![]() |
|
2005 206 xt Otomatik Şanzuman Problemi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12345 6> |
Yazar | ||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Şöyle özetlemek gerekirse tork konvertörlü araçlarda LPG,Motor ve otomatik şanzıman doğrudan orantılı.Tork konvertörü gücünü doğrudan motordan alıyor ki zaten otomatik vitesli araçların düz vitesli araçlara nazaran bir miktar daha fazla yakmasının da sebebi budur.
Ayrıca dikkat ederseniz LPG ve benzinin yanma sıcaklıkları farklıdır. Bu ısı farkından dolayı zamanla bazı ayarlar değişebilir ve buda motorun, hissedilmese de düzensiz çalışmasına sebep olur.Dolayısıyla tork konvertörüne giden yağın basıncını da bu selonoid ler düzenlediğine göre,motorda yakıt ile oluşabilecek düzensizliklerden doğrudan olarak şanzıman da etkilenecek diye diye düşünüyorum.
|
||
![]() |
||
eserxxx ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2011 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 94 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
benimde 2001 model 206 da aynı buna benzer bir sorun vardı. Hava filtresini kompresörle temizledim, sorun ortadan kalktı :) yakıtta kendini belli eder şekilde düşmüştü.
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
evet abi mantıklı.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bazen otomatık araclarda lpg ayarı dogru olmayınca motorda gaz yeme ve cekıs problemlerı olmasıyla beraber sanzumanda da dengesız bır calısma olabılıyor. belkı bundan dolayı oyle soylemıs olabılırler
cunku otomatık sanzuman motorun calısmasıyla baglantılı oldugundan belkı uzun vadede bır problem yaratıyor olabılır.
|
||
![]() |
||
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
şanzumanın lpg ile alakası olacağını zannetmiyorum.
|
||
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
lpg ile hiç alakası yok. Düzenleyen metin - 26 Nisan 2011 Saat 08:37 |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
dinoco ![]() 1. Vites ![]() ![]() 26 - Haziran - 1979 Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011 Konum: izmir urla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 829 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
ben 2003 yılından beri otomatik 206 kullanıyorum ne şans tık yok :) olsada 2000tl ye sıfırlıyorlarmış dogruysa eger ne alaa :) bi 70 bin km daha gitmeye razıyım ben ama aracta lpg yok ve titizlikle bakımları yapılıyor ama kaporta desen leşş :O)
|
||
![]() |
||
ekinoks44 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 03 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 28 Ocak 2011 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 501 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ekinoks44
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
4 yaş ve üstü araçlar için düzenlenen indirimden faydalanarak selenoid valfleri değiştirmek istiyorum. Malum valflerden kaynaklanan problemleri bende yaşıyorum çünkü. Bugün yetkili servisle telefonda konuşup bilgi aldım. Aracımın LPG'li olduğunu öğrenince valf değişiminden sonra LPG'yi söktürmem gerektiğini yoksa 1 yıl içinde %75 bu arızanın tekrar yaşanacağını belirttiler. Sizce bu ne kadar doğru? LPG araç için bu kadar zararlı mı?
|
||
![]() |
||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Yaşadığım şehir itibarıyla ne yoğun bir trafiği var nede yokuşu.Bu durumda bunu şuan için test etmem mümkün değil.Yetkili servis ile aramızdaki mesafe 113 km.Servisten çıkardığım gibi 113 km boyunca çok fazla zorlamama rağmen hep olumlu sonuç aldım.
Ayrıca bu sorun bence türbün den kaynaklanıyor olabilir.Yıllardır otomatik şanzıman kullanıyorum İstanbul'da yaşarken de böyle şeyle karşılaşmadım.AL4 şanzıman Tork Konvertörlü ve konvertör içerisinde soğutucu kanallar var.Bence bu dediğin sorun zamanla özelliğini kaybeden yağlar orada bir tabakalaşma yapıyor yağı gerektiği kadar soğutamıyor.Hatta ve hatta belli bir km den sonra yağ zaten balata tozu ile iyice özelliğini kaybediyor ve gerektiğinden fazla ısınıyor.Tabiki bunlar sadece benim tahminlerim,mantık yürüterek yazdıklarım. Daha fazla bilgisi olan arkaşlar yazarsa daha güzel olur. Düzenleyen monur - 23 Nisan 2011 Saat 00:43 |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
alla alla bende şaşırdım. 3 litre olduğuna eminim çünki. bütün sorunların kalkmasına sevindim yanlız şöyle bir durum var sert vites geçişleri kalktı demişsin. bunu genelde yağ çok ısındığında yapar. yoğun trafik içine girip dur kalk yapa yapa ısınır genelde ozaman yapmaya başlar. bu şekilde denedin mi? deneyip sonuç alman gerek. trafik yoksada yokuşda durup kalk bir kaç kere sonra ısınacak vurma yapacakdır. ozaman da yapmazsa hallolmuş demekdir.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Servislerde şuan 4 yaş üzeri kampanyası var geçen gün eşimin aracının selonoidleri (elektro vana)değiştirttim maliyet şu şekilde;
Araç 2003 model 206 1.6 16v 110 Hp Şanzıman tipi AL4 tam otomatik
Elektro vana.........154.18 x 2 =308.36 TL Conta....................3.02 TL Temizleme Spreyi...4.72 TL AL4 oto.Şnz Yağı ....13.65x2 litre 27.30 TL İşçilik........................64.92TL ------------------------------------------------------------ Genel toplam.............408.32 TL İskonto......................(-)90.83 TL Genel toplam .............317.49 TL K.D.V...........................57.15 TL -------------------------------------------------------------- Ödenen rakam.............374.64 TL Fatura tarihi 19.04.2011 Yaşadığım sıkıntılarda, Kar ve Buz ışıklarının yanıp sönmesi,çekiş de güç kaybı,sert ve sesli vites geçişleri,geri vitese takınca aşırı vuruntu (sanki motor yerinden kopacak gibi) 2 ve 3 vites arasında sanki buçuklu bir vites var hissi veriyordu yani konvertörü dolduramıyordu sanki,buda çok aza indi,yolda giderken şanzıman kendini 3 vites de koruma moduna alıyordu ve aracı kenara çekip stop edip tekrar çalıştırmak gerekiyordu.Bu değişen 2 elektro vana + yeni yazılım ve yağ ile beraber bu arızaların tümünü gidermiş olduk.Bununla beraber yakıtta hissedilir bir derecede düşüş oldu,kendi aracımda kullandığım DSG şanzımanın vites geçişlerine yakın bir performans yakaladı diyebilirim. Not: Neden 2 litre yağ konulduğunu anlamadım ama neticede bu şanzıman yağının alt yada üst limitini görebileceğimiz bir yer yok. Tek seviye orta tapadan akan yağ ip inceliğinde akmaya başlayınca seviye tamam sayılıyor. |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
307 ile aynı otomatik şanzıman yokmu 206 da?
eğer aynı ise 3 litredir. altında yağı boşaltmak için iç içe iki tapa vardır. 1. tapayı açtığında 1 litre yağ akar, aynı tapanın içindeki 2. tapayı açtığında da 2 litre yağ akar toplam 3 litre eder. üsttende 3 litre koyarsın biter.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
golyat23 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
3 lt olduğuna emin misiniz? dün bosch oto serviste 2 lt dediler ve o kadar koydular...elazığ'daki peugeot servis'te 2 lt demişti... Düzenleyen golyat23 - 19 Nisan 2011 Saat 09:12 |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
sorun kesinlikle yağdan demiyorum ayrıca 1 değil 3 litre. ilk olarak yağ değişimine gidiceksin 80 tl sorun düzelmezse selenoid valfler 450 tl değişecek ozamanda olmazsa revizyona gideceksin 2000 tl |
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
golyat23 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Servise gittim. Araca bakmadan sorunumu dinlediklerinde hidrolik ünitesi değişecek ve 1500 liraya mal olacak dediler. Sorun yalnızca yağ değişimi ile giderilecekse 2 lt yağ 40 lira hemen değiştireyim. Cevabınız için ayrıca teşekkür ederim. SAygılar... |
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
o usta herhalde opelden gelmiş (: gm falan.
kitapçığı aç otomatik şanzıman sayfasının başında kocaman porsche yazısını o ustanın gözüne sok :D
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
dinoco ![]() 1. Vites ![]() ![]() 26 - Haziran - 1979 Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011 Konum: izmir urla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 829 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
lambalar yanıp sönuyorsa ve bip sesi geliyorsa servise gitmen gerek demek oluyor.
şanzuman hata verdiginde sıkıntı oldugunda bu şekilde sürücüyü uyarıyor
|
||
![]() |
||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
1- Şanzıman arızaya geçtiğinde 3. viteste kitlenir servise gidebilmek için, ayrıca triptoniğede geçmez. İlk olarak bir yapına baktır sendekide ömürlük saçmalaması adı altında değiştirilmemiş yağdan olabilir, her yağ kullanılmıyor. Değişen yağa bak orjinal şanzıman yağı olcak yarı sentetik. Ozamanad sorun kalmaksa selenoid valf (vites geçişlerini yapan elektro vana) değişecek.
2- o dediğin arkadaşlar hissetmemiştir yada dediğin gibi eski şanzıman kullandıkları içindir. Vites geçişlerindeki ara vitesler normaldir, hiç takma boşuna.
|
||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
Haksen016 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Temmuz - 1973 Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010 Konum: Bursa,Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1952 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Haksen016
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
aynı benzer sorunları geçen sene yaşadım. ve sadece şanzuman yağını yeniledim çözüm olmasaydı selonoid valfleri değiştirecektim. ama çok şükür 1 senedir tekrarlamadı.
|
||
2006 Peugeot 307 XT Triptonik
1973 - Bursa |
||
![]() |
||
golyat23 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2011 Konum: elazığ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Forum üyeleri öncelikle merhaba. 2 hafta önce 2006 model 206 OV aldım. İlk defa OV araç kullanıyorum. Yardımcı olabilecek üyeler varsa iki sorum olacaktı; 1. Aracımı hergün kullanıyorum fakat hafta 1 defa spor mod ve kar mod ışıkları yanıp sönüyor, üç kere beep sesi geliyor ve manuel şanzımana geçiş iptal oluyor. Yani otomatik olarak kullanımda sıkıntı yok. Yalnızca manuel moda geçemiyorum. Kontağı kapatıp açtığımda ise sorun düzeliyor. Onun dışında vites geçişleri çok güzel ve zor hissediliyor. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir? 2. 1. vitesten 2. vitese geçiyorum. devir biraz artınca sanki tekrar vites atıyormuş gibi geliyor. Yani sanki 2. vites içerisinde bir vites geçişi daha oluyor. Vites geçişi bariz belli oluyor geçiş sırasında devir düşüyor fakat hız artmaya devam ediyor. Bunu manuel modda da denedim. 2. vitese geçtiğimde devri arttırırken tekrar bir vites atımı oluyor. Sanki bi yarım vites te 2. vites içerisinde var. Diğer 206 kullanıcılarına sorduğumda kendilerinde böyle bir durum olmadığını söylediler. Benim şanzıman 2 yıl önce yetkili serviste değiştirilmiş. Acaba bu yeni şanzımanın bir özelliği mi yoksa benim şanzımanda bir hata mı var?
Tecrübeli üyeler cevap verirlerse çok sevinirim. Aracımın şanzıman yağı yeni değiştirilmiş ve geçişleri Allah'a çok şükür sorunsuz.
Şimdiden teşekkür ederim...
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa <12345 6> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |