Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 106'nın çıkış hikayesi :)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

106'nın çıkış hikayesi :)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Burak07 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
24 - Kasım - 1992

Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010
Konum: Antalya/Alanya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 908
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Burak07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 106'nın çıkış hikayesi :)
    Gönderim Zamanı: 11 Haziran 2011 Saat 21:19
106 GTI EFSANESININ DOĞUŞ HİKAYESİ EFSANENİN DOĞUŞU

Peugeot 106 GTi, 96 yılının sonlarına doğru, yüksek performanslı mini kategoriyi hedef alarak çıktı. Peugeot önceden GTi ibareli araçlar üretti fakat bu onlardan çok daha farklıydı. 205 GTi, 1980'lerin sonunda çok büyük bir atağa kalkmıştı ve Avrupa'da çok meşhur olmuştu. Özellikle yüksek performanslı mini kategoride adı geçen birkaç arabadan biriydi. Bu sebeple yeni gelecek olan ve XS serisinin daha güçlüsü olan 106 GTI merakla bekleniyordu. Beklenen 106 GTI, 205 GTI'ın da ününe de dayanarak, başarılı satış grafiklerine ulaştı. Bu başarıdaki en büyük pay, kesinlikle mükemmel sürüş zevki...
106 GTi, sert kullanımda en zevkli araçlardan biri olarak tanınır, ve yol tutuştaki becerisiyle rakiplerinden sıyrılır. 220'yi rahat şekilde görüyor ve 100 km'ye 8.5 sn'in altında bir zamanda ulaşabiliyor. Bu rakamlar çok sıradışı olmayabilir ama ufak ve çevik olmasıyla "Otoyol Faresi" lakabını sonuna kadar hakediyor. Yapılan testlerde pistin bazı zor virajlarına, Subaru Impreza, Lotus Elise ve hatta Diablo gibi araçlardan daha hızlı girebildiği gözlenmiştir. Tek eksiği ise, hafif olması sebebiyle, kalkışlarda patinaja düşmesi...
Peugeot tüm dünyada özellikle gti' larıyla ilgi toplayan bir firmadır. Bu gelenekten 405 (mi16)-309-205-106-306 ve 206 da nasibini almıştır. Tüm bu araçlar üretildikleri yıllarda ve hatta daha ileriki yıllarda dahi sınıflarında geçilmesi çok zor araçlar olmuştu . 91'li yıllarda 153 beygirlik bir 405 mi 16, 92' lerde 130 beygir 820 kiloluk 205 gti 1.9 bugün bile kabına sığmaz otomobiller. 96 sonu ve 97 sonu arasındaki 306 s16' lar da 5 vites ve 153 beygirlik motorlarıyla çok iyi performans veriyorlardı. Bu yıllarda daha da çok performansa yönelen firma, 97 yılı başında 950 kiloluk 120 beygirlik 106 gti modelini çıkarmıştı. 106'nın çıkmasıyla 306'nın satışlarının düşmesi üzerine firma, 97 yılı sonunda 306 modelini 167 beygir ile 6. vitese kavuşturmuştu. Bu yıllarda rakip firmalardan Opel'in 150 beygirlik spor görünümlü Astra' sı da çok özel bir arabaydı fakat bırakın Gti' ı 306 s16' nın dahi gerisinde kalıyordu. Corsa gsi ise o yıllarda spor görünümü ve 109 beygirli motoruyla 106' ların arkasında ancak nal topluyordu.
İşte bu yıllarda tüm bu gelişmeleri heyecanla takip ederken, bu araçlardan birini seçme zamanım gelmişti. Doğrusunu söylemek gerekirse önceleri benim gönlümden 150 beygirlik 95-97 arası bir Astra gsi veya 306 s16 geçiyordu. Fakat 106 nın ülkemize gelmesiyle ve testlerinin yapılmasıyla ilgim tamamen 106 üzerine toplandı. Aradığım tüm özellikler vardı bu araçta ve daha yeni olduğundan piyasada olmaması dolayısıyla kararımı 106' dan yana kullandım.
• Motor ve Performans
Aşağıdaki test verilerinden de görüldüğü gibi, 106' lar standart haliyle bile çok hızlı araçlardı.
2000 cm³ motorlu araçların havasını PSSS diye söndürüyordu bu "otoban fareleri".
Test verilerine göre 0-50 0-100 km/s hızlanmada, 0-400 m ivmelenmede, tüm esneklik testlerinde 106 daha hızlı.
Yukarıda da görüldüğü gibi 106 kendisinden daha güçlü arabalardan dahi daha hızlı olmasının yanında Bravo örneğinde olduğu gibi (%21) daha az yakıt tüketiyordu. Uygulanacak en ucuz modifiyelerle dahi aradaki farkı daha da açacak hale gelebiliyor 106' lar. Mesela, 3$ civarına uygulanacak düz boru ile kanvektör iptali (gaza basıldığında hava emiş sesi gelir egsozttan) ve 50$ civarındaki açık tip performans filtresiyle araç 135 beygir civarına ulaşıyor ve rakipleri hepten nal topluyorlardı.
Bravo veya diğerlerinin sevenleri alınmasın ama neden daha az vergi (uno'yla aynı yıllık vergi tutarı) ve daha az benzin parası verip daha hızlı gitmek varken; 2000 cm³ bir araba alıp 106 & Saxo'ların arka plakalarını ezberleyim??



Alıntıdır :)


Düzenleyen xr07 - 11 Haziran 2011 Saat 21:21
1999 Model Peugeot 106 XR (öğrenci uçağı)
1.4 Benzinli
Liseli 0Rh+      Alanya/Antalya 0538 945 18 95    "07"
Yukarı Dön
forewer_fb Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011
Konum: üsküdar/küçüksu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 844
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı forewer_fb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Haziran 2011 Saat 21:58
çok güzel bir paylaşım tebrikler.
İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı
B Rh(+) 0533 484 26 08
Yukarı Dön
Burak07 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
24 - Kasım - 1992

Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010
Konum: Antalya/Alanya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 908
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Burak07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Haziran 2011 Saat 22:03
yorum için teşekkürler :) 
1999 Model Peugeot 106 XR (öğrenci uçağı)
1.4 Benzinli
Liseli 0Rh+      Alanya/Antalya 0538 945 18 95    "07"
Yukarı Dön
oguzhan29 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010
Konum: GÜMÜŞHANE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2352
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguzhan29 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Haziran 2011 Saat 23:11
paylaşım için teşekkürler harika
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Haziran 2011 Saat 23:33
iyikide çıkmış güzel paylaşımThumbs Up
Yukarı Dön
ose Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
05 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 859
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ose Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Haziran 2011 Saat 23:49
Bir zamanlar hayalimdeki arabaydı. Artık gençler biniyor.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Haziran 2011 Saat 01:24
paylasım ıcın tesekkurler elıne saglık nede olsa aslan gerısı yalan aslanın buyugu kucugu olmaz aslan aslandır Thumbs Up
Yukarı Dön
Burak07 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
24 - Kasım - 1992

Kayıt Tarihi: 22 Aralık 2010
Konum: Antalya/Alanya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 908
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Burak07 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Haziran 2011 Saat 09:54
Orjinalini yazan: ahmetsemiz ahmetsemiz Yazdı:

paylasım ıcın tesekkurler elıne saglık nede olsa aslan gerısı yalan aslanın buyugu kucugu olmaz aslan aslandır Thumbs Up

Thumbs Upaynen hocam :) diğer modellerinde vardır belki hikayesi :)
1999 Model Peugeot 106 XR (öğrenci uçağı)
1.4 Benzinli
Liseli 0Rh+      Alanya/Antalya 0538 945 18 95    "07"
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 158 0 mustafa k.
konu icon Araç çalıştırılamıyor son mesaja git 129 0 Aga
konu icon Triger kayışı, zinciri ? son mesaja git 12977 1 MehMetC3
konu icon ESP/ASR ve Hiz limitleyici sorunu son mesaja git 2621 2 ulas55
konu icon Peugeot 308 bilgi ekranı ayarlanmama sorunu son mesaja git 1375 1 emrekocamaz
konu icon Peugeot 307 1.4 Benzinli / Fazla Yakıt Tüketimi??? son mesaja git 291 0 Faruk_S
konu icon RCZ ÇEKİŞTEN DÜŞME son mesaja git 50573 6 barisg
konu icon Motor değişti acil yardım son mesaja git 34740 4 barisg
konu icon rcz n18 tekleme sorunu son mesaja git 2649 1 barisg
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1423 5 muratzengin
konu icon Ankarada Önerebileceğiniz Peugeot Servisi son mesaja git 6058 12 Maduriye
konu icon Spor kış modu yanması son mesaja git 187 0 Cakirm0
konu icon P0420 arıza lambası son mesaja git 193 0 tugrullbey
konu icon YAĞ KAÇAĞI son mesaja git 259 0 JACKAL1742
konu icon Uzun far sorunu son mesaja git 398 0 Sibelicom
konu icon Motoru tamir ettirin uyarısı ve çekişten düşme son mesaja git 5790 1 msk_sansal
konu icon Yağ soğutucusu son mesaja git 438 1 MehMetC3
konu icon 406 2.0 sv 1998 yolda stop etti çalışmıyor son mesaja git 602 0 mustice78
konu icon AciLLLLL!!!! son mesaja git 350 0 MehMetC3
konu icon Peugeot 206 yedek su deposu su eksiltme son mesaja git 382 0 ylc78
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 DECEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
barisg 3
MehMetC3 3
ylc78 2
muratzengin 1
Faruk_S 1
bebetq881 1
emrekocamaz 1
bsencan 1
ulas55 1
yavuztugay 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English