Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Dizel Otomobilin Püf Noktaları
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Dizel Otomobilin Püf Noktaları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Dizel Otomobilin Püf Noktaları
    Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 00:23

Türkiye’de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor.

Türkiye’de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor. Otomobili kullanırken sağlanan ekonomi, ilk satın aldığınızdaki fiyat farkı altında eziliyor.

Eğer satın aldığınız otomobili uzun süre kullanan veya çok uzun yol kat eden bir tüketiciyseniz, dizel motorlu bir otomobil kazandırıyor. Yılda 40-50 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz veya otomobilinizi 3 yıldan az kullanacaksanız, dizel motorlu bir otomobil kullanmak ekonomik değil.

Yeni teknoloji dizel motorlu otomobiller, görünüm olarak benzinli kardeşlerinden farksız. Bu yüzden yakıt alırken siz ‘motorin’ deseniz bile pompacılar ‘kurşunsuz’ gibi algılıyor. Yanlışlıkla depoya benzin konulması gibi olaylar sıkça yaşanıyor. Eğer depoya yanlışlıkla benzin konulmuşsa, motoru çalıştırmadan konulan benzinin mutlaka depodan çıkartılması gerekiyor.

Motor soğukken mutlaka kontağı yarım çevirerek uyarı ışıkların sönmesini bekleyin. Gerekli sistemler ısındığında ışıklar sönecek ve motor soğuk olmasına rağmen bir seferde çalışacaktır.

Motor soğukken ısınmasını bekleyin. Dizel motorlar benzinlilere göre daha yavaş ısınmaktadır. Kalkışta soğuk motor, konforu bozacak şekilde sarsıntılı olur.


Yukarı Dön
freestar206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 19
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı freestar206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 13:29
Güzel bilgiler Albay kardeş, teşekkürler..Devamı varsa daha da memnun oluruz..
2002 Model Peugeot 206 1.4 HDi
http://d30b4ed3ydbv9v55hka3l04t8c.hop.clickbank.net/?tid=CARTUNNING
Yukarı Dön
ADM Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
15 - Aralık - 1991

Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2011
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 95
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ADM Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 14:08
bilgiler güzel... eyvallah..
HED
538 669 43 80
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 14:09

konuyla bi alakası varmı bilmiyorum ama türkiyede en az yakan dizel araç opel corsa comon 1.3 cdti olduğunu dün bi haberde okumuştum 100 km/3.5 lt (tabi şehirlerarası)

Yukarı Dön
qqyyxx Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Mart 2011
Konum: trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 910
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı qqyyxx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 14:21

yılda 15000 km ve üzeri yol yapan birisi için dizel araç daha avantajlı. Bakım masrafı dizelde daha fazla derseniz yeni nesil dizellerin bir çoğu 20 000 de bir bakıma giriyor. benzinli araçlarda bu süre max 10 000 km  günümüz yakıt fiyatlarınıda göz önünde bulundurursak herhalde dizel aracın avantajını gözardı edemeyiz.

Yukarı Dön
F-Eren Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1983

Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2010
Konum: Tekirdağ - İst.
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 377
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı F-Eren Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 14:49
benzin forever 5tl olsun benzin olsun
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -
Yukarı Dön
m.peker Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Kasım 2010
Konum: izmit
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 649
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı m.peker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 19:15
teşekkürler albay...
307 1.6 110 hp comfort dizel
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 19:53
ve her fırsatta hava filitresini temizleyin cok faydasını göreceksiniz.
Yukarı Dön
badcombatant Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Aralık - 1988

Kayıt Tarihi: 01 Şubat 2010
Konum: İST-Sultanbeyli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 341
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı badcombatant Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 20:11
Bilgiler için saol
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 20:14
Turbo Dizel araçları park ettikten sonra hem stop etmemekte gerekiyor min. 30  saniye ile 60 saniyearasında bekleyip turbo tribünlerinin sağlıklı bir şekilde yağlanarak yavaşlamasını ve turbo da ki yağın aşırısı ısıya maruz kalıp çabuk bozulması da önlenebilir.aksi taktirde motor stop edildiği anda yağlama kesiliyor ve tribünler yağsız oalrak bir süre daha dönüyor buda aşınmaya sebeb oluyor. uzun kullanımlarda ise motor 4 saat aralıksız çalışmış ise en az  2 dakika stop etmeden önce  rolantide çalıştırılması gerekmekte.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 20:42
Kardeşlerim Yararlı Oluyorsam Ne Mutlu Bana 
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 20:50
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

Turbo Dizel araçları park ettikten sonra hem stop etmemekte gerekiyor min. 30  saniye ile 60 saniyearasında bekleyip turbo tribünlerinin sağlıklı bir şekilde yağlanarak yavaşlamasını ve turbo da ki yağın aşırısı ısıya maruz kalıp çabuk bozulması da önlenebilir.aksi taktirde motor stop edildiği anda yağlama kesiliyor ve tribünler yağsız oalrak bir süre daha dönüyor buda aşınmaya sebeb oluyor. uzun kullanımlarda ise motor 4 saat aralıksız çalışmış ise en az  2 dakika stop etmeden önce  rolantide çalıştırılması gerekmekte.
mrb cok haklısınız ama suan üretilen son teknoloji için gecerli değil diye biliyorum. bu söylediginiz ilk nesil crdi cdti cdi tdi vb makineler için geçerli hatta ingilizcede uyarısı var araclarda. ama yeniler için aynı şey söz konusu değil diye biliyorum
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 20:51
ayrıca Albay ım senin varlıgın yeter.. link açmasan bile yararlı varlıgın dostum
Yukarı Dön
mdincer34 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Mart 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 425
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mdincer34 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 20:57
sıfır araç alırken dizel için hep çok km yapmayacaksan gerek yok dizele felan diyorlar ama adam alacak aracı gezecek şehir içi bile olsa yakıt %60 azalıyor.özellikle ikinci el dizel alamk daha mantıklı galiba
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp
Yukarı Dön
AydinBeyol Açılır Kutu Gör
P.T. TEAM
P.T. TEAM
Simge
GALERİ SORUMLUSU

Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2008
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3163
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı AydinBeyol Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 21:01
bilgiler için teşekkürler
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 21:05
Orjinalini yazan: dinoco dinoco Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

Turbo Dizel araçları park ettikten sonra hem stop etmemekte gerekiyor min. 30  saniye ile 60 saniyearasında bekleyip turbo tribünlerinin sağlıklı bir şekilde yağlanarak yavaşlamasını ve turbo da ki yağın aşırısı ısıya maruz kalıp çabuk bozulması da önlenebilir.aksi taktirde motor stop edildiği anda yağlama kesiliyor ve tribünler yağsız oalrak bir süre daha dönüyor buda aşınmaya sebeb oluyor. uzun kullanımlarda ise motor 4 saat aralıksız çalışmış ise en az  2 dakika stop etmeden önce  rolantide çalıştırılması gerekmekte.
mrb cok haklısınız ama suan üretilen son teknoloji için gecerli değil diye biliyorum. bu söylediginiz ilk nesil crdi cdti cdi tdi vb makineler için geçerli hatta ingilizcede uyarısı var araclarda. ama yeniler için aynı şey söz konusu değil diye biliyorum

Bana pek doğru gelmedi bu dediğiniz,amaç zaten turbo pallerinin yağlanarak dönmesini sağlamak ve araçlar yağlamayı sadece çalışırken yapıyor,bunun için ayrı bir yağ pompası yada benzeri bir yağlama sistemi yok,Kullanılan turbo ya göre turbonun ömrü de değişiklik göstermektedir tabi ki. Motoru stop ettiğinizde turbo palleri birden durmuyor çok daha yüksek devirde hareket ettikleri için durmaları zaman alıyor,bu bekleme süresinde tribünlerin dönüşü min. düzeye indiriliyor.
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 21:17
söylediginiz dogrudur bana son cıkan disel arac kullanıcıları söylemişti eskisi gibi değil euro 5 motor dedikleri şey sanırım ama emin değilim kulaktan dolma
Yukarı Dön
isodogu Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
04 - Temmuz - 1975

Kayıt Tarihi: 31 Ocak 2011
Konum: Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 85
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı isodogu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 22:15
euro3,4,5 vs araçların karbondioksit salınımıyla alakalı standartlarla(emisyon değerleri) alakalıdır daha çok
dizelde şuan kullanılan en son teknoloji commonrail teknolojisi(multijet,tdcı,cdtı hdı cr tdı)dolatısıyla turbo kullanım koşulları aynen geçerli
Yukarı Dön
hasretgönül Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2011
Konum: samsun
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 363
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı hasretgönül Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 22:26
paylaşımına sağlık albayım :)
A
Yukarı Dön
oguzhan29 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2010
Konum: GÜMÜŞHANE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2352
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguzhan29 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2011 Saat 23:02
paylaşım için teşekkürler
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 XT elektriksel problemler son mesaja git 136 0 AtomAdnan
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 4509 5 Serdar102
konu icon Yağ Seviyesini Ayarlayın Uyarısı son mesaja git 3772 1 torekV
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 1025 0 peugeot301
konu icon ABS VE KAYGAN YOL UYARISI son mesaja git 214 0 samizel
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 1766 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 36069 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 105415 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 2492 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 32179 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 54350 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1233 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 18565 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 2602 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 497 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 448 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16993 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 2335 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 2310 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3944 14 Buketstlmş
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 MAY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 2
torekV 1
AtomAdnan 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English