Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - peugeot 206 xs valve?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

peugeot 206 xs valve?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ozgunn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010
Konum: öğrenci
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ozgunn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: peugeot 206 xs valve?
    Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 00:14
merhaba arkadaşlar benim bir sorum olcak daha yeni peugeot 206 xs aldım 2000 model bu aracın 16 mı 8 valf mi oldugunu nasıl anlayabilirim. Geneli 8 valfmiş ama aracı aldığım arkadaş 16 valf olduğunu söyledi. teşekkür ederim.
Yukarı Dön
se®k@n Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
27 - Eylül - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009
Konum: Ankara|Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 857
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı se®k@n Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 01:10
Yukarı Dön
se®k@n Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
27 - Eylül - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009
Konum: Ankara|Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 857
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı se®k@n Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 01:11
Motorun bu sekildeyse 16v dir.. Eger üst kapagın oldugu yer, yani peugeot amblemini gördügün kapak, daha kücükse ve görüntüsünde daha az plastik varsa 8v dir..
Yukarı Dön
ozgunn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010
Konum: öğrenci
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ozgunn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 01:13
o zaman 8 valve çünkü motor böyle değil malesef çok teşekkür ederim yardımız için
Yukarı Dön
ozgunn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010
Konum: öğrenci
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ozgunn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 01:16
ama benim bi arkadaşımda roland garrs vardı onlar 16v değil mi?
Yukarı Dön
ozgunn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2010
Konum: öğrenci
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 0
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ozgunn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 01:17
şunun için soruyorum onunla motorun görüntüsü aynı
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 09:07
roland garros unda 8v ve 16v olanı var. 2 tıp motorda her ıkı modeldede kullanıldı... sanıyorumkı 2001 de 8v motor uretımı bıttı...
Yukarı Dön
se®k@n Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
27 - Eylül - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009
Konum: Ankara|Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 857
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı se®k@n Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 13:54
Evet Roland Garroslarda 2 tip motor secenegi var.. 2001 modelde de 8v olanları var..
Yukarı Dön
Carmania Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
03 - Haziran - 1982

Kayıt Tarihi: 20 Aralık 2008
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 690
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Carmania Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 15:31

Birde şu şekilde anlayabilirsiniz hava fitresini sökün gaza bas cek yapın güzelce vuup vup sesini duyarsanız anlayınızki aracınız 16 valfdir :)

8 VALF aracda valf sayısı az oldugu için o ses zaten fazla cıkmaz
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 16:08
bence dogru degıl :) bızım ladanın fıltresını cıkardıgım zaman acayıp vuuup vuuup yapıyor. bu ses valf sayısıyla alakalı degıl...
Yukarı Dön
bulent 77 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
14 - Mart - 1977

Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2010
Konum: ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 419
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı bulent 77 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 17:34
2001 yılında 16 oldu diye biliyorum 2000 xt aracım 8 valfdi. bide 8 ile 16 arasında beygir farkıda var diye biliyorum
Yukarı Dön
tigerland Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010
Konum: Tekirdağ/Çorlu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3440
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tigerland Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 21:14
Aralık 2000'de 1.6 litre 90 HP'lik 8 supaplı motor yerini Peugeot ve Citroen'in oluşturduğu PSA Grubu'nun geliştirdiği 1.6 litre 110 HP'lik 16 supaplı motora bıraktı. 206'nın beş kapılı XT, üç kapılı XS ve özel donanımlı Roland Garros versiyonları artık 16 supaplı yeni motorla satılıyor.

8 supaplı ve 90 HP'lik motorun üst kapağında yapılan geliştirmelerle, artık 5800 d/d'de 110 HP güç ve 4000 d/d'de 144 Nm tork üretiliyor. Eski 1.6 litrelik 8 supaplı motor, 5600 d/d'de 90 HP güç, 3000 d/d'de de 135 Nm tork üretiyordu. Görüldüğü gibi geliştirme çalışmaları sonrası maksimum güçte 20 HP'lik, torkta da 9 Nm'lik artış elde edilmiş. 

Yaptığımız testin ilk hızlanma disiplinlerinde 206, yeni motoruyla eskisine göre daha başarılı değerler sundu. 0-100 km/s hızlanmasını fabrika verilerinde olduğu gibi 9.6 saniyede gerçekleştiren 206, eskisinden (11.2 sn) 1.6 saniye hızlıydı. Yeni motorun üstünlüğü 16.9 sn'lik değer ölçtüğümüz 0-400 metre hızlanmada da kendini gösterdi. Eski motorlu 206, 0-400 hızlanmasını 17.5 saniyede tamamlamıştı. Ara hızlanma . ölçümlerindeyse önemli bir fark görülmüyor. Yeni motorlu 206'yla 60-100 km/s ara hızlanma ölçümünde dördüncü viteste 10.1, beşinci viteste 14.4 sn'lik değerler elde ettik. Bu disiplinin galibi olan sekiz supaplı motorda değerler 9.8 ve 12.2 saniyeydi. 90-120 km/s ara hızlanma disiplinindeyse dördüncü viteste 8.5 saniye, beşinci viteste 11.8 saniyelik değerler elde ettik. Eski motorla bu değerler 9.3 ve 11.3 saniyeydi. İki motor arasında bir başka farklılıksa 16 supaplı versiyonun otomobili 198 km/s maksimum hıza ulaştırabilmesi. Sekiz supaplı motor, aracı ancak 185 km/s hıza çıkarabiliyordu. Test süresince 100 km'de ortalama 8.1 litre yakıt tüketen 206, 50 litrelik depo kapasitesiyle 617 km'lik menzile ulaşabiliyor. Eski 8 supaplı 1.6 litre 90 HP'lik motorla 206, 9.2 litre yakıt tüketmişti ve menzili 543 km'ydi.

1.6 16V'nin duruş mesafesini epeyce kısaltmış. Daha önce 1.4 litrelik ABS'siz versiyonda 49 m, 1.6 litrelik ABS’li versiyonda 44 metre olarak ölçtüğümüz 100 km/s hızdaki duruş mesafesini, ABS'siz 1.6 16V'de 45 metre olarak ölçtük. Test aracımızın Roland Garros olduğunu düşününce ABS'nin opsiyonel olarak bile sunulmaması gerçekten şaşırtıcı. Yeni motorla 206, sekiz supaplı eski motora göre daha sessiz bir sürüş sağlıyor. 100 km/s hızda dördüncü viteste 67 dB(A) olarak ölçtüğümüz gürültü düzeyi, eski versiyonda 69 dB(A)'ydı. Beşinci viteste 130 km/s hızdaysa 68 dB(A)'lık veri elde ettik ki bu da 72 dB(A)'lık sekiz supaplı versiyondan çok daha başarılı.
(alıntı)

yani bu durumda 16V 

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 23:17
yalnız 16 valf makıne nın max tork devrı 8v makineye gore yukarıda olmasından oturu ara hızlanmalarda 8v motor one cıkmıs ıste...
 
onceden bızde xu7jp makınelı cıtroen zx vardı. 1.8 motor 103 bg 153 nm. yalnız bu torku 3000 devırde urettıgınden dusuk devırde acayıp fırlıyordu. 16v makınelerın handıkapıda max torkunu daha yuksek devırde vermelerı oluyor ne yazıkkı... suanda aynı makınenın 16v olanına bınıyorum. uste devırler daha kuvvetlı ama alt devırler daha zayıf ıste...
Yukarı Dön
se®k@n Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
27 - Eylül - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2009
Konum: Ankara|Antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 857
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı se®k@n Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Ekim 2010 Saat 23:41

2001 yılında 90 hp olan yüzlerce 206 mevcut Türkiyede.. Bir sürü satılık ilanı görebilirsiniz, biraz arastırırsanız.. En yakın iki arkadasımın birinde 2001 206 XT, birinde 2001 206 Roland Garros var.. İkisi de 90hp 8v olan motordan..

Yukarı Dön
tigerland Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010
Konum: Tekirdağ/Çorlu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3440
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tigerland Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Ekim 2010 Saat 10:55
Orjinalini yazan: se®k@n se®k@n Yazdı:

2001 yılında 90 hp olan yüzlerce 206 mevcut Türkiyede.. Bir sürü satılık ilanı görebilirsiniz, biraz arastırırsanız.. En yakın iki arkadasımın birinde 2001 206 XT, birinde 2001 206 Roland Garros var.. İkisi de 90hp 8v olan motordan..

haklısın bir sürü var fakat ilanlarda da çoğu kişi özelliklerini bilmeden yzıyor işaretlliyor. mesela 2000 RG almıştım klima yok dedi araca bakmaya gittim A/C adamın gözünü çıkartıcak kocaman yazıyo düğmede :) Özlemedim diyemem Roland garros bi başka :) özelliklede o cam tavan olayı bitiryo
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon E-2008 Elektrik cızırtı sesi ve patlama sesi son mesaja git 828 1 Aliosmanaltuntas
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 401 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 244 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 859 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6222 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 10 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 2068 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1157 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7401 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1195 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1382 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3666 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5872 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 504 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1438 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5049 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40690 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 898 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20295 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6324 7 Serdar102
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EKIM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kayıt bulunamadı.
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English