|
acık hava filitreleri hakkında bilmeniz gerekenler |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2008 Saat 09:41 |
|
Açık kalsın o sensörler hiçbişey olmaz.Benim Palioda'da sensör doluydu hepsi acıktı.
modifiye yapıyorsun bazı şeylere göze alacaksın
|
||
haruncoskun
3. Vites Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1504 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı haruncoskun
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
abi filtre konusu açılmışken benim Xs e nasıl bi filtre uygulaması yapacaz sensör var var filtrenin orda
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
:)
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Olum göztepedeki Gökmenin yerinimi diyon sen, onda dyno bile yok tam mantar olum o, Maymununu omuzunda dolandırarak chip tuning yapmaya çalışan eleman Gökmeni tanırım
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
sevgılı sencer dogru yazmıssında mangal bıraz agır olur gıbı...
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
MANTAR TUNİNG'DEN YUNUS USTAYLA GÖRÜŞTÜK ŞİMDİ.
EN KÖTÜ SOGUK HAVA ALMAK ŞARTI İLE +2 HP VERİR DİYOR.VE DAHA İYİ DEVİR ÇEVİRİR ARABA DİYOR.
AKSİNE İDAA EDEN VARSA GELSİN İSPATLİM DİYOR BURDA.
EVET MUSTAFA MANGAL ???
MANTAR TUNİNG TELİNİ VERİM KONUŞ...GÖKMEN ABİ AMERİKA'DA YUNUSLA GÖRÜŞECEKSİN. |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Ya bırak lagaluga Yapma Bana. Yarın Atölye Kazaz Ercan Abiyi o yoksa yerinde Volkan abiyi arayıp öğreniyoruz.Eğer Benim Dediğim Çıkarsa Sana Uçmam Çok Farklı Birşey Yaparım.
Bakarsın Tüm Foruma Mangala Götürürsün...
En Güzeli Bu Olur.
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Yaw fen bilgisi okumadınmı hiç? Havanında bir kütlesel ağırlığı vardır bu kütlede bir hacim oluşturur bu hacimde motorun içindeki hacime eşdeğer olmalıdır fazla havayı nereden sokucan silindirin hacmi nekadarsa okadar hava alır bu alınan havada soğuksa eğer yanma odasında azıcık bi benzin kaybını kurtarır yani fazladan bi hava girme olayı yok balon gibi şişecekmi silindirin içide fazla havayı içeri alıcak, sen bi bardağa enfazla 300 mil su koyarsın bardak fazla suyu kabul etmez taşar bu hava içinde geçerlidir hasta etme adamı uçarım sana
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Valla Sıcak Başımıza Vurdu Alıntı Yerine Düzenle Yapmışız...
Nyse Güncel Buz Dolabına Koy ZemZem Suyunu.
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
önüne büyük fan koyularmış bazı yerlerde rüzgar oalyı için ama yerini tutarmı bilmem
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Araba gidecekki soğuk rüzgar alacak. Durdugu yerde denesende soguk havaya nasıl alacak. |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
dyno da denemek lazımm
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Yahu Mustafa Bırak Allah Aşkına.
Yazılım İle Giren Hava Ne Alakası Var.
Filtre + HP verir kardeşim.
VOLKAN IŞIGA TELEFON ETTİRME BANA BUNUN İCİN.
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Nezaman zemzem içmeye hurma yemeye geliceksin hadi artık
En kısa zamanda artık rahatladım biraz.. :) Çagırda gelelim.
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
guzel bır tartışma olmuş hepsını okudum her ıkı uyemızın dedıklerınede katılıyorum ama acık hava fılıtresı motoru rahatlatır ve chıp+egsoz ılede desteklenırse uygun sonuclar verırkı kendı arabamda var aynı sıstem...
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Valla Mustafacım
Motora giren havayı beyin kontrol etmez bu 1
Münif Feneryolun'daki dükkanı kapamış taşındımı battımı? bu 2
Açık hava filtresi soğuk aldıgı sürece + hp verir diyorum yine buda 3
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bırak bu alıntıları Münif Benlioğlunun tüm forumlarda yayınlanan hava filtresi hakkındaki makalesine sendemi inandın, Münif benlioğlu zaten filtre falan satan bi adam, bu işi nasıl yapcak böyle ucuz pazarlama stratejileriyle, Ben demekki 2000 2001 yıllarında boşuna rallilere katılmışım bunu bilmiyodum yada hocalarımız Emre yerlici, Nejat Avcı gibi adamlar bize yanlış öğrettiler. Kanka bunu bir yarış direktörü ve uzman olan adamlardan buymadıkca inanma.
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Otomobillerdeki orjinal kagit filtrelerin aksine, bu filtreler iki farkli maddeden uretiliyor: Sunger ve yagli pamuk-tel karisimi(koton). Sungel filtrelerin gecirgenligi daha fazla oldugu icin daha cok performans elde ediliyor. Ancak bu filtrelerde toz gecirme riski daha yuksek. Yagli pamuk-tel karisimi filtrelerse, yag ihtiva ettikleri icin tozu daha iyi tutabiliyorlar. Tabii gecirgenlikleri sunger kadar yuksek olamiyor. Filtreler otomobile iki sekilde uygulanabiliyor; Acik ve Kutu ici. Kutu ici filtreler, otomobilin orjinal filtre yuvasina takilarak daha fazla gecirgenlik saglaniyor. Acik filtlerse emme manifolduna bir aparat yardimiyla baglaniyor. Hem kutu ici hem acik yagli filtrelerin tumu, periyoduk araliklarla temizlenip yeniden kullanilabiliyor.
Ozellikle acik tip filtrelerde, otomobilin motor hacmi ve orjinal hava filtresinin yapisma gore belli bir guc artisi saglanabiliyor. Otomobilin orjinal filtre sisteminde, kaybolan hava akisi hizi ve yogunlugu, acik tip filtreler sayesinde daha efektif hale geliyor ve yanma odasina giren hava miktari daha fazla oldugu icin yanma da daha siddetli oluyor ve boylece belli bir guc artici elde ediliyor. Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir. Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır. Bir araca direkt performans hava filtresi takılınca az da olsa performansta artışı hissedilebiliyor. Ama her şeyden önce çıkardığı ses tabii ki çok güzel. Zaten olay seste bitiyor. Yani bu filtre motorun rahat hava almasını sağlayor, motoru rahatlatıyor ama gücü max.%5 etkiliyor ( en çok 3 veya 4 hp).
Bu da 0-100 ivmelenmeye bir katkı sağlamaz. Bu bağlamda performans filtre sihirbaz değil. Sesi taban gaz yapınca alıyorsunuz. Bu durumda sesi duymamaya çalışarak (yani taban gaz yapmadan) benzin tasarrufunuza katkıda bulunmanızı sağlıyor. Bu ses bir tür uyarıcı niteliği taşıyor. Filtre, motor kaputunun altındaki sıcak havayı emerse performansı düşer. Alttan sıcaklığa dayanıklı akordeon bir havalandırma borusuyla serin ve taze hava girişini sağlayıp bu sorunu çözebilirsiniz. Böylece karşıdan gelen soğuk hava direkt filtre ile buluşur. (Filtrenin çıkaracağı sesi azaltmaması için, borunun ağzının filtreye çok yaklaşmaması gerekli) Dezavantajı ise ortamdaki tozu havayla birlikte getirmesi ve arabanın yol tutuşunu (yüksek hızlarda kaputun altına fazla hava sokarak) bozabilmesi... |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Essahmı diyon
Daha fazla oksijen girebilir ama daha fazla hava giremez, silindir hacmi nekadar hava alabiliyosa okadar hava girer ortalama 600 cc hava alır 1.6 litrelik benzinli bir motor ve buna 600cc den daha fazla havayı sığdıramazsın Chip nekadar hava ile nekadar benzin yakıcanı biliyor bunu sen oraya borazanda taksan değiştiremezsin, Ralli aracı hazırlatırken bunun hesaplamalarını yapıyodu ustalarımız, sadece oksijende 10 da bir oranında bir artış olur buda ortalama 5 gramlık bir benzinin yanma odasındaki karışıma kazandırılmış olur silindire giren 50 cc benzinin sadece 5 gram daha kazanmasını sağlarsın buda hiçbişeyi değiştirmez sadece devir kaybını ve tork kazanımına %2 kadar bi katkı sağlar buda hissedilemez. Yazın bu olay tam tersi bile olabilir.
Hava filtresiyle chip tuning yapılmadan güç alınmaz atmosferik araçlarda.
|
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
dıyorsun...
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |