Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 2005 206 xt Otomatik Şanzuman Problemi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

2005 206 xt Otomatik Şanzuman Problemi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12345 6>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 22:41
Şöyle özetlemek gerekirse tork konvertörlü araçlarda LPG,Motor ve otomatik şanzıman doğrudan orantılı.Tork konvertörü gücünü doğrudan motordan alıyor ki zaten otomatik vitesli araçların düz vitesli araçlara nazaran bir miktar daha fazla yakmasının da sebebi budur.

Ayrıca dikkat ederseniz LPG ve benzinin yanma sıcaklıkları farklıdır. Bu ısı farkından dolayı zamanla bazı ayarlar değişebilir ve buda motorun, hissedilmese de düzensiz çalışmasına sebep olur.Dolayısıyla tork konvertörüne giden yağın basıncını da bu selonoid ler düzenlediğine göre,motorda yakıt ile oluşabilecek düzensizliklerden doğrudan olarak şanzıman  da etkilenecek diye diye düşünüyorum.
Yukarı Dön
eserxxx Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 26 Nisan 2011
Konum: Bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 94
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eserxxx Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 22:05
benimde 2001 model 206 da aynı buna benzer bir sorun vardı. Hava filtresini kompresörle temizledim, sorun ortadan kalktı :)  yakıtta kendini belli eder şekilde düşmüştü.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 09:01
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: ekinoks44 ekinoks44 Yazdı:

4 yaş ve üstü araçlar için düzenlenen indirimden faydalanarak selenoid valfleri değiştirmek istiyorum. Malum valflerden kaynaklanan problemleri bende yaşıyorum çünkü. Bugün yetkili servisle telefonda konuşup bilgi aldım. Aracımın LPG'li olduğunu öğrenince valf değişiminden sonra LPG'yi söktürmem gerektiğini yoksa 1 yıl içinde %75 bu arızanın tekrar yaşanacağını belirttiler. Sizce bu ne kadar doğru? LPG araç için bu kadar  zararlı mı?
 
bazen otomatık araclarda lpg ayarı dogru olmayınca motorda gaz yeme ve cekıs problemlerı olmasıyla beraber sanzumanda da dengesız bır calısma olabılıyor. belkı bundan dolayı oyle soylemıs olabılırler
 
cunku otomatık sanzuman motorun calısmasıyla baglantılı oldugundan belkı uzun vadede bır problem yaratıyor olabılır.
 
evet abi mantıklı.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 08:53
Orjinalini yazan: ekinoks44 ekinoks44 Yazdı:

4 yaş ve üstü araçlar için düzenlenen indirimden faydalanarak selenoid valfleri değiştirmek istiyorum. Malum valflerden kaynaklanan problemleri bende yaşıyorum çünkü. Bugün yetkili servisle telefonda konuşup bilgi aldım. Aracımın LPG'li olduğunu öğrenince valf değişiminden sonra LPG'yi söktürmem gerektiğini yoksa 1 yıl içinde %75 bu arızanın tekrar yaşanacağını belirttiler. Sizce bu ne kadar doğru? LPG araç için bu kadar  zararlı mı?
 
bazen otomatık araclarda lpg ayarı dogru olmayınca motorda gaz yeme ve cekıs problemlerı olmasıyla beraber sanzumanda da dengesız bır calısma olabılıyor. belkı bundan dolayı oyle soylemıs olabılırler
 
cunku otomatık sanzuman motorun calısmasıyla baglantılı oldugundan belkı uzun vadede bır problem yaratıyor olabılır.
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 08:46
şanzumanın lpg ile  alakası olacağını zannetmiyorum.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 08:37
Orjinalini yazan: ekinoks44 ekinoks44 Yazdı:

4 yaş ve üstü araçlar için düzenlenen indirimden faydalanarak selenoid valfleri değiştirmek istiyorum. Malum valflerden kaynaklanan problemleri bende yaşıyorum çünkü. Bugün yetkili servisle telefonda konuşup bilgi aldım. Aracımın LPG'li olduğunu öğrenince valf değişiminden sonra LPG'yi söktürmem gerektiğini yoksa 1 yıl içinde %75 bu arızanın tekrar yaşanacağını belirttiler. Sizce bu ne kadar doğru? LPG araç için bu kadar  zararlı mı?
 
lpg ile hiç alakası yok.


Düzenleyen metin - 26 Nisan 2011 Saat 08:37
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Nisan 2011 Saat 00:00
ben 2003 yılından beri otomatik 206 kullanıyorum ne şans tık yok :) olsada 2000tl ye sıfırlıyorlarmış dogruysa eger ne alaa :) bi 70 bin km daha gitmeye razıyım ben ama aracta lpg yok ve titizlikle bakımları yapılıyor ama kaporta desen leşş :O)
Yukarı Dön
ekinoks44 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
03 - Eylül - 1982

Kayıt Tarihi: 28 Ocak 2011
Konum: Malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 501
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ekinoks44 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2011 Saat 16:45
4 yaş ve üstü araçlar için düzenlenen indirimden faydalanarak selenoid valfleri değiştirmek istiyorum. Malum valflerden kaynaklanan problemleri bende yaşıyorum çünkü. Bugün yetkili servisle telefonda konuşup bilgi aldım. Aracımın LPG'li olduğunu öğrenince valf değişiminden sonra LPG'yi söktürmem gerektiğini yoksa 1 yıl içinde %75 bu arızanın tekrar yaşanacağını belirttiler. Sizce bu ne kadar doğru? LPG araç için bu kadar  zararlı mı?
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2011 Saat 00:28
Yaşadığım şehir itibarıyla ne yoğun bir trafiği var nede yokuşu.Bu durumda bunu şuan için test etmem mümkün değil.Yetkili servis ile aramızdaki mesafe 113 km.Servisten çıkardığım gibi 113 km boyunca çok fazla zorlamama rağmen hep olumlu sonuç aldım.

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

yanlız şöyle bir durum var sert vites geçişleri kalktı demişsin. bunu genelde yağ çok ısındığında yapar. yoğun trafik içine girip dur kalk yapa yapa ısınır genelde ozaman yapmaya başlar. 

Ayrıca bu sorun bence türbün den kaynaklanıyor olabilir.Yıllardır otomatik şanzıman kullanıyorum İstanbul'da yaşarken de böyle şeyle karşılaşmadım.AL4 şanzıman Tork Konvertörlü ve konvertör içerisinde soğutucu kanallar var.Bence bu dediğin sorun zamanla özelliğini kaybeden yağlar orada bir tabakalaşma yapıyor yağı gerektiği kadar soğutamıyor.Hatta ve hatta belli bir km den sonra yağ zaten balata tozu ile iyice özelliğini kaybediyor ve gerektiğinden fazla ısınıyor.Tabiki bunlar sadece benim tahminlerim,mantık yürüterek yazdıklarım. Daha fazla bilgisi olan arkaşlar yazarsa daha güzel olur.






 


Düzenleyen monur - 23 Nisan 2011 Saat 00:43
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Nisan 2011 Saat 16:11
alla alla bende şaşırdım. 3 litre olduğuna eminim çünki. bütün sorunların kalkmasına sevindim yanlız şöyle bir durum var sert vites geçişleri kalktı demişsin. bunu genelde yağ çok ısındığında yapar. yoğun trafik içine girip dur kalk yapa yapa ısınır genelde ozaman yapmaya başlar. bu şekilde denedin mi? deneyip sonuç alman gerek. trafik yoksada yokuşda durup kalk bir kaç kere sonra ısınacak vurma yapacakdır. ozaman da yapmazsa hallolmuş demekdir.
 
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Nisan 2011 Saat 15:41
Servislerde şuan 4 yaş üzeri kampanyası var geçen gün eşimin aracının selonoidleri (elektro vana)değiştirttim maliyet şu şekilde;

Araç 2003 model 206 1.6 16v 110 Hp
Şanzıman tipi AL4 tam otomatik

Elektro vana.........154.18 x 2 =308.36 TL
Conta....................3.02 TL
Temizleme Spreyi...4.72 TL
AL4 oto.Şnz Yağı ....13.65x2 litre 27.30 TL
İşçilik........................64.92TL
------------------------------------------------------------
Genel toplam.............408.32 TL
İskonto......................(-)90.83 TL
Genel toplam .............317.49 TL
K.D.V...........................57.15 TL

--------------------------------------------------------------
Ödenen rakam.............374.64 TL
Fatura tarihi 19.04.2011

Yaşadığım sıkıntılarda, Kar ve Buz ışıklarının yanıp sönmesi,çekiş de güç kaybı,sert ve sesli vites geçişleri,geri vitese takınca aşırı vuruntu (sanki motor yerinden kopacak gibi) 2 ve 3 vites arasında sanki buçuklu bir vites var hissi veriyordu yani konvertörü dolduramıyordu sanki,buda çok aza indi,yolda giderken şanzıman kendini 3 vites de koruma moduna alıyordu ve aracı kenara çekip stop edip tekrar çalıştırmak gerekiyordu.Bu değişen 2 elektro vana + yeni yazılım ve yağ ile beraber bu arızaların tümünü gidermiş olduk.Bununla beraber yakıtta hissedilir bir derecede düşüş oldu,kendi aracımda kullandığım DSG şanzımanın vites geçişlerine yakın bir performans yakaladı diyebilirim. 

Not: Neden 2 litre yağ konulduğunu anlamadım ama neticede bu şanzıman yağının alt yada üst limitini görebileceğimiz bir yer yok. Tek seviye orta tapadan akan yağ ip inceliğinde akmaya başlayınca seviye tamam sayılıyor.
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Nisan 2011 Saat 12:04
Orjinalini yazan: golyat23 golyat23 Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

sorun kesinlikle yağdan demiyorum ayrıca 1 değil 3 litre.

ilk olarak yağ değişimine gidiceksin 80 tl sorun düzelmezse selenoid valfler 450 tl değişecek ozamanda olmazsa revizyona gideceksin 2000 tl
 
3 lt olduğuna emin misiniz? dün bosch oto serviste 2 lt dediler ve o kadar koydular...elazığ'daki peugeot servis'te 2 lt demişti...
 
307 ile aynı otomatik şanzıman yokmu 206 da?
 
eğer aynı ise 3 litredir. altında yağı boşaltmak için iç içe iki tapa vardır. 1. tapayı açtığında 1 litre yağ akar, aynı tapanın içindeki 2. tapayı açtığında da 2 litre yağ akar toplam 3 litre eder. üsttende 3 litre koyarsın biter.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
golyat23 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı golyat23 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Nisan 2011 Saat 09:11
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

sorun kesinlikle yağdan demiyorum ayrıca 1 değil 3 litre.

ilk olarak yağ değişimine gidiceksin 80 tl sorun düzelmezse selenoid valfler 450 tl değişecek ozamanda olmazsa revizyona gideceksin 2000 tl
 
3 lt olduğuna emin misiniz? dün bosch oto serviste 2 lt dediler ve o kadar koydular...elazığ'daki peugeot servis'te 2 lt demişti...


Düzenleyen golyat23 - 19 Nisan 2011 Saat 09:12
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 16:39

sorun kesinlikle yağdan demiyorum ayrıca 1 değil 3 litre.

ilk olarak yağ değişimine gidiceksin 80 tl sorun düzelmezse selenoid valfler 450 tl değişecek ozamanda olmazsa revizyona gideceksin 2000 tl
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
golyat23 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı golyat23 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 16:30
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

Orjinalini yazan: golyat23 golyat23 Yazdı:

Forum üyeleri öncelikle merhaba. 2 hafta önce 2006 model 206 OV aldım. İlk defa OV araç kullanıyorum. Yardımcı olabilecek üyeler varsa iki sorum olacaktı;

1. Aracımı hergün kullanıyorum fakat hafta 1 defa spor mod ve kar mod ışıkları yanıp sönüyor, üç kere beep sesi geliyor ve manuel şanzımana geçiş iptal oluyor. Yani otomatik olarak kullanımda sıkıntı yok. Yalnızca manuel moda geçemiyorum. Kontağı kapatıp açtığımda ise sorun düzeliyor. Onun dışında vites geçişleri çok güzel ve zor hissediliyor. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

2. 1. vitesten 2. vitese geçiyorum. devir biraz artınca sanki tekrar vites atıyormuş gibi geliyor. Yani sanki 2. vites içerisinde bir vites geçişi daha oluyor. Vites geçişi bariz belli oluyor geçiş sırasında devir düşüyor fakat hız artmaya devam ediyor. Bunu manuel modda da denedim. 2. vitese geçtiğimde devri arttırırken tekrar bir vites atımı oluyor. Sanki bi yarım vites te 2. vites içerisinde var. Diğer 206 kullanıcılarına sorduğumda kendilerinde böyle bir durum olmadığını söylediler. Benim şanzıman 2 yıl önce yetkili serviste değiştirilmiş. Acaba bu yeni şanzımanın bir özelliği mi yoksa benim şanzımanda bir hata mı var?
 
Tecrübeli üyeler cevap verirlerse çok sevinirim. Aracımın şanzıman yağı yeni değiştirilmiş ve geçişleri Allah'a çok şükür sorunsuz.
Şimdiden teşekkür ederim...
 
1- Şanzıman arızaya geçtiğinde 3. viteste kitlenir servise gidebilmek için, ayrıca triptoniğede geçmez. İlk olarak bir yapına baktır sendekide ömürlük saçmalaması adı altında değiştirilmemiş yağdan olabilir, her yağ kullanılmıyor. Değişen yağa bak orjinal şanzıman yağı olcak yarı sentetik. Ozamanad sorun kalmaksa selenoid valf (vites geçişlerini yapan elektro vana) değişecek.
 
2- o dediğin arkadaşlar hissetmemiştir yada dediğin gibi eski şanzıman kullandıkları içindir. Vites geçişlerindeki ara vitesler normaldir, hiç takma boşuna.


Servise gittim. Araca bakmadan sorunumu dinlediklerinde hidrolik ünitesi değişecek ve 1500 liraya mal olacak dediler. Sorun yalnızca yağ değişimi ile giderilecekse 2 lt yağ 40 lira hemen değiştireyim. Cevabınız için ayrıca teşekkür ederim.
SAygılar...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 16:18
Orjinalini yazan: osterreich osterreich Yazdı:

ben 2  gün önce  aracimin otomatik sanzuman yagini degistirmeye  servise  gittigimde  ustaya  peugeotlarda  porsche sanzumani kullaniliyormus  dogrumu dedim??  ustanin cevabi  tabiki  HAYIR  oldu  otomatik peugeotlarin %80  inde GM nin sanzumani kullaniliyormus maalesef  geriye kalan %20   yede  almanyada bir firma ismi söyledi ama  aklimda  kalmadi
 
o usta herhalde opelden gelmiş (: gm falan.
 
kitapçığı aç otomatik şanzıman sayfasının başında kocaman porsche yazısını o ustanın gözüne sok :D
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
dinoco Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
26 - Haziran - 1979

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011
Konum: izmir urla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 829
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı dinoco Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 14:41
lambalar yanıp sönuyorsa ve bip sesi geliyorsa servise gitmen gerek demek oluyor.
şanzuman hata verdiginde sıkıntı oldugunda bu şekilde sürücüyü uyarıyor
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 13:37
Orjinalini yazan: golyat23 golyat23 Yazdı:

Forum üyeleri öncelikle merhaba. 2 hafta önce 2006 model 206 OV aldım. İlk defa OV araç kullanıyorum. Yardımcı olabilecek üyeler varsa iki sorum olacaktı;

1. Aracımı hergün kullanıyorum fakat hafta 1 defa spor mod ve kar mod ışıkları yanıp sönüyor, üç kere beep sesi geliyor ve manuel şanzımana geçiş iptal oluyor. Yani otomatik olarak kullanımda sıkıntı yok. Yalnızca manuel moda geçemiyorum. Kontağı kapatıp açtığımda ise sorun düzeliyor. Onun dışında vites geçişleri çok güzel ve zor hissediliyor. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

2. 1. vitesten 2. vitese geçiyorum. devir biraz artınca sanki tekrar vites atıyormuş gibi geliyor. Yani sanki 2. vites içerisinde bir vites geçişi daha oluyor. Vites geçişi bariz belli oluyor geçiş sırasında devir düşüyor fakat hız artmaya devam ediyor. Bunu manuel modda da denedim. 2. vitese geçtiğimde devri arttırırken tekrar bir vites atımı oluyor. Sanki bi yarım vites te 2. vites içerisinde var. Diğer 206 kullanıcılarına sorduğumda kendilerinde böyle bir durum olmadığını söylediler. Benim şanzıman 2 yıl önce yetkili serviste değiştirilmiş. Acaba bu yeni şanzımanın bir özelliği mi yoksa benim şanzımanda bir hata mı var?
 
Tecrübeli üyeler cevap verirlerse çok sevinirim. Aracımın şanzıman yağı yeni değiştirilmiş ve geçişleri Allah'a çok şükür sorunsuz.
Şimdiden teşekkür ederim...
 
1- Şanzıman arızaya geçtiğinde 3. viteste kitlenir servise gidebilmek için, ayrıca triptoniğede geçmez. İlk olarak bir yapına baktır sendekide ömürlük saçmalaması adı altında değiştirilmemiş yağdan olabilir, her yağ kullanılmıyor. Değişen yağa bak orjinal şanzıman yağı olcak yarı sentetik. Ozamanad sorun kalmaksa selenoid valf (vites geçişlerini yapan elektro vana) değişecek.
 
2- o dediğin arkadaşlar hissetmemiştir yada dediğin gibi eski şanzıman kullandıkları içindir. Vites geçişlerindeki ara vitesler normaldir, hiç takma boşuna.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Haksen016 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
23 - Temmuz - 1973

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2010
Konum: Bursa,Osmangazi
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1952
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Haksen016 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 12:35
aynı benzer sorunları geçen sene yaşadım. ve sadece şanzuman yağını yeniledim çözüm olmasaydı selonoid valfleri değiştirecektim. ama çok şükür 1 senedir tekrarlamadı.
2006 Peugeot 307 XT Triptonik

1973 - Bursa
Yukarı Dön
golyat23 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 18 Nisan 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı golyat23 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2011 Saat 10:34

Forum üyeleri öncelikle merhaba. 2 hafta önce 2006 model 206 OV aldım. İlk defa OV araç kullanıyorum. Yardımcı olabilecek üyeler varsa iki sorum olacaktı;

1. Aracımı hergün kullanıyorum fakat hafta 1 defa spor mod ve kar mod ışıkları yanıp sönüyor, üç kere beep sesi geliyor ve manuel şanzımana geçiş iptal oluyor. Yani otomatik olarak kullanımda sıkıntı yok. Yalnızca manuel moda geçemiyorum. Kontağı kapatıp açtığımda ise sorun düzeliyor. Onun dışında vites geçişleri çok güzel ve zor hissediliyor. Bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

2. 1. vitesten 2. vitese geçiyorum. devir biraz artınca sanki tekrar vites atıyormuş gibi geliyor. Yani sanki 2. vites içerisinde bir vites geçişi daha oluyor. Vites geçişi bariz belli oluyor geçiş sırasında devir düşüyor fakat hız artmaya devam ediyor. Bunu manuel modda da denedim. 2. vitese geçtiğimde devri arttırırken tekrar bir vites atımı oluyor. Sanki bi yarım vites te 2. vites içerisinde var. Diğer 206 kullanıcılarına sorduğumda kendilerinde böyle bir durum olmadığını söylediler. Benim şanzıman 2 yıl önce yetkili serviste değiştirilmiş. Acaba bu yeni şanzımanın bir özelliği mi yoksa benim şanzımanda bir hata mı var?
 
Tecrübeli üyeler cevap verirlerse çok sevinirim. Aracımın şanzıman yağı yeni değiştirilmiş ve geçişleri Allah'a çok şükür sorunsuz.
Şimdiden teşekkür ederim...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <12345 6>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Kaput amortisörü son mesaja git 8 0 Abdullah B.
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 7794 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 1615 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7743 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 214 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2674 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 145 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9590 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 458 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 312 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 217 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 498 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 305 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 185 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 335 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 347 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 891 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 437 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 389 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 1112 0 freestyle53
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
talip206 4
selahattnsahman 3
TİMSAH 71 2
kralex18 2
konfor 2
Mertdr 1
erthe 1
VedatAkçay 1
Arslanalp2000 1
a.selim 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English