Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Katalizör probemi...

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=10798
Tarih: 17 Ağustos 2025 Saat 13:48
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Katalizör probemi...
Mesajı Yazan: vatansever1071
Konu: Katalizör probemi...
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2010 Saat 14:31
Arkadaşlar konu daha önce açılmış veya soru daha önce sorulmuşsa beni bağışlayın... bir göz attım göremeyincede sorayım dedim... Benim arabanın katalizörünü benden önce sökmüşler, aldığımda motor arıza lambası yanıyordu bana abart eksozdan dolayı yandıgı söylenmişti fakat daha sonra servise soktuğumda katalizörün sökülmüş olduğu söylendi... bu alet serviste 1600 lira civarı, dışarıdan araştırdım  doğru düzgün bişey bulamadım malesef, bi üniversal katalizör diye bişey satıyolar sanırım her türlü oluyormuş ama tereddütteyim ne yapma m lazım diye... sorularım su ;
1. katalizörü taktırmasam ne tarz sorunlar yaşarım yada yaşamaz mıyım?
2. takılması gerekiyorsa ( ki ben böyle düşünüyorum gereksiz olsa onca mühendis bunu arabaya koymazdı) illa orijinal mi almalıyım yoksa bu üniversal denen şeyi alsam yetermi? arada ciddi fiyat farkı var...
3. Eger orijinal değilde cakmasını taktırırsam benzinde sorun olmayacagını ancak LPG de kısa süre sonra yanacagını söylüyorlar bu doğrumu? ( su an LPG yok ama taktırmayı düşünüyorum)
4. eger taktırmama gerek yoksa bu sekilde motor arıza lambasını nasıl söndürebilirim.
 
Bilgisi olan arkadaşlarım ve ustalarımın acıklayıcı yardımlarnı bekliyorum saygılar...


-------------
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2010 Saat 14:42

aracın neydı senın?

aracında oksıjen musuru tekse katalızorun olup olmamasının lpg veya benzınde bır sıkıntı cıkaracagını sanmıyorum. azda olsa cekıs, tork uretımı ve yakıt ıle alakalı farklılıklar olur. acıklamak gerekırse katalızoru sokunce egzoz gerı basıncı dustugunden dusuk devırdekı torkun bıraz duser fakat bunun karsılıgında yuksek devırdekı cekısın artar. ust devırlerı daha rahat cevırırsın. alt devırlerın zayıflaması ıle arac gıtsın dıye bıraz daha yakıt kullanılacagından bır mıktar yakıt artısı gorulebılır.
 
oksıjen musuru cıftse o zaman sıkıntı cıkabılır. cunku bu musurlerın bırı katalızorun gırısındedır dıgerıda cıkısındadır. arada katalızor olmayınca ecu ya hata sınyalı gıdecektır dıye tahmın edıyorum. bundan emın degılım arastırmak lazım.
 
esasında ekonomıyı hesap edenlerın aracında katalızorun bulunması gerekır bence. ayrıca uzun zaman sonra katalızor tıkanmaya basladıgında da tersıne hareket ederek motoru sıkıyor, cekısı zayıflatıyor ve dolayısıyla yakıtı artırıyor.
 
hersey bır yana katalızorun gorevı egzoz emısyonlarını azaltmak. yanı amac dogayı az kırletmek...


Mesajı Yazan: vatansever1071
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2010 Saat 14:53
aracım 2001 model 206 GTI ...

-------------
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2010 Saat 15:09

sanıyorumkı aracında d9 motor var. tahmınımce cıft musur olsa gerek dıye dusunuyorum. manıfold sonrasına bır bak bakalım musurler tek mı cıft mı? ayrıca cıft olupta 2.sı sokulmuste olabılır belkı...

gtı sahıbı arkadaslar daha ıyı yardımcı olacaklardır...


Mesajı Yazan: vatansever1071
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2010 Saat 18:35
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

sanıyorumkı aracında d9 motor var. tahmınımce cıft musur olsa gerek dıye dusunuyorum. manıfold sonrasına bır bak bakalım musurler tek mı cıft mı? ayrıca cıft olupta 2.sı sokulmuste olabılır belkı...

gtı sahıbı arkadaslar daha ıyı yardımcı olacaklardır...
cok teknik ayrıntılardan işin aslı anlamıyorum hocam, yinede yardımınız için teşekkürler, umarım yardımcı olup bana tam anlamı ile bilgi verecek birisi cıkar forumda Ouch

-------------
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....


Mesajı Yazan: vatansever1071
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 05:23

soru günceldir ilgisi, bilgisi ve tecrübesi  olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum, saygılar... 



-------------
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 11:55
KATALIZOR IPTALI


Katalizörler araçlara emisyon ölçümlerini düsürmesi egzoz gazlarinin dogaya daha az zarar vermesi amaciyla takiliyor fakat ülkemizde satilan kalitesiz benzinlerden ötürü zaten zamanla tikanan bir parça olan katalizör daha kisa bir zamanda tikanip is görmez hale geliyor ve aracin performansini düsürüyor. Bu yüzden egzoz çikisini rahatllatip performansi arttirmak için 106GTI da katalizör iptali yapmak 106GTI da takribi olarak 5-7 bg civari bir güç artisi sagliyor fakat bu artiþ açýk hava filtresiyle birlikte uygulandiginda düsük devirlerde isteksizlik yüksek devirlerde rahat ve daha iyi bir hizlanma olarak hissediliyor düsük devirlerdeki isteksizligi gidermenin yol ise bu uygulamalardan sonra chip tuning yaptirmak. Katalizörü iptal ettirp yerine direkt akisli susturucu taktirmanin maliyeti 100 euro civarlarinda bir maliyeti oluyor düz boruda çektirilebiliyor fakat gürültü serviyesi oldukça artýyor.Ayrica düz boru ve susturucu takmanin performans açisindan pek bir farkida olmuyor.
Yukarıdaki bilgi alıntıdır.
Bende lpg taktırıcam ve bendede katalizör yok sorun olacağı hakkında bilgi vereceğim en kısa zamanda


Mesajı Yazan: vatansever1071
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 11:55
demekki konu hakkın da yardımcı olabilecek kimse yok, yinede sağolun saygılar....

-------------
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....


Mesajı Yazan: vatansever1071
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 11:57
Orjinalini yazan: Kozolaq Kozolaq Yazdı:

KATALIZOR IPTALI


Katalizörler araçlara emisyon ölçümlerini düsürmesi egzoz gazlarinin dogaya daha az zarar vermesi amaciyla takiliyor fakat ülkemizde satilan kalitesiz benzinlerden ötürü zaten zamanla tikanan bir parça olan katalizör daha kisa bir zamanda tikanip is görmez hale geliyor ve aracin performansini düsürüyor. Bu yüzden egzoz çikisini rahatllatip performansi arttirmak için 106GTI da katalizör iptali yapmak 106GTI da takribi olarak 5-7 bg civari bir güç artisi sagliyor fakat bu artiþ açýk hava filtresiyle birlikte uygulandiginda düsük devirlerde isteksizlik yüksek devirlerde rahat ve daha iyi bir hizlanma olarak hissediliyor düsük devirlerdeki isteksizligi gidermenin yol ise bu uygulamalardan sonra chip tuning yaptirmak. Katalizörü iptal ettirp yerine direkt akisli susturucu taktirmanin maliyeti 100 euro civarlarinda bir maliyeti oluyor düz boruda çektirilebiliyor fakat gürültü serviyesi oldukça artýyor.Ayrica düz boru ve susturucu takmanin performans açisindan pek bir farkida olmuyor.
Yukarıdaki bilgi alıntıdır.
Bende lpg taktırıcam ve bendede katalizör yok sorun olacağı hakkında bilgi vereceğim en kısa zamanda
eyvallah hocam teşekkür ediyorum vereceğiniz bilgiyi bekliyorum, saygılar...

-------------
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 14:31
Orjinalini yazan: vatansever1071 vatansever1071 Yazdı:

demekki konu hakkın da yardımcı olabilecek kimse yok, yinede sağolun saygılar....
 
ınan daha fazla soylenebılecek bırsey kalmadı yanı. tek yada cıft musurun olup olmadıgından baska...
 
sen motorunun resmını cekıp bır koyda bakalım...
d9 olsa gerek dıye tahmın edıyorum ve cıft musur olma ıhtımalı yuksek...


Mesajı Yazan: TA3537
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 16:53
Arkadaşım söktür 51 mm lik komple boru yaptır . Ben aracımda 2 sene kullandım ne susturucu ne kat . 2000 model 206 GTI Atiker Sıralısistem takılı ide hiçbir sıkıntı yaşamadım yaşanmaz .


Mesajı Yazan: TA3537
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 16:56
Ayrıca motor arıza lambasını peugeot makinası ila okunarak rahatlıkla söndürülebilir parça değişmeden çok sabit bir 3 5 tuşa basılıcak kadar ufak bi işlem herhangi bişey olsa bile o ışık yanar yani o ışığın yanma sebebi katelizör değil . GTI ların % 90 ında kat yoktur zaten herkez komple boru yada ortaya bi susturucu atar araç rahatlasın patırdasın egzos diye . Kafanı kim bulandırıyosa sakın onlara kanma . benim arac lpg liydi arıza ışığı yanardı sönerdi bi sıkıntı olmuyordu merak etme


Mesajı Yazan: TA3537
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 16:56
Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: vatansever1071 vatansever1071 Yazdı:

demekki konu hakkın da yardımcı olabilecek kimse yok, yinede sağolun saygılar....
 
ınan daha fazla soylenebılecek bırsey kalmadı yanı. tek yada cıft musurun olup olmadıgından baska...
 
sen motorunun resmını cekıp bır koyda bakalım...
d9 olsa gerek dıye tahmın edıyorum ve cıft musur olma ıhtımalı yuksek...
müşür katın üstünde değil .


Mesajı Yazan: vatansever1071
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 21:58
arkadaşlar veridiğiniz bilgiler için cok teşekkürler, konnu hakkında bilgi sahibi oldum bir şek,lde yapacagız artık, ben biraz aracların orijinallerinin bozulmasına karsı oldugum için kafama taktım bu konuyu anladığı m kadarıyla cokta problem bir mesele değil.. tekrar teşekkürler saygılar...

-------------
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 22:35
Orjinalini yazan: TA3537 TA3537 Yazdı:

Orjinalini yazan: cecoli cecoli Yazdı:

Orjinalini yazan: vatansever1071 vatansever1071 Yazdı:

demekki konu hakkın da yardımcı olabilecek kimse yok, yinede sağolun saygılar....
 
ınan daha fazla soylenebılecek bırsey kalmadı yanı. tek yada cıft musurun olup olmadıgından baska...
 
sen motorunun resmını cekıp bır koyda bakalım...
d9 olsa gerek dıye tahmın edıyorum ve cıft musur olma ıhtımalı yuksek...
müşür katın üstünde değil .
 
bence yanlısın var. tek musurlu olan araclarda musur katalızorden oncedır. cıft olanlarda katalızorden sonra bır musur daha bulunur.
 
cunku ılk musur her zaman egzoz manıfoldunun cıkısında bulunur. yanı katalızorden oncedır...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2010 Saat 22:38
Orjinalini yazan: TA3537 TA3537 Yazdı:

Ayrıca motor arıza lambasını peugeot makinası ila okunarak rahatlıkla söndürülebilir parça değişmeden çok sabit bir 3 5 tuşa basılıcak kadar ufak bi işlem herhangi bişey olsa bile o ışık yanar yani o ışığın yanma sebebi katelizör değil . GTI ların % 90 ında kat yoktur zaten herkez komple boru yada ortaya bi susturucu atar araç rahatlasın patırdasın egzos diye . Kafanı kim bulandırıyosa sakın onlara kanma . benim arac lpg liydi arıza ışığı yanardı sönerdi bi sıkıntı olmuyordu merak etme
 
lpg uzerıne sunuda soylemek ıstıyorum. arıza ısıgının en cok yanma sebebı karısım hatası oluyor genelde. tabıkı bunun harıcınde de yanabılır. lpg ayarları duzgun yapılırsa asla karısımdan dolayı arıza ısıgı yanmaz... karısım hıcbır devırde zengıne yada fakıre gecmemelı. bu cok onemlı...


Mesajı Yazan: vatansever1071
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2010 Saat 16:12

gercekten her yazılandan bilgileniyorum teşekkürler...



-------------
Oyun bitince şah ile piyon aynı kutuya konulur....


Mesajı Yazan: ulasbey
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2010 Saat 02:00
benimde bir önceki aracım 2001 gt iydi ve kat yoktu.
katalizör yaşlanması diye hata verir ve bilgisayar bu hatayı siler, 1 ay içinde tekrar verir.
d9 motorlarda, 2 sonda(lambda sensörü) vardır. 1 ncisi kat öncesi, 2 ncisi kat sonrası.
aradaki kat çıkarılıp atıldıysa ( 90 bin km civarında katalizörler özelliklerini yitirip değiştirilmesi gerekiyor ama fiyatları malum olduğu için genelde söküp atılıyor ve buna katalizör iptali diyor arkdaslar :) senin egzoz borunda 2 nci sonda tek basına kalmıştır ve gelen değerleri doğru okuyamayıp, beyine yanlış veriler göndererek yakıt hava karışımına negatif etki yaratmaktadır.
aracın fazla yakar, rölanti saçmalar, ama üst devirlerde gazın dışarı rahat çıkması sebebiyle biraz performansa artışı olabilir ( %1-2 belki )
en ekonomik çözümün şu olabilir;
aracın beyinini kandıracaksın. nasıl mı ?
su borusu kalınlığında demir bir boruya, lambda sensörünün dişi çapında diş açtıracaksın, boru dişi olacak. uzunluğu yaklaşık 5-6 cm olsa yeterli. diş açılan ucun karşısındaki uç kapatılmalı. oraya bir parça kaynaklayabilirler, ve bu borunun yan tarafından  bir yerine, karşılıklı olarak ince uçlu matkapla iki delik aç. borunun içine az miktarda egzoz gazı girip çıkabilsin diye.
sonrasında bu parçayı egzozcuda gidip, sensörün girdiği yerden egzoz borusunun içine kaynattır. sensörü bu borunun içine tak.
bu şekilde olduğunda arıza lambasını 4 ayda bir yakar :) belkide yakmaz.
kolay gelsin...


Mesajı Yazan: selfat8
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2010 Saat 09:05
benim arkadaş yan sanayi katalizör taktırdı tık yok sanayide dolu marka var bence al takdır


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2010 Saat 10:34
Orjinalini yazan: selfat8 selfat8 Yazdı:

benim arkadaş yan sanayi katalizör taktırdı tık yok sanayide dolu marka var bence al takdır
 
arkadasın yorumuna bende katılıyorum... ayrıca ısın ıcınde cok kısının dusunmedıgı dogayı kırletmekte var...


Mesajı Yazan: aslanparcası
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 18:30
doğayı kirletme konusunda arkadaşlara katılmamak elde değil bu doğa çocuklardan bize emanet olarak duruyor fakat 10 numara yağ yakan otobüsler kamyonlar, katalizörü olmayan şahin,doğan,broadway,lada samaralar...........bizim araçlar katalizörsüzde bunların yarısı kadar doğaya zarar vermez :) Neyse bence bir çözüm daha var tıkanmış katalizöre katalizörün içini boşaltıp tekarar takmak, böylece hem O2 sensörü iptal olmaz hemde ek susturucu almaya gerek kalmaz.


Mesajı Yazan: kitay
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2010 Saat 20:09
arkadaslar bildigim kadarıyla katalizator çok pahalı bu linkte bayagı uygun satıyorlar
http://hepsipejo.com/ - http://hepsipejo.com/


-------------
34 KİTAY 18
2004 206 HDI
     XT


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2010 Saat 18:05
Dostum selam, peugeot 206 larda 90bin km aşılınca katalizör kirlenmiş oluyor ve sensözler motor ağrıza lambasını yakıyor, zaten serviste arabanı bilgisayara bağladıklarında sorunun katalizör olduğu ortaya çıkıyor. Orjinali ellerinde bulunmuyor, yurtdısından geliyor ve fiyatıda 1500 tl civarında oluyor. Fakat sanayide kirlenmis katalizörleri yeniden taşlıyorlar biraz temizlenme olabiliyor tahmini 250-300 fiyat olur heralde ya da ispanya malları oluyor 0 orjinalle birebir iş gören bunlarda 500 tl civarı, biraz araştırman lazım. degisim yapılmadan serviste arızayı bilgisayar üzerinden sildirebilirsin ama katalizör kirli oldugu icin ya da katalizörün hiç olmadığı için bikac gune arıza ısıgın tekrar yanıyor. eger sen de katalizör yoksa sanayiden cıkma bulabilirsin 300 tl civarı tahminen ya da işini bilen bi egsozcu ile konus sana yol gösterir mutlaka. umarım yardımcı olmusumdur.


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2010 Saat 18:54
Orjinalini yazan: vatansever1071 vatansever1071 Yazdı:

Arkadaşlar konu daha önce açılmış veya soru daha önce sorulmuşsa beni bağışlayın... bir göz attım göremeyincede sorayım dedim... Benim arabanın katalizörünü benden önce sökmüşler, aldığımda motor arıza lambası yanıyordu bana abart eksozdan dolayı yandıgı söylenmişti fakat daha sonra servise soktuğumda katalizörün sökülmüş olduğu söylendi... bu alet serviste 1600 lira civarı, dışarıdan araştırdım  doğru düzgün bişey bulamadım malesef, bi üniversal katalizör diye bişey satıyolar sanırım her türlü oluyormuş ama tereddütteyim ne yapma m lazım diye... sorularım su ;
1. katalizörü taktırmasam ne tarz sorunlar yaşarım yada yaşamaz mıyım?
2. takılması gerekiyorsa ( ki ben böyle düşünüyorum gereksiz olsa onca mühendis bunu arabaya koymazdı) illa orijinal mi almalıyım yoksa bu üniversal denen şeyi alsam yetermi? arada ciddi fiyat farkı var...
3. Eger orijinal değilde cakmasını taktırırsam benzinde sorun olmayacagını ancak LPG de kısa süre sonra yanacagını söylüyorlar bu doğrumu? ( su an LPG yok ama taktırmayı düşünüyorum)
4. eger taktırmama gerek yoksa bu sekilde motor arıza lambasını nasıl söndürebilirim.
 
Bilgisi olan arkadaşlarım ve ustalarımın acıklayıcı yardımlarnı bekliyorum saygılar...seni aracın ne kardeş şase nosunu yaz yardımcı olayım



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net