106'nın çıkış hikayesi :)
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15509
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 09:36 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 106'nın çıkış hikayesi :)
Mesajı Yazan: Burak07
Konu: 106'nın çıkış hikayesi :)
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 21:19
106 GTI EFSANESININ DOĞUŞ HİKAYESİ
EFSANENİN DOĞUŞU
Peugeot 106 GTi, 96 yılının sonlarına doğru, yüksek performanslı mini
kategoriyi hedef alarak çıktı. Peugeot önceden GTi ibareli araçlar
üretti fakat bu onlardan çok daha farklıydı. 205 GTi, 1980'lerin
sonunda çok büyük bir atağa kalkmıştı ve Avrupa'da çok meşhur olmuştu.
Özellikle yüksek performanslı mini kategoride adı geçen birkaç arabadan
biriydi. Bu sebeple yeni gelecek olan ve XS serisinin daha güçlüsü olan
106 GTI merakla bekleniyordu. Beklenen 106 GTI, 205 GTI'ın da ününe de
dayanarak, başarılı satış grafiklerine ulaştı. Bu başarıdaki en büyük
pay, kesinlikle mükemmel sürüş zevki... 106 GTi, sert kullanımda en zevkli araçlardan biri olarak tanınır, ve
yol tutuştaki becerisiyle rakiplerinden sıyrılır. 220'yi rahat şekilde
görüyor ve 100 km'ye 8.5 sn'in altında bir zamanda ulaşabiliyor. Bu
rakamlar çok sıradışı olmayabilir ama ufak ve çevik olmasıyla "Otoyol
Faresi" lakabını sonuna kadar hakediyor. Yapılan testlerde pistin bazı
zor virajlarına, Subaru Impreza, Lotus Elise ve hatta Diablo gibi
araçlardan daha hızlı girebildiği gözlenmiştir. Tek eksiği ise, hafif
olması sebebiyle, kalkışlarda patinaja düşmesi...
Peugeot tüm dünyada özellikle gti' larıyla ilgi toplayan bir firmadır.
Bu gelenekten 405 (mi16)-309-205-106-306 ve 206 da nasibini almıştır.
Tüm bu araçlar üretildikleri yıllarda ve hatta daha ileriki yıllarda
dahi sınıflarında geçilmesi çok zor araçlar olmuştu . 91'li yıllarda
153 beygirlik bir 405 mi 16, 92' lerde 130 beygir 820 kiloluk 205 gti
1.9 bugün bile kabına sığmaz otomobiller. 96 sonu ve 97 sonu arasındaki
306 s16' lar da 5 vites ve 153 beygirlik motorlarıyla çok iyi
performans veriyorlardı. Bu yıllarda daha da çok performansa yönelen
firma, 97 yılı başında 950 kiloluk 120 beygirlik 106 gti modelini
çıkarmıştı. 106'nın çıkmasıyla 306'nın satışlarının düşmesi üzerine
firma, 97 yılı sonunda 306 modelini 167 beygir ile 6. vitese
kavuşturmuştu. Bu yıllarda rakip firmalardan Opel'in 150 beygirlik spor
görünümlü Astra' sı da çok özel bir arabaydı fakat bırakın Gti' ı 306
s16' nın dahi gerisinde kalıyordu. Corsa gsi ise o yıllarda spor
görünümü ve 109 beygirli motoruyla 106' ların arkasında ancak nal
topluyordu.
İşte bu yıllarda tüm bu gelişmeleri heyecanla takip ederken, bu
araçlardan birini seçme zamanım gelmişti. Doğrusunu söylemek gerekirse
önceleri benim gönlümden 150 beygirlik 95-97 arası bir Astra gsi veya
306 s16 geçiyordu. Fakat 106 nın ülkemize gelmesiyle ve testlerinin
yapılmasıyla ilgim tamamen 106 üzerine toplandı. Aradığım tüm
özellikler vardı bu araçta ve daha yeni olduğundan piyasada olmaması
dolayısıyla kararımı 106' dan yana kullandım.
• Motor ve Performans
Aşağıdaki test verilerinden de görüldüğü gibi, 106' lar standart haliyle bile çok hızlı araçlardı.
2000 cm³ motorlu araçların havasını PSSS diye söndürüyordu bu "otoban fareleri".
Test verilerine göre 0-50 0-100 km/s hızlanmada, 0-400 m ivmelenmede, tüm esneklik testlerinde 106 daha hızlı.
Yukarıda da görüldüğü gibi 106 kendisinden daha güçlü arabalardan dahi
daha hızlı olmasının yanında Bravo örneğinde olduğu gibi (%21) daha az
yakıt tüketiyordu. Uygulanacak en ucuz modifiyelerle dahi aradaki farkı
daha da açacak hale gelebiliyor 106' lar. Mesela, 3$ civarına
uygulanacak düz boru ile kanvektör iptali (gaza basıldığında hava emiş
sesi gelir egsozttan) ve 50$ civarındaki açık tip performans
filtresiyle araç 135 beygir civarına ulaşıyor ve rakipleri hepten nal
topluyorlardı.
Bravo veya diğerlerinin sevenleri alınmasın ama neden daha az vergi
(uno'yla aynı yıllık vergi tutarı) ve daha az benzin parası verip daha
hızlı gitmek varken; 2000 cm³ bir araba alıp 106 & Saxo'ların arka
plakalarını ezberleyim??
Alıntıdır :)
------------- 1999 Model Peugeot 106 XR (öğrenci uçağı) 1.4 Benzinli Liseli 0Rh+ Alanya/Antalya 0538 945 18 95 "07"
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: forewer_fb
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 21:58
çok güzel bir paylaşım tebrikler.
------------- İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı B Rh(+) 0533 484 26 08
|
Mesajı Yazan: Burak07
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 22:03
yorum için teşekkürler :)
------------- 1999 Model Peugeot 106 XR (öğrenci uçağı) 1.4 Benzinli Liseli 0Rh+ Alanya/Antalya 0538 945 18 95 "07"
|
Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 23:11
paylaşım için teşekkürler harika
------------- PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 23:33
iyikide çıkmış güzel paylaşım
|
Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2011 Saat 23:49
Bir zamanlar hayalimdeki arabaydı. Artık gençler biniyor.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 01:24
paylasım ıcın tesekkurler elıne saglık nede olsa aslan gerısı yalan aslanın buyugu kucugu olmaz aslan aslandır
|
Mesajı Yazan: Burak07
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2011 Saat 09:54
ahmetsemiz Yazdı:
paylasım ıcın tesekkurler elıne saglık nede olsa aslan gerısı yalan aslanın buyugu kucugu olmaz aslan aslandır |
aynen hocam :) diğer modellerinde vardır belki hikayesi :)
------------- 1999 Model Peugeot 106 XR (öğrenci uçağı) 1.4 Benzinli Liseli 0Rh+ Alanya/Antalya 0538 945 18 95 "07"
|
|