Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - formula 1 araclarının teknik özellikleri
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

formula 1 araclarının teknik özellikleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: formula 1 araclarının teknik özellikleri
    Gönderim Zamanı: 28 Mart 2008 Saat 11:34
MOTOR
Formula 1 otomobillerinde 8,10 silindirli 3 litre (3000cc) hacimli motor vardır. Silindir sayısının çok yakın bir gelecekte 12'ye çıkması bekleniyor. Bu motorların beygir gücü ise 750-850 arasındadır. Bu motorlar maksimum beygir gücünü 14 bin ile 17,500 devir/dakika arasında verir. Formula 1 otomobillerinin
0-100 km hızlanması yaklaşık 3 saniyedir. Ancak "Çekiş kontrolü" sistemi olmadığı için patinaj yapan araçlar çok vakit kaybeder.
Şöyle bir kıyaslama yaparsak 1993 yılındaki yarışlarda "Çekiş kontrolü" sistemiyle donatılmış Williams otomobilinin 0-100 değeri 1.6 saniye idi. Otomobillerin viraj içlerindeki süratleri de son derece yüksek. Burada da 2 G - 3 G kuvvetlerine çıkabiliyorlar. Bu konuda değiskenlik, pistin durumuna göre seçilen değişik kanat grupları ve ayarlara bağlı.

LASTİKLER
Her pilotun, her yarış için (3 gün) toplam 36 normal (kuru zemin) ve 28 yağmur lastiği kullanma hakkı vardır. Sıralama Turları öncesinde her pilot Grand Prix boyunca kullanacağı iki ayrı özellikteki normal lastiği, yarış direktörlüğüne bildirmek zorundadır. Pilotlar, sıralama ve ısınma turları ile yarış sırasında toplam 28 lastik (14 ön aks ve 14 arka aks) kullanabilirler.

FREN SİSTEMİ
Formula 1 araçları karbon balata ve karbon disk kullanımı sayesinde inanılmaz derecede kuvvetli frenlere sahipler. Bu frenler yaklaşık 700 derece sıcaklığa eriştikleri zaman en yüksek performanslarını veriyorlar.Otomobilin fren sistemine yardımcı olan bir diğer etken de aerodinamik aksesuarlar. Kanat gruplarının yarattığı yere basma etkisinin yanı sıra bir de otomobili frenleme etkisi var.
Bu sayede pilot ayağını gazdan çektiği anda -hiç frene basmasa bile- standart bir otomobilin frenine sonuna kadar basılmasına eşit bir frenlemeye uğruyor Formula 1 otomobili. Söz konusu otomobilin toplam fren kabiliyeti ise 4G civarında. Yani yerçekimi ivmesinin 4 katı.


AĞIRLIK
Formula 1 yarışlarında kullanılan otomobiller yaklaşık 550 kg civarinda bir ağırlığa sahiptir. Bu otomobilin toplam ağırlığı, tam teçhizatlı pilot ile birlikte 600 kg'dan fazla olmak zorundadır.Araç eğer bu ağırlıktan daha hafifse yetkililer tarafından o pilot diskalifiye edilir. Bu yüzden araç içinde yapılan değişiklikler yetkililere haber verilmek zorundadır.

YAKIT
Formula 1 yarışlarında kullanılan yakıt miktarında herhangi bir sınırlama yoktur. Ancak kullanılacak yakıtın nitelikleri yarış direktörlüğüne önceden belirtilmek zorundadır. F1 araçlarına doldurulan yakıt özel bir pompa sistemi ve çok yüksek bir basınç sayesinde gerçekleşir. Bu pompa 1 saniyede 10-12 litre yakıt doldurur.


YARDIMCI AYGITLAR
Pilot ile takım yetkilileri, iki yönlü telsiz aracılığıyla haberleşebilirler. Ayrıca pilotlar, elektronik bilgileri otomobillerinin içindeki bilgisayara yükleyebilirler. Pit alanından, otomobil üzerindeki bilgisayara uzaktan kumanda yoluyla değişiklik yapılamaz.
Aktif süspansiyon ve çekiş kontrolü gibi elektronik aygıtların pilotlar ya da takımlar tarafından kullanılması kesinlikle yasaktır.

PİLOTLARIN GÜVENLİKLERİNİN SAĞLANMASI
Darbeleri emici arka çarpma modülleri 1997 sezonu başında her Formula 1 otomobili için zorunlu kılındı. Ayrıca her otomobilde, bir kaza anında ve hemen öncesinde meydana
gelen gelişmeleri, olayları, bilgileri kaydetmek üzere, bir kaza bilgi kayıt cıhazı
(ADR - Accident Data Recorder) bulundurulmak zorunluluğu vardır. Bu cıhazın kullanımı, FIA'nın, pilotların güvenliklerinin arttırılması amacıyla daha fazla ve ayrıntılı veri elde edilebilmesi için zorunludur.

Safety Car
Yarışın güvenlik bakımından sakıncalı görülen kısımlarında
piste çıkan görevli aracıdır. Yarış otomobillerinin önünde giderek yarışı bir anlamda dondurur. Bu esnada otomobillerin birbirini geçmesi yasaktır.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2008 Saat 01:48
0-100 1,6 saniye...
 
vay be
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Nisan 2008 Saat 09:11
harika araçlar yakından serir imkanım oldu mütiş birses..
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 374 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 722 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 228 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 1466 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 1078 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13519 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3467 2 Oğuzhan207
konu icon ENG man system faulty - Hatası (Resimli) son mesaja git 22076 17 Oğuzhan207
konu icon 206 GTI ATEŞLEME PROBLEMİ son mesaja git 1972 0 Emirhno6
konu icon Marş bastığım anda fan açıyor son mesaja git 5465 3 Yunus58
konu icon Pegouet 306 1.8 XR 16 v 1998 son mesaja git 1819 0 Yunus58
konu icon 1.8 XR Usta son mesaja git 8513 1 Yunus58
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 17351 2 SerkanPinar
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 12540 5 407aziz
konu icon Klima yönlendirme son mesaja git 3704 2 Ayhan1126
konu icon 306 rolanti problemi son mesaja git 2951 10 yasarseri
konu icon 206 ya kaput amortisörü nasıl yapılır son mesaja git 25199 6 anaykh
konu icon 301 ekranını 2008e takmak son mesaja git 1993 0 tarhansmt
konu icon 2008 motor arıza ışığı uyarısı son mesaja git 2589 1 GökhaN
konu icon peugeot 308 t9 hayalet ekran son mesaja git 3068 1 GökhaN
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
heavyburak26 1
Sarı37 1
Emirhno6 1
Muhammet Safa07 1
Fero13 1
206cc57 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English