|
Hangi usta haklı? Arabam conta mı yaktı? |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | ||
fthusl
1. Vites Kayıt Tarihi: 01 Eylül 2013 Konum: ALANYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 60 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 13 Kasım 2019 Saat 10:20 |
|
Öncelikle geçmiş olsun. Aynı sorun yaklaşık 1 yıldır bende de devam ediyor haftada 0,5 lt su eksiltiyor ve radyatör hortumlarında aşırı basınç ve sertleşme mevcut. Dün akşam iş çıkışı eve giderken tak diye bi ses geldi sabah su kontrolü yapacağım diye kaputu açtım genleşme kabının kapağı yok basınçla sanırım attırmış. Motoru hiç söktürmek istemediğim için bekliyordum fakat baya sona geldik sanırım haftaya bırakacağım ustaya.
|
||
2003 206 1.4 HDİ X-LİNE
|
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Aynen öyle. Çocuk bebekti, şimdi konuşuyor, koşuyor :)
Bu arada forumda usta tavsiyesi verilebiliyorsa, yasak değilse, kendi ustamın telefonunu yazabilirim. Ben bir yamuğunu görmedim, eski aracım dahil 10 senedir aynı ustaya götürüyorum. İlk aracımın motor ikaz lambası yandığında internette bir forumdan bulmuştum.
|
||
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Zaman su gibi geçer hocam. Probleminizin düzeldiğine sevindim bununla geçmiş olsun.
|
||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Yıllar sonra gelen edit:
Motorun conta yaktığına o meşhur renkli testi yaptırdıktan sonra inandım ve ilk gün söyleyen kendi ustama götürdüm. Ama rahat 6 ay (tekrar edit: baktım şimdi tam 1 sene) kullandım önce. Motor üst kapağını açtı ve yine ustanın daha ilk günden dediği gibi toplu iğne başı kadar olmayan bir çentiği bana gösterdi. 2 günde halletti verdi arabayı. Diğer başlık açtığım elektrikli direksiyon sorununu da aynı gün halletmiştim. Vay be 2 sene olmuş.
Düzenleyen mesut207 - 30 Mayıs 2019 Saat 21:57 |
||
zerzevat
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
hocam suyun rengi tamam da.... yağın rengine hiç baktınız mı? su yağa karıştığı zaman altın sarısı gibi bir renk oluyor. yağ köpürmeye başlıyor. öyle ki üstten yağ koyduğumuz kapağın oralarda bile motorun içi sapsarı, altın gibi oluyor.
böyle devam ederseniz, motor yağsız kalacak ve kol çıkaracak biryerlerden. birader böyle su ekleyip ekleyip gezdi.... sonra üst kapak yaptırdık... ama bir iki gün sonra kol çıkardı, komple motoru değiştirdik, onun ihmaliydi.. ama... :((( masrafı da bana kapak oldu. üst kapak. akıl kapağı :((
|
||
sdttn
1. Vites Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Kompresyon testi yapmadan direk üst kapak diyen ustadan koşarak uzaklaşın.
Böyle ustaya sağlam kapağı açtırıp işlem yaptırırsanız hem boşa paranız gider hem de yapacağı işlem sonunda motorun ömrü kısalır.
|
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Radyatör ile alakalı her soruna kabulüm, tek derdim motoru açtırmamak. Ancak yapacak birşey yok görünüyor.
Motor soğuken su kabını açtığımda, su basınç hava ile yükeliyor. Dün tekrar gidip radyatör havasını aldırayım dedim. Farklı bir ustaya girdim. Tamam alalım derken ben de bi taraftan anlattım böyle böyle oldu diye. O zaman boşuna uğraşmayalım dedi, kendi baktı. Conta bu dedi geçti. Klasik elini su kabına koydu, gaza bas bırak dedi. Emme yapıyo filan geçmiş olsun dedi. Ben bir de şu test yapan yerleri bulayım, buradaki sanayide sormuştum yok demişlerdi. Sürekli sanayi gitmekten yoruldum, sıkıldım. Zor işler.
|
||
Peugeot35
2. Vites Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
hocam motor soğukken yani birgün araba yattıktan sonra çalıştırın yanlız su deposu kapağı açık olsun su hemen yükselmiyorsa sorun yoktur. bahsettiğim sorunlar yoksa contan yanmamıştır. ben bu conta testini önceki arabamda yaptırmıştım tamircideyken usta getirtip baktırmıştı kimin yaptığını tam bilmiyorum siz sanayiye gidin sorun gösteren olur. 10 tl vermiştim. ama su radyatöründeki şu bahsettiğin kurumlar çoksa büyük bi sıkıntı olduğunun işaretidir. şöyleki Peugeot 207 st 2011 model. 1,6HDI. araban varsa servisinden başka bir yerede yaptırmanı tavsiye etmem. 3/5 neyse fazla ver sağlam olsun garantili olsun ilerde ben bu motoru bu serviste yaptırdım diyebilesin bi şahinci doğancıdan yaptırsan 15 vida söker 11 vida takar haberin olsun. Düzenleyen Peugeot35 - 13 Mart 2017 Saat 16:07 |
||
Oktkor
2. Vites Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 871 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Aynı şekilde düşünüyorum. Hatta tahmin üzerine arızaya karar veriyorlar. Öyle bilgisayara bağlayıp kod bakmak da yok. Olan bizim arabalara oluyor. Arabadan soğuyorsun. Sonra etrafta araba sanayiye girdi mi bir daha belini doğrultamazcılar çıkıyor piyasaya. En sonunda iş galericilere yarıyor sırf 15 liralık parça sorunu çözülemedi diye aracı 2 3 bin altına galeriye bırakıyoruz. |
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Evet kesinlikle haklısın. Derdimi bir türlü anlatamıyorum onlara. Şimdi olaya biraz felsefi yaklaşayım. Sıfat olarak "tamirci" diyoruz, yani bozulan bir şeyi tamir eden insan. Asli görevi budur ustaların. Ancak arkadaşlar genelde; bunu sökelim yenisi takalım diyorlar. İyi de teknik olarak tamir etmek denilmez ki. O işi zaten yetkili servis yapıyor. Benim sana gelme amacım, ucuz olmasından ziyade, tamir edilebilip edilemeyeceğine bakman, mümkünse o parçayı düzletmen. Ha olmuyorsa okey, değiştirelim. Pintilik değil yaptığım tam tersi eli çok açık insanım. Ama mühendislik formasyonu almamla alakalı belki; önce sorunun ne olduğunu öğrenelim, ben mi yanlış yaptım da bozuldu, miadı mı doldu, elektriksel birşey mi vs vs bunu öğrenelim. Parçayı değiştirdin, ama ben yine aynı hatayı yaptım ve tekrar bozdum diyelim. Yazık değil mi? Bu parçaların çoğunu biz üretmiyoruz. Milli serveti elin ecnebisine neden verelim? Yani olayın diğer boyutundayım ben. Ha sakın ters düşünmeyin; tamircilere acayip saygım var. Hatta el emeği ile para kazanan her sektörden ustaya acayip saygım var. Ve hiç olmadığım kadar kibarım onlara karşı. Ama genel olarak tamircilerle yaşadığım iletişim problemini, diğer hiç bir usta ile yaşamıyorum. Evde birşey bozulsa da yetkili servis peşinde koşmam, önce normal ustaya götürürüm. Hem küçük esnaf para kazansın; hem de ben paramı sokağa atmayayım derim. Marangoz dışında sıkıntı yaşamadım hiç. Saygılar efenim. |
||
Oktkor
2. Vites Kayıt Tarihi: 04 Ocak 2017 Konum: Isparta Durum: Aktif Değil Mesajlar: 871 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Bizim ustlardaki özgüven ve çok bilmişlik kimsede yok. Ben de lifte çıkar düzgün bakalım diyorum yok böyle görürüz diyor iki gün sonra ekstra masrafla lifte kaldırıyoruz.
|
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Radyatörün havası olayını unutmuşum. Yağ soğutucunu değiştiren ustaya söylemiştim pek oralı olmamıştı. Olmaz hava filan deye terslemişti. Nasıl yapıldığını bilsem kendim yapacağım. Bir fırsatta onu da başka bir ustada yaptırayım.
|
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
1.madde: ilk zamanlar vardı; ama meğer su kabının kapağı bozukmuş. Ondan sonra öyle bir su eksiltme olmadı. 2.madde: Su kabının içinde yağ değil ama "egsoz kurumu gibi kurum" oluştu 1000km sonra. 150km hıza çıkınca oluşuyordu. Artık o kadar hızlı gitmediğim için bu da yok. 3ve4. madde: Çok kontol ettim, bunlar olmuyor. 5.Hararet yok. Yoğun trafikte bazen 90'a kadar çıkıyor ama 90'ı geçmiyor. Gerçi saatlerce trafikte duran biri değilim. 6.madde: Çekiş ve yakıtta bir sıkıntı yok. İnternette o testi gördüm, ama nerede ve kaç paraya yapılır bulamadım. Şu an sadece sağlam bir hava basıncı var arabada. Hortumlar sert. 2 haftada çay bardağı kadar su koyuyorm. Ama kaçağın da kabın kendisinden olduğunu görüyorum. Özellikle hız yaptığımda o siyah kapaktan kaçırıyor. Hız yok ise kaçırma da yok. Kısaca belirtiler conta değil gibi göründe de o hava basıncı yüzünden conta diye düşünüyorum
|
||
Peugeot35
2. Vites Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 484 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Peugeot35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
hocam öncelikle radyatördeki suyu tahliye edin yeni su ilave ederek havasınıda alın. böyle bi deneyin.
hemen conta yandı demek için önceki şu kontrolleri yapmanız gerek hortum giriş çıkış yerlerini elle gözle ve kör noktaları ayna ile kontrol ederek su kaçağının olup olmadığına bakmanız gerek. su hortumlarda iz yapar tespit edebilirsiniz. contanın yandığını düşünüyorsanız; 1. her sürüşte ciddi derecede su eksiltir. 2. yağı suya yada suyuda yağa karıştırır. 3. egzozdan su atar. 4. egzozdan beyaz duman atar. 5. hararet daima tavan yapar. 6. çekiş düşer sanki arabayı biri tutarcasına. bu gibi belirtiler varsa contan yanmıştır. tabiki contanın yanıp yanmadığınında testi yapılıyor test yaptırmadan motora elletmeyin. sanayide ustalar aç biri gelsede kemirelim diye. olmadık şeyler bile çıkarıyorlar.
|
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Uzun zaman sonra son durumu yazıp bilgi vereyim. En son yağ soğutucusunu değiştirdikten sonra 5000km yol yaptım. Hala su kaçağı var. Ancak bu kaçak; 150km/h hıza çıktığımda oluşuyor. 100-110km hızla kullandığımda 2hafta bir sadece bir çay bardağı kadar ekleme gerektiriyor. Su kabına gelen egsoz kurumu gibi olan kurum bitti, artık oluşmuyor.
Asıl sorun su kabına su koymak için kapağı açtığımda (sabah arabaya binmeden önce kontrol ediyorum); müthiş bir hava basıncı ile su yukarı çıkıyor. Dolayısıyla su kabında, su az görünmesine rağmen, genelde ekleme yapamıyorum. Eskiden hortumlar yumuşak olduğu için conta yakmış diyemiyordum. Ancak artık su kabının kapağını değiştirdiğimden, oradan su ve hava kaybı olmadığından, içerideki hava dışarı çıkamıyor ve hortumlar artık taş gibi sert. Bu da conta yaktığına işaret ediyor sanırım. Öyle uzun uzun dur kalk trafiğine girmediğim için sıkıntı yok diye, kullanmaya devam ediyorum. 5000km sonra normal bakım zamanı contayı değiştereceğim. İnşallah sadece contadadır. Daha kötüsü; silindir kapağında çatlak olması En kötüsü ise motor bloğunda çatlakmış. Artık onu da 4 ay sonra filan yazarım herhalde. Tekrar ilgilenen arkadaşlara selam olsun. Şimdi başka başlıkta başka bir yardım isteyeceğim :)
|
||
madblueblacksea
2. Vites Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Suyun tamamen bosalmasindan sonra havası alınsa bile yinede hava kalabiliyor. Bikaç kez fan açma ısısına kadar kullanın. Kaloriferi sıcak konuma almayı unutmayın.
|
||
206 1.4 HDI Look 2004
|
||
themurat54
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Ağustos 2014 Konum: Sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 284 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı themurat54
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Hocam geçmiş olsun öncelikle. Yazının tamamını okumadım. Arabanın contasının yanıp yanmadığını bi aparat sayesinde ustalar öğrenebiliyor. Yedek su deposuna icinde mavi sivi olan bu aparati sokuyor eger bu sivi sariya donusurse conta yanmistir. Eger arabanin altinda islaklik olmuyorsa cok buyuk ihtimal contadır ve ihmali kotu olabilir. Tekrar gecmis olsun.
|
||
Peugeot 206 Sedan
2007 Model, Comfort, 1.4, 75 HP, Benzin/LPG |
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
Tekrar selam beyler. Bugün aracı tamir ettirdim ve sonuçları buraya yazayım dedim.
2 yerde Su kaçağı tespit edildi. 1) Su kabının kapağındaki o-ring deforme olmuş. Gerçi büyük ihtimalle, araç sürekli su eksilttiği için, onlarca kere aç kapa yaptığımdan kaynaklı bu. Yani asıl su eksiltme bu değil. Çünkü kapağı değiştirdikten sonra az da olsa su eksiltmeye devam etti. 2)Yağ soğutucusunun petek gibi olan kısmı ezilmiş. Ve su kabından bilmem kaç bar hava basınca oradan su fışkırdı. İşin ilginç yanı bu petek dediğim yer, çok daha öncelerden arabada ses yapan ama ustanın "önemli bir parça değil koruma sacı bu" dediği şeyin titreşiminden kaynaklı ezilmiş. Kısaca siz siz olun, önemsiz denilen parçaların, başka parçalara temas etme durumunu da göz önünde bulundurun. Her iki parça değişti, kilometre bakımı yapıldı. Ancak finalde 20 km test edildi yine su eksiltme vardı. Bunun ilk seferde normal olduğunu söyledi usta. Çünkü suyu komple boşaltmış tekrar koymuş, birkaç kere rölantide test ederken termostatı çalıştırmış ve bu termostattan dolayı eksilme olabilirmiş. Yani sağlıklı testin, eve geldikten ve araba soğuduktan sonra suyu ilave edip, o gün kullandıktan sonra tekrar soğutup bakmak olduğunu söyledi. İşte bu kısım aklımı kurcaladı. Acaba adam başından mı savdı bilmiyorum. Yarın müsait bir zamanda test yapıp tekrar bildiricem. Belki bu esnada içimi kemiren bu soruya cevap veren olur. Buraya foto nasıl ekleniyor bulamadım. Yoksa daha kısa yazabilirdim. |
||
mesut207
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Ağustos 2016 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
@sonerkyl ve @madblueblacksea
Yorumlarınız için teşekkürler. Bu konulardan pek anlamadığım için bu kadar ustaya götürdüm aracı ve halen daha ikilemdeyim. Yazmayı unutmuşum madblue hatırlattı. Araç dışına akan herhangi bir su görünmüyor. İlk ustam bunun egsozdan çıkıp gittiği için görülemediğini söyledi. Yağ soğutucusundan kaynaklı diyen ustalar ise yağ soğutucu yanındaki bazı parçalarda su damlasının izlerini gördü. Ve bunun da yüksek ısıyla buharlaşabileceğini, dolayısıyla görünemeyeceğini söyledi. Benim merak ettiğim, su kabında eskiden kurum olurken, artık kurum olmaması. Yani bu kurum conta yanması ile oluşabilecek bir durum mu? Ve evet su kabında yağ yoktu. Görünümü yağ gibiydi ama kurum sanki mikserden geçirilmiş gibi suya homojen dağılmış erimişti. Fiyat vereyim, 1500tl dediler. Parasında değilim, sadece motora dokunulunca arabadan hevesim kaçacak. İtiraf edeyim bu kadar çabuk cevap beklemiyordum, o bakımdan bir soru daha sorayım müsaadenizle. İlk ustam Ford ustası. 6 sene ford kullandım tüm bakımlarını o yaptı. Bu araç motoru ile ford motoru aynıymış galiba, yani ilk ustama versem yanlış mı yapmış olurum yoksa bir Peugeot'çu mu bulmalıyım? Teşekkürler şimdiden |
||
madblueblacksea
2. Vites Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Eksilen su dışarı akmıyorsa yada en tehlikelisi yağa karışmıyorsa bunun anlamı conta yakmak.. Sadece suyun içinde yağ olsaydı yağ soğutucu üzerinde yoğunlaşabilirsin. Motor sıkışmasından dolayı yükselen yağ basıncından soğutucudan suya karışabiliyor ... (şahsen kendim yaşadım, basınç yükselmesinden dolayı soğutucu contasından suya karışmış ama şartlar normale dönünce düzeldi, soğutma suyunu değiştim şuan sorun yok) Senin durumunda farklı olan suyunun eksilmesi, yağda su olsaydı 8 ustadan birisi anlardı diye düşünüp conta yakma ihtimalin çok yüksek. Sistemde hava yoksa yedek su deposundan kabarcık gelmez. Sabah çalıştırdığında bir kontrol et. Contanın yandığını düşünerek 800 ile 1200 tl arasında toplam masrafın olur. Bunun olumsuz bir etkisi yok ancak kapak taşlandıktan sonra uygun silindir kapak contası kullanmak çok önemli. Kapak taşlandıktan sonra yanma odaları hacim olarak küçülür sıkıştırma oranı yükselir. Orijinal parça satan yerden yada rektefeciden bunun bilgisini alabilirsin. Silindir kapak contaları standart değildir. Ustana suyun nereye gittiğini sor....
|
||
206 1.4 HDI Look 2004
|
||
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |