|
|
Otomatik vites göstergesindeki S ve * işaretleri |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | |
ender3306
1. Vites
Kayıt Tarihi: 02 Kasım 2020 Konum: ankara*Gölbaşı Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ender3306
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: Otomatik vites göstergesindeki S ve * işaretleriGönderim Zamanı: 18 Mart 2023 Saat 20:02 |
|
Benim aracım 2003 model pejo 307 arabayı çalıştırdığımda düz çizgi kar modu ve spor modu yazıyordu ekranda Ankara ostimde Mehmet usta var aracımı cihaza bağladı ve vites kontaktörü değişmesi lazım dedi değiştirdi ve sorun ortadan kalktı.
|
|
|
Varsa yoksa Pejo
|
|
![]() |
|
| Sponsor Bağlantı | |
![]() |
|
jivang06
1. Vites
Kayıt Tarihi: 13 Aralık 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Haziran 2014 Saat 11:21 |
|
aynı olayı yaşadım ve yaptırdım ankara'da yardım isteyen arkadaşlar mesaj atsınlar.
|
|
![]() |
|
pierson
1. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2012 Konum: giresun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 10 Haziran 2014 Saat 09:22 |
|
Sanziman yaginin değişmesi mi 500 TL tutuyor..litresi 20 TL diyorlar..bir yağ değişimi o kadar mi fiyat tutar..
|
|
![]() |
|
HCey
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2014 Saat 21:43 |
|
şanzıman yağı değişmesi gerekiyor. 5 -6 litre gerektiğinden sadece yağ 500tlye maloluyormuş. valfler çok pahalı birşey değil..
|
|
![]() |
|
pierson
1. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2012 Konum: giresun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Haziran 2014 Saat 17:04 |
|
Sanziman yaginin değişmesi gerekiyor mu?bende de ayni sorun var..kar ve spor modu park halinde iken yanip donuyor..usta hemen selenoid valflerin değişmesi lazim dedi..hemen 600 700 TL bayilcam yani..
|
|
![]() |
|
HCey
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 07 Haziran 2014 Saat 00:09 |
|
İzmir Giztuğ otoya gittim. pcye bağlandı. "Otomatik şanzıman hesaplayıcı basınç ayar arızası" verdi. elekro vanalar ve şanzıman yağı değişecekmiş maliyeti ise 750 tl civarı olduğunu söylediler. Otomatik arabaların hepsinde yağ azalması yada yağ kirlenmesinden kaynaklanan bir sorunmuş genelde.
|
|
![]() |
|
pierson
1. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2012 Konum: giresun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2014 Saat 17:51 |
|
Kolay gelsin..bilgileri burada paylasalim..usta ne diyecek bakalim
|
|
![]() |
|
HCey
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2014 Saat 12:16 |
|
Aracım 2006 206 x-design otomatik. Aynı sorunu bende yaşadım 2 kez... Araç soğukken 1. vitesten 2. vitese yada 2.den 3.ye geçerken vuruntu oluyor ve hemen ardından kar ve spor modlar yanıp sönüyor. Motoru stop edip tekrar çalıştırdığımda sorun ortadan kalkıyor. Bugün servise götürüp pc ye bağlatacağım. basınçlar normal ise şanzıman yağına baktıracağım. Ne diyecekler bakalım..
|
|
![]() |
|
HCey
1. Vites
Kayıt Tarihi: 17 Eylül 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 15 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 06 Haziran 2014 Saat 12:09 |
|
|
![]() |
|
mami202
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 17 Haziran 2013 Saat 01:29 |
|
rica ederim. bilgi paylaştıkça çoğalır, saygılar...
|
|
![]() |
|
Mustafa-almanya
2. Vites
Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Almanya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 917 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Mustafa-almanya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2013 Saat 16:38 |
|
Benim gibi bir otomatik vites cahili icin cok faydali oldu....
Tesekkürler.
|
|
|
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira |
|
![]() |
|
mami202
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 16 Haziran 2013 Saat 03:19 |
|
yağ seviyesini ve yağın durumunu kontrol etmek için
aracımızın şanzıman yağının belli bir sıcaklığa ulaşması için (60 derece olması lazım) kullanırız araç lifte kaldırılıp koruma sacı söküldükten sonra şanzımanın altında hem yağın durumunu hemde eksik olup olmadığını anlamamız için bir vida ( zaten direkt göze batar tahliye deliğini andırır) bulunmakta. bu vidanın içinde ayrıca yağı ölçmek için tapasıda mevcuttur. vidayı çıkardığımızda hem yağın durumu hemde yağın seviyesini öğrenebiliriz . yağ kendiliğinden ip gibi akmalı eğer sadece damla halinde akıyorsa yada hiç akmıyorsa yağ eksik demektir. yağ eksiğini tamamlamak bizim yapabileceğimiz bir şey değil yani biraz tecrübe istiyor. hava filtresi çıkartıldıktan sonra şanzımanın içine yağ doldurmak için karşımıza yine tıpa gibi birşey çıkıyor oradan eksik yağ ilave edilebilir. şanzıman yağının azı zararlı olduğu gibi fazlasıda zararlı, en doğru olanı otomatik şanzıman servisine gidip hem yağ seviyesini kontrol ettirip hemde aracı bilgisayara bağlayıp şanzımanın tüm verilerini öğrenebiliriz mesela elektro vanaların yağ basınç seviyeleri vites geçişlerindeki zaman aralıkları özellikle D den R ye yada tam tersi R den D ye geçiş zaman aralığı gibi tüm detaylar bilgisayarda çıkıyor. Düzenleyen mami202 - 16 Haziran 2013 Saat 04:23 |
|
![]() |
|
Mustafa-almanya
2. Vites
Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Almanya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 917 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Mustafa-almanya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 14 Haziran 2013 Saat 00:09 |
|
mami202 ye cok tesekkür ederim ,
Verdigin bilgiler gercekten cok faydali ve aciklayici . Senin bilgilerinden edindigim sonuca göre , Zaten 4000 € ya aldigim bir arabaya bu masraflari etmek gereksiz ( Istanbulda 2000 TL ise ,almanyada 2000 € yu bulur). Ilk defa otomatik kullaniyorum.Memlekete gelirken bir sorun yasamamak icin önceden bilgi sahibi olmak istedim . Peki Otomatik sanzuman yaginin seviyesini nasil ögrenebilirim ? Araba 170000 km ye dayandi . Saygilar
|
|
|
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira |
|
![]() |
|
mami202
2. Vites
Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 13 Haziran 2013 Saat 23:44 |
|
normalde yetkili servisler otomatik şanzımanın ne yağ değişimine nede bakımına maalesef sıcak bakmıyorlar bazı yerler hariç onlarda zaten dışarıda yaptırıyorlar özel serviste
abi eğer şanzımanında sıkıntı yoksa ve bugüne kadar yağ değişmemişse sadece yağını değiştirmen uzun vadede problemsiz çalışmasını sağlar tabii şanzımanda başka bi sıkıntı yoksa istanbulda bu işi olması gerektiği gibi yapan bir yer var 600 tl ye yapıyor. bildiğiniz gibi otomatik şanzıman yağı normalde şanzıman inmeden tam olarak değişim sağlanamıyor çünkü türbün diye bi mekanizma var o zaten kapalı kutu ama bu adamlar makina ile bu işi hallediyorlar. yani şanzımanda pis yağ kalmıyor yalnız filtre değişim olayı sandığımız gibi kolay bişey değil bizdeki AL4 şanzımanların filtresinin değişimi için maalesef şanzımanın açılması gerekiyor buda zaten külfetli bi iş oyüzden filtre olayına pek takılmamak lazım ilerde bigün bakım yaptırmak istersen zaten yağı filtresi türbün tamiri viteslerin balataları elektro vanalar keçeler vs. hepsi yenileniyor veya bakımı yapılıyor buda zaten şuan 2000 tl den başlıyo 4000 tly kadar gidiyo yerine göre fiyat değişiyor |
|
![]() |
|
Mustafa-almanya
2. Vites
Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Almanya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 917 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Mustafa-almanya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2013 Saat 22:47 |
|
Ben bu otomatik sanzuman olayini cözemedim, Aracim 2.0 dizel 4 ileri otomatik/tiptronik. Servise gittim otomatik sanzuman yagini ne zaman degistirmem gerekir dedim , Gerek yok ömürlük dedi . o zaman filtre degissin dedim , oda ömürlük dedi. Sadece ara sira yagin seviyesini kontrol edilir dedi.
1. Yag / filtre degisimi gereklimi ? 2. Yag seviyesi nasil kontrol edilir ? Malum memlekete yolculuk var agustosa Saygilar
|
|
|
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira |
|
![]() |
|
pierson
1. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2012 Konum: giresun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 332 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 09 Haziran 2013 Saat 22:12 |
|
arkadaşlar aynı sorun bende de oluyor..ama benimki giderken değil de bazen N ye aldıgımda genelde de P halindeyken S ve kartanesi ışığı yanıp sönüyor..giderken yapmıyor araç...motoro stop yapıp çalıştırdığımda eski haline dönüyor..bu arızaya nerden bakılıyor?ne kadar maliyeti olur?
|
|
![]() |
|
katipahmet
1. Vites
Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2012 Konum: mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı katipahmet
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2012 Saat 13:45 |
|
Arkadaşlar bugün mersin yetkili peugeot servisini aradım. Durumu anlattım, görüştüğüm usta program atılmasının mümkün olmadığını, böyle bir işleme gerek olmadığını, eğer arıza lambası yanıyorsa bunun başka bir arızadan kaynaklı olabileceğini söyledi. Başka yerler araştırdım, sordum, soruşturdum, yine bir özel servis buldum. Durumu anlattım, program atacağını söyledi, aracı bir getir bakalım dedi, inşallah yarın gideceğim.
Şuan araçta herhangi bir anormallik yok, ne çekmede ne de vites geçişlerinde. Ben hiçbirşey anlamadım valla bu işten
![]() |
|
|
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)
|
|
![]() |
|
katipahmet
1. Vites
Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2012 Konum: mersin Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı katipahmet
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2012 Saat 08:24 |
|
Ben en iyisi yetkili servise gidip tekrardan baktırayım. Durumu yeniden yazarım burdan.
|
|
|
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)
|
|
![]() |
|
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2012 Saat 06:18 |
|
Sanziman yag degisimi her 30 bin kilometre civarinda onerilir. Omurluk denilir ama alakasi yoktur.
Yeni selenoid valfler ile yazilim atilmasi sarttir. Bunuda oyle her servis yapamaz. |
|
![]() |
|
ataycan
1. Vites
Kayıt Tarihi: 18 Ağustos 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2012 Saat 03:39 |
|
yağın değişiminin zorunluluğunu bilemiyorum ama dökümanlarda yazılım güncellemesinin yapılması gerektiği yazıyor. Bende bu hafta yaptıracağım sanırım.
|
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |