Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anşılır?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=7906
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 16:32
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anşılır?
Mesajı Yazan: valenciaendoor
Konu: Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anşılır?
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 11:11
Evet arkadaşlar nasıl anlaşılır?
Bir belirti debriyajın normalden yukarıda kavraması, fakat buna göre bir yorum yapamıyorum, zira aracı 2.el olark yakın bir zamanda aldım ve eskiden nasıldı karşılaştırma yapmam mümkün değil.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 12:47
peugeotlarda yukardan kavrar.. Gün gelir çat diye bir bayırda kalırsın, bittiğide burdan anlaşılır :)


Mesajı Yazan: rifatseker
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 12:50
Hehehe bu güzeldi :)

-------------
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)

Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4


Mesajı Yazan: arifkemal
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 14:16
Orjinalini yazan: hasimayaz hasimayaz Yazdı:

peugeotlarda yukardan kavrar.. Gün gelir çat diye bir bayırda kalırsın, bittiğide burdan anlaşılır :)
Peki otomatiklerde nasıl anlaşılır  Haşim abi?


Mesajı Yazan: vbmaster
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 14:28

Aracı 5.vitese alıp devri 4500-5000 civarına kadar arttrıp ayağı aniden debriyajdan kaldırın. istop ediyorsa normal etmiyorsa balata tükenmiş demektir. (Not tamircimin yaptığı şeydi bu ama benim tamirci beş para etmez yine de aktarayım doğru mu en azından öğrenelim)



-------------
Sabır doğruyu yapmakta ısrar etmektir ...

Peugeot 206 Roland Garros 2000 Model
1.6i 8v 90 Beygir artık LPG'li (Atiker Fast II)
Otoban faresi :) ARh(+)


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 14:37
2. vitese ve geriye takarken zor geçer, iyice sertleşir.

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Kemal
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 14:46

Her haliye belli eder yoldayken bile bir bakarsın araç gaz yer bağırır ama gitmez :)



Mesajı Yazan: Murat
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 15:01
Yolda giderken motor gazı yer ama araç gitmez, debriyaj kaçırır.
Kavraması en üst noktaya kadar gelince de anlaşılır.

Allah korusun uzun yolda yaşanması kötüdür.
Bir de uzun yolda bu baskıyı dağıttığımız zaman 1-3-5 düşük devirde yavaş yavaş anca gidebiliriz (yanlışım varsa lütfen düzeltin)


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 16:20
aracı yokuş yukarı durdur ve stop et vitesi 1 e tak el freni ve normal freni elleme eğer kayma yapmazsa debriyajın sağlamdır.


Mesajı Yazan: valenciaendoor
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 16:38
Orjinalini yazan: Mustaf Mustaf Yazdı:

aracı yokuş yukarı durdur ve stop et vitesi 1 e tak el freni ve normal freni elleme eğer kayma yapmazsa debriyajın sağlamdır.
Hocam bu işlemi birazdaha açık anlatır mısınız? Adım adım nasıl yapılır gibi?
5.vitese takıp stop ediyor mu diye bakmak araç için zararlıdır gibime geliyor, belki yanılıyorumdur.


Mesajı Yazan: TOLGA
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 16:59
Orjinalini yazan: valenciaendoor valenciaendoor Yazdı:

Orjinalini yazan: Mustaf Mustaf Yazdı:

aracı yokuş yukarı durdur ve stop et vitesi 1 e tak el freni ve normal freni elleme eğer kayma yapmazsa debriyajın sağlamdır.
Hocam bu işlemi birazdaha açık anlatır mısınız? Adım adım nasıl yapılır gibi?
5.vitese takıp stop ediyor mu diye bakmak araç için zararlıdır gibime geliyor, belki yanılıyorumdur.
sanırım şöyle demek istedi,
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 tekrar çalıştır
3 vitesi 1 e tak
4 ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ve orada sabit tut , bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın,
5 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedi arkadaşımız.


-------------
KADIN DEDİĞİN,
İSTANBUL GİBİ OLMALI,
FETHİ ZOR,
SAHİBİ TEK...


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 17:03
araç kurmalı debriyaj mı?? hidrolik mi?? kurmalıysa bi şekilde balatayı zorlayarak test edebilirsiniz ama , hidrolik debriyaj incelen balatayı absorte edcek şekilde tasarlanmıştır.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 19:11
Orjinalini yazan: ADRENALİN ADRENALİN Yazdı:

sanırım şöyle demek istedi,
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 tekrar çalıştır
3 vitesi 1 e tak
4 ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ve orada sabit tut , bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın,
5 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedi arkadaşımız.
 buda olur ancak ben bunu demedim :)
 
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 vitesi 1 e tak
3 bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın
4 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedim :)


Mesajı Yazan: 300yedi
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 19:31
Orjinalini yazan: Mustaf Mustaf Yazdı:

Orjinalini yazan: ADRENALİN ADRENALİN Yazdı:

sanırım şöyle demek istedi,
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 tekrar çalıştır
3 vitesi 1 e tak
4 ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ve orada sabit tut , bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın,
5 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedi arkadaşımız.
 buda olur ancak ben bunu demedim :)
 
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 vitesi 1 e tak
3 bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın
4 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedim :)
işte aynen böyle oluyor kesin cözum gıbı bıseydır bu. benım tamırcımde boyle yapmıstı arabayı alcagım zaman.


Mesajı Yazan: by_sertan
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 20:10
arkadaşlar en önce gelen sebepleri yazmışlar. bende bir madde ekliyim dedim. mesela  kokudanda anlıyabiliriz ?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2010 Saat 21:59
ARKADAŞLAR öncelikle debriyaj motordan gelen sabit kuvveti aktarma vasıtası ile hareket gücüne çeviren ayırıcı diye tabir edilen mekanizmadır motorun krank kolu önünde bulunan volanta bağlıdır debriyaj içinde yay takımı baskı ve balata mevcuttur  ve ana rulman bunların birinin arızalanmasına piyasada debriyaj bitmesi denir  şimdi rulman arızalanırsa cik cik cik diye ses yapar ve hafif titreme olabilir baskı balata bitmesi kaydırma yani ayırma yapamama olayına sebep olur bebriyaj yaylarının ve telin yıpranması üstten kavramaya neden olur
asıl mesele korkutucu olan kaydırmadır baskı balata iyi olan debriyajda kaydırır nasılmı şanzıman iç keçesi prizdrek denlen bölmden balata baskıya yağ bulaşır buda debriyajı kaydırır baskı balata bitik araç genelde kalkışta titreme yapar


Mesajı Yazan: kerten
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2010 Saat 14:02
arkadaşlar aracım kalkarken degil de , kontağı kapatınca 2 sn titriyor, balatadan mıdır ? normal midir bu ? cok bir titreme değil ama ben hissedebiliyorum


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2010 Saat 14:40
Orjinalini yazan: kerten kerten Yazdı:

arkadaşlar aracım kalkarken degil de , kontağı kapatınca 2 sn titriyor, balatadan mıdır ? normal midir bu ? cok bir titreme değil ama ben hissedebiliyorum
 
1. Önce sizi tanıyalım?
2.Sonra aracı tanıyalım?
3.Aracın komplesi titremiyor heralde? neresi titriyor?


Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2010 Saat 18:34
Orjinalini yazan: arifkemal arifkemal Yazdı:

Orjinalini yazan: hasimayaz hasimayaz Yazdı:

peugeotlarda yukardan kavrar.. Gün gelir çat diye bir bayırda kalırsın, bittiğide burdan anlaşılır :)
Peki otomatiklerde nasıl anlaşılır  Haşim abi?
otomatik viteste debriyaj yokki balatası olsun baskı balata yoktur otomatik viteste tork konvektörü vardır

-------------
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA


Mesajı Yazan: ErolSen
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2010 Saat 18:50
bi insan yazılanlardan hiçmi bişey anlamaz yawShocked .biz boşa almışız ehliyeti. neyseki benimki otomatik onda yokmuş bu anlamadığım şey. ordan yırtıyoz.Sırıtma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 23 Şubat 2010 Saat 23:36
o titreme normal dizeller için


Mesajı Yazan: mbuyukavci
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2012 Saat 14:58
Orjinalini yazan: Yazdı:

Orjinalini yazan: ADRENALİN ADRENALİN Yazdı:

sanırım şöyle demek istedi,
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et

2 tekrar çalıştır

3 vitesi 1 e tak

4 ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ve orada sabit tut , bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın,

5 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedi arkadaşımız.


 buda olur ancak ben bunu demedim :)
 


1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et


2 vitesi 1 e tak

3 bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın

4 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedim :)

Ben bugun denedim seke seke geri geldim:( sanirim zamani gelmis:((

-------------
yeni pug cu :))


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2012 Saat 21:46
debriyaja basmaya korkarsın. ciyaklar koku yapar balata bitmiş metali sıyırmaya başlamıssındır çünkü
vites rahat geçmez


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2012 Saat 23:49
Arkadaşlar benimde şüphelerim var debriyaj balatasından debriyaja eğer en sonuna kadar basmassam vites geçmiyor bazen paspas ileri gidiyor debriyajın altına kadar o zaman sonuna kadar basılamıyo haliyle paspas kalınlık yağıyor rahat geçmiyor vites mecburen paspasta denk gelmicek ve sonuna kadar basıcam öyle rahat geçiyor acaba benimkide değişmeli mi? Kalkışlarda falan hiç anormal bi durum yok çekişte de veya bahsedildiği gibi kaydırma yada ses falan yapmıyo

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 10:09
Orjinalini yazan: şümubofnsbıemrah şümubofnsbıemrah Yazdı:

Arkadaşlar benimde şüphelerim var debriyaj balatasından debriyaja eğer en sonuna kadar basmassam vites geçmiyor bazen paspas ileri gidiyor debriyajın altına kadar o zaman sonuna kadar basılamıyo haliyle paspas kalınlık yağıyor rahat geçmiyor vites mecburen paspasta denk gelmicek ve sonuna kadar basıcam öyle rahat geçiyor acaba benimkide değişmeli mi? Kalkışlarda falan hiç anormal bi durum yok çekişte de veya bahsedildiği gibi kaydırma yada ses falan yapmıyo
 
sizin debriyajınız çok aşağıda kavrıyor olabilir. mesela megane 2 ler çok yukarıda kavrar. fiat aracım ise aşağıda kavrar idi.
yeni nesil debriyajlara kavrama ayarı yapılamıyor biliyorum
dolayısı ile aracınız ne bilmiyorum ama sorun yok bence


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 10:15
Orjinalini yazan: şümubofnsbıemrah şümubofnsbıemrah Yazdı:

Arkadaşlar benimde şüphelerim var debriyaj balatasından debriyaja eğer en sonuna kadar basmassam vites geçmiyor bazen paspas ileri gidiyor debriyajın altına kadar o zaman sonuna kadar basılamıyo haliyle paspas kalınlık yağıyor rahat geçmiyor vites mecburen paspasta denk gelmicek ve sonuna kadar basıcam öyle rahat geçiyor acaba benimkide değişmeli mi? Kalkışlarda falan hiç anormal bi durum yok çekişte de veya bahsedildiği gibi kaydırma yada ses falan yapmıyo


Degismeli derken paspasa bir cozum bulmalisiniz. Eger bu sekilde kullanmaya devam ederseniz hem debriyajnizin omru kisalacaktir hem de senkromencler bu durumdan zarar goreceklerdir.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 13:11
Zaten kaldırdım şöfor tarafındaki paspası kullanmıyorum sadece en dibe kadar basmassam rahat geçmemesi bir sorundan mı kaynaklanıyor diye merak ettim

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 13:14
Orjinalini yazan: şümubofnsbıemrah şümubofnsbıemrah Yazdı:

Zaten kaldırdım şöfor tarafındaki paspası kullanmıyorum sadece en dibe kadar basmassam rahat geçmemesi bir sorundan mı kaynaklanıyor diye merak ettim


Hayir bu gayet normal. Cunku kavrama tam ayirmamis oluyor. Her zaman dibine kadar basmak gerekir. Birde genellikle hizli vites degisimlerinde sol ayak debriyajin uzerinde unutuluyor. Debriyajlar hidrolik olduklarindan cok az bir dokumada bile etkisini gosterir. Bu durumda da debriyaji cok cabuk bitirirsiniz.


Mesajı Yazan: EmSul
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2012 Saat 13:21
Çok sağolun içime bi kurt düşmüştü şimdi rahatladım..Birde başka bir konuda radyatör hortumundaki sertlik konusu kafama takıldı inşallah onda da bi sıkıntı çıkmaz

-------------
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v"
"1998 Ford Mondeo 2.0 glx"
"2005 Peugeot Partner 2.0hdi"
"2004 Peugeot 307 1.6 bva"



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net