|
|
Yıllardır dizele niye geçmemişim tühh yaa... |
Yanıt Yaz
|
Sayfa <123> |
| Yazar | |||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 16:01 |
||
Yahu arkadasım sızın araclarınıza kıt takan ustalarınız kotuysa sıstemın ve lpg yakıtının sucu nedır ??
Bu forumda bıle benım taktırdıgım taktırmadıgım gayet memnun bır suru lpg lı arac var. Dızellerde hıc sıkayet olmuyor sankı
Bu konu hep aynı sekılde ıste boyle tartısılır gıder. Benım amacım tartısmak degıl.
Sadece bılmeden lpg yı kotuleyenlerı bılgılendırmek. Yoksa her kım dızel kullansın lpg kullansın benım ıcın ne degısır???
Bu konu bıraz tercıh meselesıdır... Kımısı dızelden agzı yanmıstır asla almam der, kımısı benzınlı motorda lpg yuzunden sıkıntı yasamıstır bır daha almam der. Bunun cok cesıtlı orneklerı mevcut.
Ama unutmayın kı dızel motor cok daha sıkıntılı bır motordur yuksek sıkıstırma ıle calısır kım ne derse desın. Dızelde oncelıkle yakıt hattı cok yuksek basınc ıle calısır ve cok hassastır. En ufacık degısık bır yakıt almayla bıle calısmayabılır. Arıza yapmaya cok daha musaıttır ve eskı dızellerın omru yenılerde yoktur. Genel olarak bunu sızde gorebılırsınız. Turbolu motor keyıflıdır ama omurden torpuler... Ummadık bır zamanda turbo ıcındekı yag segmanı sıyrılıp motorun ıcıne yag basıp motoru kucaklamak gıbı bır rısk her an vardır. Yasayanlar bılır. 20.000 km de bır 3.20D bıle bır anda yolda kalıp motorunu kucaklayabılen bır teknolojıyı kullanıyoruz...
Bunu soylerken benzınlı motorlarda da cıkabılen problemlerı unutuyor degılım. Ama rısk farkı var Düzenleyen CeCoLi - 10 Ekim 2011 Saat 16:14 |
|||
![]() |
|||
| Sponsor Bağlantı | |||
![]() |
|||
hakann83
1. Vites
01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 15:59 |
||
Abi senin lpg den azin yanmamis sanirim uyum sorunu yasamamisin herkes senin gibi sansli degilki ben palio ya taktirdim lpg azima tukurdu felegi sasti arabanin baya para akittim adam edemedim sorun oldumu dizel kadar masrafi olmaz ama baya bela bi is sorunlu lpg ile urasmak biri benzinden der biri benyin der biri araca uymadi der der de der yani |
|||
![]() |
|||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 15:45 |
||
Her dızelı kucuk hacımlıler olarak dusunmeyın...
Agırlık ve guc oranında kıyaslamak gerekır. Mısal kendı aracım 10-11lt cıvarı lpg tuketıyor, bu na karsılık 307 1.6 110 da sehır ıcınde 6-6.5 lt cıvarı.
Aracım 130 bınde. Dızel motoruda denk kmlerde dusunmek gerek.
10-11 lt 2.20 lpg = 22-24kr
6-6.5 lt 3.75 mazot = 23-24kr
Yanı genel olarak dızel-lpg oranı denk. Fakat dızelınde kendıne gore guzel yanları var benzınlı makınenınde guzel yanları var. Burası tercıh meselesı. Yalnız yenı dızeller hassas makınelerdır bılınclı kullanılmadıgı zaman gercekten kısa zamanda problem cıkarabılıyor. Ayrıca dızel motor arıza yaptımı yurutmesı cok daha zor ve masraflıdır. Dızelın arıza rıskıde daha fazladır... Bu cumlelerı bır taraf olarak yazmıyorum.
Lpg bakımı normal bırısı ıcın 10.000 kmde bır kez 50 tl, 2 yılda bır muayene oncesınde de 25tl harıcınde baska hıcbır malıyetı veya bakımı yoktur... Düzenleyen CeCoLi - 10 Ekim 2011 Saat 15:46 |
|||
![]() |
|||
Muhammet ÇAKIR
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 11:35 |
||
|
ahh ahh :)) mazot almayı unuturdum ya bı kez bı attır tamam gez dur valla :d depo kapagının yerını unuturdum :D 20 tl atardım nerelere gıder gelırdım sımdı carsıyı gez gel bıttı :D aman diim aracınızdan memnunsanız hiç degiştirmeyin dizel gibisi harbiden yok
|
|||
|
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
|||
![]() |
|||
orhanax
2. Vites
01 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 11:30 |
||
Ona bir şey diyemem işte. Zulüm geliyordur şimdi sana 1.6. Ben 1.3'ten başladığım için 1.6 idare ediyor beni. Vergi ve yakıt derdi olmasa en az 2.0 kullanmak isterim ben de lakin memurun hali belli.
İnşaallah istediğin gibi içine sinen bir araç alırsın en yakın zamanda. |
|||
|
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+) |
|||
![]() |
|||
34sea45
1. Vites
14 - Ocak - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011 Konum: Ümraniye / İst Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1653 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 05:51 |
||
hahah biz benzinde redline dolanıyoruz :) |
|||
![]() |
|||
hakann83
1. Vites
01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 01:40 |
||
uzun lafın kısası benzinli araçta yakıttı parçalanıyosun lpg taktırırsanda uyum sağladı sağlamadı usta iyiydi iyi değildi gibi şeylerle uraşıyosun dizelde ise bakımda parçalanıyosun. dizelden kar etmek istiyenler günlük hiç yapmasa 100km yapması lazımki karda olabilsin
|
|||
![]() |
|||
djchaos
3. Vites
01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2011 Konum: fethiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1258 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 00:51 |
||
katılıyorum dizelin motorunun rektefiyesi ile benzinlinin arasında dünya fark var benim aracım benzinli debriyaj seti 300 tl gibi birşey ama duyumlarıma göre 1.4 dizel aracın debriyaj seti sadece debriyaj ile kalmıyor volant da değişiyor maliyeti 700 800 gibi birşey çünkü bunlarda oynar volant var
|
|||
![]() |
|||
mimitt
2. Vites
06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 00:29 |
||
|
inan 308 biraz zoraki oldu, şuan hayatımda biraz karışık askerlik okul falan bir şeyler belli olsun,bir 406 istiyorum ama 2.2 sedan istiyorum onu bulmakta zor Türkiyede. olmadı Legacy istiyorum 165 lik :) benim asıl sorunum sanırım silindir hacmi ile 2.0 dan 1.6 ya düşünce insan bir garip oluyor.
|
|||
|
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r |
|||
![]() |
|||
orhanax
2. Vites
01 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Ekim 2011 Saat 00:13 |
||
|
Mimit dostum, benim şansızlığım da var tabii biraz işin içinde ama LPG sonuçta araca sonradan eklenen bir sistem. Arıza çıkarma riski artıyor. (Bu arada bir de benzin pompası yaktım.
) Velhasıl, benim deneyimlerime göre dizel araç daha ekonomik. Bak sen dizeli sevmiyorsan ver bana 308'i. Auto6r bir de. Tadından yenmez vallahi. Tam da sevdiğim renk... ![]() |
|||
|
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+) |
|||
![]() |
|||
muzaffer
2. Vites
02 - Haziran - 1987 Kayıt Tarihi: 08 Eylül 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 22:02 |
||
|
Gülü seven dikenine katlanır mimitimm. Benim aracı gördün km side bir hayli yüksek ama bakımlı dizel yada benzin yada lpg burada iş zamanında ve düzgün bakımdan geçiyor. Tabiki dizel bir başka ona lafım yok.
|
|||
|
407 Executive Black CD 2007
|
|||
![]() |
|||
mimitt
2. Vites
06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 21:11 |
||
|
dostum lpg deki olay tamamen senin şanssızlığın yada yapanın işini doğru yapamamasından kaynaklı,406 araçlarıma ben ben taktırdım lpg yi ilk 1000 km sonra ki ayar dışında bi filtre içi almaya gittim. her lpg sistemi her motorda sağlıklı çalışmaz, ama dükkana gittiğinde müşteri 1500 yerine 1000 lira verince senin yaşadıklarına benzer sorunlar yaşanıyor,lpg bakımı dediğin hadise 15 tl filitresini değiştiriyorsun bitiyor(sağlıklı bir sistemde),ha gittiğin yer filtrenin içini değil komple değiştiriyosa bunu da araştırıp öğrenmek kullanıcıya düşüyor. 406 aracımda tüm parçalar orjinal olmak kaydıyla(5 lt yağ) periyodik bakıma 120 130 tl verirken,dizel fap lı aracın sadece yağı 100 lira :) benzli araçta arıza ve diğer uyumsuzlukları kenera attığınızda tek fazlalık sizin değiminizle angarya iş sızdırmazlık dır, turbo araçta ise çalıştır bekle park et bekle gibi kullanıcının gün içinde dakikalarına neden olan bir durum söz konusu.
|
|||
|
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r |
|||
![]() |
|||
hunter
1. Vites
Kayıt Tarihi: 23 Ağustos 2011 Konum: ............ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 21:01 |
||
|
Güle güle kullanın sanayiye bekleriz :D
|
|||
![]() |
|||
cerci07
2. Vites
Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 20:45 |
||
benzinlinin iyi yanlari guzel eksoz sesi rahat kullanimi sessiz motor dizel kadar insan sagligina zararli olmayisi |
|||
![]()
|
|||
![]() |
|||
orhanax
2. Vites
01 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 15 Haziran 2011 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 337 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 20:26 |
||
Dediklerine katılmıyorum. Babam, 2007 yılında 2006 model 307 SW 1.6 HDI aldı. Ben 2008 yılında 2006 model 1.6 benzin/LPG li 307 aldım. Dört ay öncesine kadar iki araç da bizdeydi. Sağlıklı bir karşılaştırma yapma şansım oldu yani. Rahatlıkla söyleyebilirim ki benim benzinli 307'ye harcadığım para daha fazla. Normal bakımları dışında LPG bakımı yaptır, LPG ayarı yaptır, yok arıza ışığı yandı, onu söndür; gaz koktu, kaçak mı var acaba diye tedirgin ol, git kontrol ettir derken harcadığım para dizelin bakımlarına giden paradan daha fazla oldu. Yeraltı otoparklarına girerken sıkıntı yaşamak, vizeden önce sızdırmazlık kontrollerini yaptırmak da ayrı angarya. Sattım benzinliyi, aldım dizeli kafam rahat etti. Ha, benzinlinin kullanım zevki daha fazla, o ayrı...
![]() |
|||
|
2006 307 SW 1.6 HDI Comfort
(B Rh+) |
|||
![]() |
|||
tayfundoner
1. Vites
18 - Temmuz - 1993 Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011 Konum: BURSA OSMANGAZİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 223 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tayfundoner
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 19:59 |
||
![]() ![]() ![]()
|
|||
|
TYFN DNR
2000 PEUGEOT PARTNER 1.9 D TYFN_DNR28@hotmail.com Gurbetçi Çotanak 028 |
|||
![]() |
|||
mimitt
2. Vites
06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 19:32 |
||
|
uzun vade de dizel pek ekonomik olmuyor sanıldığı gibi yakıt parasında tasarruf ediyorsunuz belki o anlık ama,gerek bakımı olsun,gerek ikinci eldeki değer kaybı olsun,gerek motor arızaları ve yenileme işlemindeki maliyeti aracı satmaya kadar götürür insanı.zaten Türkiyede turbo dizel kullanma konusun da çok eksik bilgi var,ikinci eli tamamen risk.
Onun için ben her ne kadar dizel araç kullansamda gönlüm D segmenti benzin/lpg yakıtlı bir araçta.
|
|||
|
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r |
|||
![]() |
|||
bayelektronik
2. Vites
07 - Eylül - 1983 Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2010 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 161 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı bayelektronik
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 15:32 |
||
|
benim tek uzuntum cok sevdıgım peugeot 307 dımden ayrılıp renault megane 2 ye gecmek.Ama gordugunuz gıbı sızden ayrılmıyorum.
|
|||
![]() |
|||
bayelektronik
2. Vites
07 - Eylül - 1983 Kayıt Tarihi: 26 Ağustos 2010 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 161 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı bayelektronik
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 15:29 |
||
|
tesekkürler arkadaslar Allah sizlere de nasip etsin.Özellikle yetkılı servis bakımlı arac aldım 1000 fazla vererek.ben hem 3 yıl lpg li 5 yıl benzinli 20 gündür de dizel arac kullanıyorum.Valla turbo dizelle hiçbiri mukayese edilmez,hem güc hem performans hem de yakıt acısından.
|
|||
![]() |
|||
Muhammet
2. Vites
03 - Mart - 1991 Kayıt Tarihi: 24 Eylül 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 138 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Ekim 2011 Saat 15:14 |
||
|
hayırlı olsun bakımlarını eksik etmeyin hiç bir problem çıkarmaz inşallah
|
|||
|
307cc 2.0 otomatik 34 ARM 55
2008 BMW 320d |
|||
![]() |
|||
Yanıt Yaz
|
Sayfa <123> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |