|
|
Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anşılır? |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | ||
valenciaendoor
1. Vites
Kayıt Tarihi: 23 Aralık 2009 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 43 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı valenciaendoor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anşılır?Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 11:11 |
|
|
Evet arkadaşlar nasıl anlaşılır?
Bir belirti debriyajın normalden yukarıda kavraması, fakat buna göre bir yorum yapamıyorum, zira aracı 2.el olark yakın bir zamanda aldım ve eskiden nasıldı karşılaştırma yapmam mümkün değil.
|
||
![]() |
||
| Sponsor Bağlantı | ||
![]() |
||
hasimayaz
3. Vites
P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 12:47 |
|
|
peugeotlarda yukardan kavrar.. Gün gelir çat diye bir bayırda kalırsın, bittiğide burdan anlaşılır :)
|
||
![]() |
||
rifatseker
3. Vites
02 - Ağustos - 1981 Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009 Konum: ADANA-ÇUKUROVA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1371 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rifatseker
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 12:50 |
|
|
Hehehe bu güzeldi :)
|
||
|
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)
Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4 |
||
![]() |
||
arifkemal
2. Vites
30 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 18 Aralık 2009 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 130 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı arifkemal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 14:16 |
|
|
||
![]() |
||
vbmaster
2. Vites
01 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2010 Konum: Konya/Selçuklu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 837 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 14:28 |
|
|
Aracı 5.vitese alıp devri 4500-5000 civarına kadar arttrıp ayağı aniden debriyajdan kaldırın. istop ediyorsa normal etmiyorsa balata tükenmiş demektir. (Not tamircimin yaptığı şeydi bu ama benim tamirci beş para etmez yine de aktarayım doğru mu en azından öğrenelim) |
||
|
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...
Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model 1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II) Otoban faresi :) ARh(+) |
||
![]() |
||
GökhaN
YÖNETİCİ
KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11687 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 14:37 |
|
|
2. vitese ve geriye takarken zor geçer, iyice sertleşir.
|
||
![]() |
||
Kemal
2. Vites
Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 232 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 14:46 |
|
|
Her haliye belli eder yoldayken bile bir bakarsın araç gaz yer bağırır ama gitmez :) |
||
![]() |
||
Murat
1. Vites
08 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 910 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 15:01 |
|
|
Yolda giderken motor gazı yer ama araç gitmez, debriyaj kaçırır.
Kavraması en üst noktaya kadar gelince de anlaşılır. Allah korusun uzun yolda yaşanması kötüdür. Bir de uzun yolda bu baskıyı dağıttığımız zaman 1-3-5 düşük devirde yavaş yavaş anca gidebiliriz (yanlışım varsa lütfen düzeltin) |
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 16:20 |
|
|
aracı yokuş yukarı durdur ve stop et vitesi 1 e tak el freni ve normal freni elleme eğer kayma yapmazsa debriyajın sağlamdır.
|
||
![]() |
||
valenciaendoor
1. Vites
Kayıt Tarihi: 23 Aralık 2009 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 43 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı valenciaendoor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 16:38 |
|
5.vitese takıp stop ediyor mu diye bakmak araç için zararlıdır gibime geliyor, belki yanılıyorumdur.
|
||
![]() |
||
TOLGA
1. Vites
Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1093 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 16:59 |
|
sanırım şöyle demek istedi,
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 tekrar çalıştır
3 vitesi 1 e tak
4 ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ve orada sabit tut , bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın,
5 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedi arkadaşımız.
|
||
|
KADIN DEDİĞİN,
İSTANBUL GİBİ OLMALI, FETHİ ZOR, SAHİBİ TEK... |
||
![]() |
||
hasimayaz
3. Vites
P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 17:03 |
|
|
araç kurmalı debriyaj mı?? hidrolik mi?? kurmalıysa bi şekilde balatayı zorlayarak test edebilirsiniz ama , hidrolik debriyaj incelen balatayı absorte edcek şekilde tasarlanmıştır.
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 19:11 |
|
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 vitesi 1 e tak
3 bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın
4 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedim :) |
||
![]() |
||
300yedi
1. Vites
Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2009 Konum: Bursa/Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 95 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 19:31 |
|
işte aynen böyle oluyor kesin cözum gıbı bıseydır bu. benım tamırcımde boyle yapmıstı arabayı alcagım zaman.
|
||
![]() |
||
by_sertan
2. Vites
20 - Ekim - 1980 Kayıt Tarihi: 03 Ocak 2010 Konum: Mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 160 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı by_sertan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 20:10 |
|
|
arkadaşlar en önce gelen sebepleri yazmışlar. bende bir madde ekliyim dedim. mesela kokudanda anlıyabiliriz ?
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 21:59 |
|
|
ARKADAŞLAR öncelikle debriyaj motordan gelen sabit kuvveti aktarma vasıtası ile hareket gücüne çeviren ayırıcı diye tabir edilen mekanizmadır motorun krank kolu önünde bulunan volanta bağlıdır debriyaj içinde yay takımı baskı ve balata mevcuttur ve ana rulman bunların birinin arızalanmasına piyasada debriyaj bitmesi denir şimdi rulman arızalanırsa cik cik cik diye ses yapar ve hafif titreme olabilir baskı balata bitmesi kaydırma yani ayırma yapamama olayına sebep olur bebriyaj yaylarının ve telin yıpranması üstten kavramaya neden olur
asıl mesele korkutucu olan kaydırmadır baskı balata iyi olan debriyajda kaydırır nasılmı şanzıman iç keçesi prizdrek denlen bölmden balata baskıya yağ bulaşır buda debriyajı kaydırır baskı balata bitik araç genelde kalkışta titreme yapar |
||
![]() |
||
kerten
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 14:02 |
|
|
arkadaşlar aracım kalkarken degil de , kontağı kapatınca 2 sn titriyor, balatadan mıdır ? normal midir bu ? cok bir titreme değil ama ben hissedebiliyorum
|
||
![]() |
||
hasimayaz
3. Vites
P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 14:40 |
|
1. Önce sizi tanıyalım?
2.Sonra aracı tanıyalım?
3.Aracın komplesi titremiyor heralde? neresi titriyor?
|
||
![]() |
||
Onur
1. Vites
Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 18:34 |
|
|
||
|
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
||
![]() |
||
ErolSen
2. Vites
21 - Şubat - 1985 Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2009 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 247 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 18:50 |
|
|
bi insan yazılanlardan hiçmi bişey anlamaz yaw
.biz boşa almışız ehliyeti. neyseki benimki otomatik onda yokmuş bu anlamadığım şey. ordan yırtıyoz.
|
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |