Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ben_erhan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2016
Konum: Düzce
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 208
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ben_erhan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 Arka Amortisör Sorununa Kesin Çözüm:)
    Gönderim Zamanı: 08 Mayıs 2018 Saat 02:05
Orjinalini yazan: afaruk307 afaruk307 Yazdı:

aynı  sorundan  bende  müzdaribim değiştirilmesi  gereken  parçanın   linki varmı  acaba?

körükleri yukarı yapıştırdınız mı?

bende sorun kalmadı.. onu denemeden başka çözüm arayışına girmeyin 
Yukarı Dön
Sponsor Bağlantı


Yukarı Dön
afaruk307 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Temmuz 2017
Konum: Bafra
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı afaruk307 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Nisan 2018 Saat 01:01
aynı  sorundan  bende  müzdaribim değiştirilmesi  gereken  parçanın   linki varmı  acaba?
Yukarı Dön
ben_erhan Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2016
Konum: Düzce
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 208
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ben_erhan Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Ekim 2017 Saat 11:28
kayıkcı kardeşim sen körükleri yapıştırdın mı?  daha öncede söylemiştim.. körükleri yukarı sabitle ( yapıştır) sesler kesiliyor.. şayet yapıştırdın ve sesler kesilmediyse o zaman başka çözümler bakabilirsin.. ben kendi aracımda uyguladım, zerre kadar ses almıyorum..
Yukarı Dön
kayıkcı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2017
Konum: zonguldak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayıkcı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Eylül 2017 Saat 11:04
BU KONUYU BAŞKA Bİ FORUMDAN BULDUM MANTIKLI GİBİ

Sevgili arkadaşlar herkese merhabalar, yazdıklarınızı uzun uzun okudum, herkes aynı dertten muzdarip, süspansiyonların çok sert olduğundan ve tangır tungur sesler geldiğinden şikayet eden arkadaşlar var, aslında bu seslerin süspansiyonla alakası yok, aslında amortisörler kilitlemeye geçtiğinden bu sesler geliyor, ama bu sesi çıkaran parçalar kesinlikle amortisörler değil, ikitane şık var birincisi arkada fren diskleri sabit yani kampana olmadığından arkalardada disk sistemi var ve bu hareketli bir parça bunlarda burç sistemi vardır, önce ustanız bunları kontrol etsin iç çaplarda aşınma olursa bu sesi bu disk sistemleride yapar, metal metale hafifçe vuruyormuş gibi bir ses yapar, bu burçları tornacı doldurup tekrar sıfıra sıfır oymalıdır çok parada tutacağını sanmıyorum, ikincisi ve en önemliside bildiğiniz üzere 307de torsiyon yok aslında öyle biliyoruz hatta yetkili servisler bile böyle bilir 306da vardır (aslankral3460) 106 205tede vardır tam torsiyon, ama 307de bu biraz gizlidir arkadaşlar, arka dingilin arkasından baktığınızda yarım ay gibi oyulmuş dingil demirinin içine yine o kör olası torsiyon demiri konulmuştur, aslında bu sesleri yapan parça budur, iki ucu dişli (tırtıklı) olan bu demir üretim esnasında konulmuştur ve hareketsizdir ama zamanla bu demirin ucu aşınır, yani anlayacağınız dilden anlatırsak eğer lastiğin birisi diğerinden bağımsız yaylanmaya başladığı zaman bu demir devreye girer ve öteki lastik tarafından kuvvet alır, ve böylece arabanın yol tutuşu artar, demir çok esnek değildir zaten kötü olan birinci sebepte budur, aslında 307lere pamuk gibi bir arka süspansiyon sistemi bile yapılabilir, ama o zaman yol tutuşu azalacaktır ve araba virajlarda çok yatmaya başlayacaktır, birde arkada 2-3 kişi oturduğunda yatmalar dahada artacaktır, yok ben yol (aslankral3460) tutuşu istemem beşik gibi yatsın diyosanız bu demiri bir tornacıda kestireceksiniz, ve lastiklerin birbirinden bağımlılığı azalacaktır ki tavsiye etmiyorum ve özellikle yumuşak bir süspansiyon seçilmelidir, tabii yumuşak bir sistem isteniyorsa, ama sert olsun ama bu ses kesilsin diyosanız, dingili söktürüp elinize alacaksınız ve bir kaynakçıya giderek bu demirin giriş yerlerinden kaynakla doldurtacaksınız, eğer gerekirse 1-2 milim matkapla büyütecek ve çalışabilecek bir yer açacaktır, yani bu demiri dingil başlarına sabitleteceksiniz arkadaşlar, 307 bağımsız bir süspansiyona sahip değil neyazıkki, ve çok kısa sürede bu dediğim viraj demir başlarındaki tabiri caizse tırtıkları bozuyor, yani arada boşluklar oluşuyor, ve diğer lastik esnemeye başladığında tan diye bir ses geliyor, sorun ne amortisörlerde ne üst burçlarda nede alt burçlardadır ve bu anlattığım bilgileri size fransa bile veremez, belki biliyordu sorunun nerede olduğunu ama çok masraflı olacağından hiç sesini çıkarmadı, ve arabaları geri çağırmadı, çünkü bu puga çok büyük bir maliyetti, özetliyorum sorun ilk önce dediğim (aslankral3460) gibi disk sistemide olabilir, frenlemeye geçince aşağı doğru bir eğilim göstereceğinden burçları bozması ihtimaldir, yani lastik bir taşa yada çukura girdiğinde bu parça yerinden oynamak için aşağı yada yukarı eğilim göstereceğinden bu sesi yapabilir, ikinciside ilk başta söylediğim gibi viraj demiri başları yada gizli torsiyon demiride diyebiliriz, inşallah yeterince açıklayıcı olmuşumdur, ama okudum kadarıyla amortisör üstündeki körük lastiğide diyenler olmuş o lastik tan diye bir ses çıkaramaz arkadaşlar, amortisörlerinizide test ettirin belki onlardada patlak olabilir, ama port diye bir ses yapar yani metal sesi olarak bu sesi duyamazsınız, inşallah bu sorununuzda çözülür, bu yapacağınız işlemler çok para tutmayacaktır hepinize hayırlı bayramlar diliyorum, sanırım yeterince açıklayıcı olmuştur,

DÜŞÜNCELERİNİZİ YAZARSANIZ SEVİNİRİM
Yukarı Dön
kayıkcı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2017
Konum: zonguldak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayıkcı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2017 Saat 14:39
s.a arkadaşım bu uygulamayı yaparaken opel astra b kasa nın takozunumu kullandınız bu birebir uyum sağlıyomu bizim 307 lere.yada işlemden geçiş aşamalarını bana ayrıntılı yazabilirmisin benim ustam pek anlayamadı şu mastik eritme işinden filen bahsettim kafası karıştı

Yukarı Dön
kayıkcı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2017
Konum: zonguldak
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 9
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kayıkcı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Eylül 2017 Saat 14:35
s.a arkadaşım bu uygulamayı yaparaken opel astra b kasa nın takozunumu kullandınız bu birebir uyum sağlıyomu bizim 307 lere.yada işlemden geçiş aşamalarını bana ayrıntılı yazabilirmisin benim ustam pek anlayamadı şu mastik eritme işinden filen bahsettim kafası karıştı
Yukarı Dön
akk0212 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Ocak 2016
Konum: malatya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 112
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı akk0212 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Nisan 2017 Saat 22:16
dün körükleri takoza silikonla yapıştırdım ses kesildi
307 1.6 hdi
Yukarı Dön
KILIÇ Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3438
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı KILIÇ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Nisan 2017 Saat 17:02
Merhaba hoşgeldiniz. Öncelikle üyelermiz tanıyalım bölümünden kendiniz tanıtırmısınız. Konu ile ilgili olarak forumdan birden fazla konu var.
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı
Yukarı Dön
burock106gti Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2017
Konum: Sakarya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı burock106gti Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07 Nisan 2017 Saat 13:22
Merhaba konu cok eski tarihlerde acılmış.fakat suan birebir ayni sorunu yasiyorum ilk postunuzdaki resimler malesef acilmiyo napabilirim?
Yukarı Dön
ucanturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 131
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ucanturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Haziran 2015 Saat 17:36
evet delme işi dediğiniz gibi olumsuz sonuçlanabilir . 

dün arkadaşın 99 model A3 ünün takozuna baktım, sakız gibi yumuşacık. bizimkiler hangi akla hizmet böyle yapılmış anlamadım. Görünüşte A3 takozu bizimkine çok benziyor. İkisini karşılaştırma şansım olsa ..
Yukarı Dön
barishrocker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013
Konum: stnbl
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1276
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barishrocker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Haziran 2015 Saat 00:40
Orjinalini yazan: eeccaa eeccaa Yazdı:

Neler yapmışlar. Bununla helezonun bir boğumunu sertleştirmek amortisör kapanma limitini biraz arttırıyor ve takoza sert vurmayı engelliyor demek ki. Biraz pahalıymış gerçi. Burun sürtmüyor dediğinize göre siz hem öne hem arkaya mı uyguladınız? Çünkü yükseltiyorsa, yalnız arkaya takılınca arabanın duruşu, far ayarları vs. bozuluyordur. Pek sorun değil ama şu enine boyalardan geçtikten sonra helezonların titreyip vınlamasına da engel oluyordur bu kesin. 

tabii ki hem öne hem arkaya taktık yoksa biçimsiz olurdu. gözle görülür bir yükselme var çünkü. önceden aslanın burnunu sürterek geçtiğim yerden şimdi daha rahat geçiyorum mesela.. sürüşü etkileyen bir durum gözlemlemedim birkaç aydır takılı..
Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
Yukarı Dön
eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2015 Saat 21:08
Orjinalini yazan: barishrocker barishrocker Yazdı:

ellerinize sağlık hem anlatım hem de çözüm için.. ben de şu ürünü alarak o ses çözüm buldum. fakat bunları takındca yay esnediği için biraz araç yükseldi. gerçi yükselmesi benim işime geldi, artık burnumuz sürtmüyor. virajlarda vs sorunyok ama onu özellikle denedim..

http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-car-Spring-Buffer-Rubber-Car-Urethane-Absorbers-Rubber-C-Type-for-Peugeot-307-607/1700549130.html

Neler yapmışlar. Bununla helezonun bir boğumunu sertleştirmek amortisör kapanma limitini biraz arttırıyor ve takoza sert vurmayı engelliyor demek ki. Biraz pahalıymış gerçi. Burun sürtmüyor dediğinize göre siz hem öne hem arkaya mı uyguladınız? Çünkü yükseltiyorsa, yalnız arkaya takılınca arabanın duruşu, far ayarları vs. bozuluyordur. Pek sorun değil ama şu enine boyalardan geçtikten sonra helezonların titreyip vınlamasına da engel oluyordur bu kesin. 
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Yukarı Dön
eeccaa Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Nisan 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 175
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı eeccaa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2015 Saat 20:43
Orjinalini yazan: ucanturk ucanturk Yazdı:

Benim bu konuda farklı bir fikrim var ama biraz tembellikten birazda hava muhalefetinden ve müsait yerim olmayışından harekete geçemedim.

Düşüncem şu ki; 
Takozları falan hiçbişeyi sökmeden aracı krikoya kaldırıp yeterli çalışma mesafesi açıcam.
Daha sonra uygun kalınlıkta bir örgü şişini ısıtarak lastik takozdaki boğumları delmek istiyorum.
En alttaki boğumu eşit aralıktaki beş yerinden, üsttekileri de yine eşit aralıktaki altı yerinden delip takozun mukavemetini azaltıp esnekliğini arttırmayı düşünüyorum.

Gözünüzde delik deşik bir takoz canlandırmayın. 

Delme işi bittikten sonra takoz üst tarafa yapıştırıldığında baya işe yarayacağını düşünüyorum.
Yaramasa bile kaybedecek birşey yok, astra b takozu uygulamasına geçilir .

Siz ne dersiniz bu fikir hakkında ??

Takozu yumuşatmak açısından delmek mantıklı görünüyor. Ama sıkı kauçuk gibi bir malzeme olduğundan ısıtıp delme yöntemi kolay ve verimli olmayabilir. Şiş ısınsa da zor saplanabilir. Deldiğiniz yerin çevresi kömürleşip sertleşebilir, çok sıcak gelip bölge ufalanabilir. Böyle olumsuzluklar aklıma geldi ama denemedik tabi hiç biri de olmayabilir :) Belki ısıtmak yerine matkapla ahşap uç kullanarak delmek daha kolay olabilir. Ahşap uç delikteki talaşı temiz şekilde boşaltırken, sonda amortisör demirine hafifçe deyse bile zarar vermez sanki. 
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline
Yukarı Dön
barishrocker Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Aralık 2013
Konum: stnbl
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1276
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı barishrocker Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2015 Saat 17:48
ellerinize sağlık hem anlatım hem de çözüm için.. ben de şu ürünü alarak o ses çözüm buldum. fakat bunları takındca yay esnediği için biraz araç yükseldi. gerçi yükselmesi benim işime geldi, artık burnumuz sürtmüyor. virajlarda vs sorunyok ama onu özellikle denedim..

http://www.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-car-Spring-Buffer-Rubber-Car-Urethane-Absorbers-Rubber-C-Type-for-Peugeot-307-607/1700549130.html



Peugeot 307SW 1.6hdi Comfort 92bg 2006
(Ses sistemi,detailing,izolasyon,aksesuar)
Araç linki http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=32535
Yukarı Dön
ucanturk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2014
Konum: Kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 131
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ucanturk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Haziran 2015 Saat 15:16
Benim bu konuda farklı bir fikrim var ama biraz tembellikten birazda hava muhalefetinden ve müsait yerim olmayışından harekete geçemedim.

Düşüncem şu ki; 
Takozları falan hiçbişeyi sökmeden aracı krikoya kaldırıp yeterli çalışma mesafesi açıcam.
Daha sonra uygun kalınlıkta bir örgü şişini ısıtarak lastik takozdaki boğumları delmek istiyorum.
En alttaki boğumu eşit aralıktaki beş yerinden, üsttekileri de yine eşit aralıktaki altı yerinden delip takozun mukavemetini azaltıp esnekliğini arttırmayı düşünüyorum.

Gözünüzde delik deşik bir takoz canlandırmayın. 

Delme işi bittikten sonra takoz üst tarafa yapıştırıldığında baya işe yarayacağını düşünüyorum.
Yaramasa bile kaybedecek birşey yok, astra b takozu uygulamasına geçilir .

Siz ne dersiniz bu fikir hakkında ??


Düzenleyen ucanturk - 28 Haziran 2015 Saat 15:18
Yukarı Dön
aokaymaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 286
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aokaymaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 10:07
Bu sorunu 2014 model 308 de bile çözememişler
http://www.arabam.com/edergi/58
golf 308 karşılaştırmasında arka süspansiyonun hala fazla sesli çalıştığı yazıyor.
Yukarı Dön
serkomser Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 19 Mart 2014
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 269
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı serkomser Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 09:34
Ben bu takozları silikonladım çokta güzel oldu, süspansiyon sisteminden herhangi bir şikayetim yok..
Uygulama güzel ve bu tür şikayetleri olanlara birebir çözüm. Anlatım süper. Emeğinize sağlık keyfli sürüşler dilerim.
SEN GİDERKEN...
Yukarı Dön
106fb Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 05 Kasım 2011
Konum: KONYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 301
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 106fb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 08:45
Ama illaki fabrikasyon kullanılan ara takozun sert olmasının bir mantığı vardır.yoksa peugeot daha sonraki modellerinde farklı bir sistem kullanırdı.İyi araştırmak lazım...
2003 307 XT PRE 1.6 110 HP
Yukarı Dön
aokaymaz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2012
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 286
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı aokaymaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 08:41
Eyvallah kardeşim teşekkür ediyorum verdiğin bilgiler için çok faydalı oldu en kısa zamanda deneyecem teşekürler
Yukarı Dön
ByHack Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
06 - Ocak - 1986

Kayıt Tarihi: 22 Haziran 2011
Konum: Yozgat
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 264
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ByHack Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09 Mayıs 2014 Saat 01:00
arkadaşlar bu uygulamayı yaptığım günden buyana bir hayli zaman geçti. Yapılan işlem neticesinde; 
1- elastik kabiliyeti çok zayıf olan orijinal ara yatak takozu ve bağlı olduğu toz körüğünün amortisör üst takozuna monte edildiği yerden zırt bırt düşüp lokur lokur ses yapması olayı tamamen kesildi.
2- Özellikle arka koltukta yolcu  veya bagajda yük var iken amortisör çalışma mesafesinin kısa olması, süspansiyonların ise bağımsız olmaması sebebiyle en küçük bir kasise veya çukura düştüğünüzde, ya da stabilize, bozuk yola girdiğinizde arka taraftan gelen "pat küt" seslerine veda ettim.
     Yapılan çalışmanın asıl amacı da zaten 2. maddede belirttiğim konudur. 307'lerin orijinal ara yatak takozları çok ama çok sert. Absorbe etmesi gereken şoku doğrudan aracın şasesine aktarıyor ki buda sürüş konforunu olumsuz etkiliyor arkadaşlar.
     Araca yönelik; sürüş kabiliyeti, salınım, yol tutuşu vb konularda herhangi bir sıkıntı görmedim, göreceğimi de zannetmiyorum. İlla sıkıntı aranacaksa yerinden düşen eski takozların daha büyük problem olduğu kanaatindeyim.
     Bu uygulamayı gerçekleştirdiğinizde özellikle eski tip sedan alman arabalarındaki konforu beklemeyin ama güncel hatchback arabalardaki konfora kavuşabilirsiniz. Her ne kadar uzun vadede bakım, işçilik ve yedek parça maliyeti gibi sebeplerden torsiyon bar sistemi avantajlı şekilde görünsede; Özellikle maliyet kaygısı ile hatchback spor arabaların büyük çoğunluğunun torsiyon bar sistemine sahip olduğunu ve bu tipteki araçların çukurları bağımsız süspansiyona göre daha fazla hissettirdiğini de eklemek isterim. Yani diğer hb arabalarda da bu durum söz konusu yahuWink
     neyse toparlayacak olursak bu sistemi kendi aracınıza gönül rahatlığı ile yapabilirsiniz, test edildi, onaylandı vesselam...
    
307 XT (2004) 1.6 110 Hp....BRC Seq24 LPG
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 307 hidrolik direksiyon pompası arzası son mesaja git 2754 4 heffera
konu icon Eksantrik zincir problemi hk. son mesaja git 711 0 Bastro12
konu icon 207 Gt 1.6Thp almayı düşünüyorum yardım lütfen son mesaja git 1002 0 KaannHS
konu icon LPG'de iken stop etme ve kafasına göre calısmama son mesaja git 1101 1 BarlasEmirhan
konu icon Yeni 2008 GT kronik fren sistemi hatası son mesaja git 1037 0 Yzcn
konu icon 308 rt4 multimedya hdd arızası son mesaja git 1069 0 Emre.ern
konu icon Dörtlüler kendi kendine yanıyor (206, 2000 Model,) son mesaja git 1481 0 Celalcevik
konu icon 1kendi kendine dörtlüler yanması 1,4 benzinli 206 son mesaja git 6756 11 Celalcevik
konu icon selam arkadaslar son mesaja git 2 0 DezXz
konu icon 307 imobilizer 1320 beyin beslemesi son mesaja git 1809 0 tolgatumer
konu icon UZUN FAR KISA FAR SORUNU UZUN FARA HİÇ GEÇMİYOR. son mesaja git 734 0 tecilla
konu icon Fan beyni nerede son mesaja git 6910 5 FERZETE34
konu icon Hızlanma Problemi son mesaja git 8932 1 Evo301
konu icon Peugeot 206 1.4 xr 2000 model arabam var son mesaja git 2560 0 Muhammet Safa07
konu icon BENZİN VE ATEŞLEME ROLESİ son mesaja git 4028 2 Emirhno6
konu icon 1.4 dizel rolanti de klima devrete girip cikma son mesaja git 324 0 heavyburak26
konu icon Bagaj açılmıyor son mesaja git 5273 0 206cc57
konu icon Rifter Gt 2025 tavan lambası son mesaja git 4311 0 Fero13
konu icon 208/207/301 arasinda kaldim son mesaja git 13782 1 aliysnm
konu icon Peugeot 207 Eng Man system Faulty son mesaja git 3601 2 Oğuzhan207
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 KASıM EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Celalcevik 2
BarlasEmirhan 2
heffera 2
tecilla 1
Fero13 1
206cc57 1
tolgatumer 1
DezXz 1
Emre.ern 1
Yzcn 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English