|
307 BİJON ARALIĞI... |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
fatih1903
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2009 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 301 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fatih1903
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2010 Saat 16:34 |
merhaba arkadaşlar sanırım 307 ler 4*108 bijon aralığına sahip ama bazı satılık jantlarda hem 4*100 e hemde 4*108 e uyar yazıyo acaba bende 4*100 jant takabilirmiyim ona göre jant bakıcam yardım ederseniz sevinirim SAYGILAR....
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
4 bıjon hemsı ya uyar sanrım arasında kı fark pek etkı edermı tam bılmıyorum
senın jantlar hakkında ozelden konusalım :) |
|
fatih1903
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2009 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 301 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fatih1903
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
olur emrah konuşalım walla ama cumartesiye kadar konuşalım cumartesi vericem jantları takasa haberin olsun :) ne diyosun yani ben bakıyım mı 4*100 farketmez mi diyosun biraz detaylı bilgi lazım sanırım help help ...:)
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
takas mı dur yaf benım pmye cvp ver :)
|
|
the_beKKo
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2008 Konum: 307 HDİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 520 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı the_beKKo
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
307 ler için bijon aralığı 4.108 dir ve sanırım et değeri 25 olması lazım
|
|
EminÖNAL
MODERATOR P.T. MODERATÖR Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2009 Konum: Bakırköy/İST Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1551 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
jantta offset konusunun önemini bi alıntı ile aktarmak istiyorum arkadaşlar..
"Otomobil üreticileri jantların offsetini, ölçülerini ve lastik ölçülerini mühendislik hesapları sonucunda öyle ayarlıyorlarki; elbetteki arabanın yüklü/yüksüz halde, direksiyonun tam düz veya tam dönük halinde, düz/virajlı yolda, bir çukura girildiğinde, kısaca tüm durumlarda herhangi bir elemana sürtme gibi bir problem yaşanmıyor ve tüm elemanlar(rot başları, rulmanlar vs.) maksimum ömre sahip oluyorlar.Jant-lastikçiler, elbette jantlarını değiştirmeye gelen bir araç için, bu mühendislik hesaplarını kullarak bir sonuca varmak yerine estetik amaçlı yardımcı oluyorlar ve yapacakları teknik yardım, göz kararıyla veya deneme yanılma yoluyla yeni takılacak olan jantın kalipere veya çamurluğa sürtüp sürtmeyeceğini belirlemekten öte olmuyor.
Bu noktada bence iş araç sahibine düşüyor; eğer gerçekten merakı varsa, modifiyeyi sadece aracı daha güzel görünsün diye değil daha başarılı teknik değerlere sahip olsun diye yapıyorsa jant değişiminden önce aracının fabrika çıkışı jantları konusunda araştırma yapmalı, offset değerini nasıl koruyabileceğine dair hesaplamalar yaparak bilinçli bir biçimde bu işe el atmalı..Aynı offset değerine sahip jant bulunamıyorsa bile yakın değerler seçilerek aracın minimum zarar görmesi sağlanabilir. Bugüne kadar jant-lastiğini değiştirmiş arkadaşlardan pek çoğumuz sadece jantçının tavsiyesi ile iş yapmış, "sürtmemesini" yeterli görerek beğendiğimiz herhangi bir jant modelini satın almışızdır. Elbette bu konuda jantçıları suçlamak yersiz olur, onlar sonuçta bu işin ticaretini yapıyorlar, eğer gelen müşteriye "senin aracın için elimizde birebir jant yok" deseler para kazanamazlar. Uluslararası jant üreticilerinin web sitelerinde hemen hemen tüm jant model bilgilerini ve teknik özelliklerini bulmak mümkün.Çamurluk içinde jant-lastiğin nasıl konumlanacağına ve orjinal offseti koruma mevzusuna gelince;
Bunu bir örnekle açıklayalım: Otomobilimizin orjinal jant ölçüsü 6X14", offseti de +35mm olsun. Otomobilin orjinal jant-lastiği ile çamurluk arasında kalan mesafe (fender clearance*) X kadar olsun. Jant-lastikle kaliper arasındaki boşluk ise Y olsun. Yeni almayı düşündüğümüz jant eni 7.5" , 8" gibi orjinalinden bariz büyük ölçülere sahipse, offseti orjinalininkiyle aynı olsa bile içten kalipere veya dıştan çamurluğa sürtme ihtimali doğar. Nedenine gelince: Orjinal jantımızın eni 6" ken, araca 8" eninde jantlar takmak istesek yeni-jant lastik ikilisi orjinale göre tam 1" dışarda kalacaktır. Orjinalde, Fender Clearance* dediğimiz boşlukta muhtemelen 1" ten küçük olacağı için arabaya çok kişi binmesi durumunda veya aracın alçaltılması durumunda sürtmeye söz konusu olacaktır. +35mm olan offset değeri yerine aynı ene sahip ancak daha büyük bir offsetli jant(örneğin +45mm offsetli) denenmesi durumunda jant-lastik belki çamurluğun içine girecek ama bu seferde jantın içerde kalan kısmının kaliper vs. elemanlarla teması söz konusu olabilecektir. Kısaca X değerini korumaya kalksak Y'yi küçültme ihtimalimiz artar, Y değerini korumaya kalksak X'i Bu yüzdendirki bunları ince ince hesaplamak yerine jant-lastikçiler piyasadaki araçların çamurluk boşluklarına en fazla hangi ebatta jantın girebileceğini bilirler ve gittiğinizde size direk onu önerirler. Offset konusunu ise benim gördüğüm kadarıyla denemeye-yanılma yöntemiyle hallediyorlar. Jantı taktıktan sonra aracı esnetip ve direksiyonu tam döndürüp sürtme olup olmadığını kontrol ediyorlar Tabiki orjinal offset değerine yakın jant kullanılması onlar için çok şey ifade etmiyor çünkü bu ekstrem durumlarda söz konusu olabilen veya aracın çeşitli parçalarının ömrüne etki eden bir olay.." "ALINTIDIR"
|
|
A3
|
|
İsmailAteş
1. Vites 13 - Kasım - 1987 Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008 Konum: Ankara/İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 346 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı İsmailAteş
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
307'lerin bijon aralıkları 4x108 dir.
Bahsedilen hem 4x100 hem de 4x108 uyan jantlar çift aplikasyondur.Bu jantlarda 8 adet bijon yeri bulunur.Gerekli 4 tanesi kullanılır.Bendeki 307'de de çift aplikasyon vardı.Resimlerinden bakabilirsiniz.
|
|
Her Yiğidin Gönlünde Bir Aslan Yatar..
|
|
fatih1903
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2009 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 301 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fatih1903
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar bilgiler için teşekkürler yani kısacası sağlıklı olan 4*108 kullanıcaz emeğinize sağlık :)
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |