![]() |
|
hararet ve otomatik vites |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
allppeerr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 121 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı allppeerr
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 30 Mayıs 2013 Saat 20:38 |
hocam yukarıdaki arkadaşında dediği gibihararetten dolayı şanzıman kendini korumaya almıyor Şanzuman sana hararet yaptırıyor kontrol ettir
|
|
arabadan anlamak yazı yazmaya benzemez... KoNtRoLsÜz GüÇ GüÇ DeĞiLdİr ...aLpEr... 28 AS 206 1.4 x line 2003
|
|
![]() |
|
oarapoglu ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Mayıs 2013 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı oarapoglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sayın forum üyeleri;
Öncelikle Peugot kullanıcısı değilim, 2001 model Clio 2 HB RXT Otomatik aracım var. Ancak otomatik şanzıman konusu ile ilgili araştırma yaparken bu konu başlığını gördüm ve katkıda bulunmak istedim. DPO/AL4 tip şanzımanlar genelde Peugot, Citroen, Renault gibi Fransız grubu araçlarda kullanıldığı için genelde yaşanan sorunlarda ortak. Bu şanzımanların çoğunun temel problemi ısı transferi ve soğutma konusundaki başarısızlıkları anladığım kadarıyla. Özellikle sıcak yaz aylarında, sıkışık trafikte, rampa üzeri dur/kalklarda bu sorun daha fazla kendini gösteriyor. Klimanın açık olup olmaması ile bir ilgisi var mı onu net anlayamadım ama klimayı kapatınca sorun azalıyor gibi görünüyor. Şimdi bu konu ile araştırma yaparken türkçe sitelerden pek doyurucu elde bilgi elde edemedim. Yabancı dilde arama yapıp çeşitli sonuçlara ulaştım. Bu DPO/AL4 şanzımanların ısınma problemleri bilindiğinden bu şanzımanlar için çeşitli modifiye kitleri geliştirilmiş. Aşağıdaki linke bir göz atınız:
Bu broşür JPAT (JP Automatic Transmissions LTD) adlı bir ingiliz firma tarafından yayınlanmış. Bu broşürde iki adet ürün tanıtılmış. 1.si DPO/AL4 şanzımanlar için yağ soğutucusu (heat exchanger) Yazıyı aynen türkçeye çevirdim:
DPO/AL4 Isı Aktarıcısı
DPO/AL4 şazımanlar birkaç yıldır piyasadalar ama bu birimin ısınması sonucu oluşan sinir bozucu yağ basıncı problemlerini yaşamaya devam ediyoruz. Şanzıman sıvısının (yağının) sıcaklığının tavsiye edilen limitler içerisinde kalması bu şanzıman için çok büyük önem taşıyor.
JPAT şimdi size ısıya bağlı problemleriniz ile mücadele etmenizde yardımcı bir kit öneriyor. Kit eskisinden 40mm daha derin ve eski ısı aktarıcısının yerine uygun şekilde üretilmiş bir yeni ısı aktarıcısını içeriyor. Ayrıca bu kit içerisinde daha büyük ısı aktarıcısını sabitleyebilmeniz için daha uzun sabitleme civatası ve rondela sağlanıyor.
DPO/AL4 Modifiyeli Deflektör Plakası Kiti
Yukarıdaki modifiyeli soğutma kiti ile birlikte JPAT şimdi size birde şazıman yağ kapasitesini arttıran ve yağ dağıtımı geliştiren bir kit öneriyor.
Bu kit daha derin bir karter kapağı, karter contası, mevcut civatalar ile valf gövdesine sabitlenebilen bir deflektör plakası (saptırma plakası), rondelası ile yeni bir seviye fişi ve artırılmış yağ seviyesinin doğru olduğundan emin olmanızı sağlayacak daha uzun bir seviye tüpü içeriyor. Bu kit revize edilmiş DPO/AL4 şazıman için olmazsa olmaz.
İngilizcesi olan varsa Google'a "DPO/AL4 modification kits" yazıp daha başka ürünlerde bulabilir.Sonuç olarak bu şanzımanlar ile ilgili sorunları gidermede yardımcı olabilecek çeşitli yan sanayi ürünler geliştirilmiş. Bu konu ile herhangi bir otomatik şanzıman servisinden bilgi alan var mı acaba? Bu ürünler Türkiye'de mevcut mudur? Anladığım kadarıyla bu tip DPO/AL4 tip şanzımanların temel problemi fazla ısınmaları ve normalde sanki çok mükemmel tasarımı varmış gibi tamamen yağ değişiminin zor yada imkansız olması.
Düzenleyen oarapoglu - 31 Mayıs 2013 Saat 02:30 |
|
![]() |
|
kasırga16 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kasırga16
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
çok iyi hocam İnşaallah kötü bir durum çıkmaz,
iyi sürüşler..
|
|
'Kötülüğü andıkça, kötülük yayılır.'
|
|
![]() |
|
eiknuj ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
aracım dün kontrolden geçti, bilgisayar bağlanarak bakıldı. enteresan bir şekilde hiçbir arıza kaydı bulunamadı. bilgisayar bağlı iken yapılan testlerde fanın zamanında devreye girdiği dönüş hızı vs değerlerin normal olduğu görüldü. otomatik vites sorunu için elektrovana'ların alıştırmaları baştan yapıldı. fakat işler görsel muayeneye gelince değişti. radyotör ve fan pervanelerinin üzerinin neredeyse bir parmak toz, toprak vs olduğu görüldü. basınçlı hava tabancası ile temizlendi. çıkan toz dumanı görünce neredeyse şok geçiriyordum. muhtemlen bu kir nedeniyle radyotörün iş yapamaz hale geldiği ve bu sorunun yaşadığımızı Harun Usta söyledi. basınçlı hava ile temizlikten sonra motor temizliği ve soğutma sıvısı değişimi yapıldı.
dün şehir içi ve uzun mesafe testi yapamadım fakat eve gidiş gelişlerimde bir sorun göremedim. uzun mesafade de deneyip bilgi vereceğim.
|
|
2003 / 307 XT Premium BVA 1.6 OV
|
|
![]() |
|
kasırga16 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kasırga16
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
aynı sorun bende de vardı, araba kendini korumaya alıp göstergede (-) ifadesiyle, o şekilde kullanıyordum aradan bir müddet geçtikten sonra düzeliyodu, ustaya götürdüm yağı normal şanzuman yağı olduğunu söyledi , otomatik vites yağı koydurdum selenoidler değişti Allaha şükür problemim düzeldi. Ustaya götürdüğünde sorunun kaynağını paylaşırsan sevinirim
|
|
'Kötülüğü andıkça, kötülük yayılır.'
|
|
![]() |
|
eiknuj ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
şanzıman yağı bir kaç gün önce değişti ve bilgisayar bağlayıp baktıklarında selenoid'ler ile ilgili herhangi bir arıza kaydı görünmüyordu. dünden beri okumadığım forum kalmadı. sanırım burada iki ayrı problem mevcut. şanzıman yağ filtresi tıkalı olabilir denmiş benzer otomatik vites problemi için. hararet için de fan açmıyor olabilir denmiş. bakalım bugün ustaya gideceğim anlaşılacaktır sorun.
Düzenleyen eiknuj - 27 Mayıs 2013 Saat 09:02 |
|
2003 / 307 XT Premium BVA 1.6 OV
|
|
![]() |
|
kasırga16 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 68 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı kasırga16
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
bence korumaya alma durumu hararetten kaynaklanmıyor, otomatik vites yağını ve selonoid kontrolü yaptır derim
|
|
'Kötülüğü andıkça, kötülük yayılır.'
|
|
![]() |
|
eiknuj ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Mart 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
selam arkdaşlar,
Bugün yaşadığım bir sorunu sizlerle paylaşmak istedim. Bostacıdan e-5 üzerinden Atatürk Havalimanına giderken Merter civarında otomatik vitesin kendini korumaya aldı. Şanzıman yağı yeni değişti ve ekranda da herhangi bir hata mesajı görmediğimden forumda okuduğum geçici çözüm olarak arabayı kenara çekip stop edip motoru yeniden çalıştırdım. Otomatik vitesin hala korumada olduğunu gördüm ve hararetin 115derece civarında olduğunu farkettim. Biraz bekleyip tekrar çalıştırdığımda herhangi bir sorun olmadan havalimanına kadar gittim. dönüşte tem üzerinden döndüm ve hararet kırmızı çizgiden önceki çizgiye kadar yükselince mecburen kenara çektim beklemeye başladım. Çekici mi çağırsam, beklesem mi derken yarım saatlik bir bekleyiş sonunda hararet göstersinin 80'e kadar düştüğünü görünce yavaş yavaş kenardan ilerlemeye başladım. O sırada beni arayan bir arkadaşımın tavsiyesi ile klimayı olabilecek en yüksek sıcak konumda çalıştırarak motorun soğumasına yardımcı olarak Bostancı'ya kadar geldim ama o sıcakta ve sıcak çalışan klima ile tüm camlar açık olmasına rağmen nasıl geldiğimi bir ben bir de allah bilir. Yarın ilk iş arabayı Harun Usta'ya götüreceğim ama kafama takılan sorular var ve sizlere de danışmak istedim. Hararet yüzünden otomatik vitesin kendini korumaya alması normal bir durum mudur, yoksa ov ile ilgili bir soruna mı işarettir? Forumda daha önce açılan konularda okuduğum kadarıyla fan zaten 90 dereceden sonra devreye giriyormuş, bu durumda bu hararet sorunu kaynağı nedir? fikir ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim. |
|
2003 / 307 XT Premium BVA 1.6 OV
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |