damitilmis su isi transferi kabiliyetini arttirirken, bu kabiliyeti antifiriz azaltir. Oyleyse karisimlarda maximum donma-kaynama noktasi korumasi hedef edinilirken bu hedefe minimum miktarda antifiriz kullanarak ulasmaya calisilir.Hicbir zaman %100 oraninda antifiriz araca konulmaz-konulmamalidir. Hepimiz biliyoruz ki araclarimizdaki sogutma suyu kapali bir devredir ve basinclidir.

Kolay gelsin.


Düzenleyen koliva - 30 Aralık 2011 Saat 13:08
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2011 Saat 11:47
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Abim motorda niye aşınma oluyor onu anlayamadım?Ben önceki aracımd erzurumda %100 antifriz üzerine bir su bardağı su koyarak kullanıyordum ve sorun çıkmamıştı.Acaba araçtan araca değşiyormu?WinkErmm


Onceki aracin neydi bilmiyorum ama saniyorum karisim orani %90'larin bile uzerinde olmus. Peki bunu neye, hangi mantiga dayanarak yaptin onu sorabilir miyim?

Ben yapmadım abim.SmileUstam yaptırıyordu.Erzurumdaki soğukları bilirsin.Aracı bir gece antifirizsiz bırakırsan daha toplayamazsın.Wink
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30 Aralık 2011 Saat 04:29
Orjinalini yazan: yavuz25 yavuz25 Yazdı:

Abim motorda niye aşınma oluyor onu anlayamadım?Ben önceki aracımd erzurumda %100 antifriz üzerine bir su bardağı su koyarak kullanıyordum ve sorun çıkmamıştı.Acaba araçtan araca değşiyormu?WinkErmm


Onceki aracin neydi bilmiyorum ama saniyorum karisim orani %90'larin bile uzerinde olmus. Peki bunu neye, hangi mantiga dayanarak yaptin onu sorabilir miyim?

Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2011 Saat 23:20
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: ES-41 ES-41 Yazdı:

o zaman kesin hava var usta öyle bişey yapmadı teşekkür ederim açıklamanız için. birde diğer arızamada yorum rica edicem. forumda yazmıştım tecrübelerinizden faydalanmak isterim.


Bence eger sen ustanin full antifiriz koydugundan eminsen onu en kisa surede baska bir ustada degistirtmeye bak. En dusuk donma sicakligina %60 antifiriz- %40 su karisiminda elde edilir. Bu karisimda antifiriz oranini artirirsaniz yani %100 e dogru cekerseniz araciniza korozyon, devridaim pompasi arizasi ve motorda asinma gibi zararlara neden olursunuz. Ayrica karisimda kullanilan su damitilmis olmalidir.
Abim motorda niye aşınma oluyor onu anlayamadım?Ben önceki aracımd erzurumda %100 antifriz üzerine bir su bardağı su koyarak kullanıyordum ve sorun çıkmamıştı.Acaba araçtan araca değşiyormu?WinkErmm
Yukarı Dön
ES-41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 42
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ES-41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2011 Saat 23:16
Koliva çok teşekkür ederim haftasonu tekrar gidicem sanırım servise göstermeye. Şu an çok problem teşkil etmiyor sorun çünkü havalar buz gibi ama havalar ısınmaya başlayınca büyük problem.
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Aralık 2011 Saat 08:55
Orjinalini yazan: ES-41 ES-41 Yazdı:

o zaman kesin hava var usta öyle bişey yapmadı teşekkür ederim açıklamanız için. birde diğer arızamada yorum rica edicem. forumda yazmıştım tecrübelerinizden faydalanmak isterim.


Bence eger sen ustanin full antifiriz koydugundan eminsen onu en kisa surede baska bir ustada degistirtmeye bak. En dusuk donma sicakligina %60 antifiriz- %40 su karisiminda elde edilir. Bu karisimda antifiriz oranini artirirsaniz yani %100 e dogru cekerseniz araciniza korozyon, devridaim pompasi arizasi ve motorda asinma gibi zararlara neden olursunuz. Ayrica karisimda kullanilan su damitilmis olmalidir.
Yukarı Dön
ES-41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 42
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ES-41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 23:43
o zaman kesin hava var usta öyle bişey yapmadı teşekkür ederim açıklamanız için. birde diğer arızamada yorum rica edicem. forumda yazmıştım tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
Yukarı Dön
aspirinxlarge Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
23 - Ocak - 1983

Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 325
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aspirinxlarge Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 23:40
90 ' dan sonra derken zaten fanı 95 ' de açmıyormu ? O kısım da ekdiklik var.  Maksimum kaça kadar çıktı ? Zaten 95 ' de fan açıp tekrar 90 ' a düşmüyormu ?  Çok basit bir şeyi büyütüyo olabilirsiniz ?
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 22:18
Orjinalini yazan: ES-41 ES-41 Yazdı:

Koliva kardeşim bu vana nerede biraz daha bilgi rica edicem. Acaba hava alma olayını kendim yapabilirmiyim? Bide fanda sıkıntı yok 90 ı geçince açıyor. teşekkürler


Eger hic tecrubeniz yoksa ben de bu isi tek basiniza yapmanizi tavsiye etmem. Yine de bilgilendirmek adina nasil yapilacagini kisaca soyle anlatabilirim.

Oncelikle bu vana motorun arka bolumunde kalir. Buyuk cogunlukla kalorifer radyatorune giden hortumlardan birinin uzerindedir. Yani motorun arka kismina baktiginda gorebilmen gerekiyor. Hava alma islemi ise kabaca soyle yapilir. Motor calistirilir ve vana hafif acilir. Genisleme bidonunun kapagi da acilir. Arac isindikca vana daha da acilir. Arada bir radyatorun alt kismindan motora giden kalin hortum elle sıkıstırılır. Eger vanadan cikan suda kabarciklar goruyorsaniz hava cikiyor demektir. Isleme biraz daha devam edin. Bir yandanda genisleme bidonundaki su seviyesi surekli kontrol edilir ve gerekirse ekleme yapilir. Olay bundan ibaret.

Not: Bu islemi yaparken eldiven ve goz koruyucu taksaniz iyi olur.
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 20:24
abim hava almayla uğraşmayın bilen birine yaptırın.Basit gibi görünsede çok önemli.
Yukarı Dön
ES-41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 42
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ES-41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 20:15
Koliva kardeşim bu vana nerede biraz daha bilgi rica edicem. Acaba hava alma olayını kendim yapabilirmiyim? Bide fanda sıkıntı yok 90 ı geçince açıyor. teşekkürler
Yukarı Dön
oguzhandincel Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
25 - Ocak - 1989

Kayıt Tarihi: 20 Ağustos 2011
Konum: Çorum
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 123
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı oguzhandincel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 11:04
Hemen hemen aynı sorunu bende yaşadım geçenlerde.Ama benim arabada antifiz bi kaç senedir değişmemiş diye tahmin ediyorum.Samsun'da olduğu için araç önceki sahibi fazla baktırmamış sanırım antifirize Samsun'da havaların çok soğuk olmaması sebebi ile.Antifrizi komple boşalttıktan sonra yaklaşık 4 lt saf antifriz koydular ve havasını aldılar.Arabayı durduğu yerde yüksek devirlerde çalıştırdılar ve dereceye baktılar.Orda sorun yoktu.Eve giderken 100 hatta 110 a çıktı yokuşta.Sonra eve geldim.Baktım kapağı açıp,biraz su ekledim.1 tur daha attım aynıydı.Geri gittim antifriz koyan yere orda sorun çıkarmadı yine.Belki müşür bozuk olabilir dedi.Açmıyordu 100 den sonra fanı çünkü.Biraz vurdu radyatör üstüne doğru açıldı fan.Müşür oksitlenmiş olabilir dedi.Mantıklıda.Sonuçta 11 yıllık araba ve sanırım hiç değişmemiş benim arabanınki.Sende müşürü bi kontrol ettir hatta imkanın varsa değiştir.Bu müşür olayından sonra araba ara sıra 100e çıkıyor ama 100 den sonra fan açıyor hemen.Uzun yolda deneme fırsatım olmadı.Haftaya deniyeceğim.
2000 306 sedan,Quartz.1.6 8v Otomatik.
Yukarı Dön
BurakGÖNÜLAL Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
26 - Kasım - 1990

Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 159
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı BurakGÖNÜLAL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 10:05
fAN LA İLGİLİ Bİ SIKINTINDA OLA BİLİRMİ 90 DAN SONRA ACIYO FANI GAZA BASARKEN FAN DEVREYE GİRMİYO BENIM ANLADIGIM KADARIYLA
2oo3o7 ı.6 Xt Gümüş....
BrC lpG
Full olsun !
Benim olsun !

Fransız Horozu...
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 08:51
Otomatik hava atma olayini ilk defa duyuyorum. O halde soyle bir tapanin varligini kontrol edin. Varsa neden orada var bir dusunmek gerek.


Yukarı Dön
ES-41 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 25 Aralık 2011
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 42
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ES-41 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Aralık 2011 Saat 07:55
Ustaya geri götürdüm hava filanmı var diye açtı baktı suyu kontrol etti eksiltme yok. havasını aldım dedi bunlar otomatik atar havayı su eksilir dedi. Bende inanmadım başka yere götürdüm oda aynı şeyi söyledi. Antifriz bi yerlerdeki pisliği çıkartmış oda sistemde bi yerde tıkama yapmıştır dedi. Nasıl temizleticez bilmiyorum. Şu satılan radyatör temizleme malzemelerinden alayım diyorum.
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Aralık 2011 Saat 21:44
Orjinalini yazan: ES-41 ES-41 Yazdı:

Havasını aldı usta zaten kendisi otomatik olarak alır havasını dedi 2,5 lt antifriz doldurdu. karışım değildi sanki. cevaplayanlara teşekkür ediyorum.
abim araç kendi kendine havasını nasıl alacak.Dikkat edersen soğutma sistemi KAPALI BİR SİSTEMdir.Açık nokta olmadığına göre hvayı ne kadar kendi alabilir.Su eksikse su ekleyin ve havasını aldırın.Wink
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 58 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6399 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 171 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 455 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 367 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107537 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1607 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3236 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 9842 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8965 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1075 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1160 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1680 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55602 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 324 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1428 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 2588 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 284 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2815 0 berkancelik
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
leow 1
alibozoglu1 1
kartal5200 1
İlyas41 1
a.selim 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English