![]() |
|
Katalizör probemi... |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |||
vatansever1071 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2010 Konum: Şırnak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vatansever1071
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 24 Eylül 2010 Saat 14:31 |
||
Arkadaşlar konu daha önce açılmış veya soru daha önce sorulmuşsa beni bağışlayın... bir göz attım göremeyincede sorayım dedim... Benim arabanın katalizörünü benden önce sökmüşler, aldığımda motor arıza lambası yanıyordu bana abart eksozdan dolayı yandıgı söylenmişti fakat daha sonra servise soktuğumda katalizörün sökülmüş olduğu söylendi... bu alet serviste 1600 lira civarı, dışarıdan araştırdım doğru düzgün bişey bulamadım malesef, bi üniversal katalizör diye bişey satıyolar sanırım her türlü oluyormuş ama tereddütteyim ne yapma m lazım diye... sorularım su ;
1. katalizörü taktırmasam ne tarz sorunlar yaşarım yada yaşamaz mıyım?
2. takılması gerekiyorsa ( ki ben böyle düşünüyorum gereksiz olsa onca mühendis bunu arabaya koymazdı) illa orijinal mi almalıyım yoksa bu üniversal denen şeyi alsam yetermi? arada ciddi fiyat farkı var...
3. Eger orijinal değilde cakmasını taktırırsam benzinde sorun olmayacagını ancak LPG de kısa süre sonra yanacagını söylüyorlar bu doğrumu? ( su an LPG yok ama taktırmayı düşünüyorum)
4. eger taktırmama gerek yoksa bu sekilde motor arıza lambasını nasıl söndürebilirim.
Bilgisi olan arkadaşlarım ve ustalarımın acıklayıcı yardımlarnı bekliyorum saygılar...
|
|||
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aracın neydı senın? aracında oksıjen musuru tekse katalızorun olup olmamasının lpg veya benzınde bır sıkıntı cıkaracagını sanmıyorum. azda olsa cekıs, tork uretımı ve yakıt ıle alakalı farklılıklar olur. acıklamak gerekırse katalızoru sokunce egzoz gerı basıncı dustugunden dusuk devırdekı torkun bıraz duser fakat bunun karsılıgında yuksek devırdekı cekısın artar. ust devırlerı daha rahat cevırırsın. alt devırlerın zayıflaması ıle arac gıtsın dıye bıraz daha yakıt kullanılacagından bır mıktar yakıt artısı gorulebılır.oksıjen musuru cıftse o zaman sıkıntı cıkabılır. cunku bu musurlerın bırı katalızorun gırısındedır dıgerıda cıkısındadır. arada katalızor olmayınca ecu ya hata sınyalı gıdecektır dıye tahmın edıyorum. bundan emın degılım arastırmak lazım.
esasında ekonomıyı hesap edenlerın aracında katalızorun bulunması gerekır bence. ayrıca uzun zaman sonra katalızor tıkanmaya basladıgında da tersıne hareket ederek motoru sıkıyor, cekısı zayıflatıyor ve dolayısıyla yakıtı artırıyor.
hersey bır yana katalızorun gorevı egzoz emısyonlarını azaltmak. yanı amac dogayı az kırletmek... Düzenleyen cecoli - 24 Eylül 2010 Saat 15:03 |
|||
![]() |
|||
vatansever1071 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2010 Konum: Şırnak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vatansever1071
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aracım 2001 model 206 GTI ...
|
|||
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sanıyorumkı aracında d9 motor var. tahmınımce cıft musur olsa gerek dıye dusunuyorum. manıfold sonrasına bır bak bakalım musurler tek mı cıft mı? ayrıca cıft olupta 2.sı sokulmuste olabılır belkı... gtı sahıbı arkadaslar daha ıyı yardımcı olacaklardır... |
|||
![]() |
|||
vatansever1071 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2010 Konum: Şırnak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vatansever1071
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
|||
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....
|
|||
![]() |
|||
vatansever1071 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2010 Konum: Şırnak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vatansever1071
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
soru günceldir ilgisi, bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum, saygılar... |
|||
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
KATALIZOR IPTALI
Katalizörler araçlara emisyon ölçümlerini düsürmesi egzoz gazlarinin dogaya daha az zarar vermesi amaciyla takiliyor fakat ülkemizde satilan kalitesiz benzinlerden ötürü zaten zamanla tikanan bir parça olan katalizör daha kisa bir zamanda tikanip is görmez hale geliyor ve aracin performansini düsürüyor. Bu yüzden egzoz çikisini rahatllatip performansi arttirmak için 106GTI da katalizör iptali yapmak 106GTI da takribi olarak 5-7 bg civari bir güç artisi sagliyor fakat bu artiþ açýk hava filtresiyle birlikte uygulandiginda düsük devirlerde isteksizlik yüksek devirlerde rahat ve daha iyi bir hizlanma olarak hissediliyor düsük devirlerdeki isteksizligi gidermenin yol ise bu uygulamalardan sonra chip tuning yaptirmak. Katalizörü iptal ettirp yerine direkt akisli susturucu taktirmanin maliyeti 100 euro civarlarinda bir maliyeti oluyor düz boruda çektirilebiliyor fakat gürültü serviyesi oldukça artýyor.Ayrica düz boru ve susturucu takmanin performans açisindan pek bir farkida olmuyor. Yukarıdaki bilgi alıntıdır.
Bende lpg taktırıcam ve bendede katalizör yok sorun olacağı hakkında bilgi vereceğim en kısa zamanda |
|||
![]() |
|||
vatansever1071 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2010 Konum: Şırnak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vatansever1071
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
demekki konu hakkın da yardımcı olabilecek kimse yok, yinede sağolun saygılar....
|
|||
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....
|
|||
![]() |
|||
vatansever1071 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2010 Konum: Şırnak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vatansever1071
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ınan daha fazla soylenebılecek bırsey kalmadı yanı. tek yada cıft musurun olup olmadıgından baska...
sen motorunun resmını cekıp bır koyda bakalım...
d9 olsa gerek dıye tahmın edıyorum ve cıft musur olma ıhtımalı yuksek...
|
|||
![]() |
|||
TA3537 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Arkadaşım söktür 51 mm lik komple boru yaptır . Ben aracımda 2 sene kullandım ne susturucu ne kat . 2000 model 206 GTI Atiker Sıralısistem takılı ide hiçbir sıkıntı yaşamadım yaşanmaz .
|
|||
![]() |
|||
TA3537 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ayrıca motor arıza lambasını peugeot makinası ila okunarak rahatlıkla söndürülebilir parça değişmeden çok sabit bir 3 5 tuşa basılıcak kadar ufak bi işlem herhangi bişey olsa bile o ışık yanar yani o ışığın yanma sebebi katelizör değil . GTI ların % 90 ında kat yoktur zaten herkez komple boru yada ortaya bi susturucu atar araç rahatlasın patırdasın egzos diye . Kafanı kim bulandırıyosa sakın onlara kanma . benim arac lpg liydi arıza ışığı yanardı sönerdi bi sıkıntı olmuyordu merak etme
|
|||
![]() |
|||
TA3537 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Eylül 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
vatansever1071 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2010 Konum: Şırnak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vatansever1071
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arkadaşlar veridiğiniz bilgiler için cok teşekkürler, konnu hakkında bilgi sahibi oldum bir şek,lde yapacagız artık, ben biraz aracların orijinallerinin bozulmasına karsı oldugum için kafama taktım bu konuyu anladığı m kadarıyla cokta problem bir mesele değil.. tekrar teşekkürler saygılar...
|
|||
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bence yanlısın var. tek musurlu olan araclarda musur katalızorden oncedır. cıft olanlarda katalızorden sonra bır musur daha bulunur.
cunku ılk musur her zaman egzoz manıfoldunun cıkısında bulunur. yanı katalızorden oncedır...
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
lpg uzerıne sunuda soylemek ıstıyorum. arıza ısıgının en cok yanma sebebı karısım hatası oluyor genelde. tabıkı bunun harıcınde de yanabılır. lpg ayarları duzgun yapılırsa asla karısımdan dolayı arıza ısıgı yanmaz... karısım hıcbır devırde zengıne yada fakıre gecmemelı. bu cok onemlı...
|
|||
![]() |
|||
vatansever1071 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2010 Konum: Şırnak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 53 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vatansever1071
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
gercekten her yazılandan bilgileniyorum teşekkürler... |
|||
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....
|
|||
![]() |
|||
ulasbey ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
benimde bir önceki aracım 2001 gt iydi ve kat yoktu.
katalizör yaşlanması diye hata verir ve bilgisayar bu hatayı siler, 1 ay içinde tekrar verir.
d9 motorlarda, 2 sonda(lambda sensörü) vardır. 1 ncisi kat öncesi, 2 ncisi kat sonrası.
aradaki kat çıkarılıp atıldıysa ( 90 bin km civarında katalizörler özelliklerini yitirip değiştirilmesi gerekiyor ama fiyatları malum olduğu için genelde söküp atılıyor ve buna katalizör iptali diyor arkdaslar :) senin egzoz borunda 2 nci sonda tek basına kalmıştır ve gelen değerleri doğru okuyamayıp, beyine yanlış veriler göndererek yakıt hava karışımına negatif etki yaratmaktadır.
aracın fazla yakar, rölanti saçmalar, ama üst devirlerde gazın dışarı rahat çıkması sebebiyle biraz performansa artışı olabilir ( %1-2 belki )
en ekonomik çözümün şu olabilir;
aracın beyinini kandıracaksın. nasıl mı ?
su borusu kalınlığında demir bir boruya, lambda sensörünün dişi çapında diş açtıracaksın, boru dişi olacak. uzunluğu yaklaşık 5-6 cm olsa yeterli. diş açılan ucun karşısındaki uç kapatılmalı. oraya bir parça kaynaklayabilirler, ve bu borunun yan tarafından bir yerine, karşılıklı olarak ince uçlu matkapla iki delik aç. borunun içine az miktarda egzoz gazı girip çıkabilsin diye.
sonrasında bu parçayı egzozcuda gidip, sensörün girdiği yerden egzoz borusunun içine kaynattır. sensörü bu borunun içine tak.
bu şekilde olduğunda arıza lambasını 4 ayda bir yakar :) belkide yakmaz.
kolay gelsin...
|
|||
![]() |
|||
selfat8 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
benim arkadaş yan sanayi katalizör taktırdı tık yok sanayide dolu marka var bence al takdır
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arkadasın yorumuna bende katılıyorum... ayrıca ısın ıcınde cok kısının dusunmedıgı dogayı kırletmekte var...
|
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |