Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 2005 206 xt Otomatik Şanzuman Problemi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

2005 206 xt Otomatik Şanzuman Problemi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 23456>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
eserxxx Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 94
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eserxxx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 22:05
benimde 2001 model 206 da aynı buna benzer bir sorun vardı. Hava filtresini kompresörle temizledim, sorun ortadan kalktı :)  yakıtta kendini belli eder şekilde düşmüştü.
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 22:41
Şöyle özetlemek gerekirse tork konvertörlü araçlarda LPG,Motor ve otomatik şanzıman doğrudan orantılı.Tork konvertörü gücünü doğrudan motordan alıyor ki zaten otomatik vitesli araçların düz vitesli araçlara nazaran bir miktar daha fazla yakmasının da sebebi budur.

Ayrıca dikkat ederseniz LPG ve benzinin yanma sıcaklıkları farklıdır. Bu ısı farkından dolayı zamanla bazı ayarlar değişebilir ve buda motorun, hissedilmese de düzensiz çalışmasına sebep olur.Dolayısıyla tork konvertörüne giden yağın basıncını da bu selonoid ler düzenlediğine göre,motorda yakıt ile oluşabilecek düzensizliklerden doğrudan olarak şanzıman  da etkilenecek diye diye düşünüyorum.
Yukarı Dön
golyat23 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı golyat23 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2011 Saat 12:05
Orjinalini yazan: golyat23 golyat23 Yazdı:

Forum üyeleri öncelikle merhaba. 2 hafta önce 2006 model 206 OV aldım. İlk defa OV araç kullanıyorum. Yardımcı olabilecek üyeler varsa iki sorum olacaktı;

1. Aracımı hergün kullanıyorum fakat hafta 1 defa spor mod ve kar mod ışıkları yanıp sönüyor, üç kere beep sesi geliyor ve manuel şanzımana geçiş iptal oluyor. Yani otomatik olarak kullanımda sıkıntı yok. Yalnızca manuel moda geçemiyorum. Kontağı kapatıp açtığımda ise sorun düzeliyor. Onun dışında vites geçişleri çok güzel ve zor hissediliyor. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

2. 1. vitesten 2. vitese geçiyorum. devir biraz artınca sanki tekrar vites atıyormuş gibi geliyor. Yani sanki 2. vites içerisinde bir vites geçişi daha oluyor. Vites geçişi bariz belli oluyor geçiş sırasında devir düşüyor fakat hız artmaya devam ediyor. Bunu manuel modda da denedim. 2. vitese geçtiğimde devri arttırırken tekrar bir vites atımı oluyor. Sanki bi yarım vites te 2. vites içerisinde var. Diğer 206 kullanıcılarına sorduğumda kendilerinde böyle bir durum olmadığını söylediler. Benim şanzıman 2 yıl önce yetkili serviste değiştirilmiş. Acaba bu yeni şanzımanın bir özelliği mi yoksa benim şanzımanda bir hata mı var?
 
Tecrübeli üyeler cevap verirlerse çok sevinirim. Aracımın şanzıman yağı yeni değiştirilmiş ve geçişleri Allah'a çok şükür sorunsuz.
Şimdiden teşekkür ederim...
 
Merhabalar..
Malatya yetkili servisinde hidrolik blok değişti ve arabadaki şanzıman sorunu halloldu. Artık arızaya geçmiyor ve vites geçiş devirleri de bir hayli değişti. Eskiden 2000-2500 devir arası vites değişirken şimdi duruma göre (2 den 3'e geçişte)3000-3500 arasında değiştiği oluyor. Kick down özelliği daha bir hassas oldu. Yani eskiye göre daha fazla gücü sürekli olarak alabiliyorum. Muhtemelen yakıt tüketimini artırır fakat sorunsuz çalışsında ben yakıta razıyım.
 
Hidrolik blok
2+2 toplam 4 lt yağ
conta
işçilik
1250 lira fatura çıktı tabi bu indirimli hali (%25)
 
Yalnız aracı aldıktan sonra tek marşta çalışmamaya başladı. Daha önceden hiç yapmamıştı. Hatta bazı anlarda 4-5 kere marşa basmam gerekiyor. Marşa bastığımda marş motoru dönmüyor. Sadece röle sesleri geliyor. Işıklarda bir sönme falan da olmuyor. Yani aküden olmadığı kesin. Ayrıca marş motoru döner dönmez de çalışıyor. Servise geri döndüğümde tüm araçlarımız, hatta sıfır 207 bile aynı şeyi yapar. Çalıştırmadan önce kontak açık iken 1-2 kere firene basın ve şanzıman kendini ayarlasın dendi. Bu işlemi yaptığımda çalışmama sıklığı azaldı fakat yine de 10 çalışmadan 1'inde yine çalışmıyor aracım. Bu konu da da yardımcı olabilecek üyelerimiz varsa teşekkürlerimi iletiyorum.
Saygılar....
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2011 Saat 13:59

bizim araçlar vitesteyken yani D yada R konumundayken çalışmaz kontak basmaz. acaba vites kolunun ucundaki halatın şanzımana bağlandığı yerdemi sıkıntı var aracı vitese alıyorda marş basmıyor?

Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
emntstn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
05 - Temmuz - 1982

Kayıt Tarihi: 22 Nisan 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 37
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emntstn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2011 Saat 21:53
bende bugün 2004 triptonik 206 aracımın elektrovanalarını değiştirdim, lüleburgaz arıner serviste
2 elektrovana+4 lt yağ+işçilik+güncellemeler 425 tl ödedim.
60 km yol yaptım henüz, ilk izlenimlerim vites geçişlerinde biraz yumuşama olmuş.ilerleyen zamanlardaki izlenimlerimi yazacağım...
2003 307 1.6 16v triptonik-tartarini
Çorlu-TEKİRDAĞ
Emin TAŞTAN
Yukarı Dön
ZD3514 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2011
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ZD3514 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2011 Saat 14:28
ARKADAŞALR MERHABA,

YENİ ÜYEYİM ÇAYLAĞIM DAHA :) ÖNCELİKLE GÜZEL AKICI BİLGİLER YER ALMAKTA, BU KONUDA HERKEZE TEŞEKKÜRLER.
BENİM ŞÖYL BİR SORUNUM VAR. OKUDUM ASLINDA AZ ÇOK YAZILANLARDAN NE YAPMAM GEREKTİĞİNİ ANLADIM. YİNEDE PAYLAŞMAK İSTEDİM. YAKLAŞIK 1 AY ÖNCE 2003 1.4XT OTOMATİK ŞANZIMAN SANROOFLU 206 ALDIM. 82000DE, SATAN ARKADAŞ 85000DE TRİGERİN DEĞİŞECEĞİNİ SÖYLESEDE İSTANBUL KARTAL SANAYİDE ARKADAŞIMA GÖTÜRDÜM. VELASIL KELAM ÇOK ZAMAN GEÇMESİNE RAĞMEN TRİGERETİ YAĞI VE TÜM FİLTRELER BUJİLER DEĞİŞTİ. FAKAT ALDIĞIMDAN BERİ FARKETTİĞİM BU ŞANZIMANLA İLGİLİ BİR VURMA, BİR GERİ KAÇMA, DÜZ YOLDA DURURKEN FRENDEN AYAMI ÇEKİNCE GAZA BASMADAN GİTMEME Bİ ŞIMARIKLIK FARKETTİM. YENİDE LPG TAKTIRDIM FAKAT KULLANAN ÇOK ARKADAŞIM VAR VE BU SORUN YOKTU. GAZDAN ŞÜPHELENMEDİM. DÜN GECE ÖZELLİKLE NEREDEYSE ARABAYI SİNİRDEN TEKMELİCEKTİM. DÖRDTTEN 5'E GEÇMİYOR VE BEŞ 4500 DEVİRE KADAR YÜKSELDİKTEN SONRA ARABA SİRKELENMEYE BAŞLIYOR. YOKUŞLARDA GAZ YEMİYOR. FRENE BASINCA VİTES KÜÇÜLTMÜYOR. EN GARİBİ D'DE GİDERKEN 3 YADA 2'YE ALIP SERİ KALKMAK İSTEDİĞİMDE VİTES DEĞİŞTİRMİYOR. SİZCE BU SORUNDA SELENOİDLERDEN OLABİLİR Mİ? ŞİMDİDEN TÜM ARKADAŞLAR SEVGİLER SAYGILAR
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2011 Saat 14:38
Orjinalini yazan: ZD3514 ZD3514 Yazdı:

ARKADAŞALR MERHABA,

YENİ ÜYEYİM ÇAYLAĞIM DAHA :) ÖNCELİKLE GÜZEL AKICI BİLGİLER YER ALMAKTA, BU KONUDA HERKEZE TEŞEKKÜRLER.
BENİM ŞÖYL BİR SORUNUM VAR. OKUDUM ASLINDA AZ ÇOK YAZILANLARDAN NE YAPMAM GEREKTİĞİNİ ANLADIM. YİNEDE PAYLAŞMAK İSTEDİM. YAKLAŞIK 1 AY ÖNCE 2003 1.4XT OTOMATİK ŞANZIMAN SANROOFLU 206 ALDIM. 82000DE, SATAN ARKADAŞ 85000DE TRİGERİN DEĞİŞECEĞİNİ SÖYLESEDE İSTANBUL KARTAL SANAYİDE ARKADAŞIMA GÖTÜRDÜM. VELASIL KELAM ÇOK ZAMAN GEÇMESİNE RAĞMEN TRİGERETİ YAĞI VE TÜM FİLTRELER BUJİLER DEĞİŞTİ. FAKAT ALDIĞIMDAN BERİ FARKETTİĞİM BU ŞANZIMANLA İLGİLİ BİR VURMA, BİR GERİ KAÇMA, DÜZ YOLDA DURURKEN FRENDEN AYAMI ÇEKİNCE GAZA BASMADAN GİTMEME Bİ ŞIMARIKLIK FARKETTİM. YENİDE LPG TAKTIRDIM FAKAT KULLANAN ÇOK ARKADAŞIM VAR VE BU SORUN YOKTU. GAZDAN ŞÜPHELENMEDİM. DÜN GECE ÖZELLİKLE NEREDEYSE ARABAYI SİNİRDEN TEKMELİCEKTİM. DÖRDTTEN 5'E GEÇMİYOR VE BEŞ 4500 DEVİRE KADAR YÜKSELDİKTEN SONRA ARABA SİRKELENMEYE BAŞLIYOR. YOKUŞLARDA GAZ YEMİYOR. FRENE BASINCA VİTES KÜÇÜLTMÜYOR. EN GARİBİ D'DE GİDERKEN 3 YADA 2'YE ALIP SERİ KALKMAK İSTEDİĞİMDE VİTES DEĞİŞTİRMİYOR. SİZCE BU SORUNDA SELENOİDLERDEN OLABİLİR Mİ? ŞİMDİDEN TÜM ARKADAŞLAR SEVGİLER SAYGILAR
 
1- forumu takip ediyorum demişsin ama yinede üye olduğunda kendini tanıtmamışsın,
 
2- konularda büyük harfler ile yazı yazmanın yasak olduğunuda okumamışsın,
 
3- senin aracın otomatikse 5. vites zaten yok, sen hangi 5. vitese geçmiyor dediğini anlamış değilim,
otomatikde 4 vitestir.
 
4- düz yolda geri nasıl kaçıyor anlamadım, adı üzerinde düz.
 
5- Selenoidlerin %99 arızalı değiştireceksin. 
 
sevgiler (:


Düzenleyen metin - 10 Mayıs 2011 Saat 14:38
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2011 Saat 14:50
Thumbs UpMetin :))))) Alkış
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2011 Saat 15:05
bendende Alkış
Yukarı Dön
ekinoks44 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
03 - Eylül - 1982

Kayıt Tarihi: 28 Ocak 2011
Konum: Malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 501
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ekinoks44 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Mayıs 2011 Saat 10:17
Orjinalini yazan: ZD3514 ZD3514 Yazdı:

ARKADAŞALR MERHABA,

YENİ ÜYEYİM ÇAYLAĞIM DAHA :) ÖNCELİKLE GÜZEL AKICI BİLGİLER YER ALMAKTA, BU KONUDA HERKEZE TEŞEKKÜRLER.
BENİM ŞÖYL BİR SORUNUM VAR. OKUDUM ASLINDA AZ ÇOK YAZILANLARDAN NE YAPMAM GEREKTİĞİNİ ANLADIM. YİNEDE PAYLAŞMAK İSTEDİM. YAKLAŞIK 1 AY ÖNCE 2003 1.4XT OTOMATİK ŞANZIMAN SANROOFLU 206 ALDIM. 82000DE, SATAN ARKADAŞ 85000DE TRİGERİN DEĞİŞECEĞİNİ SÖYLESEDE İSTANBUL KARTAL SANAYİDE ARKADAŞIMA GÖTÜRDÜM. VELASIL KELAM ÇOK ZAMAN GEÇMESİNE RAĞMEN TRİGERETİ YAĞI VE TÜM FİLTRELER BUJİLER DEĞİŞTİ. FAKAT ALDIĞIMDAN BERİ FARKETTİĞİM BU ŞANZIMANLA İLGİLİ BİR VURMA, BİR GERİ KAÇMA, DÜZ YOLDA DURURKEN FRENDEN AYAMI ÇEKİNCE GAZA BASMADAN GİTMEME Bİ ŞIMARIKLIK FARKETTİM. YENİDE LPG TAKTIRDIM FAKAT KULLANAN ÇOK ARKADAŞIM VAR VE BU SORUN YOKTU. GAZDAN ŞÜPHELENMEDİM. DÜN GECE ÖZELLİKLE NEREDEYSE ARABAYI SİNİRDEN TEKMELİCEKTİM. DÖRDTTEN 5'E GEÇMİYOR VE BEŞ 4500 DEVİRE KADAR YÜKSELDİKTEN SONRA ARABA SİRKELENMEYE BAŞLIYOR. YOKUŞLARDA GAZ YEMİYOR. FRENE BASINCA VİTES KÜÇÜLTMÜYOR. EN GARİBİ D'DE GİDERKEN 3 YADA 2'YE ALIP SERİ KALKMAK İSTEDİĞİMDE VİTES DEĞİŞTİRMİYOR. SİZCE BU SORUNDA SELENOİDLERDEN OLABİLİR Mİ? ŞİMDİDEN TÜM ARKADAŞLAR SEVGİLER SAYGILAR
Yaşadığın sorunları bende yaşıyordum. Aracı çalıştırdığımda kar ve S yanıp sönüyordu. Bazen araç yokuşta geri kaçırma, gaz yememe, vites atarken vuruntu gibi olaylar yaşatmaya başladı. Bende Malatya da yetkili serviste selenoid valfleri değiştim. İlk birkaç gün kullandım aracın performansı tek kelime ile süperdi. Ama daha sonra araçta gaz yememe olayı yeniden başladı vites atmada zorlanma vs. Gittim tekrar servise şanzımana sökülüp istanbula gönderilmesi gerekiyor dendi. Bende vagzeçtim böyle idare ediyorum. 206 'nın otomatik şanzımanlarında problem var. Biraz kullanıp daha satacağım aracı..
Yukarı Dön
ZD3514 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2011
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ZD3514 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2011 Saat 17:26
arkadaşlar kimse yok mu?
Yukarı Dön
ZD3514 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2011
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ZD3514 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2011 Saat 17:33
1- forumu takip ediyorum demişsin ama yinede üye olduğunda kendini tanıtmamışsın,
 
2- konularda büyük harfler ile yazı yazmanın yasak olduğunuda okumamışsın,
 
3- senin aracın otomatikse 5. vites zaten yok, sen hangi 5. vitese geçmiyor dediğini anlamış değilim,
otomatikde 4 vitestir.
 
4- düz yolda geri nasıl kaçıyor anlamadım, adı üzerinde düz.
 
5- Selenoidlerin %99 arızalı değiştireceksin. 
 
sevgiler (:

1- konuları takip ediyorum. ibrahim ben. umarım tanımışsındır.
2- evet büyük harf konusunu okumadım. bu hatırlatıcı değil biraz kızar gibi olmuş. (anlamadım)
3-otomaitik konusundadapek fazla bilgim yok, yoktu, bilsem zaten yazmam. (buda ezer gibi olmuş)
4-az çok otomatik kullandım. düz yolda ayamı gazdan çekince giden araç gitmemeye başladı. kaymasının nedenide yokuşları kastetmiştim gerçi kaçmaya başladı diye!
5- selenoidleri zaten değiştiricem. ben ekstre bir bilgi paylaşımı olur sanmıştım.

bende sevgiler demek isterdim
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2011 Saat 18:02
alınma dostum Metin ezer gibi konusmamış sanal alem burası yazıyla bukadar anlaşılıyor.
artı burda kimse kimseye kızmaz. sadece kısa net ve hızlı bir cvp vermiş..
olması gerekende bu değilmi..ama yinede sen haklısın.. iyi forumlar..
mutlu kal
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2011 Saat 21:41
Orjinalini yazan: ZD3514 ZD3514 Yazdı:

1- forumu takip ediyorum demişsin ama yinede üye olduğunda kendini tanıtmamışsın,
 
2- konularda büyük harfler ile yazı yazmanın yasak olduğunuda okumamışsın,
 
3- senin aracın otomatikse 5. vites zaten yok, sen hangi 5. vitese geçmiyor dediğini anlamış değilim,
otomatikde 4 vitestir.
 
4- düz yolda geri nasıl kaçıyor anlamadım, adı üzerinde düz.
 
5- Selenoidlerin %99 arızalı değiştireceksin. 
 
sevgiler (:

1- konuları takip ediyorum. ibrahim ben. umarım tanımışsındır.
2- evet büyük harf konusunu okumadım. bu hatırlatıcı değil biraz kızar gibi olmuş. (anlamadım)
3-otomaitik konusundadapek fazla bilgim yok, yoktu, bilsem zaten yazmam. (buda ezer gibi olmuş)
4-az çok otomatik kullandım. düz yolda ayamı gazdan çekince giden araç gitmemeye başladı. kaymasının nedenide yokuşları kastetmiştim gerçi kaçmaya başladı diye!
5- selenoidleri zaten değiştiricem. ben ekstre bir bilgi paylaşımı olur sanmıştım.

bende sevgiler demek isterdim

Evet Metin burada kızar gibi konuşmamış,malum yazının ruhu yoktur ve o an okuyan hangi psikoloji ve ruh halindeyse o şekilde anlar yazılanları. Neyse sonuç olarak bir bilgi paylaşım ortamı,sorununuzun cevabına gelirsek aslında bu birkaç basamağın araştırılması gereken bir konu.

1-düz yolda ayağınızı fren pedalından kaldırdığınızda araç olması gerektiği şekilde harakete başlamıyorsa

a-) Şanzıman hidroliğinin seviyesi (kaçırma,sızdırma yapmışmı?)
b-) Ekran da SPORT ve KAR ikaz lambaları yanıyormu?
c-) Aracınız kaç KM de?
d-) Geri vitese takınca sesli bir vuruntu oluyormu?

Bunları cevaplaya bilirseniz size daha yardımcı olabileceğimi düşünüyorum.

Yaşadığınız sıkıntı hidrolik yağından revizyona kadar çeşitli çözümleri mevcut.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2011 Saat 22:11
Orjinalini yazan: ZD3514 ZD3514 Yazdı:


1- konuları takip ediyorum. ibrahim ben. umarım tanımışsındır.
2- evet büyük harf konusunu okumadım. bu hatırlatıcı değil biraz kızar gibi olmuş. (anlamadım)
3-otomaitik konusundadapek fazla bilgim yok, yoktu, bilsem zaten yazmam. (buda ezer gibi olmuş)
4-az çok otomatik kullandım. düz yolda ayamı gazdan çekince giden araç gitmemeye başladı. kaymasının nedenide yokuşları kastetmiştim gerçi kaçmaya başladı diye!
5- selenoidleri zaten değiştiricem. ben ekstre bir bilgi paylaşımı olur sanmıştım.

bende sevgiler demek isterdim
 
memnun oldum ibrahim,
 
sen beni yanlış anlamışsın o an çıkmak üzere olduğum için senin mesajına cevap verip çıktım, malum dost acı söyler, dikkat ettiysen söylediklerim senin iyiliğin içindir (: kurallar vs.
 
bide yazdıkların çok karmaşık olduğu için anlamkda zorluk çektim...
 
"monur" ve "dinoco" arkadaşlarım da zaten benimle aynı fikirdelermiş herhalde gergin olduğun için yazılanları ezmek gibi algılamış olabilirsin.
 
burası aile ortamı olduğu için kavgadan çok yardımlaşma vardır hepimizin amacıda odur
 
bu arada monur nickli abimizin yazdığını uygulamanı tavsiye ederim
 
sen demesende ben sevgiler demeye devam ediyorum (:
 
iyi forumlar.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Mayıs 2011 Saat 23:50
budur Thumbs Up jentilmenceAlkış
Yukarı Dön
emntstn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
05 - Temmuz - 1982

Kayıt Tarihi: 22 Nisan 2011
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 37
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı emntstn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Mayıs 2011 Saat 21:21
29 nisanda yapılan elektrovana ve yağ değişiminden beri aracımda maşallah tık yok, sorunum çözüldü....
2003 307 1.6 16v triptonik-tartarini
Çorlu-TEKİRDAĞ
Emin TAŞTAN
Yukarı Dön
golyat23 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı golyat23 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2011 Saat 11:08
Orjinalini yazan: golyat23 golyat23 Yazdı:

Yalnız aracı aldıktan sonra tek marşta çalışmamaya başladı. Daha önceden hiç yapmamıştı. Hatta bazı anlarda 4-5 kere marşa basmam gerekiyor. Marşa bastığımda marş motoru dönmüyor. Sadece röle sesleri geliyor. Işıklarda bir sönme falan da olmuyor. Yani aküden olmadığı kesin. Ayrıca marş motoru döner dönmez de çalışıyor. Servise geri döndüğümde tüm araçlarımız, hatta sıfır 207 bile aynı şeyi yapar. Çalıştırmadan önce kontak açık iken 1-2 kere firene basın ve şanzıman kendini ayarlasın dendi. Bu işlemi yaptığımda çalışmama sıklığı azaldı fakat yine de 10 çalışmadan 1'inde yine çalışmıyor aracım. Bu konu da da yardımcı olabilecek üyelerimiz varsa teşekkürlerimi iletiyorum.
Saygılar....
 
Sorun marş motorunu süren elektronik bir parçadaymış (elektrik ustasının söylediğine göre) o parça değişti ve 50 parça+50 işçilik 100 liraya mal oldu. Artık sorun yaşamıyorum.
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2011 Saat 11:37
bende geçen sene yağ değişimi ile problemi çözmüştüm şu sıralar yine kar spor modu yanmaya başladı. Servisden fiyat aldım özel servisim 500-600 ytl arası tutar derken ( selonoid valfler + yağ ) yetkili servis kampanya dahilinde ( işçilik ve parçada %20 iskonto ) 450 ytl. fiyat verdi. Bugün yarın aracı bırakacağım.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2011 Saat 11:57
Orjinalini yazan: Haksen016 Haksen016 Yazdı:

bende geçen sene yağ değişimi ile problemi çözmüştüm şu sıralar yine kar spor modu yanmaya başladı. Servisden fiyat aldım özel servisim 500-600 ytl arası tutar derken ( selonoid valfler + yağ ) yetkili servis kampanya dahilinde ( işçilik ve parçada %20 iskonto ) 450 ytl. fiyat verdi. Bugün yarın aracı bırakacağım.
 
kampanya nisan sonunda bitti ama nasıl o fiyata yaptıracaksın?
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1 23456>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 16588 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 296 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 609 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 4932 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 2419 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4714 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 423 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 7883 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 659 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 822 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 531 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5442 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 698 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 490 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 839 0 Xbulut46
konu icon Marş problemi son mesaja git 364 0 Kübra
konu icon pejo 206 1,4 2009 model stop etme sorunu son mesaja git 606 1 Altann
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 787 1 Altann
konu icon motor yağ damlatma, yanık kokusu ve kaputtan duman son mesaja git 2473 0 Bayer
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
KerimSahin 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English