Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 RG Devir Saati Sorunu Acil !!!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=9219
Tarih: 04 Temmuz 2025 Saat 23:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 RG Devir Saati Sorunu Acil !!!
Mesajı Yazan: vbmaster
Konu: 206 RG Devir Saati Sorunu Acil !!!
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 10:23
Değerli arkadaşlar ;
 
Aracımda şöyle bir problem var. Kırmızı ışıkta duruyorum yavaş yavaş gaz vermeye başlıyor devir saati 4000 e kadar çıkıyor devam etmesine müsade etmedim hiç kontak kapatıyorum.
 
birde çalıştırınca 10 dan 6 ya düşüyo sonra tekrar 9-10 a sonra tekrar düşüyor  bazende istop ediyor. Nedeni bilen varsa ve maliyeti kaç olr acil yardımlarınızı bekliyorum ...


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: H-a-d-i
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 11:53
kelebeğin temizlenmesi, sorun hala devam ederse değiştirilmesi gerekiyor. bildiğim bu.

-------------
Hadi, 1981, İstanbul


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 12:14
bu kelebek kaç paradır ? Araç benzinli LPG yok bu arada kelebek benzinden de sorun oluyor mu ?


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 12:32
ya bu carbon clean olayı ile beraber yaptrın dedi arkadaşlar ustalarım ne dersiniz bu temizleme işi 100 - 150 tl arası öpebildikleri yere kadar yolu var diyorlar. araba zaten çok yakıyo detaylı bir cevap yazan olursa çok dua edeceğim .. teşekkürler ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: cerci07
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 13:40
assagi yukari ayni sorun benim 1.4 dizeldede var nedenkaynaklandigini bulursa banada soylersen sevinirim

-------------


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 14:50

Arkadaşlar bu carbon cleaner işini ankarada nere yapar şu kelebek il beraber halletirmek istiyorum



-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 14:56

abı senın tps ve ıdle valve saglammı?



Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 16:37

Hocam Bir yerden alıntı yaptım

Evap Purge Control Solenoid Valve nedir?
Depodaki buharlaşan benzin sıvı hale getirerek tekrar depoya veren
sistemi kontrol eder.

Manifold basıncı sensoru (manifold absolute pressure/MAP)
Map sensor ne işe yarar ?
Bu sensor manifold basıncı miktarına göre ECU'ya veriler göndermektedir. Ecu da buna göre avansını ve benzin verme miktarını ayarlamaktadır. MAf sensoru Manifolt üstünde bulunur Yada 1 hortum ile manifolddan vacum alınıp bir yere monte edilir.

MAF Sensoru (Mass airflow sensor)
Maf sensoru hava filitresinden hemen sonra bulunur çekilen havanın miktarını ölçer ve Map sensoru gibi ECU ya bilgi gönderir Ecu da buna göre avansını ve benzin verme miktarını ayarlamaktadır. Extradan Hava sıcaklığınıda ölçmektedir

Knock sensor (vuruntu sensoru) Nedir ?
Vuruntuu istenmeyen şekilde yanma sonucu olusur.Vuruntu sensörü volt ile çalışır ve vuruntu hissetigi anında motoru direk safe moda geçirir.

TPS Sensor = Throttle Position sensors = Gaz kelebegi sensörleri
Gaz kelebek sensorunun amacı kelebeğin nekeadar açık olduğunu ECU ya volt şeklinde vermesidir bunun sayesinde Gaz kelebeği düzeltmelerini ECU kolaylıkla yapabilir.
Bazı map ve maf olmadan single throttle olarak yapılan arabalarda (genelde Yarış amaçlı) tps Map ın görevini görebilir.

IAC Valve (idle air control Valve) = Rölanti Regulatörü
Motor sabah çalıştığında ve seyir halindeyken dururken kelebek tamamen kapandığında rolantide durmasını düzenlemekte görevlidir

CKP sensor ((Crankshaft Position) Krank mili konum sensoru)
Crankshaft Position sensoru krankın açısını belirler verdiği bilgiler doğrultusunda ateşleme ve püskürtme zamanları için Ecu ya bilgiler verir.
Camshaft Position Sensor TDC sensor Diyede geçer
Camshaft Position sensor araba çalışmaya başlamadan Cranking (marş) esnasında önce ateşleme sırasının düzgün olması için Ecu ya bilgiler verir(ecu için )

Coil On PLug (COP) = Tek Tek bobinli ateşleme
boboinli ateşelem Buji pipolarının üstünde bobinlere sahip arabalar vardır her bujinin 1 bobine sahip olduğu arabalar bu tip arabalara coil on plug arabalar denir bu tip arabalarda buji kablosu bulunmaz

Distribütör nedir? neişe yarar?
Bir çok distiribütorlu araçta distiribütor içinde CKP TDC sensoru bulunur bunlar ecuy a bilgi gönderir extradanda Tek bobinli arabalardır distribütörün içinde tevzi makarası bulunmaktadır bu tevzi makarasının amacı endüksiyon bobininden gelen yuksek gerilimi sirasiyla bujilere buji kabloları tarafından yollayan parcadır.

AIT (Air intake temperature) = Hava Giriş ısı sensoru
İçeriye çekilen/basılan havanın sıcaklığını ölçer. Ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder

ECT (Engine Coolant Temp) = Motor Su sıcaklığı
Motor suyu sıcaklığını ölçer ve ecu ya o şekilde düzeltmeleri yapmasında yardım eder özellikle soğukken çalışmada.

BARO sens (Barometric Pressure sensor) barometrik basınç sensoru
Atmosferik basıncı ölçer ve Ecunun ona göre benzin avans düzeltmelerinde yardımcı olur

SAFC & VAFC (Super Air Flow Converter & Vtec Air Flow Converter)
Map olan yada Maf olan arabalarda Map yada Maf a bağlanarak orjinal gelen değerleri değiştirerek benzin kısıp açmaya (belirli bir limitte çok değil) yarıyor.
kesinlikle avansa mudahale etmez. Dolaylı yoldan mafı yada mapkı kıstığın yada açtığın için avansıylada biraz oynamış oluyoruz. YurtDışında Adıda AFC hacks tir.
 
doğru ise bilgiler bu ayarlardan anlayacak Ankarada bir servis varsa ustanın elini öperim :)
 
çok ciddiyim ...
 


-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2010 Saat 20:56
Arkadaşlar iş dönüşü yine yolda kaldım ya çalışmadı 5 dakika boğuldu fikirleri olan ustalarım bir yorum bekliyorum ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 15 Mayıs 2010 Saat 09:04
yok mu bir bilen ?

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2010 Saat 13:57
Arkadaşlar devir saati sorunu ile alakalı çözüm buldum serviste ABC ve Göral (Ankara) 1000 ila 1500 tl fiyat vemiş iken 150 tl ye sanayide hallettim bilgilerinize ...

-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2010 Saat 13:59
sorun neymiş diger arkadaşlarda faydalansın kelebek temizlendi sanırım ya da rolanti regülatörümü degişti

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: serFBdar
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2010 Saat 13:49
nasıl hallettiğinide bir yazsan. belki bizede faydası olur.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net