![]() |
|
Otomobillerde Fren Sistemi ve Disk Frenler !!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Yazar | |||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kusura bakmayın ama ben sıze katılmıyorum... Kayan lastıgın daha uzun mesafede duracagına ınanıyorum
Aklımda cok degısık bır fıkır var yakında bunu ısleme koyacagım. Uygun bır yer arastırıyorum. Fren ve slalom testı yapacagız...
![]() Kaygan bır zemın olusturup abs lı ve abs sız testler gerceklestırecegız. Bunu o zaman gorecegız...
|
|||
![]() |
|||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
cecoli kardeşim;tabiki arka fren gücü ön freni geçemez hemde asla!sadece yükte limitör hidroliği arttırır ki arka fren standart tutma gücüne erişebilsin, tabiki ön frenin gücünü geçmeden... |
|||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|||
![]() |
|||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ya birde bi testten bahsetmişsin tabiki görerek öğrenmek en iyisi ama size ve aracınıza bi zarar gelmesin...
|
|||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Asagidaki grafigi Heinz Heisler'in "Advanced Vehicle Technology" adli kitabindan aliyorum. Kendisinin otomotiv hakkinda literature pek cok eseri bulunuyor. Asagidaki grafikte yatay eksen on frene giden hattaki basinc, dikey eksen ise arka frenlere giden hattaki basinci veriyor. Unladen= yuksuz, Half laden= yari yuklu, fully laden= tam kapasite yuklu anlamlarina gelmekte. Ornek verecek olursak, arac tam yuklu durumdayken on fren hattina giden basinc ile arkalara giden basinc yaklasik 90 bara kadar ayni, sonrasinda ise(freni kokleme) onlere daha cok basinc iletilirken arkalar sabit tutulmakta. Buna karsin, yuksuz durumda on ve arkalar ancak 30 bara kadar ayni miktarda frenleme yapiliyor. Bu noktadan sonra onlere giden basinc artirilirken arkalara giden basinc miktari degismiyor. Dikkat edilirse tam frenleme noktasina kadar on ve arkalara giden basinc ayni. Bu da grafigi lineer yapiyor. Senin de dedigin gibi arkalara hicbir zaman onlerden daha cok basin uygulanmiyor. Bu noktada olay artik su soruya donusuyor. Hafif frenleme yapildigi zamanlarda on fren sistemine uygulanan basinc ile arka sisteme uygulanan basinc ayni. Aracin arka tarafinin on taraftan daha agir oldugu dusunulurse, bu fren basincinin on/arka diskler uzerine etkisi de on/arka yuk oranlamasi ile dogru orantili olur mu??? Tum soru bundan ibaret. ![]() Düzenleyen koliva - 06 Eylül 2011 Saat 22:58 |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Merak etme onu en basta dusunuyorum zaten...
![]() Herkes benı bılır. Hareket ederken olayı kendı capımda dusunmeyıp olabıldıgınce herkese gore uyacak sekılde hareket etmeyı calısır elımden gelenın en ıyısını yaparım. Davranıslarımı ona gore yonlendırırım. Bugune kadar bırcok olusuma ımza attım Rabbıme sukurler olsun kı herhangı kotu bır durum basımıza gelmedı. Esasında boyle rısklerın altına da gırmek sorumluluk ısıdır. Tahmın edıyorum kı gerekenı yaptıgım ıcın bu ıslerın basındayım herhalde
![]() Bu noktada cok guzel bır projem var. Yıne bu konu ıle ılgılı arastırmadayım. Esasında projem agzımdan kactı
![]() Trafıge kapalı uygun bır yer bakınıyorum. Kendımız su vb bır maddeyle kaygan bır zemın olusturacagız ve bu kayganlıgı etkın tutacagız. Kısıler uygun hızda abs lı ve abs sız frenleyerek hem kendılerını hemde araclarını test edecekler. Hersey emnıyet sınırları ıcınde olacak... Ilk olarakta acılısı ben kendım yapacagım...
Boyle bırseyı cogu kımse yapmamıstır hayatında
![]() Kaygan bır zemınde frenlemekten lastıklere pek bır zarar gelmez. Frenlerımızde bır parcacık asınıversın cok cok onemlı degıl. Bırkac kez sert frenlemeden bırsey olmaz... Bunları deneyım masrafları olarak dusunuruz
![]() ![]() Durum boyle ıste
![]() |
|||
![]() |
|||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
evet koliva frenleme basıncı yükle doğru orantılıdır,yalnız şöyle bişey var önler ana merkeze direkt bağlıdır yani bir sınırlayıcı yoktur fakat senin verdiğin grafikte de görüldüğü gibi arkaların gücü aracın maksimum aks yüküyle sınırlıdır.yani azami aks yükünü geçerseniz aracın fren verimi azalır.ayrıca boş araçta 30 bar'a kadar ön arka eşetliği sorun değildir çünkü 30 bar çok büyük bir basınç değildir tehlike yaratmaz...
|
|||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
iyiki bu konuyu açmışım.. gerçekten çok güzel veriler elde ettik..burdaki yorumlar gerçekten altın derecesinde.... herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.. sitemiz ve üyelerimiz adına güzel bir paylaşım oldu.. bide yapılan yorumlarda ne kadar seviye ne kadar hoş görü ve anlayış var... sanırım bunu çoğu site başaramıyor...
cecoli trafiğe kapalı alanda bi test yapıcaksan birlikte yapalım derim..gerçekten ben çok merak ediyorum abs li ve abs siz fren mesafesini ... güzel video çekimleriyle bu test verilerinde sana yardımcı olmak isterim.. |
|||
![]() |
|||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
yaratıcı düşüncelerin için tebrikler...istanbula gelince tanışırız inşallah.bu bayram olmadı kurbana sanırım gelicem nasipse.
|
|||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
tabi bu tebriklerimden cecoli'de üstüne alınabilir
![]() |
|||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
cecolinin hakkını ödeyemeyiz.. her konuda hızır gibi yardımımıza yetişiyor sağolsun .. biraz önce cecoliye yaptığın tebriği sanırım ben üstüme alındım .. kusura bakma.. cecolim arzular şelale abicim ![]() |
|||
![]() |
|||
tolga35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kusur yok kardeşim katılım sağlayan herkes değerli...
|
|||
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Abıcım sen olayı kucuk caplı sandın galıba
![]() Bu fıkrım organızasyon mantıgında olacak. Sadece sen ben degıl bırcok kısı bu olusuma katılacak. Herkes aracıyla gelecek kendını test edecek sınayacak. Sadece baslangıcı ben yapacagım dedım
![]() Yoksa bunu ben kendım cok yerde denedım denıyorumda ama sızler denemeyın
![]() ![]() Ayrıca sen zaten olacaksın. Bunu sana sormayacagım bıle
![]() Sen bızım sabıt zumredensın
![]() |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Allah razı olsun. Yolun ne zaman duserse gel her zaman beklerım... Bende olabıldıgınce herkesle tanısmaktan mutlu oluyorum. Imkan oldukca degısık yerlere turlara gıdıyoruz. Olabıldıgınce tanısmaya kaynasmaya calısıyoruz. Bunda basarı sagladıgımız kesın. Her gun cesıtlı ıllerden telefon gelıyor vs vs
Sızler gıbı degerlı arkadaslarım dostlarım benım en buyuk zengınlıgımdır...
![]() Sımdı Turkıyem ın neresıne gıdeyım desem tanıdıgım var. Bundan guzel bır zengınlık olabılır mı ?
![]() Bır ornek vermek ıstıyorum...
Gecen kulakları cınlasın Corludan Erbın kardesım ben Tekırdag sahılde yıne sıtemızden uyemız Eren kardesımle otururken bır anda masama tesrıf ederek elını uzatıp "merhaba cecoli nasılsın" demesı benı şok etti yanı
![]() Sıtemız cok buyuk bır aıle...
Bu aıleyı genısletmek korumak ve gozetmekte sıte uyelerı olaraktan bızlere dusuyor... ![]() Düzenleyen CeCoLi - 06 Eylül 2011 Saat 23:54 |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Güzel Paylaşım Emeğine Sağlık Kardeşim...
|
|||
![]() |
|||
Platinium ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ekim - 1986 Kayıt Tarihi: 06 Mayıs 2011 Konum: İST. / Bağcılar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 487 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Platinium
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bidakka burda bir noktaya değinelim kaygan zeminde ABS li araç daha önce durabilir bu da dediğmiz gibi kontrollü durmaya girer ben normal asfalttan bahsediyorum hala idda ediyorum aynı lastik aynı hız aynı model araç olacak sadece abs farkı olacak bu testte ABS siz araç daha önce duracaktır :) |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Tamam senınkıyle kuruda da denerızz
![]() |
|||
![]() |
|||
Platinium ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ekim - 1986 Kayıt Tarihi: 06 Mayıs 2011 Konum: İST. / Bağcılar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 487 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Platinium
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Benimki ABS li bitane yanıma ABS siz lazım benim için sıkıntı yok deneriz :) yalnız aynı lastik olması lazım bu test tam sonuç alınacaksa dediğim gibi lastik olayı önemli biraz tefarruat gerektirir yada tesadüfen belki çıkar bu şartlara uyan araçlar aranmalı :)
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Baska araba ısın ıcıne gırerse olmaz... Cunku fren kuvvetı farklıdır lastıgı farklıdır vs vs dogru bır kıyaslama olmaz
![]() Merak etme senın aracın ABS sını devre dısı bırakacagım o sekılde deneyecegız. Bırde ABS lı olarakta deneyıp kıyaslayacagız...
|
|||
![]() |
|||
Platinium ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ekim - 1986 Kayıt Tarihi: 06 Mayıs 2011 Konum: İST. / Bağcılar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 487 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Platinium
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
http://www.uzmantv.com/abs-fren-sisteminin-calisma-prensibi-nasildir
Burda bu adamlar türlü türlü testler yapmakta ve fren mesafesinin uzadığını videoda söylemekte. |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <1234> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |