|
Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler |
Yanıt Yaz | Sayfa <1 34567 9> |
Yazar | ||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Konu: AL4 Sanziman Yagi Seviyesi KontroluArac eger gunluk ilk kullanimda(motor-sanziman sogukken) 2. viteste gecmeden once 1. viteste gereginden fazla zaman harciyorsa sanziman yaginin eksikliginden suphelenilebilir demektir. Eger gun icerisinde ilerleyen zamanlarda bu sorun bas gostermiyorsa ya da bazi diger vites gecislerinde bu durum arada bir olusuyorsa, bu buyuk ihtimalle dusuk sanziman yagina isaret eder. Sanziman yaginin seviyesini kontrol etmek icin: 1. Sanziman yagi 60 derece olana kadar arac kullanilir. 2. Arac yatay bir zeminde park edilir ve tekerleklere emniyet icin takoz koyulur. 3. Vites park pozisyonuna alinir ve el freni cekilir. 4. Motor calisiyorken, yag seviye tapasi acilir. 5. Eger yag ip seklinde akip sonrasinda damla damla dusmeye basliyorsa, yag seviyesi normaldir. Bu durumda yag seviye tapasi kapatilir. 6. Eger yag, tapayi acar acmaz sadece damliyorsa ya da hic akmiyorsa yine tapa kapatilir, motor susturulur ve 0,5 litre sanziman yagi doldurma deliginden ilave edilir. 7. Bu islem 5 numarali sart saglanincaya kadar tekrar edilir. Sanzimandaki cok fazla yag, sanziman yagindaki anormal sicakligina ve yag sizintilarina neden olabilir. Cok az yag ise butun sanzimani oldurebilir. Asagidaki sekilde: 1. Yag doldurma deligi, 2. Sanziman yatagi, 3. Yag seviyesi tapasi, 4. Bosaltma tapasi. Yag seviyesini gosteren cubuk, yag bosaltma tapasinin icerisindedir. Yag bosaltma tapasi 27mm., seviye cubugunun tapasi ise 19 mm. somundur. Yag seviyesinin kontrolu icin seviye cubugunun tapasinin sokulmesi gerekir. Yag doldurma deligine erisebilmek icin hava giris borusu sokulur. Arac kontak kapali iken D konumuna alinir. Cevredeki bolumlerden sanziman icerisine herhangi bir toz ya da parcacik dusmemesi icin mutlaka temizlenmesi gerekir. Yag doldurma tapasini acabilmek icin yukaridaki resimdeki gibi 8mm. kare uca ihtiyac vardir. Motor yagini degistirirken karterdeki tapayi acmak icin kullanilan uc ile aynidir. Yag doldurma deligi yaklasik 14mm dir. Bu delikten iceriye herhangi birseyin dusurulmemesi icin azami dikkat gosterilmelidir. Yukaridaki resimdeki gibi bir sistem olusturulabilir. Mavi etiket sanzimanin dibinden doldurma deligine kadar olan mesafeyi gosterir. AL4 sanziman yagi ESSO ATF 4HP20 (Yagin cesidi hakkinda forumda bilgiler mevcut). Peugeot parca numarasi 9736.22. Kolay gelsin. Kaynak: http://my206xr.blogspot.com/ Düzenleyen koliva - 02 Eylül 2011 Saat 18:29 |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Koliva yağ değişimi için verdiğin bu bilgiler çok güzel oldu. Teşekkürler. Ellerin dert görmesin.
|
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
koliva ellerine emeğine sağlık.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
koliva
YÖNETİCİ P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Rica ederim arkadaslar. Istek sizdenbilgi bizden. Var mi arastirilmasini isediginiz bir konu?
|
||
oktay_251
1. Vites 30 - Temmuz - 1985 Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2011 Konum: Burdur, Bucak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı oktay_251
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
aynı sorun bende de var ama herzaman yapmıyor ara ara P de ve N deyken veriyo hatayı eğer o şekilde gitmeye çalışırsan araba çok zorlanıyo vites geçişleri çok geç oluyo ama kontağı kapatıp tekrar çalıştırırsan hata gidiyo normale dönüyo
bu arada arabanı bence de çalışır durumda bırakma burası tokat çalmazlar vs. deme kimin ne olacağı nerden ne çıkacağı belli olmaz dikkat et derim
|
||
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bende 1 kere full den benzin aldım o günden sonra sabah aracı çalıştırdığımda iki kere farklı zamanlarda benzinde çalışırken lpg ye geçerken stop etti. bazende geçişlerde bayılıyor.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
oktay_251
1. Vites 30 - Temmuz - 1985 Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2011 Konum: Burdur, Bucak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı oktay_251
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
geçişlerde falan bi sıkıntı yaşamıyorum çok şükürde sabah ilk çalışmada sıkıntı var patlama yapıyo ve gaz yemiyo ilk etapta o da gaz kelebeğindenmiş sanırım. bi ara yine ıspartaya yol göründü bana
|
||
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
kanka ramazan da bıttı bı gun gene cık gel servıse gıdelım beraber :)))
|
||
oktay_251
1. Vites 30 - Temmuz - 1985 Kayıt Tarihi: 03 Ağustos 2011 Konum: Burdur, Bucak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı oktay_251
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
inşallah inşallah zaten gelmeyi düşünüyorum biliyosun sağ arka teker düzelecek bide bu gaz kelebeğinde mi ne sorun çıktı onları gösterecem bu arada triger setim komple değişmiş arabayı aldığım adama ulaştım noter satışındaki sözleşmeden numarasını buldum sordum komple değiştirdim hiç dokunma dedi ondan kurtuldum yani
bide büyük bi ihtimal kayınpederle gelirim onunda arabayı gösterecez opel vectra o gün sordum ya ustaya getir bakarız dedi ya bakalım denk getirebilirsek 2 araba gelecez
|
||
2004 Wolkswagen Bora Pasific 1.6 16V 105HP Benzinli
|
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
arkadaşlar merhabalar. bildiğiniz gibi aracımın şanzımanındaki multifonksiyon sviç diğer adı ile "al4 otomatik şanzıman kontaktörü" ile ilgili sıkıntı yaşıyordum. Hatırlatmak gerekirse, aracı çalıştırdığımda geri vitese takmadığım halde park sensörü devreye giriyordu. Herkez bu parçanın arızalı olduğunu değişmesi gerektiğini söylüyordu. Zaman ve para açısından sıkıntılı bir döneme denk geldiği için parçayı değiştirememiştim.Ramazanın sonuna doğru bir ara biraz vaktim oldu ve kolivanın ısrarı üzerine aracın sigortalarını kontrol ettim. hepsi sağlam gözüküyordu. Daha sonra ne alakası varsa diyerek ampulleri kontol ettim.
Geri vites lambasının ampulu sağlam gözüküyordu ama araç çalışırken ampulu taktığımda park sensörü ötmeye başlıyor ampulu çıkardığımda herşey normale dönüyordu. Dikkatli olarak baktığımda ampulun içinin sağlam ama dibinin yanık olduğunu ve gözükmeyen kısmının içinin dağıldığını farkettim. Değiştirdim sorun düzeldi.
Anlam veremedim ama o ampulun içinin dağılması bir şekilde multifonksiyon sviç yani otomatik şanzıman kontaktörünün bir şekilde kısa devre yaptırıyor kafasını karıştırıyormuş yeni ampul ile sorun ortadan kalktı.
bilginize.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Hadii buyrun burdan yakın :) Ampul ile şanzıman tamiri :) Aklımızda bulunsun Alisuat'ın ilk mesajına eklenmesi gereken bir bilgi. Güzel paylaşım. Teşekkürler. |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
kapagan bu şanzımanda iki şeye anlam veremedim. 1- otomatik şanzımanın fren müşürü yüzünden anormal çalışması 2- otomatik şanzımanın kontaktörünün yani multifonksiyon sviçin geri vites lambası yüzünden kafayı yemesi (: |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
metincim benimkide frene basınca devreye gırıyodu sag stoptan dolayı duylarına bak oksıtlenme varsa yapıyo ben bıraz tornavıdayla kazıdım oksıtlenmeyı duzeldı
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
tolga35
1. Vites 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
metin kardeş,senin tavsiyen üzerine fren müşürünü değiştirdim.dediğin gibi bir müşür bu kadarmı şanzımanın işleyişine etki eder!C control sapıttı vites atışlarıvuruntulu oldu ve en garibi 3000 devirde 110 yapan araba 90 95 yapmaya başladı müşürü değiştirdim herşey tamam.ama bunu bilmesem revizyon deseler yerdim yani arabam 57binde olmasına rağmen :)
|
||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bunları bilgi dağarcığımıza ekledikçe güzel bir birikimimiz olacak. Bu veya benzeri problemler yüzünden sorun yaşadığımızda bize revizyon diyen servislere değiştir şurasını diyebileceğiz. Aşağı yukarı forumdaki her konuyu dikkatle takip ediyorum ancak bu konunun özel bir yeri var. Bilgisini paylaşan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum. Ve herkese benden kocaman bir |
||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
seninde sıkıntını halletmene sevindim, güzel günlerde keyifli sürüşler (:
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
mugur32
1. Vites 04 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
bende sorunumu bir çözsem sorunu geri vites vuruntusu ve 1 den 2ye geçişlerde vuruntu var diye yetkili servise götürdüm bilgisayara bağladılar arıza vermedi dediler kesinlikle elektro vanalardan dedim eğer düzelecekse değiştirin değiştirdiler geri vitesde hiç bir değişme olmadı.bu normal bu hepsinde olur dediler, o gün için vites geçişleri iyi gibiydi ve motor daha serileşmişti bayram tatiline gittim.. araç bazen çok sarsıntısız vites değiştiriyor bazense eskisinden daha sarsıntılı .... salı günü döndüm ve servise bıraktım bugün gittim ve bu seferde şanzıman takozunu değiştirmişler ve şanzımana programı yeniden yüklemişler tabi bi fatura daha.. şimdi vites geçişleri bana göre iyi değilde onlara göre normali böyleymiş .. vites artmada değilde 2 den 1 düşerken bazen dikkatle dinlersem vuruntu gibi bişi oluyor..normalmi bu...yarın başka bi otm 307 getirecekler ondada aynıysa demek böyle bineceğiz :):) |
||
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)
|
||
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
kardeşim geri vitese gecerken her 307 de kut dıye ses cıkar cunku basınclı yag kesılıyo ve bırden tekrar basıyo gerı vıtes ıcın buda ses yaptırıyo bu gecmez buna kafanı yorma 2. sorunun hidrolık blok beynınden kaynaklı o vuruntuları gecırmen ıcın ya cıkma temız hıdrolık blok alacaksın yada sıfırına 1500 tl vereceksın bu kadar cok takarsan sonunda ısın ıcınden cıkamazsın :)
|
||
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
+1500
|
||
Haksen016
3. Vites 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
arkadaşlar daha önce gün gün takip ettiğim konuyu bir kez daha en baştan tekrar okudum çok faydalı ve öğretici bir konu oldu şöyleki , buna benzer problemleri 2 sene önce kendi otomatik aracımdada yaşamıştım. o zamanlar konu ile ilgili bu kadar bilgi sahibi olmadığımız için çaresiz bir şekilde servislerin bize dayattıklarına inanmak zorunda kalıyorduk.Şimdi ise bir sıkıntımız olduğunda bize yapılan yoruma konu ile ilgili bilgimiz olduğu için cevap verebildiğimiz için artık elimiz araçlarımız ile ilgili problemlerde çok daha kuvvetli. Tekrar sizlere tşk. ediyorum ellerinize ve emeklerinize sağlık.
|
||
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
||
Yanıt Yaz | Sayfa <1 34567 9> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |