|
|
307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:) |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | |
ben_erhan
1. Vites
Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2016 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 208 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ben_erhan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: 307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)Gönderim Zamanı: 08 Mayıs 2018 Saat 02:05 |
körükleri yukarı yapıştırdınız mı? bende sorun kalmadı.. onu denemeden başka çözüm arayışına girmeyin
|
|
![]() |
|
| Sponsor Bağlantı | |
![]() |
|
afaruk307
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2017 Konum: Bafra Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı afaruk307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Nisan 2018 Saat 01:01 |
|
aynı sorundan bende müzdaribim değiştirilmesi gereken parçanın linki varmı acaba?
|
|
![]() |
|
ben_erhan
1. Vites
Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2016 Konum: Düzce Durum: Aktif Değil Mesajlar: 208 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ben_erhan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 19 Ekim 2017 Saat 11:28 |
|
kayıkcı kardeşim sen körükleri yapıştırdın mı? daha öncede söylemiştim.. körükleri yukarı sabitle ( yapıştır) sesler kesiliyor.. şayet yapıştırdın ve sesler kesilmediyse o zaman başka çözümler bakabilirsin.. ben kendi aracımda uyguladım, zerre kadar ses almıyorum..
|
|
![]() |
|
kayıkcı
1. Vites
Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2017 Konum: zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Eylül 2017 Saat 11:04 |
|
BU KONUYU BAŞKA Bİ FORUMDAN BULDUM MANTIKLI GİBİ
Sevgili arkadaşlar herkese merhabalar, yazdıklarınızı uzun uzun okudum, herkes aynı dertten muzdarip, süspansiyonların çok sert olduğundan ve tangır tungur sesler geldiğinden şikayet eden arkadaşlar var, aslında bu seslerin süspansiyonla alakası yok, aslında amortisörler kilitlemeye geçtiğinden bu sesler geliyor, ama bu sesi çıkaran parçalar kesinlikle amortisörler değil, ikitane şık var birincisi arkada fren diskleri sabit yani kampana olmadığından arkalardada disk sistemi var ve bu hareketli bir parça bunlarda burç sistemi vardır, önce ustanız bunları kontrol etsin iç çaplarda aşınma olursa bu sesi bu disk sistemleride yapar, metal metale hafifçe vuruyormuş gibi bir ses yapar, bu burçları tornacı doldurup tekrar sıfıra sıfır oymalıdır çok parada tutacağını sanmıyorum, ikincisi ve en önemliside bildiğiniz üzere 307de torsiyon yok aslında öyle biliyoruz hatta yetkili servisler bile böyle bilir 306da vardır (aslankral3460) 106 205tede vardır tam torsiyon, ama 307de bu biraz gizlidir arkadaşlar, arka dingilin arkasından baktığınızda yarım ay gibi oyulmuş dingil demirinin içine yine o kör olası torsiyon demiri konulmuştur, aslında bu sesleri yapan parça budur, iki ucu dişli (tırtıklı) olan bu demir üretim esnasında konulmuştur ve hareketsizdir ama zamanla bu demirin ucu aşınır, yani anlayacağınız dilden anlatırsak eğer lastiğin birisi diğerinden bağımsız yaylanmaya başladığı zaman bu demir devreye girer ve öteki lastik tarafından kuvvet alır, ve böylece arabanın yol tutuşu artar, demir çok esnek değildir zaten kötü olan birinci sebepte budur, aslında 307lere pamuk gibi bir arka süspansiyon sistemi bile yapılabilir, ama o zaman yol tutuşu azalacaktır ve araba virajlarda çok yatmaya başlayacaktır, birde arkada 2-3 kişi oturduğunda yatmalar dahada artacaktır, yok ben yol (aslankral3460) tutuşu istemem beşik gibi yatsın diyosanız bu demiri bir tornacıda kestireceksiniz, ve lastiklerin birbirinden bağımlılığı azalacaktır ki tavsiye etmiyorum ve özellikle yumuşak bir süspansiyon seçilmelidir, tabii yumuşak bir sistem isteniyorsa, ama sert olsun ama bu ses kesilsin diyosanız, dingili söktürüp elinize alacaksınız ve bir kaynakçıya giderek bu demirin giriş yerlerinden kaynakla doldurtacaksınız, eğer gerekirse 1-2 milim matkapla büyütecek ve çalışabilecek bir yer açacaktır, yani bu demiri dingil başlarına sabitleteceksiniz arkadaşlar, 307 bağımsız bir süspansiyona sahip değil neyazıkki, ve çok kısa sürede bu dediğim viraj demir başlarındaki tabiri caizse tırtıkları bozuyor, yani arada boşluklar oluşuyor, ve diğer lastik esnemeye başladığında tan diye bir ses geliyor, sorun ne amortisörlerde ne üst burçlarda nede alt burçlardadır ve bu anlattığım bilgileri size fransa bile veremez, belki biliyordu sorunun nerede olduğunu ama çok masraflı olacağından hiç sesini çıkarmadı, ve arabaları geri çağırmadı, çünkü bu puga çok büyük bir maliyetti, özetliyorum sorun ilk önce dediğim (aslankral3460) gibi disk sistemide olabilir, frenlemeye geçince aşağı doğru bir eğilim göstereceğinden burçları bozması ihtimaldir, yani lastik bir taşa yada çukura girdiğinde bu parça yerinden oynamak için aşağı yada yukarı eğilim göstereceğinden bu sesi yapabilir, ikinciside ilk başta söylediğim gibi viraj demiri başları yada gizli torsiyon demiride diyebiliriz, inşallah yeterince açıklayıcı olmuşumdur, ama okudum kadarıyla amortisör üstündeki körük lastiğide diyenler olmuş o lastik tan diye bir ses çıkaramaz arkadaşlar, amortisörlerinizide test ettirin belki onlardada patlak olabilir, ama port diye bir ses yapar yani metal sesi olarak bu sesi duyamazsınız, inşallah bu sorununuzda çözülür, bu yapacağınız işlemler çok para tutmayacaktır hepinize hayırlı bayramlar diliyorum, sanırım yeterince açıklayıcı olmuştur, DÜŞÜNCELERİNİZİ YAZARSANIZ SEVİNİRİM
|
|
![]() |
|
kayıkcı
1. Vites
Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2017 Konum: zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2017 Saat 14:39 |
|
s.a arkadaşım bu uygulamayı yaparaken opel astra b kasa nın takozunumu kullandınız bu birebir uyum sağlıyomu bizim 307 lere.yada işlemden geçiş aşamalarını bana ayrıntılı yazabilirmisin benim ustam pek anlayamadı şu mastik eritme işinden filen bahsettim kafası karıştı
|
|
![]() |
|
kayıkcı
1. Vites
Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2017 Konum: zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2017 Saat 14:35 |
|
s.a arkadaşım bu uygulamayı yaparaken opel astra b kasa nın takozunumu kullandınız bu birebir uyum sağlıyomu bizim 307 lere.yada işlemden geçiş aşamalarını bana ayrıntılı yazabilirmisin benim ustam pek anlayamadı şu mastik eritme işinden filen bahsettim kafası karıştı
|
|
![]() |
|
akk0212
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Ocak 2016 Konum: malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 112 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 11 Nisan 2017 Saat 22:16 |
|
dün körükleri takoza silikonla yapıştırdım ses kesildi
|
|
|
307 1.6 hdi
|
|
![]() |
|
KILIÇ
4. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3438 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Nisan 2017 Saat 17:02 |
|
Merhaba hoşgeldiniz. Öncelikle üyelermiz tanıyalım bölümünden kendiniz tanıtırmısınız. Konu ile ilgili olarak forumdan birden fazla konu var.
|
|
|
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah 2005 Opel Corsa Lila 2000 Clio sümbül Gri 2003 307 XT Lacivert 2004 Palio Go Kırmızı 2005 307 XR Gri 2006 206 Desing Kum gri 2003 c3 Kırmızı |
|
![]() |
|
burock106gti
1. Vites
Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2017 Konum: Sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı burock106gti
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Nisan 2017 Saat 13:22 |
|
Merhaba konu cok eski tarihlerde acılmış.fakat suan birebir ayni sorunu yasiyorum ilk postunuzdaki resimler malesef acilmiyo napabilirim?
|
|
![]() |
|
ucanturk
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Haziran 2015 Saat 17:36 |
|
evet delme işi dediğiniz gibi olumsuz sonuçlanabilir .
dün arkadaşın 99 model A3 ünün takozuna baktım, sakız gibi yumuşacık. bizimkiler hangi akla hizmet böyle yapılmış anlamadım. Görünüşte A3 takozu bizimkine çok benziyor. İkisini karşılaştırma şansım olsa ..
|
|
![]() |
|
barishrocker
3. Vites
Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013 Konum: stnbl Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1276 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı barishrocker
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 29 Haziran 2015 Saat 00:40 |
tabii ki hem öne hem arkaya taktık yoksa biçimsiz olurdu. gözle görülür bir yükselme var çünkü. önceden aslanın burnunu sürterek geçtiğim yerden şimdi daha rahat geçiyorum mesela.. sürüşü etkileyen bir durum gözlemlemedim birkaç aydır takılı.. |
|
|
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535 |
|
![]() |
|
eeccaa
1. Vites
Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 175 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2015 Saat 21:08 |
Neler yapmışlar. Bununla helezonun bir boğumunu sertleştirmek amortisör kapanma limitini biraz arttırıyor ve takoza sert vurmayı engelliyor demek ki. Biraz pahalıymış gerçi. Burun sürtmüyor dediğinize göre siz hem öne hem arkaya mı uyguladınız? Çünkü yükseltiyorsa, yalnız arkaya takılınca arabanın duruşu, far ayarları vs. bozuluyordur. Pek sorun değil ama şu enine boyalardan geçtikten sonra helezonların titreyip vınlamasına da engel oluyordur bu kesin.
|
|
|
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline |
|
![]() |
|
eeccaa
1. Vites
Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 175 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2015 Saat 20:43 |
Takozu yumuşatmak açısından delmek mantıklı görünüyor. Ama sıkı kauçuk gibi bir malzeme olduğundan ısıtıp delme yöntemi kolay ve verimli olmayabilir. Şiş ısınsa da zor saplanabilir. Deldiğiniz yerin çevresi kömürleşip sertleşebilir, çok sıcak gelip bölge ufalanabilir. Böyle olumsuzluklar aklıma geldi ama denemedik tabi hiç biri de olmayabilir :) Belki ısıtmak yerine matkapla ahşap uç kullanarak delmek daha kolay olabilir. Ahşap uç delikteki talaşı temiz şekilde boşaltırken, sonda amortisör demirine hafifçe deyse bile zarar vermez sanki.
|
|
|
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline |
|
![]() |
|
barishrocker
3. Vites
Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013 Konum: stnbl Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1276 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı barishrocker
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2015 Saat 17:48 |
|
ellerinize sağlık hem anlatım hem de çözüm için.. ben de şu ürünü alarak o ses çözüm buldum. fakat bunları takındca yay esnediği için biraz araç yükseldi. gerçi yükselmesi benim işime geldi, artık burnumuz sürtmüyor. virajlarda vs sorunyok ama onu özellikle denedim..
http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-car-Spring-Buffer-Rubber-Car-Urethane-Absorbers-Rubber-C-Type-for-Peugeot-307-607/1700549130.html ![]() |
|
|
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar) Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535 |
|
![]() |
|
ucanturk
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 131 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2015 Saat 15:16 |
|
Benim bu konuda farklı bir fikrim var ama biraz tembellikten birazda hava muhalefetinden ve müsait yerim olmayışından harekete geçemedim.
Düşüncem şu ki; Takozları falan hiçbişeyi sökmeden aracı krikoya kaldırıp yeterli çalışma mesafesi açıcam. Daha sonra uygun kalınlıkta bir örgü şişini ısıtarak lastik takozdaki boğumları delmek istiyorum. En alttaki boğumu eşit aralıktaki beş yerinden, üsttekileri de yine eşit aralıktaki altı yerinden delip takozun mukavemetini azaltıp esnekliğini arttırmayı düşünüyorum. Gözünüzde delik deşik bir takoz canlandırmayın. Delme işi bittikten sonra takoz üst tarafa yapıştırıldığında baya işe yarayacağını düşünüyorum. Yaramasa bile kaybedecek birşey yok, astra b takozu uygulamasına geçilir . Siz ne dersiniz bu fikir hakkında ??
Düzenleyen ucanturk - 28 Haziran 2015 Saat 15:18 |
|
![]() |
|
aokaymaz
1. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 286 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 10:07 |
|
Bu sorunu 2014 model 308 de bile çözememişler
http://www.arabam.com/edergi/58 golf 308 karşılaştırmasında arka süspansiyonun hala fazla sesli çalıştığı yazıyor.
|
|
![]() |
|
serkomser
1. Vites
Kayıt Tarihi: 19 Mart 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 269 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serkomser
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 09:34 |
|
Ben bu takozları silikonladım çokta güzel oldu, süspansiyon sisteminden herhangi bir şikayetim yok..
Uygulama güzel ve bu tür şikayetleri olanlara birebir çözüm. Anlatım süper. Emeğinize sağlık keyfli sürüşler dilerim.
|
|
|
SEN GİDERKEN...
|
|
![]() |
|
106fb
1. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2011 Konum: KONYA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 301 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 08:45 |
|
Ama illaki fabrikasyon kullanılan ara takozun sert olmasının bir mantığı vardır.yoksa peugeot daha sonraki modellerinde farklı bir sistem kullanırdı.İyi araştırmak lazım...
|
|
|
2003 307 XT PRE 1.6 110 HP
|
|
![]() |
|
aokaymaz
1. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 286 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 08:41 |
|
Eyvallah kardeşim teşekkür ediyorum verdiğin bilgiler için çok faydalı oldu en kısa zamanda deneyecem teşekürler
|
|
![]() |
|
ByHack
1. Vites
06 - Ocak - 1986 Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011 Konum: Yozgat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 264 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 01:00 |
|
arkadaşlar bu uygulamayı yaptığım günden buyana bir hayli zaman geçti. Yapılan işlem neticesinde;
1- elastik kabiliyeti çok zayıf olan orijinal ara yatak takozu ve bağlı olduğu toz körüğünün amortisör üst takozuna monte edildiği yerden zırt bırt düşüp lokur lokur ses yapması olayı tamamen kesildi. 2- Özellikle arka koltukta yolcu veya bagajda yük var iken amortisör çalışma mesafesinin kısa olması, süspansiyonların ise bağımsız olmaması sebebiyle en küçük bir kasise veya çukura düştüğünüzde, ya da stabilize, bozuk yola girdiğinizde arka taraftan gelen "pat küt" seslerine veda ettim. Yapılan çalışmanın asıl amacı da zaten 2. maddede belirttiğim konudur. 307'lerin orijinal ara yatak takozları çok ama çok sert. Absorbe etmesi gereken şoku doğrudan aracın şasesine aktarıyor ki buda sürüş konforunu olumsuz etkiliyor arkadaşlar. Araca yönelik; sürüş kabiliyeti, salınım, yol tutuşu vb konularda herhangi bir sıkıntı görmedim, göreceğimi de zannetmiyorum. İlla sıkıntı aranacaksa yerinden düşen eski takozların daha büyük problem olduğu kanaatindeyim. Bu uygulamayı gerçekleştirdiğinizde özellikle eski tip sedan alman arabalarındaki konforu beklemeyin ama güncel hatchback arabalardaki konfora kavuşabilirsiniz. Her ne kadar uzun vadede bakım, işçilik ve yedek parça maliyeti gibi sebeplerden torsiyon bar sistemi avantajlı şekilde görünsede; Özellikle maliyet kaygısı ile hatchback spor arabaların büyük çoğunluğunun torsiyon bar sistemine sahip olduğunu ve bu tipteki araçların çukurları bağımsız süspansiyona göre daha fazla hissettirdiğini de eklemek isterim. Yani diğer hb arabalarda da bu durum söz konusu yahu ![]() neyse toparlayacak olursak bu sistemi kendi aracınıza gönül rahatlığı ile yapabilirsiniz, test edildi, onaylandı vesselam... |
|
|
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
|
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |