Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE ALIM-SATIM BÖLÜMÜ >Alınık Parçalar
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 106 GTI KRONİK SORUNLAR ve TAVSİYELER
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

106 GTI KRONİK SORUNLAR ve TAVSİYELER

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
yusufcaglarakarsu Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2013
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 570
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yusufcaglarakarsu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 106 GTI KRONİK SORUNLAR ve TAVSİYELER
    Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2013 Saat 15:34
Orjinalini yazan: 307bursa 307bursa Yazdı:

faydalı paylaşım teşekkürler
aslanı besleyen yemini düşünmez diyerek bu konuyu kendimce geçiştirmek istiyorum :))
Abi 106'ya laf eden yok yaa LOL Sadece tavsiye
Hesabını Veremeyeceğiniz İşlere Kalkışmayın..Çünkü,Öteki Tarafta Bulaşık Yıkatmıyorlar...
Yukarı Dön
yusufcaglarakarsu Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2013
Konum: Adana
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 570
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yusufcaglarakarsu Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2013 Saat 14:50
106 GTI KRONİK SORUNLAR ve TAVSİYELER 

106 gti, gerek sürüş keyfi açısından gerek ise insanı direksiyona kitleyen müthiş performansı açısından Dünya Otomobil tarihindeki en başarılı üretimlerden biridir, otomobil literatürüne adını daha şimdiden altın harflerle kazıtmış bir GTI dır. Amaaaa malesef gülü seven dikenlerine de katlanmak zorundadır. 

Diyelimki yeni bir 106 satın aldınız, Km si artık mutlaka 100 bini devirmiş olacaktır, ilk dikkat etmeniz gerekenler, 

1- Oksijen sensörü – Bozuk ise aracınız ya gaz yemez, yada istikrarsız devirlenir, %60 ila % 80 performans kaybı yaşarsınız, benzin sarfiyatınız anormal derecede yüksek olur. 

2- Tüm motor kulakçıkları – Mutlaka sık sık kontrol edilmelidir, araca fazla yüklenmeseniz bile zamanla mutlaka çatlayıp kopabilmeye kadar gidebilmektedirler, özellikle şanzıman kulakçığındaki arıza ilk olarak debriajın kavrama noktasının değişmesi ile kendini belli eder, bu şekilde kullanmaya devam ederseniz her an yolun ortasında bir şangırtı ile stop edip kalabilirsiniz. 

3- Motor üst kapak contası – Sık sık yanar, yeni aldığınız bir araçta bu parçayı ve triger setinide işinizi garantiye almak için hemen değiştirmenizde fayda vardır. 

4- Alternatör – Eğer aracınızda gaza yüklendiğinizde kadran ışıklarında bir artış oluyorsa veya abs ikazı arada sırada gaza yüklendiğinizde uyarı veriyorsa mutlaka hemen alternatörünüzü kontrol ettirip tamir ettirmeniz gerekir, aksi takdirde aracın beyni dahil tüm elektrik tesisatına geri dönülmez hasarlar verebilirsiniz. 

5- Şanzımanda sürekli terleme – Bu aslında naparsanız yapın kolay kolay kesilmeyen bir sorundur ama keçelerin kontrol edilmesi önemlidir, en aza indirgemeye çalışın. 

6- Ön sol amortisörden gelen ‘lok lok’ tabir edilen ses – Doğaldır 0 km 106 da bile olur, kontrol ettirin ama fazlada üstüne masrafa girmeyin, yok etmesi zor ve yok edilse bile tekrarı çok kısa süre sonra olacak biraz can sıkıcı bir 106 hastalığıdır. 

7- Hızlı bir şekilde bir kasisten geçme sonucu aracınızın birden stop etmesi ve çalışmaması, elektrik tesisatının devre dışı kalması – aracınızın motorunun hemen üzerinde bulunan ‘güvenlik modülü’ devreye girmiştir, kırmızı lastik kaplı tuşa basarak tekrar aracı çalıştırmanız mümkündür. (zamanında bunu bilmeyenler az çekici parası vermediler J ) 

8- Aracınızın altından sürekli olarak gelen lakırtılar – bu genelde hep ‘eyvah ön takım dağıldı’ şeklinde algılanır ama asıl suçlu olan egzoz bağlantılarınızdır, ön takıma baktırmaya gitmeden önce mutlaka bir egzozcuya gidin. 

9- Direksiyon durduğunuz yerde sağa sola dönerken ‘lak luk’ diye vurmaya başladıysa, ki bu sürekli olacaktır, rot başlarınız dağılmış demektir, ucuz ama sıkça bozulan bir parçadır, spor yay olan 106 larda orijinal parça bile koysanız maksimum ömrü 3 aydır J 

10- Kesinlikle ama kesinlikle motorunuzu yıkatmayın, bujilerinizin bağlı olduğu üst motor kapağında yer alan ateşleme modülüne anında zarar verirsiniz, devrelerin arasına su girmesi ile aracın tüm ateşleme düzeni hemen o anda birbirine girer, olduda yıkattınız diyelim, aracı güvenli bir köşeye park edip en az 24 saat kurumaya bırakın, kuruması için siz müdahalede bulunmayın, daha beter içerisinin nem yapıp kurum bağlamasına sebep olursunuz. Kuruduktan sonra büyük ihtimalle düzelir. 

11- Eğer aracınızda spor yay var ise, mutlaka bir egzozcuya gidip tüm susturucularınızın aracınızın burnuna bakan taraflarına, düz küçük ara parçalar koydurarak, herhangi bir engele (genelde yollardaki kedi gözleri) takılmalarını önleyin, yoksa benim gibi tek arabalık bir sokakta kedi gözüne tüm sistemi takıp oracıkta yere bırakmak zorunda kalırsınız, daha sonra arabaya koyup servise götürme imkanınızda yok çünkü aracın içine sığmıyor. 

12- Ön tekerleklerinizin salıncaklara bağlı olduğu alt civataları sürekli kontrol ettirin, ani çukura girmelerde çatlayıp, en kötü zamanda kırılabiliyorlar, buda lastiğin direkt olarak yerinden fırlamasına ve ciddi kazalara sebebiyet veriyor. 

13- Aracınızı yıkatırken kesinlikle tazzikli suyu kapılara bakar şekilde açtırmayın, ince kapı saclarını bu tazzikli su direk çökertmektedir. 

14- Aracınızda olası bir arızadan dolayı ani stop etmeler başlarsa, defalarca tekrar kontak basmayın, 106 larda 16V kutusuna ilk marşa basma anında çok ciddi bir basınç uygulanır, bunu defalarca ard arda yaparsanız bir anda büyük bir gürültü ile ön kaputunuzda sivilcelerin belirdiğini görebilirsiniz J 

15- Sonradan beyaz kadran vs takılmış araçlarda gerek km gerek ise devir bilgileri yanıltcı olabilir, eğer aracınızın kadran takımında herhangi bir oynama olduysa, mutlaka orijinal değerlerine sadık konuma getirin, yoksa benim gibi 2 gününüzü ‘neden bu araba 5 yüz devirde rölanti tutuyor diye dolanarak geçirirsiniz J 

16- Yağ sıcaklığı düzgün seviyeye gelmeden asla gaza yüklenmeyin, eğer ısınmasında bir problem var ise de hemen servisinize başvurun. 


17- Sürekli gevşeyen stepne vidası – mutlaka sağlam bir şekilde sıkıldığına emin olun yoksa yolun ortasından arabadan fırlayıp gitmesi çok muhtemel bir durumdur. 

18- Sürekli gevşeyip düşen torsiyon kapakları – periyodik olarak sıkça kontrol edilmeleri gerekir aksi takdirde başınıza büyük dert açabilir. 

19- Yıpranmış yada eskimiş benzin tahliye boruları – 106 larda çok sık görülen bir başka sorundur, depoyu fullediğiniz zaman aracınızın altında herhangi bir benzin sızıntısı varmıdır diye mutlaka kontrol edin. 

20- Oto yıkamaya verdiğinizde iç temizlik yapılırken aracın kalorifer kenarlarındaki açma kapama tuşlarına dikkat edilmesi konusunda temizlik yapan kişiyi sıkı sıkı uyarın çünkü biraz sert bir bez hareketi ile bu tuşlar hemen kırılıyor ve diğer arkada kalan yarısı içeri düşerse çıkartması çok güç oluyor. 

21- Stepne setinizin bijon anahtarını mutlaka çok daha sağlam bir anahtarla değiştirin, orijinal anahtarlar ufacık bir zorlamada direk yamulup kullanılamaz hale geliyor. 

22- Olurda gözünüzün kesmediği dandik bir lastikçiye yolunuz düşerde aracınıza kriko vurmaları gerekirse ( spor yay olan araçlar için) mutlaka sadece kriko vurma noktalarından kaldırmasını sağlayın, ön taraftaki kriko vurma noktasının birazcık daha sağında da boşluk bulunur, eğer oradan vurulursa direkt olarak krikonun araca dayanmasıyla öndeki plastik çamurluk dodiklerinizin kasılmadan dolayı çatladıklarını ve puntalarının attığını görürsünüz, aynı zamanda marche-pied nizinde ön kısımdaki kopçaları hasar görecektir. 

23- Aracınızın ön koltuğunda fazla kilolu insanlar varken siz siz olun hızlı kalkışlar yapmayın, birkaç kereden sonra direk koltuk bağlantıları yamulabiliyor, şaka değil gerçek 

24- Tavsiye olarak da 106 larınıza fazla kaş dudak vs.. takmayın, fabrika çıkışı estetik açıdan bukadar güzel tasarlanmış bir aracın bütününü bozmayın, paranızı mekaniğe harcayın 

ALINTIDIR.... 
Hesabını Veremeyeceğiniz İşlere Kalkışmayın..Çünkü,Öteki Tarafta Bulaşık Yıkatmıyorlar...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 508 Ekran multimedia radyo sorunu son mesaja git 12923 7 altuners
konu icon 306 Otomatik Vites - Yardımcı olabilirmisiniz. son mesaja git 97 0 muhsintekin
konu icon P15A1,P15A3 VE P0524 ARIZA KODU son mesaja git 87 1 oguz03008
konu icon 2017 partner tepee esp lambası son mesaja git 100 0 ulas55
konu icon Partner Tepee 2016 5.viteste titreme son mesaja git 539 1 ulas55
konu icon 3008 Sunroof su alma sorunu son mesaja git 79 0 shnzgn
konu icon 3008 airbag veya gergili emniyet kemeri arızası.. son mesaja git 61123 32 kaya_suat
konu icon Peugeot 307 Yol Bilgisayarı Km hesaplayıcı son mesaja git 151 0 sanal357
konu icon 306 1.8 Kalorifer Sorunu son mesaja git 11 0 Hyılmaz
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 593 0 mustafa k.
konu icon Araç çalıştırılamıyor son mesaja git 256 0 Aga
konu icon Triger kayışı, zinciri ? son mesaja git 13206 1 MehMetC3
konu icon ESP/ASR ve Hiz limitleyici sorunu son mesaja git 2697 2 ulas55
konu icon Peugeot 308 bilgi ekranı ayarlanmama sorunu son mesaja git 1457 1 emrekocamaz
konu icon Peugeot 307 1.4 Benzinli / Fazla Yakıt Tüketimi??? son mesaja git 470 0 Faruk_S
konu icon RCZ ÇEKİŞTEN DÜŞME son mesaja git 50793 6 barisg
konu icon Motor değişti acil yardım son mesaja git 34845 4 barisg
konu icon rcz n18 tekleme sorunu son mesaja git 2798 1 barisg
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1595 5 muratzengin
konu icon Ankarada Önerebileceğiniz Peugeot Servisi son mesaja git 6154 12 Maduriye
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 DECEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
barisg 3
ulas55 3
MehMetC3 3
ylc78 2
kaya_suat 2
altuners 2
oguz03008 2
Faruk_S 1
bebetq881 1
emrekocamaz 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English