![]() |
|
206 RG Devir Saati Sorunu Acil !!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 14 Mayıs 2010 Saat 10:23 |
Değerli arkadaşlar ;
Aracımda şöyle bir problem var. Kırmızı ışıkta duruyorum yavaş yavaş gaz vermeye başlıyor devir saati 4000 e kadar çıkıyor devam etmesine müsade etmedim hiç kontak kapatıyorum.
birde çalıştırınca 10 dan 6 ya düşüyo sonra tekrar 9-10 a sonra tekrar düşüyor bazende istop ediyor. Nedeni bilen varsa ve maliyeti kaç olr acil yardımlarınızı bekliyorum ...
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
|
H-a-d-i ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Mart 2009 Konum: İstanbul-Pendik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2056 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kelebeğin temizlenmesi, sorun hala devam ederse değiştirilmesi gerekiyor. bildiğim bu.
|
|
Hadi, 1981, İstanbul
|
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu kelebek kaç paradır ? Araç benzinli LPG yok bu arada kelebek benzinden de sorun oluyor mu ?
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ya bu carbon clean olayı ile beraber yaptrın dedi arkadaşlar ustalarım ne dersiniz bu temizleme işi 100 - 150 tl arası öpebildikleri yere kadar yolu var diyorlar. araba zaten çok yakıyo detaylı bir cevap yazan olursa çok dua edeceğim .. teşekkürler ...
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
|
cerci07 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 28 Eylül 2008 Konum: FR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 958 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
assagi yukari ayni sorun benim 1.4 dizeldede var nedenkaynaklandigini bulursa banada soylersen sevinirim
|
|
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar bu carbon cleaner işini ankarada nere yapar şu kelebek il beraber halletirmek istiyorum |
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
abı senın tps ve ıdle valve saglammı? |
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hocam Bir yerden alıntı yaptım Evap Purge Control Solenoid Valve nedir?Depodaki buharlaşan benzin sıvı hale getirerek tekrar depoya veren sistemi kontrol eder. Manifold basıncı sensoru (manifold absolute pressure/MAP) Map sensor ne işe yarar ? Bu sensor manifold basıncı miktarına göre ECU'ya veriler göndermektedir. Ecu da buna göre avansını ve benzin verme miktarını ayarlamaktadır. MAf sensoru Manifolt üstünde bulunur Yada 1 hortum ile manifolddan vacum alınıp bir yere monte edilir. MAF Sensoru (Mass airflow sensor) Maf sensoru hava filitresinden hemen sonra bulunur çekilen havanın miktarını ölçer ve Map sensoru gibi ECU ya bilgi gönderir Ecu da buna göre avansını ve benzin verme miktarını ayarlamaktadır. Extradan Hava sıcaklığınıda ölçmektedir Knock sensor (vuruntu sensoru) Nedir ? Vuruntuu istenmeyen şekilde yanma sonucu olusur.Vuruntu sensörü volt ile çalışır ve vuruntu hissetigi anında motoru direk safe moda geçirir. TPS Sensor = Throttle Position sensors = Gaz kelebegi sensörleri Gaz kelebek sensorunun amacı kelebeğin nekeadar açık olduğunu ECU ya volt şeklinde vermesidir bunun sayesinde Gaz kelebeği düzeltmelerini ECU kolaylıkla yapabilir. Bazı map ve maf olmadan single throttle olarak yapılan arabalarda (genelde Yarış amaçlı) tps Map ın görevini görebilir. IAC Valve (idle air control Valve) = Rölanti Regulatörü Motor sabah çalıştığında ve seyir halindeyken dururken kelebek tamamen kapandığında rolantide durmasını düzenlemekte görevlidir CKP sensor ((Crankshaft Position) Krank mili konum sensoru) Crankshaft Position sensoru krankın açısını belirler verdiği bilgiler doğrultusunda ateşleme ve püskürtme zamanları için Ecu ya bilgiler verir. Camshaft Position Sensor TDC sensor Diyede geçer Camshaft Position sensor araba çalışmaya başlamadan Cranking (marş) esnasında önce ateşleme sırasının düzgün olması için Ecu ya bilgiler verir(ecu için ) Coil On PLug (COP) = Tek Tek bobinli ateşleme boboinli ateşelem Buji pipolarının üstünde bobinlere sahip arabalar vardır her bujinin 1 bobine sahip olduğu arabalar bu tip arabalara coil on plug arabalar denir bu tip arabalarda buji kablosu bulunmaz Distribütör nedir? neişe yarar? Bir çok distiribütorlu araçta distiribütor içinde CKP TDC sensoru bulunur bunlar ecuy a bilgi gönderir extradanda Tek bobinli arabalardır distribütörün içinde tevzi makarası bulunmaktadır bu tevzi makarasının amacı endüksiyon bobininden gelen yuksek gerilimi sirasiyla bujilere buji kabloları tarafından yollayan parcadır. AIT (Air intake temperature) = Hava Giriş ısı sensoru İçeriye çekilen/basılan havanın sıcaklığını ölçer. Ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder ECT (Engine Coolant Temp) = Motor Su sıcaklığı Motor suyu sıcaklığını ölçer ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder özellikle soğukken çalışmada. BARO sens (Barometric Pressure sensor) barometrik basınç sensoru Atmosferik basıncı ölçer ve Ecunun ona göre benzin avans düzeltmelerinde yardımcı olur SAFC & VAFC (Super Air Flow Converter & Vtec Air Flow Converter) Map olan yada Maf olan arabalarda Map yada Maf a bağlanarak orjinal gelen değerleri değiştirerek benzin kısıp açmaya (belirli bir limitte çok değil) yarıyor. kesinlikle avansa mudahale etmez. Dolaylı yoldan mafı yada mapkı kıstığın yada açtığın için avansıylada biraz oynamış oluyoruz. YurtDışında Adıda AFC hacks tir. doğru ise bilgiler bu ayarlardan anlayacak Ankarada bir servis varsa ustanın elini öperim :)
çok ciddiyim ...
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar iş dönüşü yine yolda kaldım ya çalışmadı 5 dakika boğuldu fikirleri olan ustalarım bir yorum bekliyorum ...
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yok mu bir bilen ?
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
|
vbmaster ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar devir saati sorunu ile alakalı çözüm buldum serviste ABC ve Göral (Ankara) 1000 ila 1500 tl fiyat vemiş iken 150 tl ye sanayide hallettim bilgilerinize ...
|
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
|
![]() |
|
Onur ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sorun neymiş diger arkadaşlarda faydalansın kelebek temizlendi sanırım ya da rolanti regülatörümü degişti
|
|
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
|
![]() |
|
serFBdar ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mart 2010 Konum: izmit Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nasıl hallettiğinide bir yazsan. belki bizede faydası olur.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |