|
106 & Saxo Torsiyon Alçaltma İşlemi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
carantinas
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Mart 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 189 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı carantinas
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2012 Saat 23:43 |
bu torsiyonlar ice yada dısarı dogru ayarlanabiliyormu yani yukarı asagı değil saga dısarı sola iceri sekilde ?
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
dün torsiyon kaldırma işlemi yaptırdım resimlerdeki şekilde genellikle yapılamıyor çünkü miller kaynamış şekilde oluyor torsiyon tarafından takozla vurarak kırmızı mili çıkarmadan ve ayar amortisörü olmadan metre ile yapabiliyorlar. benim aracın bilyalar değişti allahtan millerde torsiyonda sorun çıkmadı ve torsiyon yükseltme 2 denemeden sonra halloldu yaklaşık 2 saat sürdü. bu şekilde çektirme ile ayar yapabilmek için aracın torsiyonlarının bakımlı olması gerekiyor çünkü çektirme ile çıkacak gibi basit bir şey değil. Sevgi ve Saygılar.
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
yıne dokturmusun usta
|
|
ykuyucu
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Eylül 2008 Konum: İst-Bahçelievle Durum: Aktif Değil Mesajlar: 24 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
güzel paylaşım olmuş teşekkürler
|
|
Peugeot 106 GTI (34 ZM 8783)
|
|
MirakGTI
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: TU5J4L Durum: Aktif Değil Mesajlar: 680 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaş rallici herhalde =)
paylasım ıcın sağol
|
|
hasimayaz
3. Vites P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Araçlar Gereçler : 1. Takoz Çekiç Başlamadan önce aracın güvenli bir şekilde askıya alındığına emin olun. Kesinlikle süspansiyon kollarından aracı askıya almayın. Aracı mutlaka şase üzerinden askıya almanız gerekli. (resimdeki araç çelik millerle özel girişlerden askıya alınmış, Bu genelde rally araçlarında müdahaleyi kolaylaştırmak için kullanılan bir sistem) Anti-Roll barı gövdesindeki plastik tıpayı çıkartalım. Tıpayı sökerken kesinlikle zarar vermeyin. Geri takarken sağlam olması gerekiyor. Bu tıpa mekanizmayı toz ve sudan korur. Allen vidayı sökerek yolumuza devam ediyoruz. Anti-Roll barı plakasını süspansiyon koluna bağlayan 13mm. civatayı söküyoruz. Çektirme demirini anti-roll barını çıkarmak için kullanıyoruz. Çektirme demirindeki ağırlığı fazla hızlı vurdurmayalım.. yavaş yavaş dikkatlice. Anti-Roll bar genelde bu noktadan sonra kolaylıkla çıkar. Karşı taraf içinde aynı işlemi uyguluyoruz. Anti-roll barının sökülmüş halinden bir görüntü.. Eğer vaziyet kötü ise murçları değiştirmemiz gerekebilir. Bu malzemenin fiyatı çok yüksek değil. İhmal etmeyelim Torsiyon barı üstündeki vidayı söküyoruz. Vidayı söktükten sonra yuvadaki pul' u sökmemiz gerekiyor. Zamanla paslanarak yapışmış olabilir fazla zorlamayalım gerekirse pas sökücü kullanıp tekrar deniyelim. Amortisör saplamasını sökerek boşa çıkartıyoruz. Torsiyon kolunun arka tarafında küçük bar bizi bekliyor. Çektirme barı ve çekiç kullanarak dikkatlice sökelim. Komple dışarı almamıza gerek yok. Kafasını boşa çıkarmamız kafi. Sıra geldi Ölçü amortisörünü kullanmaya (Türkçe teknik terimi bu diye biliyorum.. İngilizce teknik ismi dummy shock absorber yani taklit amortisör bir yanlış varsa üstadlar düzeltsin). Hesaplama yöntemi araçtan araca değişiklik göstermektedir.Resimdeki Saxo aracımızda 292 mm. den 289 mm. ye düşürüyoruz. bu bize 10 mm. alçalma sağlayacaktır. Şu anda yürüyen bir araçtan amortisör ölçüsü alabilirsiniz. Bu size bir referans olabilir. Bir başka yolda. Ölçü amortisörünü araca bağlayıp metre ile ölçerek göz kararı alçaltma yapılmasıdır. Örneğin il ölçüm 300 mm. ve siz 4,5 cm. alçaltma yapmak istiyorsanız bu mesafeyi 250 mm. ye indirmeniz gerekli [300-(45+5)] çünkü 5mm. araç oturduğunda yüklenme payı olacaktır. İstediğiniz alçalmayı yapamazsanız bir kaç deneme daha yapmanız gerekecek. Bu noktada size iyi şanslar dilemekten başka yapabileceğim yok :) :) Ölçü amortisörümüze bütün işlemler bitene kadar dokunmayalım. Orjinal amortisörü en son takacağız. Torsiyon barı yerleştiriyoruz. Dişli uygun pozisyonu bulunca yerine oturacaktır. Herşeyi eski yerine oturtuyoruz. Civata ve milleri greslemeyi unutmayalım :) Artık lastiğimizi takabiliriz.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |