|
14-15-16 jant fark nedir ? |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
xdesign
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 08 Mayıs 2011 Saat 03:49 |
|
Kardeş 17 atacaksan 40 yanak olacaksa anya bi tarafta Konya bi tarafta seni bekliyor olacaktır benden söylemesi. Ben kendim kullanıyorum. Eibech yay mı yok özel tasarlanmış z rotu mu yok usta şasecilerin müdahalesi mi yok özel adrenalin ön, kumho arka lastikler mi yok. Ne varsan tüm süspansiyon formülleri var ama gel gör hacı beşik gibi sallanıyoruz :D Boşver tak en fazla 15'ini rahatına bak gir istediğin çukura.
|
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
rıca ederım. esasında utanmazsan 18" 19" bıle takarsın ama ondan sonra suspansıyonu olmayan at arabası gıbı bır araca bınersın. aracın bobrek tası dusurme makınesı halıne gelır
|
||
frenzy
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Nisan 2011 Konum: Adıyaman Durum: Aktif Değil Mesajlar: 30 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Cecoli hocam, verdiğin bilgiler için sağol, merakımı giderdin..
|
||
307 1.6 Envy
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
205 45 17 kucuk kalır.
307 nın kullanabılecegı lastıkler bellıdır.
195 65 15
205 55 16
205 50 17
bu 3 lastıkte cap olarak bırbırıne denktır..
bu lastıkler arasında duruma gore avantaj yada dezavantaj vardır. beklentı ve tercıh meselesıdır.
15" te goruntu kotudur, yol tutus ve anı dıreksıyon hareketlerıne tepkı zayıftır. fakat konfor ve on takımın uzun omru vardır
16"te daha guzel bır gorunum, daha ustun yol tutus ve dıreksıyon tepkılerı vardır. fakat daha az konfor ve on takım omru vardır.
17" ıse mukemmel bır gorunum, super yol tutus ve tepkı vardır. fakat konfor ıyıcene azalır ve on takım cok daha cabuk bozulur. bununla beraber lastık ve jant hasarları gorulebılır Düzenleyen CeCoLi - 08 Mayıs 2011 Saat 00:25 |
||
frenzy
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Nisan 2011 Konum: Adıyaman Durum: Aktif Değil Mesajlar: 30 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Peki, 205/55/16 yerine 205/45/17 takmak ne kadar fark eder? Aynı genişlikte daha ince yanak, daha büyük jant?
|
||
307 1.6 Envy
|
||
toprakk
2. Vites 03 - Mart - 1979 Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 168 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
yani kısaca arkadaşım. jant tamamen görüntüdür. bir ihtiyaç diildir. aracını yorar, yakıtını arttırır hızını azaltır.
|
||
2003 model 206
|
||
Muhammet ÇAKIR
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
jantlar buyudukce lastık buyumez bu 1 15 jant takarsan 185/55/15 takarsın yanak kuculur jant büyür degısen bısey olmaz
performans düşer ama cecolinide dedıg gıbı 1,4 hdilere fazla buyuk jant kullanmayacaksın 15ı gecmeyeceksın yanı:) tak 15ı rahat et benzınlıyse 16da takılabılır pek degısen bısey olmaz bu 2
jant buyudukce yanak kuculdukce kalınlık artar 175/65/14 olan janta 185/55/15 takarsan daha genıs lastık takmıs olursun buda aracın savrulmasını onler daha ıyı yola yapısmasını bunun netıncesınde de zaten performans dusmesı ve yakıt artması olur ıdeal jant lastık kullanıldıgında orjınalınden farkı olmaz aracın motoruna gore jant lastık takmak gerekır buda ... :) |
||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
dogru jantı bulup 205 55 16 lastıkle hıc sorunsuz kullanırsın. fabrıkanın 15 takması malıyet ve versıyon meselesı...
|
||
frenzy
1. Vites Kayıt Tarihi: 28 Nisan 2011 Konum: Adıyaman Durum: Aktif Değil Mesajlar: 30 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bazı 307ler 15 inch bazıları ise 16 inch jant kullanıyo. Mesela bendeki 15likler yerine 16 inch takarsak çok sorun olur mu? Direk olarak uyumlu mu?
|
||
307 1.6 Envy
|
||
leventle1
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2011 Konum: Konya, Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı leventle1
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
175 65 14 var bende , 195 45 16 mı yapmalıyım üstad ? |
||
Peugeot 206 X-Line 1,4 Benzin/LPG
2005 |
||
azdek
2. Vites Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011 Konum: Afyon&Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 223 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
KArdeş orjinalden ayrılmaaaaaaaaaa
|
||
Soner Hoca
2005 307 1.4 Benzin 16V 5K, |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
@ cıhanhancerlı
guzel kardesım bır seyı unutmamalısınkı. o soyledıgın aracların kasalarıda cok buyuk ve guclerıde cok buyuk ve onların aktarma organlarındakı dıslı oranlarıda ona gore. sonucta buyuk jant goruntuyu degıstırdıgı ıcın ona uygun sanzuman dıferansıyel koyuyorlar.
sonuc olarak o araclar ıle kendı araclarımızı kıyaslamamız yanlıs olur...
|
||
CihanHançerli
2. Vites 03 - Mayıs - 1992 Kayıt Tarihi: 19 Ocak 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 139 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı CihanHançerli
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Ah be kardeş be kim size bu yanlış fetvaları verir bilmem ki Ömrümüzü verdik şu aletlere bilelim bu kadar basit şeyleri de. Benim söylediğim şeylerin hepsi aynı model jant aynı model lastik ve aynı oranda artan ağırlık ve yanak paylarına göre söylenmiştir. Cecoli'nin de dediği gibi jant'ın büyümesi lastiğin yanağının da aynı ölçüde küçülmesi ve ağırlıklarının aynı kalması durumunda performanstan bi kayıp olmayacağı ama süspansiyonun zayıflayacağı doğrudur. 1.4 206 var sanırım sende dostum. 15-16'dan yukarı çıkma. Maksimum ölçütün 205 45(Ya da 50) 16 olsun. tmm kardeş de anlamadığım şu '' neden lüks süperspor araçlara 20 22 inç kullanılıyor adamlar 15 takmasını bilmiomu ? '' Hemde bende 16 xs var 17 jant var :)
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
1.4 motor ıcın en ıdeal olcu 195 45 16 dır... orjınal olcude 175 65 14 tur zaten...
|
||
yusuf206
2. Vites Kayıt Tarihi: 22 Şubat 2011 Konum: Tekirdağ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 197 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
205 50 16 takma ama askın demedi deme :):):)
|
||
206 XT 118 HP
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
lastik ve jant gerçekten dikkat edilmesi gereken bir husus!aracınla yol arasındaki en önemli bağlantının çok guvenli olması gerekir! aracının ön kapısını aç kapıda veya kaportada yazı vardır lastik basınç değerleri ve ebat hakkında! 14 jant arabaya 15 ten yukarısı bana göre zarar ki bu benm fikrim. aracın orjinal jantından en fazla 1 ınc yukarı yaparsan daha ii olur. 1,4 dizel bi aractta 15 jant bana göre çok makul fakat 16 yaparsam bana faydadan çok zarar sağlar kanısındayım. süspansiyon, yakıt, ön takım lar,motor v.s. gibi brçok şeyde beni zarara uğratır ki bunuda zamanla anlarsın! aracın 2. amortisoru bence lastiklerdir. ne çok sert nede çok yumuşak! seçim senin ama yan sanayilerede kaçma derim. 1,4 hdi bi araca 16 jant düşüneceksen ki bu jantlar bide replica ise chip tunıng ıstıcek.. biraz arastır zararlarını görüceksin! orjinal jant al 16 inç tamam sorun yok ama replicada zararın çok olur..
|
||
boraa
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Mart 2011 Konum: kdz ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 148 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Şimdi Anladım usta.saolasın..
|
||
Feline 2006
1.4 otomatik orijinal :) |
||
xdesign
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Ah be kardeş be kim size bu yanlış fetvaları verir bilmem ki Ömrümüzü verdik şu aletlere bilelim bu kadar basit şeyleri de. Benim söylediğim şeylerin hepsi aynı model jant aynı model lastik ve aynı oranda artan ağırlık ve yanak paylarına göre söylenmiştir. Cecoli'nin de dediği gibi jant'ın büyümesi lastiğin yanağının da aynı ölçüde küçülmesi ve ağırlıklarının aynı kalması durumunda performanstan bi kayıp olmayacağı ama süspansiyonun zayıflayacağı doğrudur. 1.4 206 var sanırım sende dostum. 15-16'dan yukarı çıkma. Maksimum ölçütün 195 45 16 olsun. Düzenleyen xdesign - 08 Mayıs 2011 Saat 03:46 |
||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
||
boraa
1. Vites Kayıt Tarihi: 10 Mart 2011 Konum: kdz ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 148 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Üstadlar,yani orijinalini hiç değiştirme diyorsunuz.bende hiç değiştirmeyeyim bari.teşekkür ederim...
|
||
Feline 2006
1.4 otomatik orijinal :) |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
jant olcusunu buyuturken lastıgın dıs capını degıstırmeyecek sekılde lastık secımı yapılırsa ve degıstırılen jantında aynı agırlıkta oldugu dusunulurse performansta bırsey degısmez.
bunun yanında bırde lastıgın genıslıgı muhtemelen degısecek. ama bu tarz ufak degısımlerı motor kuvvetlı ıse hıssetmezsınız. ama 1.4 hdı gıbı 70bg makıneye takınca tabıkı motoru bıraz kesıyor...
ama bu baglamda lastık yanagıda alcaldıgından yol tutus verımı artacaktır goruntu cok daha sık olacak fakat beraberınde konfor azalacaktır. ayrıca jant lastık malıyetlerı yukselecektır. bırde on takım cok daha fazla darbe aldıgından dolayı daha erken on takım arızalarına neden olacaktır.
getırısı ıle goturusu bunlardır...
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |