|
|
Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler |
Yanıt Yaz
|
Sayfa <1 23456 9> |
| Yazar | ||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 20:17 |
|
Konu: AL4 Hidrolik Valf BloguBuradaki resimlerde gorulen sanziman yagi 7 senelik ve arac 77 bin km'de. Bu makalede hazir sanziman yagi degistiriliyorken valf bloklarinin da temizlenmesi hedef alinmistir. Ayni zamanda hemen blogun altinda yer alan yag basinc sensoru de temizlenmistir. Tehlike: Eger bu tip sanziman hakkinda bilginiz yoksa denemek butun sanzimanin hurdaya cikmasina neden olabilir. Hidrolik Blok: Siyah kapagin dibinde iki adet kare sekilli guclu miknatislar bulunur. Bu miknatislar yagda bulunan irili ufakli metal parcaciklarini tutar ve sanzimana geri gondermez. Resimde goruldugu gibi pas olmus heryer ki olmamasi gerekiyor. Bu aslinda sanziman sistemine bir sekilde giren suyun habercisi. Pasin olusmamasini garantiye almak, yagi sık sık degistirmek gerektiginin nedenlerinden bir tanesidir. Resimde de goruldugu gibi, blogun uzerinde hala eski tip selenoidler var. Bu selenoidlerin parca referans numarasi 2574.10. Eski tip selenoidler yeni tip Borg Warner valfleri ile degistirilmelidir. Yeni tiplerin parca referans numarasi 2574.16. Yeni selenoid valflerden sonra ECU yaziliminin guncellenmesi gereklidir. Bu gorunenler sirali elektrovalflerdir(EVS). Eger sadece belirli vitesler arasinda gecis akici degilse bu elektrovalflerden suphelenilebilir. Ornegin bu makalede, 1 den 2 ye gecis cok akici degildi o yuzden EVS2(2. vitesin elektrovalfi) ile EVS5(geri vitesin elektrovalfi) yer degistirilmistir. ![]() ![]() ![]() Bu kanallar toz birakmayan temiz bez ile silinebilir. Temizleme islemnin sonu ve akici vites gecisleri... Kaynak: http://my206xr.blogspot.com Düzenleyen koliva - 26 Ağustos 2011 Saat 20:47 |
||
![]() |
||
| Sponsor Bağlantı | ||
![]() |
||
tolga35
1. Vites
20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 20:26 |
|
|
koliva,pas yağın sık değiştirilmesisinin nedenidir yazmişsın bu tercüme hatası olabilirmi değilse yağı sık değiştirmek neden pas yapsın???
|
||
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 20:49 |
|
Onceki cumlelerle bir dusunmek gerek ama haklisin yanlis anlasilabilir. Cumleyi biraz degistirdim. |
||
![]() |
||
tolga35
1. Vites
20 - Ağustos - 1971 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 21:06 |
|
|
bende yağın sık değişmesinden yanayım.çünkü bu şanzımanların canı yağ basıncı...ilgin için teşekkürler koliva
|
||
|
2004 peugeot 307 XT BVA Tiptronic devilred zavoli lpg
|
||
![]() |
||
mugur32
1. Vites
04 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 21 Ağustos 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 00:11 |
|
|
akıcı vites derken hissetmeden mi geçecek hiç sarsıntısız ben yeni tiplerle değiştirdim elektro vanaları ama hala hissediliyor geçişler, vuruntu olmuyor tabi eskisi gibi. birde 1 den ikiye geçerken devirsizse araba, yani yokuş aşağı gaza basmadan bırakırsam arabayı itekleyerek geçiyor 2ci vitese . ama bunu arada yapıyor.
|
||
|
anlatamak yetmez... yaşamak lazım....;)
|
||
![]() |
||
F-Eren
2. Vites
23 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010 Konum: Tekirdağ - İst. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 377 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 00:52 |
|
|
çoook güzel bir paylaşım olmuş...
ellerin dert görmesin...
|
||
|
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray 2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof A Rh - |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 06:31 |
|
Akici derken vites gecisleri araci ilk aldiginiz gibi demek istedim. Illa ki hissedilir gecisler ama dediginiz gibi ama kastim sarsintisiz, vuruntusuz. |
||
![]() |
||
kuantum
1. Vites
01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 13:04 |
|
|
Ben bugün şanzıman yağını değiştirdim. ama malesef hala vites geçişleri sarsıntılı. ıslık sesi de kesilmedi.
|
||
![]() |
||
ramtas
1. Vites
21 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 157 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 14:59 |
|
|
arkadaşlar bende birşey sorcam .bu aravitese benzeyen durum sadece 2. viteste oluyor bende 3 ve 4 te yok.bu normalmi sizdede aynımı acaba
|
||
|
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul
|
||
![]() |
||
kuantum
1. Vites
01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 16:47 |
|
|
bende de aynısı oluyor ramtas.
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 17:17 |
|
Son hazirladigim dokumanda aynen soylediginizin muhtemel cozumunu resimli olarak aktardim. Herhalde dikkatli okumuyorsunuz. |
||
![]() |
||
ramtas
1. Vites
21 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 157 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 18:14 |
|
|
farklı şeylerden bahsediyoruz herhalde ben sadece bu ara vites gibi olan durum sadece 2. viteste oluyor bende dedim.3 ve 4 te bu olayın olmaması normalmi sizdedemi aynısı oluyor.yoksa 3 ve 4 tede ara vites varmı benimkimi bozuk .onu soruyorum .
|
||
|
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 18:23 |
|
Ben yine ayni seyi anladim. Asagidaki yazi, onceki yazimdan alinti. Sizin durumunuza uyuyor mu? Bu gorunenler sirali elektrovalflerdir(EVS). Eger sadece belirli vitesler arasinda gecis akici degilse bu elektrovalflerden suphelenilebilir. Ornegin bu makalede, 1 den 2 ye gecis cok akici degildi o yuzden EVS2(2. vitesin elektrovalfi) ile EVS5(geri vitesin elektrovalfi) yer degistirilmistir. |
||
![]() |
||
ramtas
1. Vites
21 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 157 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 18:30 |
|
|
tamam koliva ben bunu okudum.benim vites geçişlerimde sorun yok.vuruntusuz allaha şükür 2 sene önce değişti selenoidler.sadece bu ara vites olayı sadece 2 demi hissediliyor.diğerlerinde yokmu.bende yok.onu sordum.
|
||
|
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul
|
||
![]() |
||
alisuat
2. Vites
28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 18:47 |
|
2-3 arası 3-4 arası şöyle diyim 120 de 4 ile giderken gaza hafif yüklenince devir artar vites küçülür biraz daha basmaya devam edince devirin biraz daha artması gerekir yani sanki 2 vites küçülmüş gibi.
|
||
![]() |
||
ramtas
1. Vites
21 - Ocak - 1982 Kayıt Tarihi: 27 Haziran 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 157 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2011 Saat 18:59 |
|
|
tamam alisuat sağol
|
||
|
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul
|
||
![]() |
||
zafer4638
1. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Eylül 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı zafer4638
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 19:07 |
|
|
arkadaşlar automatic gear fault hatası bıktım artık bu hatadan. mayıs ayında selenoid valfleri değiştirdim, 3 aydır çok güzeldi ama şimdi tekrar bu hatayı veriyor neden acaba? sadece sabahları ısınmadan yapıyor bunu ısındıktan sonra asla yapmıyor eskiden ısındıktan sonra bile yapardı mayısta valfleri değiştirdim şimdi ise ısınana kadar 1-2 defa yapıyor bir daha gün içinde yapmıyor. yardımcı olursanız sevinirim
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 19:51 |
|
Yeni üyeliğini tamamlamış ve foruma girmiş üyelerimiz, "Üyelerimizi Tanıyalım" başlığı altında lütfen yeni konu açarak kendinizi tanıtınız, Tüm bilgileri eksiksiz doldurmanız sizi daha iyi tanımamız açısından bizlere yardımcı olacaktır, Bilginize... 1.- Adınız, soyadınız: 2.- Yaşınız: 3.- Aracınız (Markası, modeli): 4.- Hobileriniz: 5.- Mesleğiniz: 6.- Siteyi nereden duydunuz: 7.- Kan Grubunuz: 8.- Burcunuz: 9.- Taraftarı olduğunuz takım: 10.- Hangi ilçe yada İldesiniz: 11.- Msn adresiniz: İlginiz için teşekkür ederiz. Peugeot Türkiye Fun Club Yönetimi www.peugeotturkey.com & www.peugeotturkiye.com |
||
![]() |
||
berk2309
3. Vites
23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Eylül 2011 Saat 22:53 |
|
|
Ramtas kardeşim senın sorunun şöyle bizim araçlardada var onlar ara vites deildir o tork konvertöründeki fazla basıncı azaltarak şanzımana zarar gelmesını onler bu tıp sanzımanlarda boledır ve kolivanın anlattıgı gıbı hıdrolık blok eskıdıkce ve ıcındekı yag ozellıgını yıtırdıkce bu daha barız hıssedılır bı hale gelır. Kuantum kardeşim senin sorununa gelince 2. viteste turbo sesı gıbı ıslık sesi cıkıyo ver araba yeterınce seri gitmiyo demi. eğer durum böyleyse bu bendede böyleydi sana 1 iyi 1 de kotu haberim var 1. si kötü olan tork konvertörün bitmiş değişmesi gerek ve bu değişirken mecbur bi kaç parça daha değiştirceksın bant takımı keçeler gibi iyi haberimse tork konvertörün eğer daha önce tamir görmediyse tamir yapılabılır fazla dagılmadıysa yada 2. secenek olan benım yaptıgım gıbı cıkma temız tamır olmamıs yıpranmamıs bı tork konvertoru hurdacılara bakman gerekıcek bunun ıcınde 200 300 arası bı fıyatı vardır
|
||
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
||
![]() |
||
BAHTİYAR
1. Vites
16 - Ekim - 1991 Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 637 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 02 Eylül 2011 Saat 11:57 |
|
|
ben 307 de de şimdi ki aracım focusda da genelde ışık yanınca 20 km hızda veya durunca n ye atmaya alıştım:) manuelden alışkınlık hadi durunca n ye atıyım o zaman bir zararı olmaz dimi? hem böyle yaparak yakıt tasarrufu sağlıyorum hede araç rahatlıyor siz ne dersiniz?(bu arada focusda ki şanzumanda 307 ye çok benzer 4ileri tam otomatik +manuel değişebiliyor)
|
||
|
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL. |
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
Sayfa <1 23456 9> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |