|
Scudo 2.0 motordan gelen tanımlanamayan ses |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
tolgakmg
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2017 Saat 08:50 |
Çıkma baktırıyorum. Araç şu anda Adana'da. ancak bulamazlar ise yan sanayi baktıracağım maalesef. Gelecek hafta sonuna kadar araç toplanacak.
|
|
ggitaristt
3. Vites Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Çıkma bul kardeş.. Bugün ben akşama kadar sanayideydim, yan sanayi parçaları orjinal alsam toplam harcadığım paranın 3 katına mâl olacaktı..
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
yan sanayiden çok çıkma temiz parça bakmanızı öneririm
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
tolgakmg
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Teşekkür ederim. Henüz araç toplanmadı. Orjinali Pahalı bir parça olduğunu söylediler. yan sanayisine baktırıyorum. Araç toplandıktan sonra Umarım ses sorunu düzelir.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
Hocam problemin bulunduguna sevindim. Bununla geçmiş olsun
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
tolgakmg
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar iyi geceler. Aracın arızası nihayet bulundu. Araç üst kapak sökülmesi sonrasında ekzantirik milinin arka kısmında pompaya bağlandığı yer (kaplin görevi gören ) kırılmış. Bu da motor çalışırken pompanın ekzantirik milinden tam hareket alamayıp bir miktar ileri geri oynaması sonucunda ortaya çıkan avans sesi imiş. Ekzantirik mili siparişi verdik. Kısmetse hafta sonuna kadar araç toplanacak. Çanakkale'deki ilk sökümde gözden kaçan bir detay sanırım. |
|
ggitaristt
3. Vites Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Geçmiş olsun bekliyorum..
|
|
tolgakmg
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Mehmet bey iyi geceler. Sizin de belirttiğiniz gibi yakıt sisteminin çalışma prensibi gereği gaz kesmelerde enjektöre giden ECU sinyalleri kesilmesi gerekir. Motor çalışırken ve viteste iken sesin kesilmesi sistem arızasının yakıt sisteminden olduğuna işaret ediyor. Kısmet olursa yarın Adana'da olacağım. Pazartesi günü güvendiğim ustalarla bir kontrol yapacağız. Sonuçları buradan paylaşırım.
Aracın yağ eksiltmesi yada duman yok.
|
|
ggitaristt
3. Vites Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Abi benim fikrim hala şu: Enjektörün birisi tam kesemiyor ufak bir sızıntı var. pistonun birisi yukarı çıkarken hava tam sıkışmadan ufacık bir patlama gerçekleşiyor.. Duman atmaya sebep olmaz tabi.. Bu da her seferinde olmaması gereken düzenli bir ses çıkartıyor ve ufak bir vuruntuya sebep oluyor.. Kontağı kapatınca mazot pompası duruyor ve ses kesiliyor..
Eğer enjektörleri kontrol etti ve sorun yok dedilerse bu sefer de ECU derim ben.. Yani gazı bırakıp belli hızda viteste giderken kontağı kapatınca motorda değişen tek şey mazot pompasının durması.. 1000 devirin üzerinde gazı bıraktığımız zaman ECU devir düşürmek için mazot püskürtmeyi durdurur.. yani 2000 devirde gazı bırakınca enjektörler kapanır rolantiye düşene kadar.. Ama senin arabada hala şıkır şıkır ses geliyor.. Demek ki pistonda patlama var hala.. Düzenleme: Pistona yağ sızıyor da olabilir bak.. Düzenleyen ggitaristt - 27 Ekim 2017 Saat 18:03 |
|
tolgakmg
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Soner bey teşekkür ederim. İlk kapak sökümünde rulmanları kontrol ettik. Ancak yatak ve rulmanlar sağlıklı çıktı. söktürmeden önceki ilk şüphem de zaten rulman olabilir mi idi ama...ses pek rulman yada yatak sesine benzemiyor. Sesin kaynağı ile ilgili çeşitli zamanlarda çekilmiş videolar bunlar. Bu rolentide verilen gaz doğrultusunda duyulan ses. Ses çok az ve hassas gaz verdiğinizde 1000 devir civarında dahi duyuluyor. https://youtu.be/dPagjP82thcBu (pek duyulmuyor olabilir. Kulaklıkla dinlenirse daha net duyuluyor) ise aracın viteste yokuş aşağı kontak kapalı iken ki durumu Bu da yokuş yukarı gaz verdiğinizde (hıza ve vitese bağlı olmaksızın) ki durumu
Düzenleyen tolgakmg - 27 Ekim 2017 Saat 10:48 |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
peki hocam eksantik mili yuvarını kontrol ettilermi. benim 206 aracımdada böyle bir ses vardı. silindir kapak contası değişiminden sonra buna benzer ses geliyordu. sonra tekrar gittim ustaya üst kapak söküldü eksantirik mili rulmanı ve keçeleri değiştirildi ses kesildi. Birde aklıma gelen gevşemiş bir paçada olabilirmi diye düşünmüyor deilim.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
tolgakmg
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Günaydın. Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Çanakkale birçok konuda mahrumiyet bölgesi maalesef. Gittiğim bölgenin tek güvenilir pompacısı da sesin yakıt sisteminden gelmediğini söylediği için...(usta...."sesin mantiken enjektörden yada avans sesinden gelmesi gerekiyor...ama duyduğum ses mekanik bir ses...o yüzden boşa bir masraf açmamak için kontrolleri kapak üzerine yönlenmeliyiz"...şeklinde yorumluyor). Birde çanakkalede var ama o da aslında çıkamadı işin içinden.
Sesi duyan pompacı evet kontrol edelim ses şuradan gelebilir dese...derhal söktüreceğim. ancak iki pompacıda (çanakkale merkezdeki daha tecrübesiz) sesin yakıt sistemi olmadığı görüşünde. Kafa karıştıran husus, sizinde belirttiğiniz gibi...sesin gaz konumuna göre değişmesi ve araç viteste iken kontak kapatılırsa sesin kesilmesi. Püskürtme grafiklerinde bir değişme olsa....yani araç viteste iken gaz kestiğimde mazot püskürtmeye devam ediyor olsa....duman ve araçta tekleme olması gerekir ki....bunlar yok. Bir tek mazot pompası üzerindeki kapa sensörü, yada avans sensöründen şüphelendiler. Söküp temizlediler ve elektriksel olarak kontrol ettiler. Sorun göremediler ama....tek şüphelenilen parça bu. O parçada burada kimsenin elinde olmadığı için deneme şansımızda olmuyor. Tavsiyeleriniz doğrultusunda aracın ecu ve sensör bağlantılarını tekrar kontrol edeceğim. Teşekkür ederim.
Düzenleyen tolgakmg - 27 Ekim 2017 Saat 09:18 |
|
ggitaristt
3. Vites Kayıt Tarihi: 08 Şubat 2016 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1277 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ggitaristt
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
araç tıkırdarken ve yokuş aşağı hareket halinde gazdan çekmenize rağmen ses geliyor ama kontağı kapattığınızda ses kesiliyor.. Bu durumda sorun döner hareketli mekanik parçalarda değil gibi görünüyor..
Enjektörün püskürtme mantığı piston tepeye ulaştığında bir sefer üfle bırak değildir.. Motorda anormal bir durum olması veya vuruntu olması durumunda ECU bunu tespit eder ve püskürtme zamanını değiştirebilir.. gazı bırakmanıza rağmen hala tıkırtı geliyorsa demekki enjektörler hala mazot püskürtüyor.. Yani benim mantığıma göre; gaz pedali, ECU, enjektörler, vuruntu sensörü ve bunların bağlantıları.. Bunların en azından birisi arızalı.. Abi şimdi ben tecrübeli birisi değilim benim işim elektronik ve yazılım ama arabalar üzerine değil.. Ve yukarıda yazdıklarım çalışma prensiplerine göre hep benim mantık kurmam.. Sonlandıracak olursam: araba benim olsaydı ilk işim bir pompacıya gidip enjektörlere baktırmak olurdu.. O kilometrede en çok hasar enjektörlerde olacaktır.. Enjektör basınç altında mazotu kesemiyor olabilir.. Bu durumda da düzenli olarak vuruntuya sebep olacaktır.. |
|
tolgakmg
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 25 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Herkese tekrar merhabalar. Yaklaşık 1.5 ay önce aldığım aracımla ilgili var olan sorunu bir türlü çözememekteyiz. Aracın motor yapısı 2.0 HDİ olanlarla aynı. bir süredir araştırıyorum ve formlarda danışıyorum ancak sorunun net olarak tanımını yapamadığım için çözüm bulamadım. Bilgisi olan arkadaşlar lütfen paylaşımda bulunurlarsa çok sevinirim.
Aracım dediğim gibi scudo 2.0 panorama serisidir. 174.000km de bir araç. Aldığım gün peydah olan ve onca müdahaleye rağmen çözüm bulunamayan bir ses sorun mevcut. Aracı Ankara'dan aldım ve aynı gün çanakkale'ye getirdim. Alırken birkaç yerde kontrol edilip test sürüşleri gerçekleştirildi. Ancak aldığım gün ilk benzincide depoyu fullettikten sonra araçta zincir sesine benzer ses meydana geldi. https://www.youtube.com/watch?v=S19Tt8fuSQI (ses bu ses) Aracı Çanakkaleye bu ses eşiliğinde getirdim. Daha çok 1200 civarında duyulan bir ses ve 1200-2700 arası sabit gazda rahatsız edici boyutlarda olan bir sestir. Sesi şöyle tarif edeyim. Rölantide duyulmuyor. Gaza çok az basarak motor devrini artırmaya başladığınız vakit 1200 devir civarında (özellikle sabit tuttuğunuzda) ses gelmeye başlıyor. Motor sıcaklığına bağlı olarak değişmiyor. Sıcak soğuk ses periyodu değişmeksizin geliyor. Yokuş aşağı viteste kompresyonda inerseniz geliyor. Ağırlıklı olarak 1200-2700arası duyuluyor. Daha üst devirlerde ses motor gürültüsünden pek anlaşılmıyor. Ancak.....örneğin 5. vites 90km sabit hızla gidiyorsunuz. (hız örnektir her hızda devirde ve viteste bu ses geliyor) Devir sayacınız 2100 gibi...gaza az basarsanız çıtır çıtır (yada şıkır şıkır her nasılsa) sesi bariz duyuyorsunuz. Ama bir yokuş geldi ise önünüze gaza hızınızı korumak için biraz bastıysanız , basma oranınıza göre kısmen yada tamamen kayboluyor. Gaza biraz bastıysanız ve hızınız artıyorsa, hız sabitlenene yada siz gazdan bir miktar çekene kadar azalıyor. Hızınızı sabit korumak için eğer gaza çeyrekten fazla bastıysanız siz gaz pedalı konumunu değiştirene kadar ses gelmiyor. Onun dışında inişte ve düz gidişte gaza az bir miktar bastığınızda yada hiç basmadığınızda ses çok net duyuluyor. İşin ilginç tarafı.....dik bir yokuşta viteste aşağı doğru kompresyonla iniyorsunuz. Motor devriniz 2250 diyelim. Ses çok net geliyor. Ancak kontağı kapatır ve viteste inmeye devam ederseniz ses tamamen kayboluyor. Sesin varlığından bu yana....araçta çalışma zorluğu çekiş düşüklüğü duman vesaire yok. bu sebepten arıza tam olarak tespit edilemiyor. Şimdi gelelim yapılan işlemlere. Çanakka'le iyi bir usta olmadığı için bilgisine güvendiğimiz birisi tarafından araç üst kapağı söküldü. Usta motor içerisindeki zincir yada supap ayar şimlerinden süphelendi. Araç söküldükten sonra da kapakçıya gitti. Kapakçıda supap alıştırması yapıldı manifolt temizlendi triger zinciri ve kayışı değişti. ayar şimleri temizlendi. Bu parçaların hiçbirinde sorun gözükmedi ancak tedbir amacıyla değiştirildi. Motor toplandıktan sonra sesin hiç değişmediği görüldü. Araçta güç eksikliği yok. Hatta çok çok iyi bir performansı var diyebilirim. Duman yok. İlk çalıştırmada sorun yok. Hatta duman şaşırtıcı derecede yok. Yokuşta yok. dip gazda yok. Araçta hızlanmada takılma yok. Tamir sonrasında seste en ufak değişiklik yoktu. Yapan usta araçta birkaç başka arıza yada sebep oldu ve bir şekilde düzeltilmeye çalışıldı. Usta ve araştırmalarım sonrasında aracın yakıt sisteminin kontrol edilmesi gerektiğini düşünüp pompacı aradık. Çanakkalede iyi pompacı olmadığı için birkaç kişiden aldığım tavsiye üzerine Bigada iyi bir usta ile görüştüm. Usta sesin yakıt sisteminden gelmediğini, sesin mekanik olduğunu savundu. bunun üzerine araç birkez daha sökülerek kontrol edildi. Sorun gözükmedi (Tabi bu arada araçta manifold kaçağı ve vakum pompasının ses yapması da başladı) Pompacı usta ısrarla sesin mekanik olduğunu savunuyor. Ses zincir yada supap şimlerinden gelse gaz tepkilerinde sesin azalıp artmaması gerekir. Ayrıca kompresyonda motoru kapattığımda sesin kaybolmaması da gerekir. Ses yakıt sistemindeki bir arızadan olsa duman çekiş düşüklüğü v.s. olması gerekir. Biraz uzun bir anlatım oldu. Kusura bakmayın. bu araçla ilgili bu tür bir sorunu yaşayan yada bana önerisi olacak kimseler olursa çok sevinirim. 1.5 aydır uğraşıyorum ve artık aracı bilgisizce kurcalatmak istemiyorum. bursaya götürdüğümde de gören ustalar net bir çöüm söylemediler ve aracı tekrar sökmek gerektiğini savundular. Orada da ısrarla yakıt sistemi değildir diyorlar. Cevaplarınızı bekliyorum. Teşekkür ederim.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |