Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Yararlı Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
mstf shn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Nisan 2013
Konum: nevşehir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 144
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mstf shn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: EN İYİ HIZLANMA NASIL? YARIŞLARDA AVANTAJLAR NEDİR
    Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2013 Saat 23:18
teşekkürler....
Peugeot 307 & 2006 & Comfort & HDI 1.6 110 Hp & 215 / 40 / R18
Yukarı Dön
candanxyz Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Mart 2013
Konum: bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 392
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı candanxyz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Nisan 2013 Saat 19:37
Güzel.
''Bay Z''
Yukarı Dön
Memed8572 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (1) Teşekkür(1)   Alıntı Memed8572 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Nisan 2013 Saat 10:12
Rica ederim umarım işinize yarayacaktır bilgiler.

:)
Peugeot 1.6 XT 2001
Yukarı Dön
plawert Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 28 Haziran 2012
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 164
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı plawert Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 23:27
Arkadas tamircimisin dukkan nerde bilelim o civarda bu hareketleri yapalim bari
206 x-desing 1.4 benzinli
Yukarı Dön
elsoberano Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites


Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012
Konum: Ankara Trabzon
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2517
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı elsoberano Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 23:11
paylaşım için teşekkürlerClap
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
Yukarı Dön
Barut Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2641
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Barut Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 22:07
bilgiler için teşekkürler çok işime yarayacak.
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline
Yukarı Dön
Memed8572 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 07 Nisan 2013
Konum: Denizli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 107
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (2) Teşekkür(2)   Alıntı Memed8572 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Nisan 2013 Saat 17:10
Bazıları için yarış tutkudur, heyecandır. Kuş serisinin yarışları bile heyecan verebilir bazılarına. Bu yazımı o heyeacanı taşıyıp da tekniğini geliştirmek istiyenler için yazıyorum. Peugeotcular her zaman bir adım önde olmalı :)

Bu tip yarışlarda genelde yarışı otomobil kazanır. Ama şöförün etkisi yadsınamaz. Sınırları zorlamak lazım, yavaş araçla hızlıyı geçip namımı yürütürüm diyorsanız buyrun.


İlk kalkıştan başlayalım isterseniz. İlk kalkış için aracı maksimum tork devrinden biraz daha yüksek bir devire getirin. Kalkış anında debriyajı olabildiğince az patinaj yaptıracak kadar çekin. Ama patinajsız kalkmaya çalışmayın.(Eğer aracınız birinci viteste gaza basınca asfaltı zorluyorsa patinaj miktarını azaltın.) Kalkış anında gaz ise sert bir şekilde köklenir. Bu sayede motorda yüksek kompresyon sağlanır ve ilk kalkışta bu size birkaç km/s ‘lik avantaj kazandırır. Aracınız patinaja çok düşse bile gazdan çekmeyin, devir kesiciye gelerek sizi aldatabilir. Patinaj çekiyorsa patinajın bitmesini bekleyin bitmeye yakın ayağınızı gazdan çekmeden vites değiştirin, ve devir kesiciye patinajsız kalmayın zaman kaybı yaşarsınız, vitesi yükseltince debriyajı sert bir şekilde bırakın.(Not: Bu durum, debriyaj bilyelerine zarar vermektedir. Bu tekniği vites değiştirirken daima yapacağız. Yalnız vites değiştirme devri çok önemlidir. Vitesi alt vitesin tekerlek gücünün o hızdaki üst vitesdeki tekerlek gücüne yaklaştığı noktada değiştirin. Bu size aracınızın yüksek güç bandından olabildiğince faydalanmanızı sağlar. Peki bu devir nedir? İlk vites için devir kesiciye yakın bir değer iken, vites büyüdükçe aracınızın maksimum güç verdiği değere yaklaşır ama halen daha üstündedir. Mesela 5700 rpm’de maksimum gücünü veren aracım için 1. viteste 6500′de vites değiştirirken , son vitese 6000 rpm’de atmaktayım. Gaza ne kadar basılmalı? Bu ise ikinci kıstas, eğer aracınız elektronik olarak ayarlıyorsa benzin basıncını kökleyebilirsiniz. Fakat aksi durumda iş sizin tecrübenize kalmış. Ama gazı araç hepsini istemeden köklemeyin. Gidebildiği kadar gaz verin. Biraz da rüzgar tünelinden bahsedeyim. Eğer yarışınız uzun sürdüyse ve 160-180 gibi rüzgar direncin çok arttığı hızlara çıktıysanız geçildiğiniz takdirde öndeki aracın tam arkasına geçin ve orada hız kazanın. Bu direnç o kadar fazladır ki aracınızın fabrika verisi son süratinde rüzgar direnci tam olarak motorunuzun üretebildiği güç kadardır. Son sürati 200 km/s olan otomobil başka bir aracın arkasında 210 km/s’ i  rahatlıkla bulabilir.

Yukarıda etik olarak yapılabilecekler sıralandı, şimdi gelelim etik olmayanlara.

Ağırlık çıkarmak; Başta aracınızdaki fazla ağırlıklar olmak üzere yedek lastiği çıkarmak, aracınıza başka şahısları almamak, benzini alt seviyede tutmak birbirine yakın araçlar için iyi stratejidir. Böyle çok can yakmışlığım var.

Soğuk motorla yarışmamak, yarış alanına gidene kadar aracı yüksek devirde kullanmak hem motoru geçici olarak temizler, yağı ideal kıvama getirir ve aracınızı yarışa hazırlar.

Peki bu son yazdıklarım size ne kadar kazandırır? 1000 kg’lik bir araç için 0-100 10 sn ise, 100 kg fazla ağırlık 1 saniye kayıp demektir. Buda 100km/s hızda yaklaşık olarak 2 araç boyuna tekabül eder. Buda denk araçlar için iyi bir avantajdır.

Bu yazdıklarımı denemek sizin sorumluluğunuzdadır. Sadece bilgi vermek amacı ile yazılmıştır.

Peugeot 1.6 XT 2001
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 186 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 2462 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 4544 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 239 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 214 0 Ayan
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 4395 2 407aziz
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 4672 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40290 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 586 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 19125 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6097 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 512 4 Serdar102
konu icon Külbütör yağ sızıntısı ve sesi yardım son mesaja git 835 1 Warcry
konu icon Kapı kilidi son mesaja git 13463 6 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 2 0 brs3393brs
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 1 0 brs3393brs
konu icon Merhabalar son mesaja git 5 0 tunakrf
konu icon Peugeot 1.2 Puretech genel bakım ve değerlendirme son mesaja git 1430 0 Dustero59
konu icon 2024 Model Yeni Peugeot 2008 Type-C Sorunu son mesaja git 1009 0 ergunasaf
konu icon Peugeot 206 kilit unutma sorunu son mesaja git 1731 0 Sabri45
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 SEPTEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
tunakrf 2
Warcry 2
407aziz 1
Ayan 1
egecaglar 1
telliogluorhan 1
burak0701 1
barisF 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English