Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Dizel Otomobilin Püf Noktaları

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=14441
Tarih: 05 Kasım 2025 Saat 12:57
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Dizel Otomobilin Püf Noktaları
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Dizel Otomobilin Püf Noktaları
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 00:23

Türkiye’de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor.

Türkiye’de dizel motora sahip bir çok otomobil 1.6 litrenin üzerinde. Bu yüzden vergi dezavantajına sahip. Bu durum tüketiciye ekstra ücret olarak geri dönüyor. Otomobili kullanırken sağlanan ekonomi, ilk satın aldığınızdaki fiyat farkı altında eziliyor.

Eğer satın aldığınız otomobili uzun süre kullanan veya çok uzun yol kat eden bir tüketiciyseniz, dizel motorlu bir otomobil kazandırıyor. Yılda 40-50 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz veya otomobilinizi 3 yıldan az kullanacaksanız, dizel motorlu bir otomobil kullanmak ekonomik değil.

Yeni teknoloji dizel motorlu otomobiller, görünüm olarak benzinli kardeşlerinden farksız. Bu yüzden yakıt alırken siz ‘motorin’ deseniz bile pompacılar ‘kurşunsuz’ gibi algılıyor. Yanlışlıkla depoya benzin konulması gibi olaylar sıkça yaşanıyor. Eğer depoya yanlışlıkla benzin konulmuşsa, motoru çalıştırmadan konulan benzinin mutlaka depodan çıkartılması gerekiyor.

Motor soğukken mutlaka kontağı yarım çevirerek uyarı ışıkların sönmesini bekleyin. Gerekli sistemler ısındığında ışıklar sönecek ve motor soğuk olmasına rağmen bir seferde çalışacaktır.

Motor soğukken ısınmasını bekleyin. Dizel motorlar benzinlilere göre daha yavaş ısınmaktadır. Kalkışta soğuk motor, konforu bozacak şekilde sarsıntılı olur.





Cevaplar:
Mesajı Yazan: freestar206
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 13:29
Güzel bilgiler Albay kardeş, teşekkürler..Devamı varsa daha da memnun oluruz..

-------------
2002 Model Peugeot 206 1.4 HDi
http://d30b4ed3ydbv9v55hka3l04t8c.hop.clickbank.net/?tid=CARTUNNING


Mesajı Yazan: ADM
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 14:08
bilgiler güzel... eyvallah..

-------------
HED
538 669 43 80


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 14:09

konuyla bi alakası varmı bilmiyorum ama türkiyede en az yakan dizel araç opel corsa comon 1.3 cdti olduğunu dün bi haberde okumuştum 100 km/3.5 lt (tabi şehirlerarası)



Mesajı Yazan: qqyyxx
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 14:21

yılda 15000 km ve üzeri yol yapan birisi için dizel araç daha avantajlı. Bakım masrafı dizelde daha fazla derseniz yeni nesil dizellerin bir çoğu 20 000 de bir bakıma giriyor. benzinli araçlarda bu süre max 10 000 km  günümüz yakıt fiyatlarınıda göz önünde bulundurursak herhalde dizel aracın avantajını gözardı edemeyiz.



Mesajı Yazan: F-Eren
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 14:49
benzin forever 5tl olsun benzin olsun

-------------
Fatih Eren (1983)
Mühendis, İstanbul, Aslan Galatasaray
2003 206 XT 1,6 16V BVA Şeytan Kırmızı + Sunroof
A Rh -


Mesajı Yazan: m.peker
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 19:15
teşekkürler albay...

-------------
307 1.6 110 hp comfort dizel


Mesajı Yazan: dinoco
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 19:53
ve her fırsatta hava filitresini temizleyin cok faydasını göreceksiniz.

-------------
2002 xt bva otomatic 206
1.4 8v yalnızca benzinli :)


Mesajı Yazan: badcombatant
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 20:11
Bilgiler için saol


Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 20:14
Turbo Dizel araçları park ettikten sonra hem stop etmemekte gerekiyor min. 30  saniye ile 60 saniyearasında bekleyip turbo tribünlerinin sağlıklı bir şekilde yağlanarak yavaşlamasını ve turbo da ki yağın aşırısı ısıya maruz kalıp çabuk bozulması da önlenebilir.aksi taktirde motor stop edildiği anda yağlama kesiliyor ve tribünler yağsız oalrak bir süre daha dönüyor buda aşınmaya sebeb oluyor. uzun kullanımlarda ise motor 4 saat aralıksız çalışmış ise en az  2 dakika stop etmeden önce  rolantide çalıştırılması gerekmekte.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 20:42
Kardeşlerim Yararlı Oluyorsam Ne Mutlu Bana 


Mesajı Yazan: dinoco
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 20:50
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

Turbo Dizel araçları park ettikten sonra hem stop etmemekte gerekiyor min. 30  saniye ile 60 saniyearasında bekleyip turbo tribünlerinin sağlıklı bir şekilde yağlanarak yavaşlamasını ve turbo da ki yağın aşırısı ısıya maruz kalıp çabuk bozulması da önlenebilir.aksi taktirde motor stop edildiği anda yağlama kesiliyor ve tribünler yağsız oalrak bir süre daha dönüyor buda aşınmaya sebeb oluyor. uzun kullanımlarda ise motor 4 saat aralıksız çalışmış ise en az  2 dakika stop etmeden önce  rolantide çalıştırılması gerekmekte.
mrb cok haklısınız ama suan üretilen son teknoloji için gecerli değil diye biliyorum. bu söylediginiz ilk nesil crdi cdti cdi tdi vb makineler için geçerli hatta ingilizcede uyarısı var araclarda. ama yeniler için aynı şey söz konusu değil diye biliyorum

-------------
2002 xt bva otomatic 206
1.4 8v yalnızca benzinli :)


Mesajı Yazan: dinoco
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 20:51
ayrıca Albay ım senin varlıgın yeter.. link açmasan bile yararlı varlıgın dostum

-------------
2002 xt bva otomatic 206
1.4 8v yalnızca benzinli :)


Mesajı Yazan: mdincer34
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 20:57
sıfır araç alırken dizel için hep çok km yapmayacaksan gerek yok dizele felan diyorlar ama adam alacak aracı gezecek şehir içi bile olsa yakıt %60 azalıyor.özellikle ikinci el dizel alamk daha mantıklı galiba

-------------
2005 407 2.0 comfort hdi otomatik / 136 hp


Mesajı Yazan: AydinBeyol
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 21:01
bilgiler için teşekkürler

-------------


Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 21:05
Orjinalini yazan: dinoco dinoco Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

Turbo Dizel araçları park ettikten sonra hem stop etmemekte gerekiyor min. 30  saniye ile 60 saniyearasında bekleyip turbo tribünlerinin sağlıklı bir şekilde yağlanarak yavaşlamasını ve turbo da ki yağın aşırısı ısıya maruz kalıp çabuk bozulması da önlenebilir.aksi taktirde motor stop edildiği anda yağlama kesiliyor ve tribünler yağsız oalrak bir süre daha dönüyor buda aşınmaya sebeb oluyor. uzun kullanımlarda ise motor 4 saat aralıksız çalışmış ise en az  2 dakika stop etmeden önce  rolantide çalıştırılması gerekmekte.
mrb cok haklısınız ama suan üretilen son teknoloji için gecerli değil diye biliyorum. bu söylediginiz ilk nesil crdi cdti cdi tdi vb makineler için geçerli hatta ingilizcede uyarısı var araclarda. ama yeniler için aynı şey söz konusu değil diye biliyorum

Bana pek doğru gelmedi bu dediğiniz,amaç zaten turbo pallerinin yağlanarak dönmesini sağlamak ve araçlar yağlamayı sadece çalışırken yapıyor,bunun için ayrı bir yağ pompası yada benzeri bir yağlama sistemi yok,Kullanılan turbo ya göre turbonun ömrü de değişiklik göstermektedir tabi ki. Motoru stop ettiğinizde turbo palleri birden durmuyor çok daha yüksek devirde hareket ettikleri için durmaları zaman alıyor,bu bekleme süresinde tribünlerin dönüşü min. düzeye indiriliyor.


Mesajı Yazan: dinoco
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 21:17
söylediginiz dogrudur bana son cıkan disel arac kullanıcıları söylemişti eskisi gibi değil euro 5 motor dedikleri şey sanırım ama emin değilim kulaktan dolma

-------------
2002 xt bva otomatic 206
1.4 8v yalnızca benzinli :)


Mesajı Yazan: isodogu
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 22:15
euro3,4,5 vs araçların karbondioksit salınımıyla alakalı standartlarla(emisyon değerleri) alakalıdır daha çok
dizelde şuan kullanılan en son teknoloji commonrail teknolojisi(multijet,tdcı,cdtı hdı cr tdı)dolatısıyla turbo kullanım koşulları aynen geçerli


Mesajı Yazan: hasretgönül
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 22:26
paylaşımına sağlık albayım :)

-------------
A


Mesajı Yazan: oguzhan29
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 23:02
paylaşım için teşekkürler

-------------
PEUGEOT 206 SW HDİ X-LİNE(GRİ)2004 model


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 23:07
Orjinalini yazan: dinoco dinoco Yazdı:

ayrıca Albay ım senin varlıgın yeter.. link açmasan bile yararlı varlıgın dostum


Değerli Kardeşim Çok Teşekkür Ederim Gerçek Dostluğun İçin Senin Gibi Kardeşlerime Yararlı Olmak Bana Gurur Veriyor.
İyiki Varsın Kardeşim Eyvallah


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2011 Saat 23:09
Orjinalini yazan: tugutugu tugutugu Yazdı:

paylaşımına sağlık albayım :)

Sen Sağol Kardeşim...


Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 29 Nisan 2011 Saat 04:09
Orjinalini yazan: dinoco dinoco Yazdı:

söylediginiz dogrudur bana son cıkan disel arac kullanıcıları söylemişti eskisi gibi değil euro 5 motor dedikleri şey sanırım ama emin değilim kulaktan dolma

Size bu bilgileri verenler maalesef yanlış bilgiye sahipler,ben ve ailem yıllarca benzinli araç kullandık,dizel e geçmeden önce çok iyi araştırdım,yaklaşık bir 3 4 ay her akşam forumlardan olayla ilgili bilgileri topladım çıktılar aldım,ustalarla konuştum,yurt dışı forumlarına bile üye oldum.

biz miilet olarak alışmışız bas çalıştır,çevir stop et mantığına,benzinli araçlarda bile uyulması gereken kurallar var artık,en basiti kontağı ilk kademeye getirip sistemlerin devreye girmesini beklemek.

bu uyulması gerektiğini düşündüğüm bilgiler sadece dizel araçlara değil bütün turbo beslemeli araçlar için geçerli. hatta bu bekleme olyını kolaylaştırmak için turbo timer denilen cihazlar var.bende taktırcam ama servis mırın kırın ediyor garantisi bittiği gün taktırıcam bu cihazı.


Mesajı Yazan: Erman41
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2011 Saat 23:26
tesekkurler..


Mesajı Yazan: Burak07
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2011 Saat 23:36
geleceğe yatırım için bilgileri aklıma kazıdım 1.6 TDİ  focus'um olcak inşallah 1-2 sene içinde :)

-------------
1999 Model Peugeot 106 XR (öğrenci uçağı)
1.4 Benzinli
Liseli 0Rh+      Alanya/Antalya 0538 945 18 95    "07"


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 08:53
Dizelciler Bu Haber Sizin için Okumakta Yarar Var...


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 12:27
Bir ufak bilgi de benden :),
Eger aracınıza ( benzinl ise ) dizel yakıt koyulmuş ise v farkına varmadıysanız ortalama 700 800 mt icerisinde motordan vuruntu sesi gelmeye başlar 1-1,5 km mesafede kayış kopmuş gibi ses gelir bu sesi duydugunuz andan itibaren en kısa süre içinde motoru durdurmanız gerekir, aksi taktirde boşa alıp yokuş aşagı inerim derseniz motor u yersizin ve 3 defa motor ve flıtreleri  temizlkti degişimdi fayda etmiyor malesef.
( 2001 model opel astra classıc 92 000 km de aracın motorunu yedik) 
Dahada iflah olmadı.


-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 13:07
albayım paylaşım için teşekkür ederim benim gibi acemiler için gayet güzel bir paylaşım Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 13:18
Aman Dikkat Diyelim O Zaman...


Mesajı Yazan: Engin Tepe
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2011 Saat 13:26
Ya bu 3.20 den sonra alışamadım megane ye de partner ede :D kalkışlarda dip gaz.

-------------
PEUGEOT PARTNER ADVENTURE 2.0 HDI 90bg 2008 SİYAH 100 km/6.5 Lt 0 5419 649 7 58
▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net