|
308 T9 EAT6 Şanzıman arızası |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
zole
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2024 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 27 Ağustos 2024 Saat 12:28 |
herkese merhaba,
aracımdaki şanzıman arızasını araştırmamız söyle gelişti; arıza gününden 1gün evvel uzun yol yapmıştım bir sorun yoktu, sıkıştırarak 350 km yakın yol yaptım. ertesi gün işe gitmek için bindiğimde 150 mt sonra vitesi D3 E alarak yarım debriyaj yaparcasına harekete izin verdi. herhangibir vitese değişiminde şiddetli vuruntu yaparak atlıyordu. sorunu bulma çabası; bu gibi sorunlar alternatör,aküelektriksel de olabileceği var sayılarak elektrikci arkadaş rica minnet üstüne düştü sağolsun o arızanın şanzıman ile ilgili olmadığına vardık, mevcut şanzıman arıza kodundan yola çıkarak arızanın şanzıman beyninin altında bulunan yağ ile çalışan ve basınç kontrolü yapan 8 numaralı selenoid valfinden kaynakladığı kararına vardık ve şanzımancı arkadaş ile parça arayışına girdik. malum şanzımancı arkadaş yaptığı işin arkasında durabilmek garanti verebilmek için malzemeyi sadece 0 olarak arattığında bulamadı, bana geri dönüşü valfin bulunduğu plakanın şanzıman beyni ile birlikte tamamının değişimi gerektiği tek başına parçanın bulunamadığını ve fiyatının 80 k civarında olabileceğini belirtti. Bende sökülen parçayı ülke genelindeki tüm çıkmacı arkadaşlara danıştım ve kartal sanayide aydın beyden 1 adet aynı malzemeyi şansıma dağıttığı şanzımandan buldum aldım ve araca taktırdım. bu işlemler için haziran 2024 de 3000 çıkmacıya 5000 şanzıman işçiliğine 2 bin psa dan elektrik şeması ücreti ve 2 bin elektrikçiye ücret ödedim. toplam 11.000 TL ye şansa bala çıkardık arabayı. aynı sorunu yaşayan yaşayacak arkadaşın iyi bir ustaya ihtiyacı var ve ayrıca yedek parçayı çıkmacıda ararken şansına kalmış bir durum artık çünkü şanzıman sağlam olduğundan arıza esnasında tamir yaptıracak bir usta ve çıkma parça bulmak zor gerçekten eat6 için. sorun yaşayan arkadaşlar için garaj isimlerini özelden paylaşabilirim. benim aracım 2018 trafiğe çıkışlı 30 bin km de yediemin dolandırıcılığına maruz kalmış uzun süre yedieminde tüm kapıları sökülü şekilde yatmış su hasarına maruz kalmış kaderi kötü geçmişi ve arızaları(eksper yapılmasına rağmen) belirtilmemiş bir araçtı, malum mahkeme süreçleri 3 yıl sürdüğünden ve o süreçlerde araç kullanılamayacağından kullanılsa dahi gelecekte arıza çıkarma olasılığı çok yüksek olduğundan ederinin altına geri satıcıya iade satışını yapmak durumunda kaldım. allah iyi insanlar ile karşılaştırsın. herkese iyi forumlar
|
|
Peugeot Partner 1999 1.9
Peugeot Partner 2006 2.0 adventure Peugeot Partner 2010 1.6 Premium pack Seat Leon Peugeot 106 GTI 1998 Peugeot Partner 2016 1.6 Allure Peugeot 308 T9 2017 1.6 Bluehdi Allure |
|
zole
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Temmuz 2024 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle selam,
arızanızı çözümleyebildiniz mi? aynı arıza ile karşılaşmış bulunmaktayım ve bizde işe önceliğimizi elektrik tesisatına vererek başladık, süreçlerinizin sonucunu paylaşabilirseniz sevinirim. iyi forumlar.
|
|
Peugeot Partner 1999 1.9
Peugeot Partner 2006 2.0 adventure Peugeot Partner 2010 1.6 Premium pack Seat Leon Peugeot 106 GTI 1998 Peugeot Partner 2016 1.6 Allure Peugeot 308 T9 2017 1.6 Bluehdi Allure |
|
rpmsmoke
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2022 Konum: eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
alıntıdırP0968: Pressure Control Solenoid “C” Control Circuit/Open OBD-II Trouble CodeIf a vehicle has a P0968 DTC, it means that the computer has detected an open circuit (usually some sort of electrical problem), related to the pressure control solenoid C. If this is the case, the ECU will not be able to set the appropriate amount of hydraulic pressure for each shift. How Serious is the Code?Most of the time, the transmission problems associated with a P0968 diagnostic trouble code aren’t very severe at first. However, the symptoms of a bad pressure control solenoid circuit will eventually cause a number of serious drivability issues like slipping and engine stalling. SymptomsSymptoms of a P0968 include:
Causes
How to Diagnose the Code?The process of diagnosing a P0968 diagnostic trouble code should start with an examination of the transmission fluid. If it’s clean and bright, then the wiring and connectors along the transmission wiring harness will need to be checked for signs of damage and corrosion. Should no issues be found up to this point, then the pressure control solenoid(s), transmission pump, valve body and even the TCM and/or ECU will need to be considered. What Repairs Will Fix P0968?
Related Codes
|
|
306 gti
307 hdi 308 hdi |
|
mrty034
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2022 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba,
Öncelikle cevabınız ve ilginizden dolayı teşekkür ederim. Akü bildiğiniz gibi start-Stop ve yaklaşık 1 yıl önce değişti. Akünün ölçümlerinde ve şarj dinamosunda bir problem tespit edemediler. Ustalar arıza kodu sebebiyle şanzıman ile ilgili bir problem olabileceğini düşünüyorlar. < id="BFI_" style="width: 1px; height: 1px; display: none;">Düzenleyen mrty034 - 07 Mayıs 2022 Saat 19:56 |
|
Peugeot 308 T9 2015
|
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba bu tarz arızaların birden yanıp sönmesi akü be şarj dinamosu kaynaklı olabiliyor. Öncelikle bunların sağlam olduğunu tespit etmek gerekiyor.
|
|
mrty034
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2022 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar Merhaba;
2015 model dizel 308 T9 (95000 Km) aracımda yaşadığım bir problem hakkında fikirlerinizi almak için yazıyorum. Belki benim ile aynı problemi yaşayan /yaşayacak diğer Peugeot 308 sahiplerine de faydası dokunabilir. Bir akşam Aracımı çalıştırmak için start düğmesine bastığımda aracımım ekranında "vites kutusu arızası ve Motor arızası, aracınızı tamir ettiriniz" mesajı ile karşılaştım. Evime kadar S ve D3 modu ile sabit bir hızda gelebildim. Bu esnada geri vitese geçişte büyük bir sarsıntı oldu. Sabah servise gitmek istediğimde arızanın sadece motor arızasına döndüğünü gördüm. Servis bu arızayı tespit edemedi. Sonrasında bir daha tekrar ettiğinde yine D3 de sabit hızla servise ulaşabildim. Arıza kodu olarak P0968-14 çıkmakta. Servis Şanzımanın dış tesisatında bir şey tespit edemedi. İç tesisat da bir problem olabileceğini, arızayı tespit ve tamir etmenin ne kadar süreceğini, ne kadar maliyet olacağını bilemediğini söyledi. Araç ile 20 Km den fazla yol yapınca, araç D1 de silkeleme yapıyor. Bu durumda M konumuna alınca vites geçişleri normal. Servis daha önce böyle bir arıza ile karşılaşmadığını söyledi. Yaşadığım yer küçük olduğu için bu konuda bir usta bulamadım. Sormak istediğim; daha önce böyle bir sıkıntı ile karşılaşan oldu mu ? EAT6 şanzıman konusunda öneriniz var mıdır? PSA grubunun tüm arızalı şanzımanlarına İstanbul'da bir firmanın baktığını duydum. Bu konuda bilgisi olan varsa rica etsem cevaplandırabilir mi?< id="BFI_" style="width: 1px; height: 1px; display: none;">
|
|
Peugeot 308 T9 2015
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |