![]() |
|
bu ne yahuuu. |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
ac8088 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Ağustos 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 11 Ocak 2009 Saat 11:21 |
şanzımanın bir bilyası yapıyor onu,mühim bişey olmadığını söylediler.benim araçtada vardı debriyajdan yavaş çekersen hafif sert çıkersen biraz daha fazla bi tıkırtı geliyordu
|
|
![]() |
|
<buğra> ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2008 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 149 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aynı sorun bende de var, debriyaja bastığımda ses kesiliyor...
tespiti bu seçenekler arasından nasıl yaptırabilirim? Düzenleyen <buğra> - 11 Ocak 2009 Saat 11:07 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
alırken baktırsaydın keşke bilgisi olanlar yardımcı olur sana ;)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
problemın baskı balata bılyasından oldugunu belırttı usta...ama sımdılık degıstırme kacırma yok yaz ayına dogru değistırırız dedı,,
şimdi benım sorum sadece baskı balata bılyasını değistiremıyormuyuz mecburen set olarakmı degişmesi lazım |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ayrıca soylemek ıstedıım baska bırseyde ben arabayı cogu zaman yarım debrıyajda kullanıorum. araba zaten 1 aydır falan elımde yanı dık yokusları falan balata kokuları arasında gıdıorum.pejonun kendı servısının arızayı dogru bır bıcımde soylememe ıhtımalı varmı?ayrıca mesela gıdıp desem adamlara ya bu cok pahalı bana yardım edın falan dıe bıseyler olabılırmı acaba??
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bostancı sanayıde hangılerını tavsıye edıosunuz?kızıltopraktakı mantıklı ama ,bır sorum var eger sadece pejo deılse bı sorun mu olur kı?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
tskr ederım herkese ama tanısma yerını aradım bulamadım,ayrıca yeni konu acma ozeligini bıle bulamadım aslında..
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hasim kardesime ek olarak bende bir kac bilgi vermek istiyorum umarim yardimci olur
Sistem basit olarak baskı,balata ve ayırma rulmanından oluşur.. detaylı bakacak olursak ; volan yüzeyi , debriyaj balatası , baskı , ayırma rulmanı , ayırma çatalı yada hidrolik sitemlerde ayırma düzeneği bulunur. dahada derine inersek; hidrolik sistemi fren hidrolik kabına bağlayan kauçuk hortum , telli sitemlerde debriyaj kablosu ve debriyaj pedalı işin içindedir. ![]() ![]() Sistemin çalışması ; Debriyaj pedalı basılmamış konumdayken baskının üzerindeki yaylar ile volan ve baskı üzerindeki sürtme yüzeyleri arasında sıkışmış konumdadır. debriyaj sorunsuz ise motor ve aktarma sistemi bireşmiş durumdadır. birinden gelen dönme hareketi diğerine aktarılır. Debriyaj pedalı basılırken baskı üzerindeki yayları ittirir bu ise balatanın volan ve baskı yüzeyi arasında boşta dönmesine olanak verir. Debriyaj balatasının baskı üzerinde sürtünen yüzeyi ![]() Sürtünen balata (biten parça) ; ![]() Debriyaj balatasının diğer yüzünün volan üzerinde sürtünen yüzeyi ; ![]() Sistem çok basit mantıkla çalışıyor... debriyaj balatası sert bir balatadır. sürekli kullanımda olduğu için malzemesi daha dirençlidir. Balatanın üzerindeki yaylar kilitli durumda gaz verip çekmeler ve ilk temas durumundaki şoku bir nebze olsun bertaraf eder. olay şöyle olur. debriyaj pedalı bırakılırken baskı üzerindeki yaylar marifetiyle balata volan ve baskı arasında sıkışır. ilk temas gerçekleşir tam sıkışma gerçekleşirken balata üzerindeki yaylarda sıkışır ve hareket başlar. bu yaylar sürekli yüktedir. gaz verip bırakma durumunda serbest kalır veya tekrar yüke girer. Balatanın ömrünün bittği şöyle anlaşılır ; torku yüksek olan bir viteste (mesela 1. vites) ani gaz verme durumunda devir birden yükselir ancak araç devire oranla hızlanmaz. yada gaz pedalına birden basılıp çekilir, motorun bu sarsılmasına debriyaj ayak uyduramaz ve yine devire oranla gitmeyen bir araç tablosu ortaya çıkar. Kullanım alanlarına göre çeşitli debriyajlarda bulunur . bunlardan en bilineni yarış debriyajlarıdır ; ![]() ---- Sistemde baskı volana montedir. balata ise şanzıman üzerinden gelen mile bağlanır. Bitik bir sistemle gitmek balatanın volan yüzeyini zedeleme ihtimali olduğundan sakıncalıdır. Baskı üzerindeki yayların çalışma mantığı gereği balata uç kısımlarından daha fazla aşınır. hatta bu aşınma volan ve baskı yüzeyinde konikleşme olarak görülür. Debriyaj set halinde değiştirilebileceği gibi. balata olarakta değişebilir ancak tavsiye edilmez. balata üzerine yeni balata çakımıda yapılmaktadır (sürtünen yüzey değişimi, balata sistemi aynen kalıyor) Uzunca bir süre kullanılan sistemde volan yüzeyi ve baskı torna ile düzeltilebir. ancak set halinde değişimlerde zaten baskı setin içinden çıkar. ----- ıslak tip çok diskli sistemler genelde motosikletlerde kullanılır. ![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Debriyaja bastığın zaman ses kesiliyor dedin...Benim düşünceme göre baskı balatadan dır !!!
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Estafurullah ne affetmesi affetmek Allaha Mahsustur
Harika aciklamissin yine ellerine saglik Iste Peugeot Turkey Iste Hasim Ayaz Farki... |
|
![]() |
|
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Pardon deran abi :).. o zaman bende durumu resimleyim kendimi affettireyim..
![]() partner için olsılıklar :
2 numara rulman
3 numara ayar pulu
1 numara primer hattı
14 numara rulman Düzenleyen hasimayaz - 07 Kasım 2008 Saat 23:25 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hasimim ben senkromec diye ozan 54 de dedim :)
partnerin sesi bilyadan oldugu belli sencer soylemis diye yazmadim birdaha |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bugun aylardır aradıgım ustayı buldum ve bana baskı balatanın bılyası oldugunu soyledi...umarım ucuza mal olur
|
|
![]() |
|
hasimayaz ![]() 3. Vites ![]() P.T. Demirbaş Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2008 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2422 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı hasimayaz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
yüksek ihtimal Debriyaj rulmanı, orta ihtimal baskı göbeği, son ihtimal deran abinin dediği gibi senkromec..
Düzenleyen hasimayaz - 07 Kasım 2008 Saat 22:33 |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
oncelikle hos geldin dostum ama acele etmissiin servise cekmekle senkromec te olabilir ariza sebebin ayrica istenen ucret cok fazla... |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bi Tanışma Mesajı Açsaydın Adab-ı Muaşerete Uygun Olurdu.
Yinede Hoşgeldin.
Kadıköy Tarafında Pek Peugeot Özel Servis Yok İsmi Bilinen.
Ya Bostancı Sanayii'de Tavsiye Edeceğimiz Ustalara Gideceksin.Yada Küçükyalı ACL servis (eski pejo servisidir)
Ama İlla Tanıdık İstersen Kızıltoprakta Özel Servisimiz Var Baya'da Memnun kalırsın.Ama Universal Servis Sade Peugeot Değil..
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaslar merhaba;
foruma yenı uye oldum .206 2006 model peugeot sahibiyim.Dün arabam kopru cıkısında viteslere gecmemeye basladı.Arabayı hareket bile ettiremedim.Peugeot nun kendi servisine cektirdim arabamı.Serviste basma balatasında problem oldugu ve degısmesı gerektıgını ve de arka bilyelerinde sorun oldugu soylendı.Simdi arabayi yapmak icin 1.5 mılyar cıvarı para ıstıolar.Buna zaten onay verdim ama bir dahakı sefere kendı servısı yerıne baska bir yere goturmek ıstıorum.Neresi olabilir kadıköy tarafında?yardım edersenız cok sevınırım..
|
|
![]() |
|
TOLGA ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Temmuz 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1093 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
öyle içini karartma o oldu bu oldu diye,
her türlü sorun çözülür,
yeterki ustan sağlam ve dürüst olsun,
|
|
KADIN DEDİĞİN,
İSTANBUL GİBİ OLMALI, FETHİ ZOR, SAHİBİ TEK... |
|
![]() |
|
sinan-s ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Mart 2008 Konum: Bostancı/S VRJ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Debriyaj rulmanı yada baskı balatadandır..
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Debriyaja Basınca Ses Kesiliyosa Debriyaj Rulmanın Arızalıdır Muhtemelen.Şanzuman Sökülücek Debriyaj Setin Değişecek Gibi.. Araç Çalışırken Araya Başka Sesler Geliyorsa Buda Muhtemelen Kayışlardandır. Geçmiş Olsun. |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |