|
En Verimli Devir |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Annatar75
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2024 Konum: Sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Annatar75
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 17 Ocak 2024 Saat 10:41 |
Tamamdır, çok teşekkür ederim.
|
|
antipollution
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2021 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı antipollution
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Ustalara her zaman kulak asmamak gerek :) Yanlış mıyım diye netten araştırdım yazan şu; Dizelde en verimli vites geçişini sağlamak için 2.000-2.500 devir aralığında vites değiştirmek, benzinli bir araç içinse; 2.500-3.00 devir bandında vites yükseltmek. Ama dediğim gibi yokuşta 3 bin devirde gazı sabitleyip ilerleyebilirsin. Ne zaman ki 3 bin deviri aşmaya 4 bin devire gelmeye başladı. O zaman o yokuş artık 2 yi kaldırabilecek duruma gelmiştir. Zaten bunun en güzel anlamanın yolu kimseye sormadan öğrenmenin yöntemi cam açıkken motorun sesini dinlediğinizde motor size zaten anlatıyor. Bağırmaya başladığı noktadan itibaren uygundur. Orda devirleri ezberleyip ona göre hareket edebilirsiniz.
|
|
Annatar75
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2024 Konum: Sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Annatar75
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sanayide bi ustayla konuştum düz yolda giderken 3.5 -4 bin devirlerde at vitesi demişti bana, ondan dolayı emin olamadım. Daha öncesinde 3bin civarında atıyordum hep. Yokuşta da genelde yüksek devirde kullanmaya çalışıyorum, araç zaten çok zorlanıyor vites atınca yokuşlarda.
|
|
antipollution
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2021 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı antipollution
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Abi bunu belirleyecek olan sensin ve yolun durumu. Genelde 2 bin altında vites değiştirilmez. 3 binin üstüne çıkmaya gerek yok. Ama çıkarsan bir şey olmaz. Birde aşırı yokuş bir yoldasın diyelim 3 bin devire geldin, araç zaten yük altında ve zor ilerliyor, burda 2 ye atayım diye kendini şartlandırma boğulabilir, o şekilde ilerlemeye devam etmen gerekebilir. Uzun yolda otobanda araba akıp gidiyor istersen 2 bin devire gelirken yani düşük devirde vites atsanda araba kaldırır yol güzel çünkü. Ama yokuşta devir yüksek git. İllede vites atıcam diye şartlandırma, ama yol uygunsa fazla yokuş değilse zaten sen gaze bastıkça bu sefer 4 bin devire doğru gelecektir. Demek ki o yol çok yokuş değil ve 2. vitesi kaldırıcaktır. Hemen at 2 ye..
|
|
Annatar75
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Ocak 2024 Konum: Sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Annatar75
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhaba ben yeni Peugeot 207 1.4 comfort 2009 model araç aldım. Araç benim ilk aracım ve benzinli 1.4 atmosferik motordur. Aracımı şehir içi, şehir dışı veya yokuşlarda ortalama hangi devirde sürüp hangi devirde vites atmalıyım? Bunun en optimum değeri nedir. Ayrıca varsa başka önerilerinizi de alabilirim sürüş veya araçla ilgili.
İyi forumlar herkese. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |