Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - acık hava filitreleri hakkında bilmeniz gerekenler
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

acık hava filitreleri hakkında bilmeniz gerekenler

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: acık hava filitreleri hakkında bilmeniz gerekenler
    Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2008 Saat 09:41
Açık kalsın o sensörler hiçbişey olmaz.Benim Palioda'da sensör doluydu hepsi acıktı.
 
modifiye yapıyorsun bazı şeylere göze alacaksın Smile
Yukarı Dön
haruncoskun Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Haziran 2008
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1504
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı haruncoskun Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2008 Saat 00:45
abi filtre konusu açılmışken benim Xs e nasıl bi filtre uygulaması yapacaz sensör var var filtrenin orda
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2008 Saat 00:26
:)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 18:38
Olum göztepedeki Gökmenin yerinimi diyon sen, onda dyno bile yok tam mantar olum o, Maymununu omuzunda dolandırarak chip tuning yapmaya çalışan eleman Gökmeni tanırım Tongue
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 18:34
sevgılı sencer dogru yazmıssında mangal bıraz agır olur gıbı...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 18:13

MANTAR TUNİNG'DEN YUNUS USTAYLA GÖRÜŞTÜK ŞİMDİ.

 

EN KÖTÜ SOGUK HAVA ALMAK ŞARTI İLE +2 HP VERİR DİYOR.VE DAHA İYİ DEVİR ÇEVİRİR ARABA DİYOR.

 

AKSİNE İDAA EDEN VARSA GELSİN İSPATLİM DİYOR BURDA.

 

EVET MUSTAFA MANGAL ???

 

MANTAR TUNİNG TELİNİ VERİM KONUŞ...GÖKMEN ABİ AMERİKA'DA YUNUSLA GÖRÜŞECEKSİN.

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 18:08

Ya bırak lagaluga Yapma Bana.

Yarın Atölye Kazaz Ercan Abiyi o yoksa yerinde Volkan abiyi arayıp öğreniyoruz.
 
Eğer Benim Dediğim Çıkarsa Sana Uçmam Çok Farklı Birşey Yaparım.
 
Bakarsın Tüm Foruma Mangala Götürürsün...
 
En Güzeli Bu Olur.
 
Smile
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 18:05
Yaw fen bilgisi okumadınmı hiç? Havanında bir kütlesel ağırlığı vardır bu kütlede bir hacim oluşturur bu hacimde motorun içindeki hacime eşdeğer olmalıdır fazla havayı nereden sokucan silindirin hacmi nekadarsa okadar hava alır bu alınan havada soğuksa eğer yanma odasında azıcık bi benzin kaybını kurtarır yani fazladan bi hava girme olayı yok balon gibi şişecekmi silindirin içide fazla havayı içeri alıcak, sen bi bardağa enfazla 300 mil su koyarsın bardak fazla suyu kabul etmez taşar bu hava içinde geçerlidir hasta etme adamı uçarım sanaTongue
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 15:48
Orjinalini yazan: mustfox mustfox Yazdı:

Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Valla Mustafacım
 
Motora giren havayı beyin kontrol etmez bu 1
Münif Feneryolun'daki dükkanı kapamış taşındımı battımı? bu 2
Açık hava filtresi soğuk aldıgı sürece + hp verir diyorum yine buda 3
 
Wink
Nezaman zemzem içmeye hurma yemeye geliceksin hadi artık Tongue
 
 
En kısa zamanda artık rahatladım biraz.. :) Çagırda gelelim.
 
 
Valla Sıcak Başımıza Vurdu Alıntı Yerine Düzenle Yapmışız...
 
Nyse Güncel Buz Dolabına Koy ZemZem Suyunu.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 13:44
önüne büyük fan koyularmış bazı yerlerde rüzgar oalyı için ama yerini tutarmı bilmem 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 13:42

Araba gidecekki soğuk rüzgar alacak.

Durdugu yerde denesende soguk havaya nasıl alacak.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 13:40
dyno da denemek lazımm
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 13:36
Yahu Mustafa Bırak Allah Aşkına.
 
Yazılım İle Giren Hava Ne Alakası Var.
 
Filtre + HP verir kardeşim.
 
VOLKAN IŞIGA TELEFON ETTİRME BANA BUNUN İCİN.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 10:42
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Valla Mustafacım
 
Motora giren havayı beyin kontrol etmez bu 1
Münif Feneryolun'daki dükkanı kapamış taşındımı battımı? bu 2
Açık hava filtresi soğuk aldıgı sürece + hp verir diyorum yine buda 3
 
Wink
Nezaman zemzem içmeye hurma yemeye geliceksin hadi artık Tongue
 
 
En kısa zamanda artık rahatladım biraz.. :) Çagırda gelelim.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 09:32
guzel bır tartışma olmuş hepsını okudum her ıkı uyemızın dedıklerınede katılıyorum ama acık hava fılıtresı motoru rahatlatır ve chıp+egsoz ılede desteklenırse uygun sonuclar verırkı kendı arabamda var aynı sıstem...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2008 Saat 00:04
Valla Mustafacım
 
Motora giren havayı beyin kontrol etmez bu 1
Münif Feneryolun'daki dükkanı kapamış taşındımı battımı? bu 2
Açık hava filtresi soğuk aldıgı sürece + hp verir diyorum yine buda 3
 
Wink
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Haziran 2008 Saat 18:17
Bırak bu alıntıları LOL Münif Benlioğlunun tüm forumlarda yayınlanan hava filtresi hakkındaki makalesine sendemi inandın, Münif benlioğlu zaten filtre falan satan bi adam, bu işi nasıl yapcak böyle ucuz pazarlama stratejileriyle, Ben demekki 2000 2001 yıllarında boşuna rallilere katılmışım bunu bilmiyodum yada hocalarımız Emre yerlici, Nejat Avcı gibi adamlar bize yanlış öğrettiler. Kanka bunu bir yarış direktörü ve uzman olan adamlardan buymadıkca inanma.Big%20smile
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Haziran 2008 Saat 17:52
Otomobillerdeki orjinal kagit filtrelerin aksine, bu filtreler iki farkli maddeden uretiliyor: Sunger ve yagli pamuk-tel karisimi(koton). Sungel filtrelerin gecirgenligi daha fazla oldugu icin daha cok performans elde ediliyor. Ancak bu filtrelerde toz gecirme riski daha yuksek. Yagli pamuk-tel karisimi filtrelerse, yag ihtiva ettikleri icin tozu daha iyi tutabiliyorlar. Tabii gecirgenlikleri sunger kadar yuksek olamiyor. Filtreler otomobile iki sekilde uygulanabiliyor; Acik ve Kutu ici. Kutu ici filtreler, otomobilin orjinal filtre yuvasina takilarak daha fazla gecirgenlik saglaniyor. Acik filtlerse emme manifolduna bir aparat yardimiyla baglaniyor. Hem kutu ici hem acik yagli filtrelerin tumu, periyoduk araliklarla temizlenip yeniden kullanilabiliyor.

Ozellikle acik tip filtrelerde, otomobilin motor hacmi ve orjinal hava filtresinin yapisma gore belli bir guc artisi saglanabiliyor. Otomobilin orjinal filtre sisteminde, kaybolan hava akisi hizi ve yogunlugu, acik tip filtreler sayesinde daha efektif hale geliyor ve yanma odasina giren hava miktari daha fazla oldugu icin yanma da daha siddetli oluyor ve boylece belli bir guc artici elde ediliyor.

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir. Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.
Bir araca direkt performans hava filtresi takılınca az da olsa performansta artışı hissedilebiliyor. Ama her şeyden önce çıkardığı ses tabii ki çok güzel. Zaten olay seste bitiyor. Yani bu filtre motorun rahat hava almasını sağlayor, motoru rahatlatıyor ama gücü max.%5 etkiliyor ( en çok 3 veya 4 hp).
Bu da 0-100 ivmelenmeye bir katkı sağlamaz. Bu bağlamda performans filtre sihirbaz değil. Sesi taban gaz yapınca alıyorsunuz. Bu durumda sesi duymamaya çalışarak (yani taban gaz yapmadan) benzin tasarrufunuza katkıda bulunmanızı sağlıyor. Bu ses bir tür uyarıcı niteliği taşıyor. Filtre, motor kaputunun altındaki sıcak havayı emerse performansı düşer. Alttan sıcaklığa dayanıklı akordeon bir havalandırma borusuyla serin ve taze hava girişini sağlayıp bu sorunu çözebilirsiniz. Böylece karşıdan gelen soğuk hava direkt filtre ile buluşur. (Filtrenin çıkaracağı sesi azaltmaması için, borunun ağzının filtreye çok yaklaşmaması gerekli)

Dezavantajı ise ortamdaki tozu havayla birlikte getirmesi ve arabanın yol tutuşunu (yüksek hızlarda kaputun altına fazla hava sokarak) bozabilmesi...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Haziran 2008 Saat 17:49
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Daha fazla oksijen daha fazla temiz hava daha yüksek yanma ve daha fazla güç.
 
Test ederiz problem değil. Smile
Essahmı diyonBig%20smile
Daha fazla oksijen girebilir ama daha fazla hava giremez, silindir hacmi nekadar hava alabiliyosa okadar hava girer ortalama 600 cc hava alır 1.6 litrelik benzinli bir motor ve buna 600cc den daha fazla havayı sığdıramazsın Chip nekadar hava ile nekadar benzin yakıcanı biliyor bunu sen oraya borazanda taksan değiştiremezsin, Ralli aracı hazırlatırken bunun hesaplamalarını yapıyodu ustalarımız, sadece oksijende 10 da bir oranında bir artış olur buda ortalama 5 gramlık bir benzinin yanma odasındaki karışıma kazandırılmış olur silindire giren 50 cc benzinin sadece 5 gram daha kazanmasını sağlarsın buda hiçbişeyi değiştirmez sadece devir kaybını ve tork kazanımına %2 kadar bi katkı sağlar buda hissedilemez. Yazın bu olay tam tersi bile olabilir.
Hava filtresiyle chip tuning yapılmadan güç alınmaz atmosferik araçlarda.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Haziran 2008 Saat 17:37
Orjinalini yazan: AKlNCl AKlNCl Yazdı:

Daha fazla oksijen daha fazla temiz hava daha yüksek yanma ve daha fazla güç.
 
Test ederiz problem değil. Smile
 
dıyorsun...Clap
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon seyir sırasında gaz kesme (Dizel) son mesaja git 269 1 heavyburak26
konu icon 408 GT KOLTUK ISITMA PROBLEMİ son mesaja git 33593 2 elbir55
konu icon 206, 206+ ve 307....3 Satır Yol Bilgisayarı Ekranı son mesaja git 103020 591 ersin61
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 496 3 Serdar102
konu icon Teyp Sessiz Modu son mesaja git 29839 15 Mehmetx
konu icon Al4 şanzıman hakkında bilmemiz gerekenler son mesaja git 52305 165 Fatih4624
konu icon 4 lü ikaz lamba hatası son mesaja git 1031 0 Hasan7478
konu icon 3008 - 2017 Allure P2563 Hata kodu. son mesaja git 15495 2 by_bozkurt
konu icon 2016 308 1.6 E-Hdi Classic Edition Plus son mesaja git 538 0 kralbaba22
konu icon MANUEL 206 4. VİTESTE ÖTME SORUNU son mesaja git 421 0 aziz271
konu icon Peugeot 206 Otomatik Vites Geçişlerinde Vuruntu son mesaja git 376 0 Samet.akky
konu icon 308 1.6 Bluehdi marş esnasında sarsıntılı alıyor son mesaja git 16909 10 serdarcan34
konu icon Peugeot 1.6 Bluehdi N75 sorunu çözümü son mesaja git 791 0 serdarcan34
konu icon Urban move airbag son mesaja git 470 0 Westbornova
konu icon 206 xt reset sorunu son mesaja git 3874 14 Buketstlmş
konu icon Maf Sensörü 4 kablonun voltaj degerleri son mesaja git 933 0 tulpar737
konu icon P2074 hatası 308 2012 model 1.6 vti son mesaja git 3175 1 Saido26
konu icon Uzaktan kumanda ile cam kapanma sorunu son mesaja git 34618 27 Muhammed1983
konu icon 508 Otomatik Park son mesaja git 1361 0 tayfuny1
konu icon Türk Askeri Çanakkale'de - Serdar Yıldırım son mesaja git 2748 3 Serdar102
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 APRIL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 4
serdarcan34 3
Westbornova 1
Samet.akky 1
aziz271 1
kralbaba22 1
by_bozkurt 1
Hasan7478 1
Fatih4624 1
Mehmetx 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English