![]() |
|
TORSİYON ALÇALTMA, 3.5 cm YAY |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 12 Ağustos 2016 Saat 12:06 |
Aracı yorar diyorlar ki doğrudur da 14 E 16 maksimum olmalı katılıyorum. Zaten daha da ince yanakla binilecek bir araba değil.
|
|
![]() |
|
maximusti ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1207 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı maximusti
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
benim kendi görüşüme göre maks. 2" orjinalde 14" se 16" , 15" se 17"
daha yukarısını zararlı buluyorum. |
|
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
|
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ne gibi bi dezavantaj verir mesela , maksimum ne kadar büyütmeliyiz ?
|
|
![]() |
|
maximusti ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1207 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı maximusti
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
orjinallerim: 175/65/14 sonradan taktıklarım: 195/45/16
|
|
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
|
|
![]() |
|
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Lastiğin genişliği bazen avantajdan çok dezavantaj olabiliyor. 206 ların lastik açıklığı kısa ve torsiyon olduğu için 407 deki gibi yol tutuşu nu artırır demek yanlış olur. |
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
175/65/14 orjinal ölçüsü olan 206 lar 205/40/17 takıyor diye biliyorum. 215/45/16 da bana tam uyuyor. Hem konfor çok azalmamış olur. Hem daha iyi basar yere gibi geliyor.
|
|
![]() |
|
Gokcesel ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Ağustos 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1107 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spor yay ve torsiyon alçaltmış biri olarak tavsiye ederim. Virajlarda hissedilir fark var. 16" jant var 195/45/16 kullanıyorum lastik ebatı olarak sadece konforun azalacaktır.
|
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Verilen bilgiler için teşekkür ederim, araştırıp düşünüp mantıklı olandan başlayacağım
|
|
![]() |
|
madblueblacksea ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 873 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı madblueblacksea
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
İlk olarak torsiyon dan başlayabilirsin. Torsiyon bilyalarını değiştirirken ayarını araç tam düz olacak şekilde ayarladik. Hissedilir derecede farketti yol tutuşu. 206 larda aerodinamik hatası olduğu yapılan rüzgar tüneli testinde saptandı. Yani araçta mühendislik hatası var :)
|
|
206 1.4 HDI Look 2004
|
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Bunu bi düşüneyim hocam. Çok aşırı ince yanaktan çekiniyorum biraz lastik yararım diye
|
|
![]() |
|
maximusti ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1207 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı maximusti
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
araç şimdi park halinde, orjinal jantlarda kışlık lastiklerle şirkette (14" di),
yarın bakıp ikisinin ölçülerini yazayım. ben söylediğim gibi çok ciddi fark görüyorum. Düzenleyen maximusti - 09 Ağustos 2016 Saat 23:22 |
|
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
|
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Orjinal ebat kaçtı sizin ? Cidden bu denli etki ediyor mu eskiye nazaran ?
|
|
![]() |
|
maximusti ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1207 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı maximusti
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
ben jantları 16" e yükselttim, 45 yanak geniş taban kullanıyorum, 205/45/16 olması lazım emin değilim, orjinallerle arasında gerçekten ço1111k ciddi fark oluştu. ne yatması var, ne de kendini atması, yapışarak giriyor virajlara.
|
|
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
|
|
![]() |
|
ALLEX ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2015 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bu yonde dusunen arkadaslarima kucuk bir tavsiyem olacak.
Arka islemleri yaparken torsiyona el ettiginizda mutlaka tamir takimi olarak burclari yenileyin.isler bittikten kisa bir zaman sonra torsiyon icin mudahele etmek zorunda kalmazsiniz. |
|
MORALİ AĞRIYOR....
|
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aynen daha bilgili arkadaşlarda yorum yapar,sizde araştırın benim bildiklerim bu şekilde.
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Uzun bir araştırma, kaliteli malzeme ve işçilik seçimi. Uğraş, emek, masraf biraz zor ve uzun bir süreç. Geniş tabanla başlasam daha hayırlı olacak
|
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sedanları bilmiyorum ama hb kasaların orjinal ölçüsü 175/65/14.Kaliteli spor yay tercih etmenizi öneririm zaten alçalmadan dolayı konforunuz azalacak üstüne birde 65 yanaktan 55 yanağa geçiş olunca araç şuanki kadar yumuşak olmayacaktır.Kayıpsız olarak o dediklerinizin sadece yayla üstesinden gelebileceğinizi sanmıyorum.Spor yay,spor amortisör,daha geniş taban lastikler,kule gergisi kabaca yol tutuşu adına yapılacak şeyler.Daha önce araştırmalarımdan aklımda kalanlar.
Düzenleyen samet206 - 09 Ağustos 2016 Saat 21:45 |
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Benim beklentim, araç yatmasın güven versin. Tabi sadece kesik yay gibi, kazık gibi olduğu için yatmama yolda zıplama gibi değil. Daha stabil olsun. Şase daha az esnesin. Yola daha iyi tutunsun istiyorum.
|
|
![]() |
|
OguzhanKucuk61 ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2015 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2344 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı OguzhanKucuk61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Orjinal ebat 185/65/14. Ama şuan 175/65/14 takılı. 195/55/15 veya daha geniş taban düşünüyorum
|
|
![]() |
|
samet206 ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fazla fark olmaz diye düşünüyorum.Şuanda kullanılandan biraz daha geniş taban lastik ve dediğiniz gibi yapılırsa araç kendini toplar ama tabi yol tutuşu tek başına yayla kazanılacak bir şey değil malesef.Bu araçlar üretilirken bir sürü mühendislikten geçiyor.Kullanım amacı ve yapıları ortada.
Düzenleyen samet206 - 09 Ağustos 2016 Saat 21:37 |
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |