|
208 vs Fiesta |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
eray307
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 21 Nisan 2013 Saat 23:08 |
Öncelikle yazıyı okumadım hiç çok karışık
Fiesta yeni çıkan kasayla bozdu bence 208 daha güzel özellikle ledleri :) fakat çok pahalı bi kere sordum peugeot servisinde 45 küsür fiyat çektiler
|
|
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI
|
|
samet206
4. Vites Kayıt Tarihi: 13 Mart 2013 Konum: Bu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7085 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
208 tabıkıde ama araçlar çok çıtır ıkısıde hoş duruyor :)
|
|
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı... |
|
Zagorka
3. Vites Kayıt Tarihi: 30 Kasım 2012 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1444 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ben Fiesta Diyorum Arkadaş :) Ne Bileyim 208 Hoşuma Gitmiyor
|
|
tellotello
3. Vites Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Görüntü olarak Fiesta alır gider ama iç olarak 208 önde. Fiestanın görüntüsünü spor ayakkabıya benzetiyorum . Yalnız malzeme kalitesi olarak her zamanki Ford değil bence. Görüntüsü iyi iş yapıyor orası doğru. 208în içini sadece dışardan gördüm ama fiestadan daha güzel görünüyor.
Düzenleyen tellotello - 31 Ocak 2013 Saat 20:56 |
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
|
ufuk91
2. Vites 30 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 921 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
208 yutar o fiestayı :)
|
|
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
|
atlasbm
1. Vites Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2012 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 77 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Aga fransızlar biliyor işi :) modellerin hepsi orjinal sarışın :) güzel ama bir süre sonra yorumlara bakmak lasım.
|
|
2004 307 1.4 HDI XR
|
|
Mesut48
3. Vites Kayıt Tarihi: 29 Ekim 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1010 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bence açık ara 208
|
|
__B0DRUMLU__
|
|
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Peugeot 208 ile güzel bir tasarım tutturdu uzun bir aradan sonra.
|
|
semus
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2012 Konum: muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 253 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Published on Aralık 04, 2012 with Yorum Yapılmamış Bütçesi düşük olan tüketicilerin yanı sıra özellikle metropollerin sıkışık trafiğinden bıkanların, pratiklik arayanların,bu kadar pahalı bir akaryakıtın bulunduğu ülkemizde tabiki ekonomi için can atanların vazgeçilmezi küçük sınıf otomobiller. Tabi bu durumun birçok can alıcı noktası ülkemizin yanı sıra dünya genelinde de aynı şekilde. Bu gibi ihtiyaçların ışığında son yıllarda küçük sınıfta yer alan birçok otomobil, üzerlerine yüklenen fazla sorumluluklar ışığında büyüdü. Tabi aynı büyüme üst segmentlerde yer alan ağabeyler içinde geçerli oldu. Günümüzde yer alan birçok B hatcback,90′ların birçok C hatc’i ile aynı boyutlarda. Test konuklarımız gibi B’den daha da küçük segment talebinde bulunanlara ise firmalar A segmenti ile cevap vermeye başladı. Test konuklarımızın her ikisi de segmentinde beğenilen ve selefleri ile de iz bırakmayı başarmış modeller. Test konuklarımızdan Fiesta’da manuel şanzımanlı 1.4 dizel ünite yer alırken,208′de yarı otomatik 1.6 dizel motor yer alıyor. Fiesta 2008 yılından bu yana gerek ülkemizde gerekse globalde iddialı tasarımıyla satış rekorları kırmayı başardı. Tabi her tasarım gibi Fiesta’da artık yaşlanma belirtileri başlayınca, ilk makyajlı haliyle 2013′te rekabette var olmaya devam edecek. 208 ise kalan mirasları harmanlayarak karşımıza çıkan bir model. Tasarımında yer alan birçok detayda bu izleri görebilmek mümkün. Her iki modelin 3 ve 5 kapılı versiyonları bulunuyor. Tabiki tasarım konusu görecelidir ama bu konuda daha yeni olmasıyla 208 bize göre daha avantajlı. İçeriye geçildiğindeyse 208′de oldukça aykırı bir tasarım dili bizi karşılıyor öyleki Fiesta’nın bile birçok modele göre aykırı diyebileceğimiz tasarımı burada daha bilindik. 208′de yer alan direksiyon simidinin çapı çok küçük bu durum direksiyona geçmeden birçok kişiye itici geldiği dikkatimizi çekti ancak sürüşte hiçbir sıkıntı yok hatta oldukça kayifli. Ne yazık ki daha iyi okunması için biraz yukarıya konumlandırılan göstergeler direksiyon simidi tarafından büyük ölçüde perdeleniyor 208′de. Ayrıca konsolun orta ve yandaki yolcunun muhattap olduğu kısmı fazla düz ve sade. Bu durumda birbirine zıt iki tarafı çatışma haline sokmuş. Fiesta’nın konsol tasarımı daha bilindik ama bütün olarak daha şık bir görüntü sunabiliyor üstelik malzeme kalitesi ve işçilik burada biraz daha iyi. Ergonomik açıdan 208 daha başarılı herşey elinizin altında ve erişim daha kolay. Fiesta’da ideal sürüş pozisyonu için daha fazla opsiyon sunuluyor. Müzik ve hız sabitleyiciyi Fiesta’da direksiyon üzerinden,208′de ise sadece müziği direksiyon üzerinden kumanda edebilmek mümkün. Hız sabitleyici ise direksiyon arkasında. 208′de yer alan dokunmatik ekranın kullanımında sıkıntı yer almıyor. Aynı şekilde Fiesta’da da orta konsolda yer alan düğmelerin kullanım sıkıntısı yer almıyor. Her iki modele telefonunuzu bağlayabilmek mümkün. Fiesta’nın konsolu 208′e göre biraz daha yükseğe konumalndırılmış bu durumda Fiesta sürüşte,208′e göre daha tok ve daha büyük bir his uyandırıyor. Hacim olarak her iki modelde öndekilere hiçbir sıkıntı yaşatmasa da aynı cömertliği arka tarafta bu otomobillerden beklemek yersiz ancak 208′in sırtlık minderi Fiesta’göre daha dik bu durumda Fiesta’yı arkada daha konforlu kılmış. Dışarıdan bakıldığında Fiesta’nın basık tavanlı tasarımı 208′den daha büyükmüş gibi bir his uyandırsa da ufak farklarla olsa da 208′in ölçüleri daha büyük. 208′in Fiesta’ya göre daha yüksek olan tavanı içeride daha ferah bir atmosfer hakim kılıyor ve sadece 208′de cam tavan opsiyonu mevcut. 208 daha büyük ama Fiesta daha ağır. 208 yeni olmasının avantajını en fazla burada gösteriyor ve model sıkı bir diyetle güvenlikten ödün verilmeden zayıflatılmış. PSA – Ford ortaklığı ile geliştirilen motorlardan 1.4 dizeli ele aldığımızda 208′in 975,Fiesta’nın ise 1105 kg olduğunu görüyoruz. Ufak bir farkla da olsa 208′in 286 lt’lik bagaj hacmi daha iyi(Fiesta:281 lt). Hafif gövde 208′i daha ekonomik ve daha pratik kılıyor ama sürüşte Fiesta birçok disiplinde daha iyi işler çıkartabiliyor. İki modelde de serte dönük süspansiyonlar yer alıyor ama özellikle sert girilen çukurlarda Fiesta’nın sönümlemesi daha başarılı. Yalıtım seviyesi iki modelde de birbirine yakın. Birçok Ford modelinde olduğu gibi Fiesta’nın da tutunma anlamında eli daha güçlü. Üst limitlerde 208′in ESP’si çalışmaya başladığı anlarda Fiesta’da kayma eğilimleri daha geç başlıyor. Peugeot’ta ESP kapatılamıyor ve bu durumda modeli çizgisinden çıkartabilmek güçleşiyor. En ufak bir çizgi bozma girişiminde dahi ESP anında devreye giriyor. Birçok küçük hatc’de olduğu gibi Fiesta’da kafadan kopmayı daha çok seviyor ama 1.4 dizel ünitenin (70 bg,160 Nm) canı aksiyondan çok ekonomi istiyor ve sizi bu gibi sürüşlere yönlendiriyor. ESP bulunmayan test aracımız hem önden hemde arkadan kayma anında hisli direksiyon tepkileri sayesinde güven verici ve keyifli bir sürüş ortaya koyabilmeyi başarıyor.1.6 dizel Fiesta’nın akıcı ve daha keyif veren sürüşü maalesef 1.4 dizelde yok. Selefinde biraz daha başarılı bulduğumuz ünite burada fazla ağır kalıyor. Ford’da bizimle aynı şeyi düşünüyor olacak ki makyajlı Fiesta’da bu ünitenin yerini biraz daha güçlü 1.5 dizel motor (75 bg,185 Nm) devralacak. Hafif gövdesinin avantajıyla 208 muhtemelen bu motor ile daha iyi işler çıkartacaktır. Fiesta 0′dan 100 km/s’ye 14.8 sn’de çıkıyor ve maksimum 168 km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim 4.1 lt ve bizde ortalama bir kullanım ile 5.7′lik bir tüketimle karşılaştık. 208′de yer alan 1.6 dizel ünite modeli uçurmuyor ama ortalama bir performans rahatlıkla sunabiliyor. Model özellikle 230 Nm torku ara hızlanmalarda avantaja çevirebiliyor üstelik sarsıntılı ve yavaş geçişlere sahip yarı otomatik şanzıman olmasına rağmen. Bu motoru daha önce Fiesta’da manuel şanzıman ile kullandık ve çok eğlendik,daha hafif olan 208′de çok daha iyi işler çıkartabileceğine eminiz ama şanzıman bunu engelliyor. Manuel moda alındığında direksiyon arkasındaki kulakçıklar ile biraz daha hızlı geçişler mümkün olabilse de Alman’lar kadar etkileyici değil. Herşeye rağmen Peugeot benzinli motorlarının yanı sıra Ford’un sunamadığı 1.4 ve 1.6 dizel motorlarında otomatik opsiyonunu sunabiliyor. Test konuğumuzda yer alan 1.6 dizel ünitenin fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 3.8 lt iken bizim kullanımımızda bu değer 5.5 lt civarında dolaştı. Bu durumda 1.6 dizele rağmen Peugeot fabrika verilerinde olduğu gibi daha ekonomik olduğunu kanıtladı. Bize göre her iki otomobil içinde 1.6 dizel ünite birçok disiplinde daha ekonomik olabiliyor. Peugeot’un start-stop sisteminin çalışma prensibi de İstanbul gibi kısa süreli dur-kalk trafiğin olduğu yerler için çokta mantıklı sayılmaz. Sistem motoru otomobilin durmasını beklemeden kapatıyor üstelik frene tam basmıyor olsanız dahi. Son dönemde karşımıza çıkan yeni nesil birçok otomobilde artık fren pedalına tam basılması ve otomobil tamamen durması halinde sistem devreye giriyor. Bu durumda 208′de sistemi çoğu zaman devre dışı bırakma ihtiyacı hissediyorsunuz. Test konuklarımız da yer alan bize göre en önemli detaylardan birisi de ses sistemleri. Genel olarak orta yaş ve altına hitap eden küçük sınıf otomobil kullanıcıları için sesli müzik dinlemek öncelikler arasındadır. Harici girişlerin yer aldığı her iki modelde bize göre daha iyi akustik sağlayabilen model Fiesta. Satın alma ihtiyaçları doğrultusunda birbirlerine yakın fiya etiketine sahip 208 ve Fiesta küçük sınıfta farklı yönleri ile ön plana çıkan modeller olarak testimiz noktaladı. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |