|
|
Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anşılır? |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | ||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anşılır?Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2012 Saat 13:21 |
|
|
Çok sağolun içime bi kurt düşmüştü şimdi rahatladım..Birde başka bir konuda radyatör hortumundaki sertlik konusu kafama takıldı inşallah onda da bi sıkıntı çıkmaz
|
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
| Sponsor Bağlantı | ||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2012 Saat 13:14 |
|
Hayir bu gayet normal. Cunku kavrama tam ayirmamis oluyor. Her zaman dibine kadar basmak gerekir. Birde genellikle hizli vites degisimlerinde sol ayak debriyajin uzerinde unutuluyor. Debriyajlar hidrolik olduklarindan cok az bir dokumada bile etkisini gosterir. Bu durumda da debriyaji cok cabuk bitirirsiniz. |
||
![]() |
||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2012 Saat 13:11 |
|
|
Zaten kaldırdım şöfor tarafındaki paspası kullanmıyorum sadece en dibe kadar basmassam rahat geçmemesi bir sorundan mı kaynaklanıyor diye merak ettim
|
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2012 Saat 10:15 |
|
Degismeli derken paspasa bir cozum bulmalisiniz. Eger bu sekilde kullanmaya devam ederseniz hem debriyajnizin omru kisalacaktir hem de senkromencler bu durumdan zarar goreceklerdir. |
||
![]() |
||
toga406
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Mayıs 2012 Saat 10:09 |
|
sizin debriyajınız çok aşağıda kavrıyor olabilir. mesela megane 2 ler çok yukarıda kavrar. fiat aracım ise aşağıda kavrar idi. yeni nesil debriyajlara kavrama ayarı yapılamıyor biliyorum dolayısı ile aracınız ne bilmiyorum ama sorun yok bence
|
||
![]() |
||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2012 Saat 23:49 |
|
|
Arkadaşlar benimde şüphelerim var debriyaj balatasından debriyaja eğer en sonuna kadar basmassam vites geçmiyor bazen paspas ileri gidiyor debriyajın altına kadar o zaman sonuna kadar basılamıyo haliyle paspas kalınlık yağıyor rahat geçmiyor vites mecburen paspasta denk gelmicek ve sonuna kadar basıcam öyle rahat geçiyor acaba benimkide değişmeli mi? Kalkışlarda falan hiç anormal bi durum yok çekişte de veya bahsedildiği gibi kaydırma yada ses falan yapmıyo
|
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
toga406
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2012 Saat 21:46 |
|
|
debriyaja basmaya korkarsın. ciyaklar koku yapar balata bitmiş metali sıyırmaya başlamıssındır çünküvites rahat geçmez
|
||
![]() |
||
mbuyukavci
1. Vites
Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2012 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 84 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mbuyukavci
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Mayıs 2012 Saat 14:58 |
|
Ben bugun denedim seke seke geri geldim:( sanirim zamani gelmis:(( |
||
|
yeni pug cu :))
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 23:36 |
|
|
o titreme normal dizeller için
|
||
![]() |
||
ErolSen
2. Vites
21 - Şubat - 1985 Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2009 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 247 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 18:50 |
|
|
bi insan yazılanlardan hiçmi bişey anlamaz yaw
.biz boşa almışız ehliyeti. neyseki benimki otomatik onda yokmuş bu anlamadığım şey. ordan yırtıyoz.
|
||
![]() |
||
Onur
1. Vites
Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2009 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1305 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 18:34 |
|
|
||
|
2011 Renault Clio Extreme 1.6 16v BVA
|
||
![]() |
||
hasimayaz
3. Vites
P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 14:40 |
|
1. Önce sizi tanıyalım?
2.Sonra aracı tanıyalım?
3.Aracın komplesi titremiyor heralde? neresi titriyor?
|
||
![]() |
||
kerten
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 23 Şubat 2010 Saat 14:02 |
|
|
arkadaşlar aracım kalkarken degil de , kontağı kapatınca 2 sn titriyor, balatadan mıdır ? normal midir bu ? cok bir titreme değil ama ben hissedebiliyorum
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 21:59 |
|
|
ARKADAŞLAR öncelikle debriyaj motordan gelen sabit kuvveti aktarma vasıtası ile hareket gücüne çeviren ayırıcı diye tabir edilen mekanizmadır motorun krank kolu önünde bulunan volanta bağlıdır debriyaj içinde yay takımı baskı ve balata mevcuttur ve ana rulman bunların birinin arızalanmasına piyasada debriyaj bitmesi denir şimdi rulman arızalanırsa cik cik cik diye ses yapar ve hafif titreme olabilir baskı balata bitmesi kaydırma yani ayırma yapamama olayına sebep olur bebriyaj yaylarının ve telin yıpranması üstten kavramaya neden olur
asıl mesele korkutucu olan kaydırmadır baskı balata iyi olan debriyajda kaydırır nasılmı şanzıman iç keçesi prizdrek denlen bölmden balata baskıya yağ bulaşır buda debriyajı kaydırır baskı balata bitik araç genelde kalkışta titreme yapar |
||
![]() |
||
by_sertan
2. Vites
20 - Ekim - 1980 Kayıt Tarihi: 03 Ocak 2010 Konum: Mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 160 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı by_sertan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 20:10 |
|
|
arkadaşlar en önce gelen sebepleri yazmışlar. bende bir madde ekliyim dedim. mesela kokudanda anlıyabiliriz ?
|
||
![]() |
||
300yedi
1. Vites
Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2009 Konum: Bursa/Osmangazi Durum: Aktif Değil Mesajlar: 95 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 19:31 |
|
işte aynen böyle oluyor kesin cözum gıbı bıseydır bu. benım tamırcımde boyle yapmıstı arabayı alcagım zaman.
|
||
![]() |
||
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 19:11 |
|
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 vitesi 1 e tak
3 bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın
4 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedim :) |
||
![]() |
||
hasimayaz
3. Vites
P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 17:03 |
|
|
araç kurmalı debriyaj mı?? hidrolik mi?? kurmalıysa bi şekilde balatayı zorlayarak test edebilirsiniz ama , hidrolik debriyaj incelen balatayı absorte edcek şekilde tasarlanmıştır.
|
||
![]() |
||
TOLGA
1. Vites
Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1093 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 16:59 |
|
sanırım şöyle demek istedi,
1 aracı yokuş yukarı bir vaziyette stop et
2 tekrar çalıştır
3 vitesi 1 e tak
4 ayağını kavrama noktasına gelene kadar kaldır ve orada sabit tut , bu arada el freni inik olmalı ve ayak frenine basmıyor olmalısın,
5 bu durumda araç geri kaymıyorsa debriyaj sağlamdır demek istedi arkadaşımız.
|
||
|
KADIN DEDİĞİN,
İSTANBUL GİBİ OLMALI, FETHİ ZOR, SAHİBİ TEK... |
||
![]() |
||
valenciaendoor
1. Vites
Kayıt Tarihi: 23 Aralık 2009 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 43 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı valenciaendoor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Şubat 2010 Saat 16:38 |
|
5.vitese takıp stop ediyor mu diye bakmak araç için zararlıdır gibime geliyor, belki yanılıyorumdur.
|
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |