Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Turbonun ömrünü uzatan hususlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Turbonun ömrünü uzatan hususlar

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Turbonun ömrünü uzatan hususlar
    Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 11:39
Öncelikle düşük kalitedeki hava filtreleri zamanla yıpranmakta ve buradan kopan tel veya kağıt parçacıkları turbonun içine çekilerek turbonun emiş pervanesini kırmaktadır. Ayrıca hava filitrelerini temizlemek için basınçlı hava tutmak çok sakıncalı bir durumdur.

Motordan kopup gelen kırık segman veya piston parçacıkları mercimek kadar küçük olsalar bile dakikada 150 bin devirde dönen ekzost pervanesine çarptıkları zaman büyük hasarlar meydana getirmektedirler. Matkap ile delinmesi mümkün olmayan sertlikte olan pervane kanatları bu yüksek devirde dönerken her hangi bir sert cisimle temas ettiğinde hemen kırılmaktadır. Bu nedenle motorun her zaman bakımlı olmasına dikkat edilmelidir.

Turbolu araçlar sabahları ilk çalıştırmada kesinlikle gaz verilmemelidir. Ayrıca uzun yolculuklar sonrasında araç stop edilmeden önce mutlaka 30 sn süreyle rölantide çalıştırılmasına dikkat edilmelidir. Aniden stop edilen turbolu araçlarda turbonun içindeki yağ zamanla kurum haline gelmekte ve turbonun yağlama kanallarının tıkanmasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla turbonun ömrü kısalmış olmakta veya turbonun yağ vermesine sebep olunmaktadır.

Kaçak motorin kullanılan araçlarda zamanla motor yağının niteliği bozulmakta olup ilk hasar turboya gelmektedir. Dikkat edilmesi gereken nokta turboda toleranslar motora göre çok daha hassas ve küçüktür. Motora ilk görünüşte belirli bir zararı olmayacak yağdaki bozulma , turboya kolaylıkla hasar verebilmektedir.

Günümüzde kullanılan turbo dizel araçlar öncelikle comman rail teknolojisine sahip oldukları için bu araçlarda kullanılan yakıt kalitesi çok ama çok mühimdir. Dikkat edilecek olursa günümüz Türkiye’sinde Avrupa Birliği uyum yasaları uyarınca akaryakıt üretiminde ve satışında bazı yenilikler yapılmıştır. Bu yapılan değişikliklerle birlikte otomobil ithalatçıları CDİ, HDİ, ve TDİ tipi araçları ithal etmeye ve iki yıl garanti çerçevesinde satış yapmaya başlamışlardır. Daha önceleri Avrupa’da uzun zamandır kullanılan bu araçları ithal edip satmaya, Türkiye deki yakıt kalitesinden dolayı cesaret edemiyorlardı. Yinede itiraf etmek gerekirse Türkiye’de satılan motorin Avrupa’dakilerden çok daha düşük kalitededir. Bu kalite farkı zaman içinde anlamsız turbo ve pompa arızalarının sebep olabilmekte, araç sahibi ile satıcı karşı karşıya getirmektedir. TDİ, CDİ ve HDİ araç sahiplerinin mutlaka bildikleri yerlerden dizel yakıt almalarını ve kesinlikle katkı maddesi kullanmamaları araçlarının ve kendilerinin menfaatlerine olacaktır.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 11:41
Alkış
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 11:46
Thumbs Up turbom yok ama çok faydalı bir paylaşım teşekkürler.Alkış
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 11:50
Taktırsakmı ne Osman bizde turbo.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 11:51
verdiğin bilgiler için cok sağol dostum.. emeğine sağlık ..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 11:53
Rica ederim.Siz o arabaya sağlam bi turbo koysanız uçar heralde mahallede bir abimiz şahin hastasıdır kendisi 92 model şahine taktırdı 1100 lira para harcadı 3.20ler yakalıyamıyodu bunu düz yolda 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 11:53
Çok değerli bilgiler,teşekkür Hüseyin Alkış
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 12:24
turbolu araçlarda temel kural
 
aracı çalıştırır çalıştırmaz yürümeyeceksin (turbonun yağlanmasını bekleyeceksin)
aracı durdurur durdurmaz stop etmeyeceksin ((turbodaki yağın boşalmasını bekleyeceksin)
 
subaruda imprezada gördüm adamlar bunu aşmışlar. Aracı stop ediyorsun kontağı çıkarıp kapıları kilitliyorsun. Araç çalışmaya devam ediyor. Bir süre sonra turbo yağını boşaltınca kendi stop ediyor.
 
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 12:25
Sırıtma bu turbo işi çok fena birşey olsa gerek ...Star aklıma mesut geliyor .. çuf çufSırıtma

Düzenleyen by_ersin - 10 Ağustos 2011 Saat 12:26
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 17:56
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

turbolu araçlarda temel kural
 
aracı çalıştırır çalıştırmaz yürümeyeceksin (turbonun yağlanmasını bekleyeceksin)
aracı durdurur durdurmaz stop etmeyeceksin ((turbodaki yağın boşalmasını bekleyeceksin)
 
subaruda imprezada gördüm adamlar bunu aşmışlar. Aracı stop ediyorsun kontağı çıkarıp kapıları kilitliyorsun. Araç çalışmaya devam ediyor. Bir süre sonra turbo yağını boşaltınca kendi stop ediyor.
 

Bu özellik araçlara sonradan kazandırılıyor turbo timer dediğimiz bir parça ile,bir çok marka nın bu tip ürünü var hatta temel işi olan timer ın yanı sıra 0-100 0-200 kn/h 0-100 metre ölçümleri yapanları,yakıt karışım durumunu ölçenleri bile var,fiyatları 100 ile 350 tl arasında değişiyor,şahsen bu beklemler can sıkıcı oluyor çoğu zaman ben bile aracıma taktırmayı düşünüyorum temel özellikte bir şey.








Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 18:52
Mimitt in turbo timer güdüsünü canlandırmışın metin hocam:)

Mimitt şu yağlama pompasını bizim arabaya taksak hani yeni nesil e-hdi falan diyorsun ya, böyle domestik birşey tasarlayıp taksak süper olur ya araba çalışmasın o 30 snyağ pompalasın en temizinden yeterGKN 1
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 19:03
Faydalı Bilgiler... Emeğine Sağlık HüseyinThumbs Up
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 19:27
Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

Mimitt in turbo timer güdüsünü canlandırmışın metin hocam:)

Mimitt şu yağlama pompasını bizim arabaya taksak hani yeni nesil e-hdi falan diyorsun ya, böyle domestik birşey tasarlayıp taksak süper olur ya araba çalışmasın o 30 snyağ pompalasın en temizinden yeterGKN 1

makine müh. okumadığıma çok pişmanım :)  yeni nesil start&stop teknoloji motorlar hep öyle :) o motorlardan birini inceleme şansımız olsa daha iyi olur,çünki ikinci bir pompamı var yoksa olan pompamı motorulu bilmek lazım :) bilsem yapabilecek imişim gibi konuştum  :) turbo timer aklımda hep ama daha öncelikli isteğim cc control ve beyaz kadranlar bilmiyorum nasıl olacak.okulda bitti iş güçte yok şuan hepsi askıda :)


Düzenleyen mimitt - 10 Ağustos 2011 Saat 19:31
Yukarı Dön
Engin Tepe Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 31 Mayıs 2011
Konum: Başakşehir.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2476
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Engin Tepe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 19:29
Paylaşım için teşekkürler.
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 20:55
mimitim ben okudum da ne oldu kendimi ısıtma soğutma gibi konulara kaptırdım (Türkiye piyasasında motor araç tasarımının bir işe yaramadığını görüp) bir haber yaşadım bu konulara:( 

benim aklımda bir proje var aslında çıkma bir motor alıp tek tek söküp yeniden takmak özellikle kendiminkinden istiyorum, birşeyler bulmak için mühendis olmaya gerek yok abi bir turbo parçalamaya bakar bu işGKN 3
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 21:46
valla bende bi DV6 turbosu bulmak istiyorum ve DV6C ye takıp fark var mı yok mu görmek istiyorum,110 lukların turbosu 112 liklerden büyük bir artısı olur mu bilmiyorum ama  denemek istiyorum.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 306 Otomatik Vites - Yardımcı olabilirmisiniz. son mesaja git 8171 1 muhsintekin
konu icon Tanışma son mesaja git 2 0 Nazif Kılıç
konu icon 2. Sahibinden Temiz ve Bakımlı 2003 Model 206 son mesaja git 105 0 muzo
konu icon Peugeot 208 (1. seri) 1.5 BlueHdi Yağ Önerisi son mesaja git 8219 3 mustgok
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 24928 14 Bilal ALTINER
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 97205 590 Kasım4284
konu icon 2012 model 508 far ampül değişim son mesaja git 14434 3 zaferçinar
konu icon eski kasa 508 son mesaja git 291 1 zaferçinar
konu icon 308 1.6 HDi Yağ Önerisi son mesaja git 1297 0 alperyacan
konu icon Otomatik şanzıman vites atma arızası son mesaja git 1570 0 Zeynepk
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 5784 6 Optimus Prime
konu icon Tanışma: Merhabalar son mesaja git 3 0 DieAnotherDay
konu icon yakıt tüketimi 30L son mesaja git 3171 1 407muhendisi
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 2563 0 Courage
konu icon Stop halinde iken silecekler ve farların çalışması son mesaja git 9783 4 C4for
konu icon 2011 5008 vites kutusu arızası(çözüldü) son mesaja git 62967 25 Ahmet Altaş
konu icon Yağ Kaçağı son mesaja git 4211 0 Mental
konu icon P0238 veya P0069 hatası alıyorum son mesaja git 5683 1 Yollcu28
konu icon Peugeot 308 bilgi ekranı ayarlanmama sorunu son mesaja git 6649 2 Emre 308 2016
konu icon 508 Start-Stop Arızası P1A9C son mesaja git 6521 3 ukooku
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 FEBRUARY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Ahmet Altaş 3
407muhendisi 2
zaferçinar 2
muhsintekin 1
C4for 1
Courage 1
DieAnotherDay 1
Optimus Prime 1
Zeynepk 1
alperyacan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English