Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

14-15-16 jant fark nedir ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Peugeot Jant Lastik Seçimi
Forum Tanımlaması: modifiyeli peugeotlar icin jant lastik şikayet ve cözümleri
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13475
Tarih: 26 Kasım 2024 Saat 20:03
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 14-15-16 jant fark nedir ?
Mesajı Yazan: boraa
Konu: 14-15-16 jant fark nedir ?
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 17:39
Göz KırpmaÜstadlar aranıza yeni katılan hem yeni bir üye hemde yeni bir peugeot sahibi olarak sizin tecrübenize ihtiyacım var.jant ebatlarındaki değişmeler araca ne yönde fayda sağlıyor.teşekkür ederimGöz Kırpma

-------------
Feline 2006
1.4 otomatik orijinal :)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tigerland
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 17:52
http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap" rel="nofollow - http://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap
BUYUR DEĞİŞMLERİ KENDİN GÖREREK HESAPLA :)


Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 17:55
Jant büyüdükçe lastik te büyüyecektir. Lastik büyüdüğü için fizik kanunlarının arabaya verdiği yetkiye dayanarak impuls (tork ve merkez kaç) katsayısı düşeceği için performans düşecek, süspansiyon güçleşecek, yol tutuşu zayıflayacak(bu madde yanak ebadına bağlı değişir), yakıt tüketimi artacaktır.

Görsel olarak diyecek bişey yok tabi :)


-------------
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!


Mesajı Yazan: CihanHançerli
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 19:04
Orjinalini yazan: xdesign xdesign Yazdı:

Jant büyüdükçe lastik te büyüyecektir. Lastik büyüdüğü için fizik kanunlarının arabaya verdiği yetkiye dayanarak impuls (tork ve merkez kaç) katsayısı düşeceği için performans düşecek, süspansiyon güçleşecek, yol tutuşu zayıflayacak(bu madde yanak ebadına bağlı değişir), yakıt tüketimi artacaktır.

Görsel olarak diyecek bişey yok tabi :)


Jant büyüdükçe performans mı düşer ?  Embarrassed Aksine artar diye biliyorum 


Mesajı Yazan: dukenukem82
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 19:23
yanlış biliyorsun sadece gösteriş olarak güzelleşir performans istiyorsan en hafif ve sağlam jantı seçmelisin . mesela hondalara uygun spoon jant var 4.5 kilo 15 jant ve son derece uygun .


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2011 Saat 22:18
jant olcusunu buyuturken lastıgın dıs capını degıstırmeyecek sekılde lastık secımı yapılırsa ve degıstırılen jantında aynı agırlıkta oldugu dusunulurse performansta bırsey degısmez.
bunun yanında bırde lastıgın genıslıgı muhtemelen degısecek. ama bu tarz ufak degısımlerı motor kuvvetlı ıse hıssetmezsınız. ama 1.4 hdı gıbı 70bg makıneye takınca tabıkı motoru bıraz kesıyor...
 
ama bu baglamda lastık yanagıda alcaldıgından yol tutus verımı artacaktır goruntu cok daha sık olacak fakat beraberınde konfor azalacaktır. ayrıca jant lastık malıyetlerı yukselecektır. bırde on takım cok daha fazla darbe aldıgından dolayı daha erken on takım arızalarına neden olacaktır.
 
getırısı ıle goturusu bunlardır...


Mesajı Yazan: boraa
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 12:04
Üstadlar,yani orijinalini hiç değiştirme diyorsunuz.bende hiç değiştirmeyeyim bariThumbs Up.teşekkür ederim...

-------------
Feline 2006
1.4 otomatik orijinal :)


Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 12:17
Orjinalini yazan: CihanHançerli CihanHançerli Yazdı:

Orjinalini yazan: xdesign xdesign Yazdı:

Jant büyüdükçe lastik te büyüyecektir. Lastik büyüdüğü için fizik kanunlarının arabaya verdiği yetkiye dayanarak impuls (tork ve merkez kaç) katsayısı düşeceği için performans düşecek, süspansiyon güçleşecek, yol tutuşu zayıflayacak(bu madde yanak ebadına bağlı değişir), yakıt tüketimi artacaktır.

Görsel olarak diyecek bişey yok tabi :)


Jant büyüdükçe performans mı düşer ?  Embarrassed Aksine artar diye biliyorum 


Ah be kardeş be kim size bu yanlış fetvaları verir bilmem ki Sinirli Ömrümüzü verdik şu aletlere bilelim bu kadar basit şeyleri de.

Benim söylediğim şeylerin hepsi aynı model jant aynı model lastik ve aynı oranda artan ağırlık ve yanak paylarına göre söylenmiştir. Cecoli'nin de dediği gibi jant'ın büyümesi lastiğin yanağının da aynı ölçüde küçülmesi ve ağırlıklarının aynı kalması durumunda performanstan bi kayıp olmayacağı ama süspansiyonun zayıflayacağı doğrudur.

1.4 206 var sanırım sende dostum. 15-16'dan yukarı çıkma. Maksimum ölçütün 195 45 16 olsun.


-------------
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!


Mesajı Yazan: boraa
Mesaj Tarihi: 16 Mart 2011 Saat 12:21
Şimdi Anladım usta.saolasın..

-------------
Feline 2006
1.4 otomatik orijinal :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 18:38
lastik ve jant gerçekten dikkat edilmesi gereken bir husus!aracınla yol arasındaki en önemli bağlantının çok guvenli olması gerekir! aracının ön kapısını aç kapıda veya kaportada yazı vardır lastik basınç değerleri ve ebat hakkında! 14 jant arabaya 15 ten yukarısı bana göre zarar ki bu benm fikrim. aracın orjinal jantından en fazla 1 ınc yukarı yaparsan daha ii olur. 1,4 dizel bi aractta 15 jant bana göre çok makul fakat 16 yaparsam bana faydadan çok zarar sağlar kanısındayım. süspansiyon, yakıt, ön takım lar,motor v.s. gibi brçok şeyde beni zarara uğratır ki bunuda zamanla anlarsın! aracın 2. amortisoru bence lastiklerdir. ne çok sert nede çok yumuşak! seçim senin ama yan sanayilerede kaçma derim. 1,4 hdi bi araca 16 jant düşüneceksen ki bu jantlar bide replica ise chip tunıng ıstıcek.. biraz arastır zararlarını görüceksin! orjinal jant al 16 inç tamam sorun yok ama replicada zararın çok olur..


Mesajı Yazan: yusuf206
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 20:09
205 50 16 takma ama askın demedi deme :):):)

-------------
206 XT 118 HP


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 21:07
1.4 motor ıcın en ıdeal olcu 195 45 16 dır... orjınal olcude 175 65 14 tur zaten...


Mesajı Yazan: CihanHançerli
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 21:16
Orjinalini yazan: xdesign xdesign Yazdı:

Orjinalini yazan: CihanHançerli CihanHançerli Yazdı:

[QUOTE=xdesign]Jant büyüdükçe lastik te büyüyecektir. Lastik büyüdüğü için fizik kanunlarının arabaya verdiği yetkiye dayanarak impuls (tork ve merkez kaç) katsayısı düşeceği için performans düşecek, süspansiyon güçleşecek, yol tutuşu zayıflayacak(bu madde yanak ebadına bağlı değişir), yakıt tüketimi artacaktır.

Görsel olarak diyecek bişey yok tabi :)


Jant büyüdükçe performans mı düşer ?  Embarrassed Aksine artar diye biliyorum 


Ah be kardeş be kim size bu yanlış fetvaları verir bilmem ki Sinirli Ömrümüzü verdik şu aletlere bilelim bu kadar basit şeyleri de.

Benim söylediğim şeylerin hepsi aynı model jant aynı model lastik ve aynı oranda artan ağırlık ve yanak paylarına göre söylenmiştir. Cecoli'nin de dediği gibi jant'ın büyümesi lastiğin yanağının da aynı ölçüde küçülmesi ve ağırlıklarının aynı kalması durumunda performanstan bi kayıp olmayacağı ama süspansiyonun zayıflayacağı doğrudur.

1.4 206 var sanırım sende dostum. 15-16'dan yukarı çıkma. Maksimum ölçütün 205 45(Ya da 50) 16 olsun.


tmm kardeş de anlamadığım şu '' neden lüks süperspor araçlara 20 22 inç kullanılıyor adamlar 15 takmasını bilmiomu ? Sırıtma '' Hemde bende 16 xs var 17 jant var :)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2011 Saat 21:25
@ cıhanhancerlı
 
guzel kardesım bır seyı unutmamalısınkı. o soyledıgın aracların kasalarıda cok buyuk ve guclerıde cok buyuk ve onların aktarma organlarındakı dıslı oranlarıda ona gore. sonucta buyuk jant goruntuyu degıstırdıgı ıcın ona uygun sanzuman dıferansıyel koyuyorlar.
 
sonuc olarak o araclar ıle kendı araclarımızı kıyaslamamız yanlıs olur...


Mesajı Yazan: azdek
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2011 Saat 17:12
KArdeş orjinalden ayrılmaaaaaaaaaa

-------------
Soner Hoca

2005 307 1.4 Benzin 16V 5K,


Mesajı Yazan: leventle1
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2011 Saat 17:19
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

1.4 motor ıcın en ıdeal olcu 195 45 16 dır... orjınal olcude 175 65 14 tur zaten...



175 65 14 var bende , 195 45 16 mı yapmalıyım üstad ?


-------------
Peugeot 206 X-Line 1,4 Benzin/LPG
2005


Mesajı Yazan: frenzy
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2011 Saat 19:01
Bazı 307ler 15 inch bazıları ise 16 inch jant kullanıyo. Mesela bendeki 15likler yerine 16 inch takarsak çok sorun olur mu? Direk olarak uyumlu mu?


-------------
307 1.6 Envy


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2011 Saat 19:24
Orjinalini yazan: frenzy frenzy Yazdı:

Bazı 307ler 15 inch bazıları ise 16 inch jant kullanıyo. Mesela bendeki 15likler yerine 16 inch takarsak çok sorun olur mu? Direk olarak uyumlu mu?
 
dogru jantı bulup 205 55 16 lastıkle hıc sorunsuz kullanırsın. fabrıkanın 15 takması malıyet ve versıyon meselesı...


Mesajı Yazan: Muhammet ÇAKIR
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2011 Saat 19:34
jantlar buyudukce lastık buyumez bu 1 15 jant takarsan 185/55/15 takarsın yanak kuculur jant büyür degısen bısey olmaz
performans düşer ama cecolinide dedıg gıbı 1,4 hdilere fazla buyuk jant kullanmayacaksın 15ı gecmeyeceksın yanı:) tak 15ı rahat et benzınlıyse 16da takılabılır pek degısen bısey olmaz bu 2
jant buyudukce yanak kuculdukce kalınlık artar 175/65/14 olan janta 185/55/15 takarsan daha genıs lastık takmıs olursun buda aracın savrulmasını onler daha ıyı yola yapısmasını bunun netıncesınde de zaten performans dusmesı ve yakıt artması olur ıdeal jant lastık kullanıldıgında orjınalınden farkı olmaz aracın motoruna gore jant lastık takmak gerekır buda ... :)


-------------
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!


Mesajı Yazan: toprakk
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2011 Saat 22:41
yani kısaca arkadaşım. jant tamamen görüntüdür. bir ihtiyaç diildir. aracını yorar, yakıtını arttırır hızını azaltır.

-------------
2003 model 206


Mesajı Yazan: frenzy
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2011 Saat 23:58
Peki, 205/55/16 yerine 205/45/17 takmak ne kadar fark eder? Aynı genişlikte daha ince yanak, daha büyük jant?

-------------
307 1.6 Envy


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 00:19
Orjinalini yazan: frenzy frenzy Yazdı:

Peki, 205/55/16 yerine 205/45/17 takmak ne kadar fark eder? Aynı genişlikte daha ince yanak, daha büyük jant?
 
205 45 17 kucuk kalır.
 
307 nın kullanabılecegı lastıkler bellıdır.
 
195 65 15
205 55 16
205 50 17
 
bu 3 lastıkte cap olarak bırbırıne denktır..
 
bu lastıkler arasında duruma gore avantaj yada dezavantaj vardır. beklentı ve tercıh meselesıdır.
 
15" te goruntu kotudur, yol tutus ve anı dıreksıyon hareketlerıne tepkı zayıftır. fakat konfor ve on takımın uzun omru vardır
 
16"te daha guzel bır gorunum, daha ustun yol tutus ve dıreksıyon tepkılerı vardır. fakat daha az konfor ve on takım omru vardır.
 
17" ıse mukemmel bır gorunum, super yol tutus ve tepkı vardır. fakat konfor ıyıcene azalır ve on takım cok daha cabuk bozulur. bununla beraber lastık ve jant hasarları gorulebılır


Mesajı Yazan: frenzy
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 00:32
Cecoli hocam, verdiğin bilgiler için sağol, merakımı giderdin..

-------------
307 1.6 Envy


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 00:39
Orjinalini yazan: frenzy frenzy Yazdı:

Cecoli hocam, verdiğin bilgiler için sağol, merakımı giderdin..
 
rıca ederım. esasında utanmazsan 18" 19" bıle takarsın ama ondan sonra suspansıyonu olmayan at arabası gıbı bır araca bınersın. aracın bobrek tası dusurme makınesı halıne gelır Dil Çıkarma


Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2011 Saat 03:49
Kardeş 17 atacaksan 40 yanak olacaksa anya bi tarafta Konya bi tarafta seni bekliyor olacaktır benden söylemesi. Ben kendim kullanıyorum. Eibech yay mı yok özel tasarlanmış z rotu mu yok usta şasecilerin müdahalesi mi yok özel adrenalin ön, kumho arka lastikler mi yok. Ne varsan tüm süspansiyon formülleri var ama gel gör hacı beşik gibi sallanıyoruz :D Boşver tak en fazla 15'ini rahatına bak gir istediğin çukura. 

-------------
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net