![]() |
|
Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 45678 9> |
Yazar | ||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hepsi normal hiç sıkmca canını.
eğer istersen daha önce bahsettiğim uygulamayı yap. aracı stop etmeden önce vitsi N ye alıp el frenini çekip freni bırak. aracın yükü frenlere binecektir. daha sonra p ye al. bunu yaparsan aracı stop edip indiğinde yük şanzımana değil frenlere biner. geriye taktığında da vuruntular hafifler.
birde geriye takarken hızlı bir şekilde D den R ye alma. D den N ye alıp biraz bekle hidrolik yağı boşaltsın daha sonra R ye al bu şekilde de vuruntu azalır. Ama servisin dediği gibi bende çok araştırdım, geriye takınca sert geçmesi normaldir.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
ekinoks44 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 03 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 28 Ocak 2011 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 501 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ekinoks44
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites Ford Focus Titanium 2013 Powershift |
||
![]() |
||
naksi ![]() 2. Vites ![]() 01 - Ocak - 1978 Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Benim aracda geri vitese takıyorum en ufak bir vuruntu yok yaw ne iş anlamadım.. cok hafif bi tık yapıyor geriv vitese geciyor
bu arada aracın sanzumanı komple revizyon yaptırdım tork konvektor kacırıyordu balatalarda yıpranmıstı su an ucak gibi oldu deli gibi kacıyor yerleri kazıyor :) bu vites gecişlerindeki vuruntu bendede var sogukken arac vuruntu yok ama motor ısınınca vites gecişleri hissediliyor sadece 3 den 4 e gecerken motor ısınsada vutunyok yok vok guzel ama 1 den 2 ye gecerken ve 3 den 2 ye duserken hissediliyor hidrolik beyinden olabilir dediler ama emin degilim ni boyle bir sorun olsunki ?
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
selenoidleri değiştirmişmiydin yetkili serviste?
kısada biraz anlatayım. vites geçişleri basınçlı yağ ile selenoidler tarafından gerçekleşir. bu basınç en çok 1 den 2 ye geçerken lazım olur. Selenoid arızalandığında yada yağ özelliğini kaybettiğinde bu 1 den 2 ye geçerken gereken basınç üretilemez ve vuruntulu vites geçişi olur. bu arıza genelde şanzıman çok ısındığında ortaya çıkar. Düzenleyen metin - 09 Eylül 2011 Saat 16:14 |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
naksi ![]() 2. Vites ![]() 01 - Ocak - 1978 Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
selonoidler 3 ay once degişti fakat konvertorde sorun oldugu için revizyon garantili serviste yapıldı tum parçalar yenilendi su an ekiye gore aracım cok iyi dediğim gibi hafif vuruntular oluyor ısınınca onuda soyledim servise durumu aktardım haftaya randevu var bakılacak hidrolik beyinden olabilir hallderiz dedi usta bakalım hayırlısı
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
yanlış hatırlamıyorsam selenoidleri yetkili serviste değilde özel serviste değiştirmiştiniz. eğer doğru hatırlıyorsam bu yanlış çünkü selenoid değşiince araç çalıştırılmadan önce mutlaka yazılım atmak gerekiyor bunuda özel servisler yapamıyor.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
kardeşim hıdrolık bloktan dolayı oluyosa ona yapcakları bısey yok temızleyıp yenıden takıyolar ama gene aynı oluyo naksi kardeşim ya cıkma yada sfırı blok alacaksın
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
||
naksi ![]() 2. Vites ![]() 01 - Ocak - 1978 Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hidrolik beyin içindeki kucuk selonoidleri degiştirmek yeterli olur die dusunuyorum
|
||
![]() |
||
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
onları degıstırmek zaten sıfır fıyatına mal olcak sana bence cok fazla bı sıkıntın yoksa oynatma derım
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
||
oguz6578 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 30 - Kasım - 1988 Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Benim 307 sw dede aynı mevzu var vuruntu olayı .. Isındığında daha çok yapıyor vites geçişlerinde ses gelmesede arabadan tak tuk.. sarsıntı oluyor sadece araçta .... Ufak revizyonlar yapıyım diyorum Yağ ve selenoid ler fln bizim araçta hidrolik bloğunda 4 selenoid var ama değiştirmemiz gereken 2 tane var oda basıncı sağlayan valfler yağ ısındığından dolayı pompalamada sorun yapıyormuş...
Şimdide kimi diyorki valfler değişti yeni valflerden ses geliyor fln diyor okudum böyle hatırlıyorum çünkü.... Şimdi Benim ilk önce yapmam gereken muhtemelen önce yağ değişimini yapmak ve bu yağda sanırım makinanın içinde bulunan aynı yağ eğer başka yağ olursa sorun olur oluyormuş diyenler var... Metin diyoki yazılım attırman lazım oda özel serviste yok fln metin bu yazılım pp2000 denen meretle atılmıyormu benim makinayı geçenlerde güncellemiştik fln Şanzuman yazılımı eskiydi adam onu yeniledi fln..... Neyse dememoki ben önce yağı ve o iki selenoid valflerimi değiştirsem bu sorun kalkarmı ortadan (Tabi sizde müneccim değilsiniz....) Bi yorum yapıverin artık :)
|
||
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2 |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yag degisimi zaten her halukarda belirli araliklarla yapmaniz gereken birsey. Ilk olarak yag degisimi yoluna gidebilirsiniz. Zaten eger bu ise yaramazsa bir sonraki adimda ne yapacaginizi yazmissiniz. Yeni tip selenoidlerin ses yaptigi sikayetini hic duymadim. Varsa burada kullananlar yazacaklardir. Yeni tip ile eski tip arasinda gerek yapisal olarak gerekse calisma frekansi olarak farkliliklar var. Eskisi 50Hz frekansinda calisirken yenisi 100Hz. de calisiyor. Bu parametre PP2000 ile girilip bir secenek degistirirmis gibi degistirilemiyor. Direk olarak sabit bir bicimde ECU yaziliminin icerisinde bulunuyor. Dolayisiyla siz 50Hz.'i 100Hz. yapmak icin ECU yazilimini degistirmeniz gerekiyor. ECU'ya yazilim atabilmek icin lisansli PP2000 kullanicisi olmak gerekiyor. Lisans ise asiri pahali ve her serviste yok. Genellikle ben dahil Cin mali klon versiyonlar kullaniliyor. Bu sistemler bire bir kopya olmalarina ragmen ECU update yapamiyorlar cunku update islemi icin Fransa serverin'a baglanmak gerekiyor. Cin versiyonunda bu mumkun degil. ECU=Sanziman ECU'su Düzenleyen koliva - 16 Eylül 2011 Saat 09:22 |
||
![]() |
||
oguz6578 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 30 - Kasım - 1988 Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Peki ben serviscime dedim bu cihazın klon olup olmadıgını yada sahte olup olmadıgını ben nerden biliyim kardeşim böyle i uygulama yaptıktan sonra denin güncellemen gereken bişey var o beni yaptım diye sallarsa boşuna değiştirmiş oluyoruz ozman öyle peki ben bunları değiştirdim ettim servise gittik böyle böyle olması gerekiyor servis bunu kabul edip yazılım güncellemesini gerçekleştirecekmiki ?
Yada Forumda yardımcı olacak arkdaşlar varmıdır ?
|
||
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2 |
||
![]() |
||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yeni tip selenoidler eski yazilim ile de calisirlar ancak tam istenildigi randimani vermezler. Takan yer eger yetkili servis ise orjinal pp2000 vardir. Bu isin en guzeli yapilabiliyorsa arabanin basinda beklemektir diye dusunuyorum. Eger servis yeni tip selenoid takiyorsa yazilimini da guncellemesi gerektigini bilmelidir ve gerceklestirmelidir. Bilmiyorsa baska servise gidin. |
||
![]() |
||
oguz6578 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 30 - Kasım - 1988 Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ozaman CeCoLi usta sana seslenirem :))) İbrahim usta yapar bu işi değilmi yağ değişimi selenoid felan nediyorsun ?......
|
||
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2 |
||
![]() |
||
oguz6578 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 30 - Kasım - 1988 Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 119 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Koliva saol yardımların için Bakalım bu aralar çok yoğunum gerek iş gerek nişan hazırlıkları fln arabanın bu şanzuman sorunu ile ilgileneceğim ;)
|
||
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2 |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
özel serviste selenoidleri değiştirince servisteki gibi yazılım atamazsa zaten selenoidler düzensiz çalışır hatta arıza yapabilir, yeniden değiştirmek zorunda da kalabilirsin. yazılımı selenoid değişince araç çalıştırmadan atılmalı yeni selenoid araç çalıştırılmadan önce tanıtılmalı, sen yenileri taktıkdan sonra yazılım iyi değil diye o selenoidlerde bırak yetkili servisi bir kaç km bile gitsen selenoidlerin yeniden değişmesi gerekebilir.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
oguz6578 git yetkili servise kafan rahat etsin, özel serviste 550 fiyat vermişlerdi yetkili serviste 491 TL yaptırmıştım. Acelen yoksa bekle servis kapmanyasında yaptırırsın onun dışında araca zararı olmaz. Bu işi okadar araştırdım ve peugeot berkeden memnun kaldım orada değiştirmeni öneririm fiyatta pazarlıkda yapıyorlar (:
ses konusuna gelince eski tip selenoid vanalar sessiz çalışır ama yeni tip selenoid (brogvarner) sesli çalışır. araç rolentite çalışırken aracı vitese taktığında şanzımanın oradan "cızzzzzzzzzzzz" diye ses gelir bazıları rahatsız olabilir ama benim hoşuma gidiyor (:
eski tip selenoidler üretimden kaynaklanan sorundan dolayı hatalı oluyor git yetkili serviste değiştir yağ + selenoid + yazılım + işçilik tamamdır.
benim kışın bile trafikde vuruyordu sonra dedim kışın böyle vuruyorsa yazın ayvayı yeriz diye gittim yaptırdım okadar yazın sıcağında yoğun trafiğe girmeme rağmen Maşşallah hiç sorun çıkarmadı.
hazır okadar anlatmışken ekleyeyim, selenoidleri değiştirirsen yoğun trafikde vurma yaparsa aşağı yukarı 20 kere dur kalkta 1 kere yapması normal haberin olsun.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
evet millet 307' lerin otomatik şanzıman sorunu alisuat beyin açıklamalarıyla tam anlamda cozulmuştur bu yaz 6500 km yaptım adana antep antalya edirne ist. bursa gecen seneki yasadığım sorunların hicbirini yasamadım hatta antep istanbul arası araba da 7 kişi ve full bağaj ben şanzıman sorunu yaşadığım zamanda herseyi denedim ama tesadüfi fren müsürü ile cozdum sorunu.. suna kesinlikle itimat etmeyinki büyük paralar isteyen ustalara yanaşmayın.. arabayla test yapmayan ustalar bile kafadan 3000*3500 diyorlar eminim bundan sonra daha iyi olacak herkese iyi sürüşler.. bu arada eline sağlık ali suat bey |
||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
metin abi meraba uzun zamandır yoktum bır sıkayetle gene geldım :((
aracım bellı bır sure yol yaptıktan sonra veya kısa bır gerı gerı gıttıkten sonra vıtes degıstırınce stop etme huyu edındı ve bu sıraler vıtes gecıslerı bıraz uzadı 3000 devıre yaklastı :(((
|
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tatil bitti galiba uzun süredir yoktunuz forumda. Hoş geldiniz. Sağolsunlar Alisuat, Metin ve üstadımız Koliva (Adamlar resmen makale yazıyor ) başta olmak üzere diğer arkadaşların bilgi ve tecrübelerinin tek başlık altında toplanmasıyla güzel bir bilgi bankamız oldu. Bu arada ben de dün değiştirdim fren müşürünü hani ne olur ne olmaz kaygısıyla. Forumdaki nasıl yapılır bölümünde olması lazım müşürün temizliği ile ilgili bir konu vardı oradan hareketle kendim değştirdim. Bilgi birikiminin oluşmasında emeği geçen herkese saygılar.
![]() |
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1 45678 9> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |