Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik vites göstergesindeki S ve * işaretleri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25334
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 19:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik vites göstergesindeki S ve * işaretleri
Mesajı Yazan: katipahmet
Konu: Otomatik vites göstergesindeki S ve * işaretleri
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2012 Saat 22:01
İyi akşamlar arkadaşlar. Son iki gündür arabamda bi sıkıntı var. Normal bir hızda düz bir yolda giderken gösterge panelindeki vites göstergesinin olduğu yerde D simgesinin sağ alt ve üst kısımlarında * ve S işaretleri yanıp sönüyor. Önce bir iki kez bip sesi daha sonra bu işaretler yanıp sönüyor. sonra kendiliğinden geri geçiyor. Belki bana öyle geldi bilemiyorum ama. bu durumdan sonra aracın çekişinde bir azalma olduğunu hissettim. Bu uyarıyı daha önce aracında gören var mı ? bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum. sorun ne olabilir aceba 

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ekinoks44
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2012 Saat 23:59
Bende yaşadım bu sorunu kar ve s uyarıları yanıp sönüyordu ve arabanın çekişinde büyük düşüklük yaşanıyordu. Selenoid Valfleri değiştik sorun ortadan kalktı.

-------------
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites
Ford Focus Titanium 2013 Powershift


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2012 Saat 00:10
sanzımanda anormallık oldugu ıcın basıncı alamadıgı ıcın 3. vitese sabıtleyıp vıtesı devre dısı bırakır sızı gıdıcegınız  en yakın servıse kadar goturur bunun sebebı sanzıman selenoıdlerındakı yag basıncının az olması veya baska sebeplerdır bılgısayara baglatıp basıncları olcturun normal ıse yagına baktırın azalma veya kacak varmı dıye 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2012 Saat 09:18
Teşekkür ederim arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgiler için. Peki bunu bayramdan sonraya bıraksak bi sorun olur mu ? uzun yola gideceğim memlekete. yaklaşık 1500 km yol yapacağım. bayramdan sonraya bıraksak geç olmaz umarım.

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2012 Saat 11:13
arızanın ne olduguna baglı sanzımana zararda verebılırsın bellı olmaz 

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: ataycan
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2012 Saat 23:12
merhaba,

Bende de aynı sorun var. 6 ay oldu arabayı alalı. toplamda 4 defa yaptı bu durumu. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığında düzeliyor. Yukarıda arkadaşların dediği gibi selenoid valflerinin değişmesi gerekiyor. orjinalde 50hz(beyaz başlıklı) eski tip olan valflerin değişmesi gerekiyor. Yeni tipleri siyah başlıklı ve 100hz . Ben daha yaptırmadım. Fiyat konusunda da ne kadar dersen birkaç ustaya sordum ortalama 500-550 civarında fiyat verdiler. Servise sorduğumda 1200tl dedi. Arada bayağı fark var. Bu arada birkaç bilgi vereyim. Bu sorunu ustada yaptıracaksan yeni tip selenoid takması, şanzıman yağını değiştirmesi ve aracın yazlımını güncellemesi gerekiyor. Bilgine.

İyi akşamlar.


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 28 Ekim 2012 Saat 12:50
bndede oluyor  bu sorun bazen  eger (d) konumunda giderken  yapiyorsa sanziman in selenoid lerinden diye dusunuyorum,  ama vites 3 2 1 kademe duserken yapiyorsa vites in altindaki musurlerden olabilir.

sanziman yagi azaldiysa belki kaciriyordur :S

en guzeli bilgisayara baglat diyecegim ama ben baglattim ariza gostermiyor malesef:S


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 17:52
Yarın yetkili servise gideceğim arkadaşlar. Bu sorunu daha çok motor soğukken alıyorum. Motor ısınınca böyle bir sorun kalmıyor. Yarın ilk olarak şanzuman yağının değiştireceğim. Henüz şanzuman yağını kontrol etmedim. Kontrol etmek için şu çubuğu bulabilirsem tabi. 

Son olarak arkadaşlar yağı değiştirirken nelere dikkat etmem gerekecek, hangi marka ne tür yağ kullanmalıyım ve bana kaça mal olur


-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 20:09
gncl

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 20:13
elektro vanadan olması yüksek ihtimal
yani selenoid valfler ve pejo da kronik soorundur bu durum
şanzıman arızasında kendisini gösterir
çözüm valflerin yani selenoidlerin değişimi ile mümkün olabilir çogunlukla


Mesajı Yazan: ataycan
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 20:39

Şanzıman yağı olarak mobil LT71141 kullanman gerekecek. Bir sitede litresi 20tl den satılıyor.



Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 20:49
hangi site, nasıl bulabilirim yardımcı olabilir misin ?

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 20:56
Bu selenoid valflerinin değişip değişmemesi gerektiğini nasıl anlarız. Bilgisayara bağlandığı zaman bunu anlar mıyız ?

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: ataycan
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 21:30
Aşağıdaki linkte mevcut. 

http://www.peugeotmarket.com/OTOMATIK-SANZUMAN-YAGI-LT-71141,PR-329.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/OTOMATIK-SANZUMAN-YAGI-LT-71141,PR-329.html


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 29 Ekim 2012 Saat 21:58
Teşekkürler arkadaşlar. Yarın servise gideceğim. İşlem bittikten sonra sizlere tekrardan yazacağım

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2012 Saat 00:13

ins olumlu bir sonuc olursun sorunun buyuk degildir umarim.

sanziman yag olcme cubugu arama bulamazsin :) bva al4 sanziman ise sanzimanin yag cubugu yok bu tip sanzimanda. varsada yanlis bilgi vermiyim ama benimkinde yok:)
 
benim aracimda ayni sabah sogukken mesela hantal oluyor cok cekisi isininca duzeliyor:S
 
ayni sorun bendede var cevabini bekliyorum merakla banada yol gostermis olursun...
 
iyi forumlar


-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: ataycan
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2012 Saat 00:31
İnşallah düzelir. Bu arada yaptırdıktan sonra fiyat ve detayları da bizimle paylaşabilir misin? Bende en kısa zamanda yaptıracağım kısmetse.


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2012 Saat 18:24
Arkadaşlar bugün adana'da özel bir peugeot servisine gittim. Fiyatı yüksel olacağı korkusuyla yetkili servise gidemedim bile. Bizim ustaya durumu anlattık, selenoidlerdendir dedi, hiç bakmadı bile, bu işten anlayan otomatik şanzımancı bir ustaya yönlendirdi. (Şanzımancı Seyhan Usta) Elektro vanaların değişmesi gerektiğini söyledi. İki adet için parça fiyatı 250 TL, işçilik 50 TL olmak üzere toplam 300 TL'ye hallettik. Çok şükür şuan bir sorun yok. Yağın değişmesini istedik ama usta şanzıman içindeki yağın kendi orjinal yağı olduğunu ve yakın zamanda değiştirilmiş olduğunu söyledi. Yağın durumu iyi imiş. Değiştirmedi. Ben ısrarla değiştirelim dedim ama usta bu orjinal yağ, bence hiç elleme yağın durumu iyi kalsın dedi. LPG'den dolayı arıza lambası yanıyordu zaten, ben aracı bilgisayara bağlayıp bu işlem için program atıp atmayacağını sordum ama gerek yok dedi. Bilmiyorum kafa biraz karıştı. Uygun fiyata hallettik işi ama ne yağ değişti ne de programlama yapıldı. şimdi ne yapmak gerek arkadaşlar

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: volkan22
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2012 Saat 21:00
http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html  elektro vana  fiyati normal isciliklede benim anlamadigim  2 adet onlari sokunce yagin degismesi gerekmezmi tuhaf:) gerci usta daha iyi bilir. ayrica sorunun duzeldimi aracin cekisi falan nedir sonuc?

-------------
2000/Peugeot 306 Cabrio /2.0 16v benzin /silver


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 30 Ekim 2012 Saat 21:14
Aracın çekişi gayet iyi. Gerçi ben bu sorunla karşılaştığım zaman da aracın çekişinde, vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntı yoktu. Sadece 1. vitesten 2. vitese geçtiğinde bir vuruntu oluyordu ve şu spor ve kar modları yanıp sönüyordu. Yağ değişimi konusuna gelince ; şanzımandan çıkan yağı temiz bir yerde muhafaza ediyorlar, aynı yağ tekrar konuluyor şanzımana. Benim de kafa karışık, ucuza yaptırdık bi yönden sevindik ama ne program atıldı, ne de yağ kondu, bu işten ben de birşey anlamadım. 

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: ataycan
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 03:39
yağın değişiminin zorunluluğunu bilemiyorum ama dökümanlarda yazılım güncellemesinin yapılması gerektiği yazıyor. Bende bu hafta yaptıracağım sanırım.

http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/transmis/al4/solenoid.htm" rel="nofollow - http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/transmis/al4/solenoid.htm

  1. Solenoid Valfler
    1. Yeni sıvı ile iletim doldurun ve düzeyi ayarlayın.
    2. Iletim ECU yazılımı güncelleyin. Eski yazılım sürümleri yeni Borg Warner vanaları ile uyumlu değildir.


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 06:18
Sanziman yag degisimi her 30 bin kilometre civarinda onerilir. Omurluk denilir ama alakasi yoktur.
Yeni selenoid valfler ile yazilim atilmasi sarttir. Bunuda oyle her servis yapamaz.


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 08:24
Ben en iyisi yetkili servise gidip tekrardan baktırayım. Durumu yeniden yazarım burdan. 

-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: katipahmet
Mesaj Tarihi: 31 Ekim 2012 Saat 13:45
Arkadaşlar bugün mersin yetkili peugeot servisini aradım. Durumu anlattım, görüştüğüm usta program atılmasının mümkün olmadığını, böyle bir işleme gerek olmadığını, eğer arıza lambası yanıyorsa bunun başka bir arızadan kaynaklı olabileceğini söyledi. Başka yerler araştırdım, sordum, soruşturdum, yine bir özel servis buldum. Durumu anlattım, program atacağını söyledi, aracı bir getir bakalım dedi, inşallah yarın gideceğim.  

Şuan araçta herhangi bir anormallik yok, ne çekmede ne de vites geçişlerinde. Ben hiçbirşey anlamadım valla bu işten Unhappy


-------------
2004 model 1.4 motor tiptronik vites 206 (LPG/benzin)


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2013 Saat 22:12
arkadaşlar aynı sorun bende de oluyor..ama benimki giderken değil de bazen N ye aldıgımda genelde de P halindeyken S ve kartanesi ışığı yanıp sönüyor..giderken yapmıyor araç...motoro stop yapıp çalıştırdığımda eski haline dönüyor..bu arızaya nerden bakılıyor?ne kadar maliyeti olur?


Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2013 Saat 22:47
Ben bu otomatik sanzuman olayini cözemedim, Aracim 2.0 dizel 4 ileri otomatik/tiptronik. Servise gittim otomatik sanzuman yagini ne zaman degistirmem gerekir dedim , Gerek yok ömürlük dedi . o zaman filtre degissin dedim , oda ömürlük dedi. Sadece ara sira yagin seviyesini kontrol edilir dedi. 
1. Yag / filtre degisimi gereklimi ?
2. Yag seviyesi nasil kontrol edilir ?

Malum memlekete yolculuk var agustosa

Saygilar 


-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2013 Saat 23:44
normalde yetkili servisler otomatik şanzımanın ne yağ değişimine nede bakımına maalesef sıcak bakmıyorlar bazı yerler hariç onlarda zaten dışarıda yaptırıyorlar özel serviste

abi eğer şanzımanında sıkıntı yoksa ve bugüne kadar yağ değişmemişse sadece yağını değiştirmen uzun vadede problemsiz çalışmasını sağlar tabii şanzımanda başka bi sıkıntı yoksa 
istanbulda bu işi olması gerektiği gibi yapan bir yer var 600 tl ye yapıyor. 
bildiğiniz gibi otomatik şanzıman yağı normalde şanzıman inmeden tam olarak değişim sağlanamıyor çünkü türbün diye bi mekanizma var o zaten kapalı kutu ama bu adamlar makina ile bu işi hallediyorlar. yani şanzımanda pis yağ kalmıyor 
yalnız filtre değişim olayı sandığımız gibi kolay bişey değil bizdeki AL4 şanzımanların filtresinin değişimi için maalesef şanzımanın açılması gerekiyor buda zaten külfetli bi iş  oyüzden filtre olayına pek takılmamak lazım 

ilerde bigün bakım yaptırmak istersen zaten yağı filtresi türbün tamiri viteslerin balataları elektro vanalar keçeler vs. hepsi yenileniyor veya bakımı yapılıyor buda zaten şuan 2000 tl den başlıyo 4000 tly kadar gidiyo yerine göre fiyat değişiyor



Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2013 Saat 00:09
mami202 ye cok tesekkür ederim ,
     Verdigin bilgiler gercekten cok faydali ve aciklayici . Senin bilgilerinden edindigim sonuca göre , Zaten 4000 € ya aldigim bir arabaya bu masraflari etmek gereksiz ( Istanbulda 2000 TL ise ,almanyada 2000 € yu bulur). Ilk defa otomatik kullaniyorum.Memlekete gelirken bir sorun yasamamak icin önceden bilgi sahibi olmak istedim . 
     Peki Otomatik sanzuman yaginin seviyesini nasil ögrenebilirim ? Araba 170000 km ye dayandi .

Saygilar 


-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2013 Saat 03:19
yağ seviyesini ve yağın durumunu kontrol etmek için
aracımızın şanzıman yağının belli bir sıcaklığa ulaşması için (60 derece olması lazım) kullanırız
 
araç lifte kaldırılıp koruma sacı söküldükten sonra şanzımanın altında hem yağın durumunu hemde eksik olup olmadığını anlamamız için bir vida ( zaten direkt göze batar tahliye deliğini andırır) bulunmakta. bu vidanın içinde ayrıca yağı ölçmek için tapasıda mevcuttur.
vidayı çıkardığımızda hem yağın durumu  hemde yağın seviyesini öğrenebiliriz . yağ kendiliğinden ip gibi akmalı eğer sadece damla halinde akıyorsa yada hiç akmıyorsa yağ eksik demektir.
yağ eksiğini tamamlamak bizim yapabileceğimiz bir şey değil yani biraz tecrübe istiyor.
hava filtresi çıkartıldıktan sonra şanzımanın içine yağ doldurmak için karşımıza yine tıpa gibi birşey çıkıyor oradan eksik yağ ilave edilebilir.
şanzıman yağının azı zararlı olduğu gibi fazlasıda zararlı,

en doğru olanı
 otomatik şanzıman servisine gidip hem yağ seviyesini kontrol ettirip hemde aracı bilgisayara bağlayıp şanzımanın tüm verilerini öğrenebiliriz mesela elektro vanaların yağ basınç seviyeleri vites geçişlerindeki zaman aralıkları 
özellikle D  den R ye yada tam tersi R den D ye geçiş zaman aralığı gibi tüm detaylar bilgisayarda çıkıyor.






Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2013 Saat 16:38
    Benim gibi bir otomatik vites cahili icin cok faydali oldu....

Tesekkürler.


-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2013 Saat 01:29
rica ederim. bilgi paylaştıkça çoğalır, saygılar... 


Mesajı Yazan: HCey
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2014 Saat 12:09
Orjinalini yazan: katipahmet katipahmet Yazdı:

İyi akşamlar arkadaşlar. Son iki gündür arabamda bi sıkıntı var. Normal bir hızda düz bir yolda giderken gösterge panelindeki vites göstergesinin olduğu yerde D simgesinin sağ alt ve üst kısımlarında * ve S işaretleri yanıp sönüyor. Önce bir iki kez bip sesi daha sonra bu işaretler yanıp sönüyor. sonra kendiliğinden geri geçiyor. Belki bana öyle geldi bilemiyorum ama. bu durumdan sonra aracın çekişinde bir azalma olduğunu hissettim. Bu uyarıyı daha önce aracında gören var mı ? bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum. sorun ne olabilir aceba 


Mesajı Yazan: HCey
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2014 Saat 12:16
Aracım 2006 206 x-design otomatik. Aynı sorunu bende yaşadım 2 kez... Araç soğukken 1. vitesten 2. vitese yada 2.den 3.ye geçerken vuruntu oluyor ve hemen ardından kar ve spor modlar yanıp sönüyor. Motoru stop edip tekrar çalıştırdığımda sorun ortadan kalkıyor. Bugün servise götürüp pc ye bağlatacağım. basınçlar normal ise şanzıman yağına baktıracağım. Ne diyecekler bakalım..


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2014 Saat 17:51
Kolay gelsin..bilgileri burada paylasalim..usta ne diyecek bakalim


Mesajı Yazan: HCey
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2014 Saat 00:09
İzmir Giztuğ otoya gittim. pcye bağlandı. "Otomatik şanzıman hesaplayıcı basınç ayar arızası" verdi. elekro vanalar ve şanzıman yağı değişecekmiş maliyeti ise 750 tl civarı olduğunu söylediler. Otomatik arabaların hepsinde yağ azalması yada yağ kirlenmesinden kaynaklanan bir sorunmuş genelde. 


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2014 Saat 17:04
Sanziman yaginin değişmesi gerekiyor mu?bende de ayni sorun var..kar ve spor modu park halinde iken yanip donuyor..usta hemen selenoid valflerin değişmesi lazim dedi..hemen 600 700 TL bayilcam yani..


Mesajı Yazan: HCey
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2014 Saat 21:43
şanzıman yağı değişmesi gerekiyor. 5 -6 litre gerektiğinden sadece yağ 500tlye maloluyormuş. valfler çok pahalı birşey değil..


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2014 Saat 09:22
Sanziman yaginin değişmesi mi 500 TL tutuyor..litresi 20 TL diyorlar..bir yağ değişimi o kadar mi fiyat tutar..


Mesajı Yazan: jivang06
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2014 Saat 11:21
aynı olayı yaşadım ve yaptırdım ankara'da yardım isteyen arkadaşlar mesaj atsınlar.


Mesajı Yazan: ender3306
Mesaj Tarihi: 18 Mart 2023 Saat 20:02
Benim aracım 2003 model pejo 307 arabayı çalıştırdığımda düz çizgi kar modu ve spor modu yazıyordu ekranda Ankara  ostimde Mehmet usta var aracımı cihaza bağladı ve vites kontaktörü değişmesi lazım dedi değiştirdi ve sorun ortadan kalktı.

-------------
Varsa yoksa Pejo



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net